Reacties voor: Carkit inclusief software voor 99 euro: klopt dat wel?
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Dus?
Nice ik ga het meteen proberen
Ja.. Ik mis de conclusie hier ook.
Maar zoals ik het lees en daarbij zelf na ga wat een tomtom one ofzo nu in de winkel kost, ga ik er vanuit dat de klant en dus niet Apple hier sterk staat.
Eventueel misschien verstandig om dit niet per persoon uit te vechten, maar kom allen bijeen om samen hier tegen te vechten !
Samen staan we sterk is het spreekwoord toch ?
Interessant om te lezen. Als er wordt gekeken naar het feit of de prijs een redelijk prijs geweest zou zijn, zou ik ja zeggen. Software voor de iPhone wordt over het algemeen veel goedkoper verkocht dan voor “vergelijkbare” producten. Vergelijk bijvoorbeeld een Nintendo DS of PSP spel met een iPhone spel, kan bijna een factor 10 schelen! Als zo gerekend wordt dan is bijvoorbeeld €15,- voor software en €85,- voor de houder een “normale” prijs, toch?
Ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken!
Ik vrees dat Apple wel de fout heeft gemaakt om zoiets te publiceren maar het is TomTom die niet de juist informatie heeft gegeven.
Dus heeft Apple het recht om de bestelling te annuleren!
En als het niet doet krijg je wel de car-kit maar geen software (of TomTom zou dan toch zo leveren)
Deze ‘rel’ rond een plastic houdertje met zuignap begint nu wel groteske proporties te krijgen. Wat mij betreft verspilling van tijd en energie.
Ja, ik ben benieuwd wat er uit gaat komen. Ik weet niet of er voor de complete website van Apple onder voorbehoud van schrijffouten gemaakt is. Maar als je nagaat dat je een TomTom met software compleet dus voor iets meer dan 100 kan kopen, dan kan ik mij goed voorstellen dat 100 euro een mooie prijs is, voor een stunt dan.
Het blijft namelijk wel Apple, en de software zelf bleek al voor West Europa ik dacht 70 euro te kosten, dus een carkitachtige houden van TomTom via Apple zal dan niet zo heel snel 30 euro gaan kosten. Als aanbieding kan het zeker maar ik betwijfel of de mensen hun zin gaan krijgen.
Wat zou dan een combinatie pakket moeten kosten? Je ziet dat de software voor West Europa 70 euro kost, die houder gaat minstenst zoveel kosten dus boven de 150 kom je voor die bundel zeker wel uit. Dan kan je zeggen tis een tijdelijke introductieaanbieding ofzo, maargoed, Apple kennende hebben ze dat niet, en TomTom doet daar over het algemeen ook niet aan.
Ik denk dat het een gevalletje helaas pindakaas gaat worden 🙂 Maar voor degenen die er mee bezig zijn: succes in ieder geval!
Goed en interessant artikel!
Ik ben benieuwd of mensen er wat aan hebben en of Apple alsnog levert…. maarrrr dat gaat vast niet gebeuren…
@harald: dus? Daar kan de consument toch niks aan doen. Ik zou zo proberen alsnog je gelijk te krijgen.
Helder en duidelijk uitgelegd. Bedankt!
Klinkt als een marketingstunt, aandacht krijgen ze er in ieder geval meer dan genoeg mee.
Wat ICT er huppedepup bedoelt is het artikeltje over dwaling.
Er is hier sprake van oneigenlijke dwaling, omdat de klant redelijkerwijs had moeten kunnen verwachten dat het de tomtomcarkit voor die prijs niet geleverd zou kunnen worden met software aldus Apple en TT.
Nu is de gemiddelde carkit met gps gemiddeld rond de 30-50 euro. De software benelux kost 70 euro dus lijkt mij een pakketprijs van 100 euro incl software benelux een heel redelijk bedrag. Je had hier niet achterdochtig hoeven te zijn omdat het bedrag in de lijn der verwachting ligt.
Ik ben zelf niet gedupeerd. Maar top dat jullie dit uitgezocht en geplaatst hebben !
