Reacties voor: Blinde gebruikers kunnen App Store-abonnementen (tijdelijk) niet opzeggen
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Ik ken VoiceOver behoorlijk goed, maar heb zelf geen abonnementen en kan dus een mogelijke work-around niet uittesten. Dit is wat misschien kan helpen:
Ga bij de VoiceOver instellingen naar de instellingen voor de rotor. Vink daar ‘Verticale navigatie’ aan. Ga vervolgens naar het scherm met de abonnementen. Draai nu aan de rotor (een draai beweging met twee vingers op het scherm) tot je de optie ‘Verticale navigatie’ hoort. Vervolgens kan je met korte verticale veegjes van boven naar beneden over het scherm navigeren. Het is geen garantie, maar uit ervaring weet ik dat dit soms werkt bij dit specifieke probleem.
PS: Heel erg gefeliciteerd met de toegankelijkheid van jullie eigen iCulture app en de aandacht die jullie besteden aan toegankelijkheidsfuncties! Als hulpmiddelen-expert bij de grootste hulpverlenende organisatie voor blinden en slechtzienden in Vlaanderen, heb ik iCulture al bij heel veel hulpverleners en blinden warm aanbevolen!
Wat fijn dat jullie dit melden. Ook heel fijn dat jullie middels voiceover testen op jullie testtoestellen. Dit probleem speelt al langer, ik vergat het echter telkens te melden. Ik hoop dat apple dit snel oplost, waar ik vanuit ga gezien zij toegankelijkheid voor iedereen, hoog hebben staan.
@Amy: in de nieuwste IOS 16.4 beta is het opgelost ten minste ik gebruik VoiceOver en draai de nieuwste public beta toen ik dit artikel las en het wilde uitproberen werkte bij mij alles normaal.
Gebruik voice over inmiddels al weer enige tijd, het is heel belangrijk dat het goed functioneert.
Als dit niet het geval is en je er volledig van afhankelijk bent heb je er ineens weinig aan.
(Red.) Apple lijkt de bug in iOS 16.4 beta 2 gefixt te hebben.
In 16.3 is het ook opgelost.