Reacties voor: bunq laat gebruikers na kritiek op premium-abonnement weer extra rekeningen openen

bunq heeft gereageerd op de kritiek rondom bunq premium, het onlangs geïntroduceerde abonnement. Gebruikers met een gratis account kunnen daardoor weer extra rekeningen openen en pinpassen bestellen.
Benjamin Kuijten | iCulture.nl -

Reacties: 16 reacties

  1. Dit is volgens mij de eerste bankier in NL die zich zo snel en zonder te morren meldt bij klanten.
    Sorry zegt en dingen repareert.
    Je kunt er van vinden van je wilt, ik vind het getuigen van respect en luisteren naar je klant.

  2. Echt luisteren naar je klanten zou betekenen dat ze deze stap niet hadden genomen. De excuses zijn goed, maar het repareert niet de vertrouwensproblemen die heel veel mensen nu hebben. Zelf ben ik nooit compleet over geweest op Bunq en daar ben ik tot nu toe erg blij mee.

  3. Het probleem is dat deze chaos vertrouwen ondermijnt. Hoe kan ik nou al mijn geldzaken ergens laten lopen waar ze zo van de hak op de tak producten en diensten aanpassen. Ik vind dit een groot gebrek aan de nodige zakelijke stabiliteit voor het product dat ze aanbieden.

  4. @Edwin: Eens. Goede bijdrage.

  5. @Edwin: en zo is het, nothing but respect voor hun reactie. Mogen andere banken / instanties een voorbeeld aan nemen. Mensen doen zaken met mensen. Een fout is dus echt menselijk.

  6. Mensen maken fouten, maar een financiële instelling als een bank hoort vertrouwen uit te stralen.

    Bunq deed dat, maar je dienstverlening zo op de schop gooien zonder goede communicatie richting- en een volwassen overgangsregeling voor bestaande klanten is op zijn zachts gezegd weinig vertrouwenwekkend.

    Ik was serieus aan het overwegen over te stappen, maar ik vindt Bunq na deze actie nog niet stabiel / volwassen genoeg om mijn maandsalaris daar te laten storten.

    Als IT-er blijf ik Bunq als IT bedrijf met bankvergunning wel met interesse volgen, maar op dit moment stop ik even met Bunq aan te raden bij familie, vrienden en kennissen.

  7. Amai ik zou dat mijn bank een beetje zou luisteren naar de klant. Bv hogere rentes maar kan de regering zo’n nieuwe bank als bunq wel financieel waarborgen.

  8. Ik heb ook bunq en was er tot voor kort enthousiast over en raadde het iedereen aan! Dat laatste laat ik voorlopig maar even en hou het in de gaten voor mijzelf! De bepaalde gemakken en diensten waarmee bunq eerst enorm mee vooruit liep op andere banken is inmiddels grotendeels al ingehaald door de anderen of beter.. dus zo bijzonder zijn ze niet meer. Daarnaast was bunq voor mij wel ideaal dat het de goedkoopste was en vooral niks deed investeren in slechte en of andere zaken! Maar met de huidige ontwikkelingen bij bunq is dat de goedkoopste zijn ook weg is nu.. want waarom zou ik zoveel geld moeten betalen om mijn eigen geld ergens op een bank te storten!? Ik snap dat er bepaalde inkomsten moeten zijn en die dekkend genoeg moeten zijn voor de kosten die bunq maakt maar laat ze dit dan doen met juist wel leningen verstrekken en met scherpe rentes het geld binnen harken ipv hun abonnement omhoog te gooien!

  9. Ik hou ze in de gaten, dit gaat vast overwaaien!
    Hoe veel fouten hebben ING, Rabo en ABN AMRO gemaakt?
    Nooit 1x Sorry
    En toch blijven de meesten bij hun bank.
    Tijd heelt blijkbaar wonden.

    Door Bunq zijn de meesten banken nu up2date, digitalisering gaat lekker.
    Je moet ze ergens “krediet” voor geven.
    Time will tell.

  10. Het bijmaken van rekeningen kan op dit moment nog steeds niet met het oude “abonnement”. App is ge-update

    Origineel geplaatst door andychoco
    Ik hou ze in de gaten, dit gaat vast overwaaien!
    Hoe veel fouten hebben ING, Rabo en ABN AMRO gemaakt?
    Nooit 1x Sorry
    En toch blijven de meesten bij hun bank.
    Tijd heelt blijkbaar wonden.

    Door Bunq zijn de meesten banken nu up2date, digitalisering gaat lekker.
    Je moet ze ergens “krediet” voor geven.
    Time will tell.

    Mee eens, maar die 800% verhoging van het abonnement had niet gehoeven! Bunq kan ook op andere manieren geld genereren! Wel leningen uitgeven bijvoorbeeld…

  11. @iChris74: als je de mail goed had gelezen heb je gezien dat dat vanaf morgenochtend weer kan.

  12. @Bart: had daar idd overheen gelezen.. nog te verontwaardigt door het hele gebeuren denk ik 😉

  13. Origineel geplaatst door andychoco
    Ik hou ze in de gaten, dit gaat vast overwaaien!
    Hoe veel fouten hebben ING, Rabo en ABN AMRO gemaakt?
    Nooit 1x Sorry
    En toch blijven de meesten bij hun bank.
    Tijd heelt blijkbaar wonden.

    Door Bunq zijn de meesten banken nu up2date, digitalisering gaat lekker.
    Je moet ze ergens “krediet” voor geven.
    Time will tell.

    Origineel geplaatst door iChris74
    Mee eens, maar die 800% verhoging van het abonnement had niet gehoeven! Bunq kan ook op andere manieren geld genereren! Wel leningen uitgeven bijvoorbeeld…

    De ABN, ING zijn ‘staatsbanken’. Dat geeft een beter gevoel dan een particuliere toko. Zit zelf bij de ABN en daar geven ze ook hun fouten toe. Maar men leest graag wat ze willen lezen. Alleen hun auto, bank en vrouw is het beste van allemaal.

  14. Mensen zijn soms rare beesten. De actie van Bunq was overhaast, juist. Maar de kritikasters schijnen de fraude van een pak banken in 2008 vergeten te zijn, iets waar de meeste burgers in Europa mochten voor opdraaien.
    Ik ben verheugd met Bunq. Een platform dat geen louche zaken doet en volledig op zichzelf tracht te overleven. En dan is het perfect normaal dat dat wat meer geld kost.
    Het wordt tijd dat mensen beseffen dat de consument zelf mede verantwoordelijk is voor de evolutie van de markt. Willen jullie allemaal goedkope rekeningen? Goed, maar kom dan achteraf niet klagen bij het zoveelste schandaal. En dat is met alles zo: eten, vliegtuigtickets enz.

  15. Voor niks gaat de zon op. Ik had nog nooit van ze gehoord… Gratis (bijna) kan niet maar dat wil men wel. Eerst lekker goedkoop zich ertussen frutten, en nu willen ze wat verdienen. Heel normaal eigenlijk. We goed opgelost en dat ze luisteren. We zullen zien hoelang ze bestaan. Ik ga voor een besparing van 1 of een paar euro niet alles omgooien en moeilijk doen iig.

  16. @Edwin: Waar. Alleen je klanten in een mail openbaar in deze drie groepen indelen is tikkie not done.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.