ByPlace stuurt proefnummer van tijdschrift via iBeacon naar iPhone
Exact Editions is een start-up met een innovatief idee. Door de inzet van iBeacons willen ze proefnummers van tijdschriften verspreiden. Kom je in de buurt van een bepaalde locatie, dan krijg je een digitaal tijdschrift vanuit Apple’s Kiosk (Newsstand) toegestuurd. Uitgevers kunnen op die manier een proefnummer naar een potentiële klant sturen, terwijl deze zich staat te oriënteren bij het tijdschriftenvak. De oplossing heet ByPlace en werkt alleen op korte afstand, tot zo’n 15 meter. Uitgevers en ontwikkelaars kunnen meerdere toepassingen koppelen aan een iBeacon. De content is op afstand te wijzigen.
Als voorbeeld laat Exact Editions zien hoe je een proefnummer van een filmtijdschrift krijgt toegestuurd als je in de bioscoop zit. Zakelijke tijdschriften sturen een proefnummer naar mensen die in een luchthavenlounge zitten te wachten.
Exact Editions denkt dat uitgevers er meer abonnees mee kunnen trekken. De ByPlace iBeacon-technologie is al op een aantal plaatsen getest. Zo werden nummers van Opera Magazine uitgedeeld tijdens voorstellingen van The Metropolitan Opera in New York. In de kathedraal van het Vaticaan waren gratis nummers van The Catholic Herald te scoren. En mensen die naar Abbey Road gingen konden een nummer van Music Week downloaden.
iBeacons is een nieuwe technologie, die Apple in iOS 7 heeft ingevoerd. Het maakt gebruik van Bluetooth Low Energy (Bluetooth LE), dat al sinds de iPhone 4S wordt ondersteund. Er zijn al meerdere toepassingen en demo’s. Gisteren werd bekend dat het Nederlandse bedrijf Mirabeau iBeacons wil gebruiken voor het aanbieden van persoonlijke deals op locatie. Je leest meer in ons dossier iBeacons.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 3 reacties