De nieuwe Nederlandse bank bunq heeft regelmatig iets nieuws te melden. Zo laten ze je sinds kort betalen met een QR-code bij winkeliers en kun je ook real-time overboeken tussen verschillende banken. Nu hebben ze weer iets nieuws: je kunt nu op je smartphone sneller bioscoopkaartjes kopen en meteen afrekenen, zonder dat er iDEAL aan te pas komt.

Maar wat is nou eigenlijk het voordeel van zo’n nieuw systeem? Want zo’n kwelling is het gebruik van iDEAL nou ook weer niet. We vroegen het na bij de makers. bunq-woordvoerder Floris Herculeijns:
Het voordeel voor gebruikers is dat zij nu in één keer kunnen betalen. Ze worden niet meer doorgestuurd naar iDEAL, hoeven geen bank meer te selecteren en kunnen na de aankoop de kosten heel makkelijk delen in de bunq app. Daarnaast kan Pathé bijlages meesturen en een gedetailleerde invulling van de transactie bieden.
Volgens Herculeijns biedt dit meer mogelijkheden voor de toekomst. Net zoals je PayPal en iDEAL kiest kun je nu ook betalen via de bunq-knop. bunq-oprichter Ali Niknam liet ons weten dat de hele ervaring “zoveel smoother is” en: “dit werkt parallel aan iDEAL, dat is technisch gezien geniaal.”
Hoe het werkt is voor desktop en je mobiel verschillend. Voor desktop: je hebt de bunq-app, je scant de QR op je monitor, je bevestigt, en voila, daar zijn je tickets :D! Op je mobiele telefoon druk je op de knop, opent de bunq app waar je bevestigt, en hop daar zijn je tickets 🙂
Omdat bunq het systeem ontworpen heeft, kunnen ze het meteen aanpassen aan de wensen van gebruikers. Voor Pathé komt het ook mooi uit, want zij zien steeds meer bezoekers tickets afrekenen via online en mobiel. Binnenkort kunnen we bij bunq nog veel meer samenwerkingen als deze verwachten, want de bank wil het systeem ook beschikbaar maken voor andere bedrijven.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Weekend kijktips: Jane, Amsterdam Centraal 24/7, The Last of Us en meer (19-04)
- Waarom je geen Apple Intelligence kan gebruiken in WhatsApp en Instagram (en andere apps) (17-04)
- Game over voor Mythic Quest: langlopende Apple TV+ serie stopt plotseling (maar met een nieuw einde) (15-04)
- Weekend kijktips: Doctor Who, Friends & Neighbors, Black Mirror en meer (12-04)
- Apple TV+ vanaf nu via Amazon Prime Video af te sluiten in Nederland (met een flinke korting) (09-04)
Geniaal, vooral als het systeem ook gebruikt gaat worden met meer bedrijven. Fijn dat deze bank zo blijft innoveren!
Ik ben echt fan van deze bank. Zakelijk is het ook ideaal.
Jammer dat het zo’n gedoe is om privé over te stappen naar een andere bank.. Hoewel ik ook wel tevreden ben met ING.
Wat een fijne bank is dit toch. Bijna wekelijks nieuwe updates. Deze brengen in de meeste gevallen ook nog eens nieuwe functionaliteiten met zich mee.
Geef mij maar ING bank.. die heeft tenminste filialen waar je naar binnen kan lopen als je vragen/klachten hebt.
Ook vragen zij kosten om dingen waar geen kosten behoren te zitten.
Met de ING mobiel app kan ik ‘smooth’ betalen met iDeal, ideaal 🙂
1095 present hoor!
Maar heb zojuist filmkaartjes besteld; sneller dan snel en direct de kaartjes in je app. Heb ik geen filiaal voor nodig 🙂
Maar wel als je problemen hebt.. dan moet je echt een filiaal hebben omdat de telefoon te negeren is, evenals e-mails en klant worden gaat via een onveilige weg.
Ik stuur mijn ID NOOIT per mail ergens naar toe.. maar dan ook NOOIT.
Ik vind het nogal een prijzige bank.
4 cent per pinbetaling. Ik doe gemiddeld per maand 100 pinbetalingen dat kost me dan 4 euro per maand. 2x per maand geld opnemen dat kost 0,80 per keer.
Dan zou ik per maand zo’n 5,60 kwijt zijn. Dat is nogal wat op jaarbasis, tegenover de traditionele banken. ING gaat wat mij betreft prima met het digitaal tijdperk mee.
@Jeffrey: AMEN!
@imade:
Moet je eens bunq een berichtje sturen op Facebook of via de app of waar dan ook. Dan heb je ongeveer sneller antwoord dan in een ing filiaal. Die filialen verdwijnen overigens toch in de komende vijf jaar,
Voor mij totaal overbodig. Wat maakt mij het nu uit dat ik bij ideal even een bank moet selecteren. Tjonge, die 5 seconden doen het ‘m……
Ik noem geen namen (…) maar ben ik nu de enige die een donkerbruin vermoeden heeft dat er hier een aantal overenthousiaste Bunq medewerkers aan het reageren zijn…… ?
Ben geen werknemer van bunq (helaas) maar wel groot fan
Sinds een aantal maanden overgestapt en eigenlijk geen spijt. bunq is de shit.
– Ben geen bunq medewerker