In een e-mail aan klanten heeft bunq een reactie gegeven over de ophef die eerder deze week ontstond, na de introductie van het duurdere bunq premium-abonnement. In die mail heeft bunq ook laten weten over te gaan op een zogenaamde transitieperiode. Dat betekent dat huidige klanten die al een rekening bij bunq hadden, weer de mogelijkheid krijgen om extra rekeningen te openen en om Maestro pinpassen te bestellen.
Reactie bunq op premium-abonnement
In de e-mail die bunq vandaag naar klanten gestuurd heeft, geeft Ali Niknam (de oprichter van bunq) toe dat de introductie van bunq premium niet goed verlopen is. Er is volgens bunq te weinig nagedacht over de overgangsperiode naar het nieuwe bunq premium voor bestaande klanten. Daarom krijgen huidige bunq-klanten de mogelijkheid om zonder bunq premium-account alsnog extra rekeningen te openen. Volgens bunq is de mogelijkheid om extra bankrekeningen te openen ‘in de haast’ uitgezet, maar dat wordt nu rechtgezet. Dat betekent dat dus weer als reeds bestaande bunq-klant weer tot maximaal tien rekeningen kunt afsluiten, zonder dat je direct vastzit aan een duurder bunq-abonnement. De rekeningen kosten niks extra, want deze vallen onder de oude voorwaarden.
Behalve de mogelijkheid om weer extra rekeningen te openen, kun je ook de hele maand augustus nog een extra Maestro-pas bestellen, wederom onder de oude geldende voorwaarden. Dat betekent dat je voor €1 per maand een betaalpas kunt aanvragen en blijven gebruiken, ook zonder premium-abonnement. Zolang je klant blijft en niet over gaat naar een bunq premium-abonnement, kun je dus blijven bankieren zoals je dat ook deed voor de introductie van het aparte abonnement. De mogelijkheid om extra rekeningen te openen en een Maestro-pas te bestellen, kan tot en met 4 september 23:59. De wijzigingen gaan in op vrijdagochtend 10:00.
bunq klanten in drie groepen
In de e-mail deelt Ali Niknam vervolgens de bunq-gebruikers in in drie groepen, waaronder een groep die zouden vinden dat bunq een prijsvechter moet zijn. De tweede groep bestaat uit klanten die volgens bunq vooral de manier van introductie niet op prijs stellen en bestaat, zo zegt bunq, uit ongeveer vierhonderd mensen. De laatste groep zou bestaan uit klanten die positief gereageerd hebben op het nieuwe bunq premium, maar die zich volgens bunq niet laten horen op Twitter of op het Together-forum van bunq. Inmiddels zouden meer dan duizend klanten gekozen hebben voor een premium-abonnement.
Op Twitter en op het eigen Together-forum werd de laatste dagen veel geklaagd over de plotselinge wijzigingen omtrent de tarieven van bunq. In plaats van betalen per afgenomen product, ben je nu verplicht om een bunq premium-abonnement van €7,99 per maand af te sluiten. Hiermee krijg je 25 bankrekeningen, drie passen en kun je tien keer per maand kosteloos geld opnemen in euro’s. Ook in ons eigen artikel over bunq premium gaven veel gebruikers aan niet blij te zijn met de wijziging met als gevolg het opzeggen van het account.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Shazam heeft nu 100 miljard keer muzieknummers herkend: hoeveel Shazams heb jij? (20-11)
- Huidige eigenaar wil van Flitsmeister-app af (15-11)
- Google nu met Gemini-app voor iPhone: download hem hier (14-11)
- Final Cut Pro voor Mac krijgt reeks nieuwe AI-functies met nieuwste update (14-11)
- Apple Music Classical nu eindelijk via CarPlay te beluisteren (12-11)
Reacties: 16 reacties