@Phreak lemmon: dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat je het wint bij de rechter. De prijs klopt wel, maar er zitten wat rare dingen aan en dus had je nader onderzoek moeten doen. En dan had je gehoord dat het aanbod niet klopt.
@Benjamin: nee, niet dwaling, juridisch gezien gaat het om de wilsvertrouwensleer. De wil van Apple was niet conform haar uiting (ze wilde niet een carkit met software verkopen maar zei van wel) en je moet dan 3:35 BW langs om te kijken of je Apple er toch aan mag houden. Ik zeg van niet, omdat de deal dus rare aspecten had.
Hoe haal je dat in hemelsnaam in je hoofd?
Er is niet 1 carkit MET GPS voor die prijs te koop!
Actieve houders ZONDER GPS kosten al minstens 70 euro!
Ik word een beetje moe van tomtom!! Ik wil het graag kopen maar eerst moeten ze zorgen dat het een mooi totaal pakketje is!!!! er mist nog steeds te veel!!!!
Laten ze nu eerst maar de software in orde brengen en dan daarna gaan zeiken over die klote veel te dure houder!!!!!
Ugh……
Wij kunnen toch niet oordelen hoe duur zo’n carkit is. Ik bedoel, als je de software via de AppStore koop, dan krijgt Apple 30% van de verkoop prijs. Wanneer TomTom die software gratis levert bij de carkit, dan besparen ze dus die 30%.
Daarnaast heeft TomTom er meer belang bij om de software te verkopen dan de carkit. Wat volgens mij inhoud dat TomTom in principe de carkit eventueel kan verkopen met een kleine verlies marge. Op de kaarten verdienen ze uiteindelijk meer. Zeker wanneer je moet gaan betalen voor kaartupdates.
Dat maakt de prijs van 95 euro voor de carkit inclusief software meer dan redelijk. Dus ik wens iedereen veel succes die de carkit hebben besteld.
@viermaal raden.:
complete gps-systemen voor rond de 100 euro zijn er genoeg, en actieve houders tussen de 30,00 en 40,00 euro ook hoor! Heb zelf een actieve houder/lader van Kensington van 32 euries!
Dus onzin wat jij en tomtommie beweren.
Gewoon er vol gas tegen in gaan, desnoods krachten bundelen en onze vriend de jurist gezamelijk un de arm nemen! Goede reclame voor hem ook gelijk!
Graag nadere info over de actieve houder inclusief GPS.
voor prijzen rond de 40 euro.
Lees net op nu.nl dat ze een inval hebben gedaan bij onze vrienden van TomTom ivm handel met voorkennis…
Hadden ze die voorkennis maar gebruikt door juiste informatie aan Apple door te geven wat betreft die veel te dure zuignap…
Goed bezig daar bij TomTom…
Op grond van eigen ervaring concludeer ik dat de NL rechtspraak een ramp is. Keiharde formuleringen worden gaandeweg verweekt en ontkracht met onnavolgbare kluwen mitsen en maren die je in eindeloze, peperdure en tergende procedures zuigen, waar uiteindelijk slechts de advocaten van de betrokken partijen hun zakken mee vullen. Eenmaal in de rechtzaal draait het uit op “pappen en nat houden” en dus niemand echt wint of verliest, want oh wat zijn we toch lief voor elkaar in Nederland. Nee “Amerikaanse toestanden willen wij hier niet” en het is dan ook praktisch onmogenlijk iemand ook maar ergens aan te houden, ook al heb je dikke contracten; het stelt geen reet voor. Dus: tel uit je winst!
Van TomTom is al gebleken dat ze zeer slecht zijn in het geven van informatie. Sterker nog, ze geven helemaal geen informatie over producten en levertijd zo bleek recentelijk rondom TomTom voor de iPhone.
Het lijkt mij daarom zeer aannemelijk dat Apple niet goed geinformeerd was door TomTom. Dat er vergeten wordt te vermelden dat er geen kaarten bijzitten is meer dan StomStom en is gewoon nalatigheid, dan toch op zijn minst (opzettelijk?) misleidend.
