‘Niet verkrijgbaar in de App Store’: doe eens wat leuks met je kinderen!

'Niet verkrijgbaar in de App Store' is een campagne om ouders meer bewust te maken van de echt belangrijke dingen in het leven: spelen met je kinderen.

kind-not-available
We zijn verslingerd aan onze iPhones en apps. Maar we slaan ook wel eens te ver door. Een week geleden bleek uit een onderzoek dat ouders meer op hun smartphone kijken dan naar hun eigen kinderen. Dat kan anders, bedachten de mensen achter de website NotOnAppStore: met stickers proberen ze aandacht te vragen voor leuke activiteiten die niet in de App Store verkrijgbaar zijn.

This sticker is a reminder that the most important things in life are not on the App Store.

De boodschap van NotOnAppStore: ga eens naar buiten en speel met je kinderen. Je kunt stickers downloaden in PDF-formaat en thuis op een stickervel printen, zodat je anderen ook bewust kunt maken van de ‘AppStore-ziekte’. De stickers zijn 12 x 5 cm groot en overal op te plakken, van speeltoestellen tot emmertjes zand. Of de kinderen zich erg druk maken over zo’n campagne is natuurlijk nog maar de vraag. Maar dat ouders zich eens wat meer druk moeten maken om hun kinderen en niet steeds op het schermpje moeten kijken, blijkt dringend nodig. Uit het eerder genoemde onderzoek van kinderarts Jenny Radesky blijkt dat ouders in fastfoodrestaurants bijna voortdurend op hun schermpje kijken. Ze observeerde 55 gezinnen en constateerde dat bij 40 van hen de telefoon wel heel nadrukkelijk aanwezig was. Terwijl baby bezig is te lachen en grimassen trekt, is moeder vooral bezig met het kijken van een YouTube-video, constateerde Redesky.

not-on-app-store-campagne

Via: iPhone-ticker

Reacties: 11 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.