Britten gebruiken iPhone-databundel beter dan verwacht

Vlak voordat Matthew Key, de nieuwe CEO van O2 een afspraak met Steve Jobs in Cupertino had, sprak hij nog met de Financial Times en onthulde dat de iPhone-kopers flinke hoeveelheden dataverkeer verbruiken.

Matthew KeyHet gaat goed met de iPhone in het Verenigd Koninkrijk. Ook al viel de stormloop in het begin nog wel mee, de Britse iPhone-gebruikers blijken de beschikbare diensten intensiever te gebruiken dan aanvankelijk werd verwacht. Dat blijkt uit onderzoek van O2 zelf. Toekomstig CEO Matthew Key, die in januari van start gaat in zijn nieuwe baan, vertelde de Financial Times dat 6 van de 10 iPhone-bezitters meer dan 25 megabyte aan data per maand verstoken.


Volgens Key komt dat overeen met het e-mailen van 25 videoclips of het verzenden van 7.500 e-mailberichten zonder attachments. “Dit is het absolute bewijs dat als de propositie goed is, mensen datadiensten zullen gebruiken”, zei Key tegen de Financial Times. Natuurlijk gebruiken de Britten de iPhone niet alleen om te e-mailen: ze gaan er ook mee internetten, downloaden muziek en kijken naar YouTube-filmpjes.

Matthew Key ging vorige week naar Californië om Steve Jobs persoonlijk verslag te doen van de impact van de iPhone in het Verenigd Koninkrijk. Begin januari zouden 200.000 iPhones verkocht moeten zijn, geheel in lijn met de verwachtingen. Maar analisten denken dat deze target wat te conservatief is: 400.000 iPhones zou goed haalbaar moeten zijn volgens Gartner. Key beweert dat de iPhone een winstgevende business is voor O2, ondanks de ongebruikelijke manier van omzetdeling met Apple.

Het dataverbruik van meer dan 25MB per maand is veel in vergelijking met de andere klanten van O2. Van de klanten met een maandelijks contract komt maar 1,8 procent over die grens heen.

Informatie

Laatst bijgewerkt
25 december 2007 om 17:08
Categorie
Achtergrond

Reacties: 0 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.