Over smaak valt niet te twisten, maar toch is het een van de nieuwe smaakmakers van Boodschapp 2.0. De applicatie waarmee je producten in de supermarkt kunt scannen en vergelijken op samenstelling en prijs, werkt nu met duimpjes omhoog en omlaag die in kaart brengen of gebruikers een product lekker of smerig vinden. De app kreeg een moderner uiterlijk, maar ook een moderner verdienmodel.
Boodschapp schaart zich onder de steeds grotere groep apps waarin je een in-app abonnement moet afsluiten om er het meest uit te halen. Zonder betaling kan je in Boodschapp alleen nog maar zoeken en productindicaties zien. Je ziet een gemiddelde beoordeling van de voedingssamenstelling (op basis van vetten, suikers en goede stoffen), een score van andere gebruikers, de inhoud in gram en een prijsindicatie in een tot drie eurosymbolen. Maar wil je weten waarom een product goed of slecht scoort op suikers, vetten en koolhydraten? Wil je de ingrediënten lezen en een vergelijking met alternatieven? Dan tast je in de buidel. Boodschapp kost €3,59 voor een kwartaal, €5,49 voor een half jaar en €6,99 voor een jaar.
Er staat behalve een smaakcijfer ook nog meer nieuws tegenover. Boodschapp meldt dat de database nieuwe producten rijker is en dat de scantechniek is verbeterd. De zoekfunctie werd eveneens onder handen genomen. Zoek bijvoorbeeld op vlokken, en de resultaten worden onderverdeeld in flakes, pure vlokken, melkvlokken en overigen producten. Je ziet steeds een kleine greep uit de uiteindelijke scorelijst die je kan opvragen door op de categorienaam te drukken. Je kan de categorieën nu sorteren op score, prijs en de smaakbeoordeling.
Boodschapp is ten slotte wat opgeruimder geworden. De hoofdpagina is geen dashboard van verschillende knoppen meer, maar kondigt rubrieken aan en is voorzien van een zoekbalk en streepjescodescanner. De uitgebreide productcategorieën zie je nu onder het schuifmenu rechts. Overzichtelijker, maar dat menu rechts krijgen we in de test niet altijd in beeld als we de knop ervoor indrukken. Ook is de app nog niet geoptimaliseerd voor de schermen van de iPhone 6 en iPhone 6 Plus. Voor wie snel wil zien of een product (te) veel suiker bevat, is Boodschapp echter nog steeds een prima app.
Zie je liever hoe een product tot stand is gekomen, dan is de boodschappen-app Questionmark een kijkje waard.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 0 reacties