Het zijn verdomme toch geen achterlijken bij TomTom? Of zijn het dan wellicht goedwillende amateurs? Nee. Het is, of het moet doorgaan voor een professionele firma, en dan mag je zulke “fouten” niet maken. Navigatie zonder kaarten! Hahahahaha, jajajajaja,neem een ander in de maling aub. Straks moet ik ook nog fietsen zonder wielen als doodnormale levering beschouwen.
Ik vind dat TomTom gewoon vast zit aan betreffende aanbieding en verder geen gezeur. Afhameren die hap. Next!
Haha iPhoneclub.nl zat kendelijk nog al met het negative commentaar onder het vorrige stukje. Athans dat is de conclussie die ik trek als je de eerste regels zo leest.
Hopelijk slapen jullie nu weer wat beter 😛
Ik mis wel een beetje in het stukje van de ICT-jurist Guru wat de gedupeerde nou precies moeten doen.
Alhoewel ik mr. Engelfriet in deze (wederom) prima kan waarderen vind ik het allemaal erg sneu overkomen. Natuurlijk snap ik dat een aantal opportunisten hun slag probeerden te slaan maar ik denk dat er niet 1 is die een procedure gaat starten dus waar gaat het over. Voor de rest is het weer gezeur en miscommunicatie rond TomTom; wiens schuld het ook moge zijn.
Liever had ik dat TomTom aan de slag ging om dat halve product wat ze me verkocht hebben af te maken in plaats van spelletjes met carkits waar ik niet op zit te wachten.
Ondertussen erger ik me bijna dagelijks aan het slome TomTom; nu al twee keer verkeerd afgeslagen.
Weet jij wel wat een “actieve houder” is?
Ben niet ‘gedupeerd’ maar ben echt wel benieuwd wat de uitkomst hiervan is. Ik denk dat je toch echt wel kans maakt bij een rechter. Zoals ik al eens eerder vermelde werd bij veel Windows Mobile pda’s ook ‘gratis’ software van TomTom meegeleverd omdat er later dan kaarten bijgekocht konden worden.
De aanbieding in de AppStore deed mij daar direct aan denken. De houder TomTom met een beperkte kaart voor 100 euro is zeer geloofwaardig. Ik had verwacht dat je via ‘in-app purchase’ kaarten zou kunnen bijkopen. De software had ik verwacht via een gratis download in de AppStore die alleen samenwerkt met de houder. Daar zit immers een soort van chip in die samen kan werken met de software.
Kortom je kan met een sterk verhaal komen. De rechter moet maar beslissen als het zover mocht komen.
Ik ben een van de kopers maar voel mij niet gedupeerd.
Prijs is mijn inziens wel okay. Het gaat om een goed product met veel mogelijkheden.
Ik vind de actie van Apple niet netjes en ben teleurgesteld. Met een simpele sorry was ik tevreden.
Ik heb geen zin in verdere acties tegen Apple. Ik wacht tot de laatste dag en annuleer mijn bestelling bij Apple incl wat andere producten en ga het via een andere winkel kopen.
40 euro navigon houder met gps chip http://www.mobielnieuwsnet.nl/?p=6512
scheelt toch wel veel met die van TomTom
Netjes iPhoneclub. Hier heb je nou wat aan. Alleen een kleine conclusie had mooi geweest!
Klopt het dat de carkit helemaal niet meer in de applestore te koop is? Ik kan hem in ieder geval niet vinden….
Tja, blijkbaar toch beledigd omdat wat mensen gaten schoten in het eerste stukje?
Mr.Engelfriet kan mooi schrijven, maar hij weet donders goed dat dit geen enkele vorm van kans maakt bij een rechter, en Apple is niet het bedrijf wat gaat schrikken als een klantje wat wetsartikelen weet op te lepelen.
Leuk, maar echt nonsens.
procedure opstarten etc kost al meer dan dat ding waard is enigste optie is als mensen zelf een rechtsbijstand verzekering hebben dan zit je wel snor 🙂
Er vallen nog net geen dode…
@gserban:
Het is nog maar de vraag of een RB bereid is om deze klacht in behandeling te nemen.
