Vorig jaar was Bozoma Saint John dé sensatie van WWDC. De topvrouw presenteerde de nieuwe Apple Music-functies alsof ze het al jaren deed. Maar de carrière van Saint John bij Apple is van korte duur, want ze maakt de overstap naar Uber.
Bozoma Saint John van Apple naar Uber
Saint John beklom maandagavond niet het podium tijdens de WWDC-keynote en nu weten we waarom: de topvrouw is ingestapt bij een ander technologiebedrijf. Welke rol ze bij Uber krijgt is nog niet bevestigd is inmiddels bekend: ze wordt Chief Brand Officer, wat in het verlengde ligt van haar specialisatie, marketing. Voordat Saint John bij Beats en Uber werkte, had ze een marketingrol bij Pepsi. Bij Apple was ze hoofd wereldwijde en consumentenmarketing voor iTunes en Apple Music.
Voorafgaand aan WWDC waren er al geruchten dat de Ghanese Saint John bezig was om Apple te verlaten, al was er nog geen officiële bevestiging. Inmiddels heeft Techcrunch de nieuwe werkplek weten te achterhalen. Uber bevindt zich momenteel in een moeilijke situatie: het bedrijf kampt met leiderschaps- en cultuurproblemen en holt van het ene naar het anders schandaal. Om er iets aan te doen hebben ze Harvard Business School-hoogleraar Frances Frei ingehuurd. Ondertussen loopt er nog een onderzoek naar beschuldigingen van vrouwonvriendelijke praktijken binnen het bedrijf. Saint John’s komst is juist daarom opmerkelijk, omdat ze na haar WWDC-optreden werd gezien als rolmodel voor minderheden. Ze was ook te zien in een reclamespotje voor Apple Music:
Bij Apple wordt ondertussen druk gewerkt om de diversiteit te vergroten. Apple benoemde daarvoor Denise Young Smith als Vicepresident voor Inclusie en Diversiteit. Ze was voorheen verantwoordelijk voor human resources, maar kan zich nu volledig op diversiteitsvraagstukken richten, zodat Apple steeds meer een afspiegeling van de samenleving wordt.
- 2017 - 06 juni: Nieuwe job toegevoegd.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- EU wil dat de iPhone beter samenwerkt met smartwatches en hoofdtelefoons (19-12)
- iCulture peilt: wat is jouw favoriete nieuwe Apple-product van 2024? (17-12)
- Terugkijken: dit zijn alle Apple-events (en aankondigingsvideo's) van 2024 (10-12)
- Apple's kerstreclame van 2024 draait om AirPods Pro-gehoorfuncties (maar slaat een beetje door) (28-11)
- Apple's sportschoenemoji is nu ook gewoon te koop als echte schoen (en hij lijkt sprekend) (28-11)
Apple Music
Apple Music is de betaalde muziekdienst van Apple. Vind het antwoord op veelgestelde vragen in onze Apple Music FAQ of neem meteen een abonnement! Apple Music biedt een catalogus van tientallen miljoenen nummers die je onbeperkt kan afspelen voor een vast bedrag per maand. Veel muziek is ook in lossless kwaliteit beschikbaar, evenals in ruimtelijke audio dankzij Dolby Atmos. Een speciale variant is Apple Music Classical, dat speciaal gericht is op klassieke muziek. Een abonnement op Apple Music is rechtstreeks af te sluiten bij Apple en is ook onderdeel van Apple One.
- Alles over Apple Music
- Apple Music gratis proberen
- Apple Music gezinsabonnement afstuiten
- Apple Music FAQ
- De beste Apple Music-tips
- Offline muziek downloaden met Apple Music
- Apple Music Replay
- Klassieke muziek luisteren met Apple Music
- Radiostations luisteren met Apple Music
- Karaoke-functies in Apple Music
- Samenwerken aan Apple Music-afspeellijsten
- FAQ lossless audio op Apple Music
- Apple Music in Dolby Atmos luisteren
- Overstappen van Spotify naar Apple Music
Reacties: 5 reacties