Carol Bartz, CEO van Yahoo, heeft zich in een interview met Reuters niet positief uitgelaten over iAd. De strakke controle over het creatieve proces zou ervoor zorgen dat adverteerders zich tegen het advertentienetwerk keren.1
dus eigenlijk is yahoo een beetje angstig en jaloers? omdat ze denken dat niet alleen google hun adventeerders weg kaapt, maar nu waarschijnlijk apple ook.
Apple houdt graag stevig de touwtjes in handen; volgens mijn overtuiging om de kwaliteit van producten en processen op een bepaald peil te houden en is daar in het begin kennelijk flink rigide mee. Als de zaak eenmal op de rails staat en loopt laat Apple na verloop van tijd hier en daar de touwtjes een beetje vieren.
Dit patroon zie ik keer op keer. Hebben anderen dat dan nog niet door? En ja, dergelijk commentaar van de concurrentie (hoe waar het ook kan zijn) vind ik altijd een beetje een zielige indruk maken.
Yahoo, think for yourself!
Roy
Ik ben als consument juist heel blij met de strakke controlle van Apple. Dan krijgen we alleen maar toffe advertenties te zien.
Moby
Word wel tijd dat wij eindelijk ook eens een iAd te zien krijgen. Ben heel erg benieuwd!
ReemZ
En ik ben niet positief gestemd over Yahoo
Eur van Andel
Yahoo koopt zelf iAds, dus het is gewoon geneuzel. Yahoo leeft van advertenties en pist in zijn broek van angst dat Apple een deel van hun inkomsten afneemt.
De enige reden dat Yahoo nog leeft, is dat Google het in leven laat om geen anti-trust problemen te krijgen.
Om dezelfde reden heeft Microsoft in 1997 in Apple geïnvesteerd.
De nieuwe markt is mobiel en daar is de concurrentie moordend, compleet met actievatiecijfers, aantallen, en trash-talk over de concurrent. Het is een feest om het mee te maken.
Nieuwe mobiele toestellen worden na een week (!) al beoordeeld op verkoopcijfers, na een maand al hevig afgeprijsd en na twee maanden al beëindigd, als ze niet verkopen.
Miljarden worden gespendeerd om in de race te blijven en gerenommeerde bedrijven die 2..3 jaar geleden nog marktleider waren, vallen als rotte appels van de boom (Nokia, Samsung). De consument krijgt voor een schijntje elke 2 jaar een nagelnieuwe telefoon.
De carriers kijken handenwringend toe hoe ze controle verliezen en maken steeds wanhopiger bokkesprongen om geen “domme pijp” te worden, met matig succes. Vodafone 360 bijvoorbeeld.
En hier horen we Apple uiteraard niet over, terwijl andere fabrikanten gelijk op hoge poten staan als Apple iets over hun producten zegt.
Beetje onduidelijk: zegt Yahoo dit nu als advertentie carrier (= concurrent dat haalt je de koekoek) of als iAds klant ?
Typisch gevalletje van: “Wij van WC Eend…”
dus eigenlijk is yahoo een beetje angstig en jaloers? omdat ze denken dat niet alleen google hun adventeerders weg kaapt, maar nu waarschijnlijk apple ook.
ben wel benieuwd naar de iads trouwens 🙂
Apple houdt graag stevig de touwtjes in handen; volgens mijn overtuiging om de kwaliteit van producten en processen op een bepaald peil te houden en is daar in het begin kennelijk flink rigide mee. Als de zaak eenmal op de rails staat en loopt laat Apple na verloop van tijd hier en daar de touwtjes een beetje vieren.
Dit patroon zie ik keer op keer. Hebben anderen dat dan nog niet door? En ja, dergelijk commentaar van de concurrentie (hoe waar het ook kan zijn) vind ik altijd een beetje een zielige indruk maken.
Yahoo, think for yourself!
Ik ben als consument juist heel blij met de strakke controlle van Apple. Dan krijgen we alleen maar toffe advertenties te zien.
Word wel tijd dat wij eindelijk ook eens een iAd te zien krijgen. Ben heel erg benieuwd!
En ik ben niet positief gestemd over Yahoo
Yahoo koopt zelf iAds, dus het is gewoon geneuzel. Yahoo leeft van advertenties en pist in zijn broek van angst dat Apple een deel van hun inkomsten afneemt.
De enige reden dat Yahoo nog leeft, is dat Google het in leven laat om geen anti-trust problemen te krijgen.
Om dezelfde reden heeft Microsoft in 1997 in Apple geïnvesteerd.
De nieuwe markt is mobiel en daar is de concurrentie moordend, compleet met actievatiecijfers, aantallen, en trash-talk over de concurrent. Het is een feest om het mee te maken.
Nieuwe mobiele toestellen worden na een week (!) al beoordeeld op verkoopcijfers, na een maand al hevig afgeprijsd en na twee maanden al beëindigd, als ze niet verkopen.
Miljarden worden gespendeerd om in de race te blijven en gerenommeerde bedrijven die 2..3 jaar geleden nog marktleider waren, vallen als rotte appels van de boom (Nokia, Samsung). De consument krijgt voor een schijntje elke 2 jaar een nagelnieuwe telefoon.
De carriers kijken handenwringend toe hoe ze controle verliezen en maken steeds wanhopiger bokkesprongen om geen “domme pijp” te worden, met matig succes. Vodafone 360 bijvoorbeeld.