Beter lezen: ze hebben een actieve houder die 40 euro kost (en dus niet de 70~80 euro die viermaalraden bij hoog en laag blijft beweren…die weet dus zelf niet eens wat het is en wat de prijzen zijn) en ze komen later nog met een speciale actieve iPhone houder met GPS chip erin. Daarvan is die prijs in dat artikel waar je naar linkt niet bekend. Overigens staat er in dat artikel een link naar een Duits artikel die als alternatief een 50 euro kostende actieve houder (wederom geen 70~80 euro dus!) die je zo te zien bij T-Mobile DE kunt verkrijgen.
Mensen,
Hij geeft in zijn betoog het volgende aan:
Wel is het vreemd dat de software kennelijk zonder kaarten werd aangeboden. Ook signaleerde iPhoneclub dat het technisch nog wel eens moeilijk kan worden om de software gratis bij een carkit te leveren. Bij dat soort omstandigheden moet dan alsnog dat belletje gaan rinkelen en moet je even navraag doen. iPhoneclub deed dat bij TomTom, en kreeg te horen dat de aanbieding niet klopte. Daardoor kun je er niet meer op ingaan.
Maar dan:
Wat je dus als klant moet doen als Apple zich hierop beroept, is terugmailen dat je op grond van artikel 6:237 sub d BW die algemene voorwaarde vernietigt (zo heet dat juridisch) en Apple sommeert om alsnog gewoon na te komen.
Kwestie van goed lezen om de conclusie te achterhalen, die er dus wel degelijk in staat.
Ik ben niet gedupeerd want ik krijg zowiezo die brakke TT sw niet dus ik kom nergens te laat en word ook nooit verkeerd gestuurd omdat de afslagen achteraf aangrgeven worden.
Ook die houder heb ik (omdat ik de sw niet krijg) niet nodig dus ik spaar dubbel uit.
Top Apple, prima aangepakt en TT, van mij geen last en ik had toch al niet het iee dat ik jullie warme interesse als individuele klant ook maar enigzins kon wegdragen.
@gserban:
“40 euro navigon houder met gps chip”
Is l.e.z.e.n nu echt zo moeilijk?
Er staat duidelijk dat die 40 euro ZONDER GPS chip is !!!!!
ook jij hebt duidelijk problemen met lezen. Hier het complete bericht van Navigon:
“Navigon heeft vandaag een autohouder voor de iPhone aangekondigd. Deze is vanaf oktober te koop voor 40 euro. Ze kondigen daarbij ook aan dat ze met een houder komen voor de iPhone met ingebouwde GPS-Chip.”
Ze hebben het dus over een houder welke 40 euro gaat kosten en LATER komt er eentje met GPS chip en daarvan geven ze nog geen prijs.
Ook staat er nergens dat de houder van 40 euro een actieve is!
Prachtig al die zelfgeschoolde ‘juristen’ hier 😛
En ja, ik ben zelf wel afgestudeerd jurist en uiteindelijk komt het er in het echte leven op neer dat er, zoals we allemaal goed weten, een verschil is tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.
Tuurlijk kun je beargumenteren dat zo’n bepaling nietig is en dus verder niet kan worden ingeroepen door Apple, maar wie gaat er naar je luisteren? Zelfs je RB verzekering zal je waarschijnlijk lachend afwijzen omdat ze een drempelbedrag hanteren van enkele honderden euro’s (en de maatschappij waar ik voor heb gewerkt kocht je gezeik zelfs af tot 500 euro omdat zulke zaken niet de moeite zijn om uberhaupt aan te beginnen..)
