De samenwerking tussen Apple, BMW en Daimler is stukgelopen, omdat onenigheid bestond over opslaan van klantdata. Apple wil iCloud gebruiken, de autofabrikanten willen zelf de klantgegevens beheren.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 9 reacties
UtregCity
Ik hoop zo dat de eventuele Apple Car niet doorgaat. Vlgs mij is daar geen droog brood in te verdienen, concurrentie is moordend, en wat kan Apple toevoegen wat anderen niet hebben? Iedereen is al bezig met (zelfrijdende) electrische auto’s. Had liever gehad dat Apple zich bezig zou houden met domotica. Ligt veel dichter bij de computermarkt dan een auto. Of dat ze iTunes en AppleTV zouden uitbreiden tot een Netflix-achtige dienst (dus onbeperkt films/series én muziek) voor vast bedrag per maand en een soort eigen Sonos via beat. Genoeg te doen vlgs mij…
Absrnd
Dit geeft weer duidelijk aan dat onze gegevens veel waard zijn !
de meeste mensen doen er blasé over, maar het verzamelen van klantgegevens en daar een profiel van op te stellen is heel veel waard voor bedrijven, en daar doen ze meer mee dan wat wij denken :/
Pieter
Origineel geplaatst door UtregCity
Ik hoop zo dat de eventuele Apple Car niet doorgaat. Vlgs mij is daar geen droog brood in te verdienen, concurrentie is moordend, en wat kan Apple toevoegen wat anderen niet hebben?
Was en is dit niet hetzelfde bij de verkoop van PC’s en mobiele telefoons?
En toch weet Apple daar het overgrote deel van de omzet en winst te halen…
johan
Standaard icloud uitzetten.
MC Taz Man
Origineel geplaatst door Absrnd
Dit geeft weer duidelijk aan dat onze gegevens veel waard zijn !
de meeste mensen doen er blasé over, maar het verzamelen van klantgegevens en daar een profiel van op te stellen is heel veel waard voor bedrijven, en daar doen ze meer mee dan wat wij denken :/
Het grote verschil zit in het bedrijf die de gegevens opslaat. Bij Apple geloof ik ze als ze zeggen dat ze iets wel/niet doen met mijn gegevens. Als ze er niets over zeggen, ga ik van het slechtste scenario uit (blijft een Amerikaans bedrijf). Echter verdiend Apple haar geld niet met data, maar met hard- en software.
Google en Facebook daarentegen verdienen hun geld wel met data. Hen vertrouw ik dus per definitie niet.
puccini
@MC Taz Man: Blijf jij maar dromen, en geloof Apple maar !
Het grote verschil zit in het bedrijf die de gegevens opslaat. Bij Apple geloof ik ze als ze zeggen dat ze iets wel/niet doen met mijn gegevens. Als ze er niets over zeggen, ga ik van het slechtste scenario uit (blijft een Amerikaans bedrijf). Echter verdiend Apple haar geld niet met data, maar met hard- en software.
Google en Facebook daarentegen verdienen hun geld wel met data. Hen vertrouw ik dus per definitie niet.
Daar doelde ik ook op, dat BMW en Daimler het stuk laten lopen op het wel of niet verkrijgen van klantgegevens 🙂
ik denk als Apple met de iCar uitkomen, ze beiden zullen denken dat ze een beetje dom waren 🙂
Onno
Dit doet me allemaal heel erg denken aan de eerste stappen van Apple op het gebied van mobieltjes: eerst mislukt de samenwerking met de oude wereld: de geflopte Motorola ROKR. Vervolgend komt Apple met een eigen veel betere en compleet andere oplossing: de iPhone.
Ik ben heel benieuwd of ze de autobranche op dezelfde manier een schop kunnen verkopen. Te meer omdat Tesla dat eigenlijk al aan het doen is.
Ik hoop zo dat de eventuele Apple Car niet doorgaat. Vlgs mij is daar geen droog brood in te verdienen, concurrentie is moordend, en wat kan Apple toevoegen wat anderen niet hebben?
Was en is dit niet hetzelfde bij de verkoop van PC’s en mobiele telefoons?
En toch weet Apple daar het overgrote deel van de omzet en winst te halen…
Precies wat ik dacht.
Bovendien bestaat een auto ook al vele jaren meer uit electronica, processoren en software dan uit puur mechanische techniek, waardoor de autoindustrie effectief juist zelf het domein van de computerindustrie is binnengedrongen.
Zelfs een ‘simpel’ Aygootje heeft anno 2016 al meer multicore rekenkracht aan boord dan een full-spec Mac Pro, GPU’s inbegrepen 😆…
Om over een Up nog maar te zwijgen, van VW weten we inmiddels allemaal hoeveel software daar in zit 😉
Ik hoop zo dat de eventuele Apple Car niet doorgaat. Vlgs mij is daar geen droog brood in te verdienen, concurrentie is moordend, en wat kan Apple toevoegen wat anderen niet hebben? Iedereen is al bezig met (zelfrijdende) electrische auto’s. Had liever gehad dat Apple zich bezig zou houden met domotica. Ligt veel dichter bij de computermarkt dan een auto. Of dat ze iTunes en AppleTV zouden uitbreiden tot een Netflix-achtige dienst (dus onbeperkt films/series én muziek) voor vast bedrag per maand en een soort eigen Sonos via beat. Genoeg te doen vlgs mij…
Dit geeft weer duidelijk aan dat onze gegevens veel waard zijn !
de meeste mensen doen er blasé over, maar het verzamelen van klantgegevens en daar een profiel van op te stellen is heel veel waard voor bedrijven, en daar doen ze meer mee dan wat wij denken :/
Was en is dit niet hetzelfde bij de verkoop van PC’s en mobiele telefoons?
En toch weet Apple daar het overgrote deel van de omzet en winst te halen…
Standaard icloud uitzetten.
Het grote verschil zit in het bedrijf die de gegevens opslaat. Bij Apple geloof ik ze als ze zeggen dat ze iets wel/niet doen met mijn gegevens. Als ze er niets over zeggen, ga ik van het slechtste scenario uit (blijft een Amerikaans bedrijf). Echter verdiend Apple haar geld niet met data, maar met hard- en software.
Google en Facebook daarentegen verdienen hun geld wel met data. Hen vertrouw ik dus per definitie niet.
@MC Taz Man: Blijf jij maar dromen, en geloof Apple maar !
Daar doelde ik ook op, dat BMW en Daimler het stuk laten lopen op het wel of niet verkrijgen van klantgegevens 🙂
ik denk als Apple met de iCar uitkomen, ze beiden zullen denken dat ze een beetje dom waren 🙂
Dit doet me allemaal heel erg denken aan de eerste stappen van Apple op het gebied van mobieltjes: eerst mislukt de samenwerking met de oude wereld: de geflopte Motorola ROKR. Vervolgend komt Apple met een eigen veel betere en compleet andere oplossing: de iPhone.
Ik ben heel benieuwd of ze de autobranche op dezelfde manier een schop kunnen verkopen. Te meer omdat Tesla dat eigenlijk al aan het doen is.
Precies wat ik dacht.
Bovendien bestaat een auto ook al vele jaren meer uit electronica, processoren en software dan uit puur mechanische techniek, waardoor de autoindustrie effectief juist zelf het domein van de computerindustrie is binnengedrongen.
Zelfs een ‘simpel’ Aygootje heeft anno 2016 al meer multicore rekenkracht aan boord dan een full-spec Mac Pro, GPU’s inbegrepen 😆…
Om over een Up nog maar te zwijgen, van VW weten we inmiddels allemaal hoeveel software daar in zit 😉