De applicatie ‘Checkwish’ is vanmiddag winnaar geworden bij de Sanoma Media App Challenge. Het idee van Keyhe Delsink om een wensenapp te maken kwam als beste uit de bus. Checkwish is een app waarmee je wensen deelt en laat uitkomen. Zo kun je het beste uit het leven halen en als gebruiker een actieve rol spelen in het laten uitkomen van wensen van anderen.
Herman Kienhuis, juryvoorzitter van de App Challenge:
De inzending sprong er meteen uit vanwege de passie waarmee het idee was uitgewerkt. Dit werd vandaag door de presentatie nog eens extra duidelijk. Het is een zeer positief en functioneel idee. Daarnaast was de visuele uitwerking zeer uitgebreid en inspirerend. We gaan snel kijken of we dit idee met Keyhe kunnen realiseren.
Andere gepresenteerde ideeën waren zeer uiteenlopend en van hoge kwaliteit. Zo was er een app waarmee je zelf lessen kan samenstellen, een meditatietrainer, een app waarmee je als werkende ouder kunt meekijken bij de eerste stapjes van een kind, een app waarmee je verse streekproducten kunt lokaliseren en een game waar kinderen verkeersregels mee leren.
Sanoma organiseerde de App Challenge om mensen de kans te geven hun idee te realiseren. Winnaar Keyhe Delsink krijgt 5.000 euro prijzengeld om zijn idee tot een succes te maken. Delsink:
Mijn levenswens is om mensen te inspireren door middel van communicatie. Mooie dingen maken en daarmee mensen prikkelen. Dat doe ik in het dagelijks leven als art director bij Woedend! en met het bedenken van deze app. Ik had het idee al een jaar en heb het langzaam steeds meer uitgewerkt. Ik ben blij dat ik nu door de App Challenge de kans krijg om dit idee verder te brengen.
Disclosure – ik zat in de jury van de Sanoma App Challenge (GvdZ)
Deze lijsten zijn gebaseerd op afgelopen week. Een aantal van de toen gratis apps heeft inmiddels weer een prijskaartje.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 5 reacties