@viermaal raden.:
dat van Navigon klopt niet
ik heb dit zelf gaan navragen:
40euro enkel voor een PASSIEVE houder
wel is er een kabel en lader voorzien!
dus niks GPS-versterking
maar ze zijn er wel mee bezig om een actieve houder te maken, en zal later aangeboden worden.
wat betrefd TT:
het word een car-kit zonder software!!!
en hier zullen jullie niks aan kunnen doen
de annulatie is een vorm van de klant de beschermen tegen ontgoocheling
Volgens mij zeg ik dat ook onderaan? Er zitten rare dingen aan het aanbod, dus moet je navraag doen (OTTO-arrest) en dan had je ontdekt dat het niet klopte. Maar goed, nog een keer met alle nuances erbij dan: je maakt geen kans.
@harald:
Datzelfde schreef ik al eerder maar er blijven hier mensen appels met peren vergelijken.
Over een tijdje zien we ze wel weer met klachten over die super duper houder voor een dubbeltje gekocht maar in de praktijk krassen en erger produceert.
Alle waar is naar zijn geld!
“Het klinkt als een toverspreuk en dat is het ergens ook wel, maar in tegenstelling tot Avada Kedavra werkt deze wel”
Iemand met een toverspreuk vermoorden gaat wel ver hè, om een tomtom carkitje 😉
Dus omdat bijvoorbeeld een KPN 300.- korting geeft bij een 2-jarig abonnement van 25 per maand is het maar aannemelijk dat de carkit 99 euro kost? Beetje raar argument.
Mijn ervaringen met de TomTom software op de iPhone zijn zo slecht dat ze die houder mogen houden.
Ik vraag mijn geld terug bij de App-store en wil andere Gps-software gaan proberen.
Of voor een PND gaan die zijn goedkoper en werken wel goed.
Ik heb een iPhone Gs voor alle duidelijkheid.
Interessant; laat mij weten of dat lukt? Ik heb ook al die maanden gewacht op TTN maar ook ik heb daar spijt van. Met name in drukke/ grote steden met rotondes en veel kleine (1-richting) straatjes is TomTom bij mij irritant. Is leuk als je bij een klant komt en een parkeerplekje zoekt en je neemt de verkeerde afslag omdat je navigator achter de feiten aan loopt; nu al 2x compleet verkeerd gereden (en dus omdraaien, omrijden, opnieuw voor stoplichten wachten). Nee ik durf bijna van een wanprestatie te spreken. En dat terwijl Sygic destijds op mijn 3G (nu een 3GS) naar behoren werkte.
TomTom en Apple zouden nu gewoon hun woord moeten nakomen en moeten leveren. Ik vind het maar een slap, slecht bedrijf qua service! Volgende keer dan toch maar een android…
@Mardiie: Android zuigt helemaal!
@MrT: De telefoons nu misschien nog wel… maar service van apple is gewoon dramatisch. hier wederom een voorbeeld.
Is onzin, want die 40 euro voor de Navigon houder is voor de versie ZONDER GPS-chip. Lézen. Lastig he?
@Bart: volwassen reageren anders ook.
Het heeft hier al tig maal gestaan dat die Navigonhouder zonder GPS was en zelfs geen actieve houder is.
Het is dan wel erg dom als mensen onzin gaan schrijven en dan nog een link ter bevestiging meegeven waarin precies het tegendeel van wat ze zelf schrijven te lezen valt.
Bart’s zijn antwoord is dus gewoon op het niveau van de persoon waarop hij reageert.
Als mensen zouden lezen alvorens te posten dan zou dat zeker de helft van alle berichten schelen.
@viermaal raden.: Ja maarja 9/10 comments die ik lees staan vol onzin, daar doe je niks aan op een internet site.
Er zijn nou eenmaal ook mensen die er niet zoveel tot niks vanaf weten, of gewoon niet verder kijken dan hun neus lang is.
Dat is nog steeds geen reden om zelf zo te gaan reageren toch. Reageer dan rustig en leg het een keer goed uit of reageer niet.
