Reacties voor: ChangeWave: ’19 procent van consumenten wil een iWatch’

Volgens onderzoek van ChangeWave wil 19 procent van de consumenten een iWatch kopen. ChangeWave ondervroeg 1713 personen. De uitslag is vergelijkbaar met een soortgelijk onderzoek naar de iPad, drie jaar geleden.
Bastiaan Vroegop -

Reacties: 17 reacties

  1. Ik zou hem ook kopen

  2. Voortgaande op de twee bovenstaande antwoorden kunnen we besluiten dat 50% hem zou kopen…. 😀

  3. Ik zou nu zeggen: nee.

    Apple maakt het dan wel zo dat je hem gaat willen; maw. het word niet gewoon een horloge waar je wat notificaties op kunt krijgen, het moet iets zijn waar je meer mee kunt dan je had gedacht, dingen die je nu nog niet weet.

  4. Vroeger maakte Apple producten waar consumenten nog niet van wist dat ze het nodig hadden, kijk maar naar de iPhone en iPad. Zou wel raar zijn als ze nu ineens gaan maken wat mensen willen.

  5. Niemand wil het dus iedereen koopt het.
    Moet natuurlijk wel mooi zijn en super werken.

  6. Tuurlijk 1 op de 5 mensen wil een iWatch.

    Dan verkopen ze er in nl al 3,5 miljoen geloof je het.

  7. Niet echt vernieuwend. Bijna 20 jaar geleden had ik al een messagewatch.

  8. Ik draag nooit horloges puur omdat ik het niet nodig vind omdat je de tijd tegenwoordig overal kan zien, maar zo’n iWatch lijkt mij dan wel weer heel handig. Alleen dan moet de batterij minimaal 18 uur mee gaan (ook wanneer je veel notificaties en telefoontjes krijgt). Ik wil niet mijn horloge overdags af doen om omdat ik uhm moet opladen, want dan is het niet nuttig meer.

  9. Een populatie van 1713 ondervraagden, toe maar.
    Meer dan 3 stagiares was te duur?
    Wereldonderzoek…

  10. Zo juist maar de pebble afbesteld. Duuuuuurt beeld te lang. Tegen de tijd dat de Iwatch er is is de pebble ook wel op weer voorraad. Kan ik tenminste kiezen.

  11. @Jos: 2007 had ik een smartphone van Samsung; dat ding kan ik niet vergelijken met de smartphone van nu. Dus wie weet….

  12. Naar mijn mening gaat het gewoon allemaal te hars ze produceren en lanceren product na product Apple is niet meer innovatief die naam heeft het al jaren. Ik ben bang dat Apple op den duur haar eigen ramen in gooit door zich alleen maar te richten op een concurrent als Samsung. Ik weet nog wel iPhone 1.
    Daar zat touch screen op niet de eerste telefoon met touch screen, maar wel de eerste die goed reageerde. iPod zat erop safari, een hele complete telefoon die alle concurrentie toen in een klap weg veegde. Tot de iphone 4s (eigenlijk 4) was alles heel innovatief en redelijk wat veranderingen. Daarna alleen uiterlijk snellere chip en camera. Het zou jammer zijn als ze die naam kwijtraken. Apple is altijd al apart geweest en anders dan andere dat is wat mij boeide aan Apple. En het liep altijd een stapje voor op de. Concurrentie.

  13. 19% zegt hem te willen kopen, nadat de Apple marketing skills erop los wordt gelaten wil 80% hem wel hebben.

    @Jos: waarom gebruik jij deze niet?

  14. @Jos: waarom gebruik jij deze niet?

  15. lol 1713 deelnemers, lekker veel kans op een goede schatting.

  16. @aaipet:
    Laat me raden. Jij hebt geen achtergrond in de statistiek of marktonderzoek?

    Als de steekproef maar representatief is waren minder dan 1000 respondenten al genoeg geweest.

  17. @Patrick: Laat me raden, jij hebt er ook geen verstand van?

    De kans dat je met een steekproef van 1.713 deelnemers een statisch significant resultaat kan behalen is nihil. Zelfs als je alleen maar de mensen in aanmerking neemt die zo’n product kunnen betalen, dan nog heb je een populatie van meerdere miljoenen.

    Zelfs met jaren van onderzoek kan je geen verzameling maken waarbij je een afspiegeling hebt van de Amerikaanse bevolking.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.