De iPhone is nog niet officieel in China verkrijgbaar, maar Chinese websites profiteren al wel van het toenemende aantal bezoekers met een iPhone. YouTube-achtige websites hebben aanpassingen gedaan, zodat de online filmpjes ook op de iPhone bekeken kunnen worden. voorbeelden zijn de video-uitwisselsite 56.com en de YouTube-kloon Hupo.tv. Laatstgenoemde site wordt ondersteund door Brad Greenspan, de oprichter van MySpace en krijgt momenteel zo’n 10.000 hits per dag.
Dat is weinig in vergelijking met het totale aantal bezoeken en het is ook weinig als je het bedenkt hoeveel Chinezen er zijn. Maar de iPhone-bezittende Chinezen vormen een kapitaalkrachtige groep die je graag op je site wilt hebben. De meeste Chinezen hebben de iPhone op de zwarte markt gekocht of via buitenlandse vrienden.
Volgens onderzoek van Analysys International werden in China vorig jaar 93 miljoen telefoons verkocht en zullen ze dit jaar de grens van 100 miljoen passeren. Een gigantische markt dus voor fabrikanten als Nokia, Motorola en Samsung. Tracy Deng van de Chinese video-uitwisseldienst Tudou.com verwacht dat het bekijken van online video’s op mobiele telefoons en multimedia-apparaten een trend zal worden. Tudou.com lanceerde twee maanden geleden een nieuwe website voor gebruikers van een mobiele telefoon.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 0 reacties