Ik heb al diverse keren gelezen dat er alleen gesproken werd over het meeleveren van software, maar in de bewuste carkit aanbieding stond wel degelijk vermeld dat de software met huidige kaarten zou woren geleverd.
http://74.125.77.132/search?q=cache:PbclHIdOq4EJ:store.apple.com/nl/product/TX529ZM/A+%22Altijd+voorbereid.+Het+TomTom-programma+wordt+geleverd+met+een+huidige,+gedetailleerde+kaart,+en+je+kunt+wereldwijd+naar+wens+locaties+toevoegen%22&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
Deze zin is wat ongelukkig geformuleerd door Arnoud Engelfriet. Een beding wat op de ‘grijze lijst’ voorkomt is WEL rechtsgelding, TOTDAT je hem vernietigt d.m.v. een buitengerechtelijke verklaring.
Je moet dus wel zelf in actie komen. Maar oke, dat legt hij vervolgens ook uit.
Jongens, Jongens, Jongens (en misschien wel dames). Reageren kun je pas als je feiten, maar ook kennis van zaken hebt.
Het leveren van alleen een applicatie, wat bij TomTom het geval is met bepaalde HTC toestellen heeft inderdaad op verschillende website vermeldt gestaan. Hierbij betekend het dat je de losse kaarten nog moet aanschaffen en op SD kaartje in jouwn desbetreffende HTC toestel moet steken. Aangezien een IPhone dit niet heeft ( een SD kaart slot ) en gesynchroniseerd wordt met ITunes is het dus technisch onmogelijk om eerst een applicatie erbij te leveren deze los te installeren en vervolgens kaarten erbij te kopen. Tenzij TomTom de losse applicatie gaat aanbieden in de Itunes Store, echter hier is niks qua informatie over te vinden. Het moge dus duidelijk zijn dat als TomTom iets bij de houder gaat leveren het de applicatie is inclusief kaarten. MAAR inclusief kaarten wil niet zeggen WELKE kaarten. Het kan wel Benelux zijn wat meegeleverd wordt of USA, daar heb je niet veel aan hier in Nederland. Ik woon bijvoorbeeld in Rusland, ik koop een TomTom houder en krijg er software bijgeleverd van de Benelux, lekker handig. Het is dus aannemelijk en dat schrijft de man van ICTrecht ook dat het dus om alleen een houder gaat, zonder software. Het is namelijk technisch moeilijk realiseerbaar (tenzij je een HTC hebt) of ze moeten zoveel verschillende houder en software combinaties uitbrengen (per land). Dan krijgen we een versie met Benelux een versie met DACH enz enz enz enz Frankrijk krijgt dan West Europa erbij geleverd. Geen enkel bedrijf begint hieraan. Het is dus aannemelijk dat je meer informatie had moeten vragen alvorens over te gaan op aankoop EN DAAR GAAT HET ARTIKEL OVER EN NERGENS ANDERS OVER, dus alsjeblieft reageer op het artikel of anders niet.
@Dane Daniel:
Een beetje kort door de bocht, je vergeet dat er bij de HTC zat altijd een voucher voor een city map.
Dit of een promo code had er bij de carkit ook bij kunnen zitten. Zoals in een eerdere post van mij is te lezenn, is er wel degelijk geschreven dat er software incl een huidige kaart bij zou zitten. Veel duidelijker kan het niet zijn.
Doe niet eens zo fucking moeilijk…. gewoon annuleren ipv zeiken. Super gierig gedoe weer. Typisch Nederlands.
Geld terugvragen kan gewoon hoor, is mij ook gelukt. Gewoon een mailtje sturen naar de link vermeld in het aankoopbewijs, een paar goede argumenten geven en binnen een paar dagen heb je je geld terug.
Ik had totaal geen ervaring met de service van Apple tot nog toe en ik lees veel negatieve reacties maar ik vind de service waanzinnig goed. Snelle en zeer persoonlijke reacties, en mijn probleempjes die ik met iTunes had waren in no- time opgelost. Twee dagen later kreeg ik nog een mail met de vraag of alles nu ok was.
Zo, nu weer on-topic…
Wow dit soort artikelen zie ik graag. Ik ben als consument best nieuwsgierig wat hier het echte recht is van een koper en verkoper.
Mooi artikel; en succes aan de mensen die een bestelling hadden staan!