Al eerder meldden we dat adverteerders verschillende meningen over Apple’s iAd hebben. Gefrustreerde adverteerders hekelen de strakke control die Apple over het creatieve proces behoudt, terwijl tevreden adverteerders zien dat consumenten meer geneigd zijn om op een iAd-advertentie te klikken. Carol Bartz, CEO van Yahoo, heeft in een interview met Reuters gezegd dat ze geen heil ziet in het advertentienetwerk van Apple. Vooral de strakke controle zou Apple in de toekomst duur kunnen komen te staan.
Yahoo – dat zijn geld voornamelijk verdient met het verkopen van advertenties – heeft sinds de komst van Google behoorlijk wat marktaandeel aan de zoekgigant verloren. Hierdoor zijn de opbrengsten voor de advertentieverkoop ook teruggelopen. Nu zou de mobiele advertentiemarkt een nieuw platform kunnen zijn waar Yahoo tegen Google en in dit geval ook Apple, moet opboksen.
In het interview met Reuters zei Bartz over iAds:
That’s going to fall apart for [Apple]. Advertisers are not going to have that type of control over them. Apple wants total control over those ads.
Wel gaf ze toe dat Apple’s poging om iets nieuws te proberen met iAds ok is for implementation. Voorlopig moeten we in Nederland de eerste iAd nog tegenkomen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 9 reacties