Reacties voor: Click&Buy en iTunes App Store: check regelmatig je tegoed

Mensen die Click&Buy gebruiken om aankopen in de iTunes Store te doen, doen er goed aan om regelmatig hun account te controleren. Het blijkt namelijk mogelijk om valse creditcards op iemands account te registreren.

Reacties: 46 reacties

  1. Ja die gasten schrijven bij mij ook regelmatig 0.79 cent af terwijl ik een al een maand niets meer koop in de appstore. Gewoon om de week schrijven ze een keer wat af. Zal er binnekort wel weer een krijgen denk ik 😛

  2. Ha zelfde is bij mij gebeurt ik had een album van 12,50 gekocht en is betaalt kreeg bevesteging en daarna ben ik op vakantie in london geweest had geen internet dus.

    maar toen ik me mail bekeek in london in internet cafe kreeg ik een rekening van 75 euro van hun.

    heb toen gebelt en heel moeilijk gedaan er over.

    en nu hoor ik niks meer van ze en krijg ik ook geen rekeningen van hun.

    blijkbaar hadden ze het door dat ik gelijk had.

    ik kreeg ook geen bevesteging dat alles ok was.
    ze stopte ineenkeer met incasso en alles in te huren.

  3. Nogmaals: met Click&Buy is op zich niets mis, al kun je wel vraagtekens zetten hoe het kan dat wildvreemden opeens creditcards op het account van Wouter konden registreren.

    Ik vermoed dat het een slecht wachtwoord was (huisdier, geboortedatum, etc.) of een slechte geheime vraag (als Click&Buy dat toepast). Als hun systeem echt zo lek zou zijn zou er denk ik meer nieuws over zijn.

  4. Net even gecheckt, alles staat nog mooi op 0!!!

  5. @PhresiF: Huh? En jij denkt: ach, laat maar lekker zo lopen?

  6. @Jonathan,

    Ik ben de betreffende Wouter uit het verhaal van Gonny, en werk als ICT-specialist. Ik weet als geen ander hoe belangrijk het is om goede wachtwoorden te hebben en die regelmatig te wijzigen.
    Slecht wachtwoord en slechte ‘challenge question’ waren het zeker niet.
    Wachtwoord was er een van 10 random tekens inclusie leestekens en cijfers. Knappe gokker die daar achterkomt! Tevens wissel ik het wachtwoord elke 2 maanden.
    De betreffende ‘hacker’ heeft alles bij webshops in Duitsland besteld (Redcoon e.d.)
    Gelukkig is het met een sisser afgelopen.

  7. Netjes geregeld door click&buy én door de Rabobank. Zo hoort ‘t! Verder wel gek wat er gebeurd zoals ook te lezen in de eerste reactie..

  8. Zelf ook gebruiker van Click&Buy en Rabobank, dus ik maak me niet direct zorgen. Ik krijg mailtjes over afschrijvingen, dus ik geloof het wel. Alles bewaar ik altijd netjes en controleer ik ook regelmatig.

    In ieder geval fijn om te horen dat ik niet de sjaak ben als dit soort gevallen gebeuren.

  9. Ik heb heb geregisteerd daar omdat je anders gewoon niks uit de appstore kunt installeren, ik vind dat je eigenlijk geen gebruikersnaam ect zou moeten hebben voor free stuff.

  10. @ Ichigo, gebruikersnaam moet wel, maar ik vind inderdaad wel dat er een gebruikersnaam aangemaakt moet kunnen worden zonder betaalmogelijkheid en dan niet de toegang krijgt tot betaalde apps.

  11. Net even voor de zekerheid gecheckt… Bij mij is niks aan de hand, gelukkig.

    Origineel geplaatst door Tom
    Netjes geregeld door click&buy én door de Rabobank. Zo hoort ‘t! Verder wel gek wat er gebeurd zoals ook te lezen in de eerste reactie..

    Indd heel netjes.

  12. Origineel geplaatst door PhresiF
    Ja die gasten schrijven bij mij ook regelmatig 0.79 cent af terwijl ik een al een maand niets meer koop in de appstore. Gewoon om de week schrijven ze een keer wat af. Zal er binnekort wel weer een krijgen denk ik

    Haha lekker nonchallant dit.

  13. @Frank: Dat kan, probeer uitgelogd maar eens een gratis applicatie te “krijgen”. Dan kun je een account aanmaken zonder betaalgegevens 🙂

  14. Geldt dat voor iedere iTunes account?

  15. Heb voor de zekerheid maar meteen een maandlimiet ingesteld weet ik tenminste zeker dat het nooit erg duur kan worden (tenzij ze daar ook het wachtwoord van hacken). Zekerheid voor alles..

    heb verder eigenlijk niets te klagen over click&buy werkt goed voor mij.

  16. Ikzelf probeer na 1 foutje al een half jaar mn account actief te krijgen.
    Kan ook al een jaar niks meer kopen via de app-store.
    Als ik bel word er na t bandje opgehangen en op mn mailtjes word 1 op de 10x gereageerd.
    Slechte service als je t mij vraagt. Kzou blij zijn als er een mooi alternatiefzou zijn maarja.

  17. en wie is die leuke mevrouw op het plaatje? 😉

    Edit: ik ben blij met mijn visa kaart. Die bellen af en toe of een aankoop te controleren. Big Brother wathing me. Erg fijn gevoel. Daarbij ben je ook bij een (goede) credit card verzekerd tegen fraude.

  18. Origineel geplaatst door W.D
    @Jonathan,Ik ben de betreffende Wouter uit het verhaal van Gonny, en werk als ICT-specialist. Ik weet als geen ander hoe belangrijk het is om goede wachtwoorden te hebben en die regelmatig te wijzigen.
    Slecht wachtwoord en slechte ‘challenge question’ waren het zeker niet.
    Wachtwoord was er een van 10 random tekens inclusie leestekens en cijfers. Knappe gokker die daar achterkomt! Tevens wissel ik het wachtwoord elke 2 maanden.
    De betreffende ‘hacker’ heeft alles bij webshops in Duitsland besteld (Redcoon e.d.)
    Gelukkig is het met een sisser afgelopen.

    Oké, duidelijk, dan heb ik je verkeerd ingeschat. Dan zou het inderdaad een lek bij hen (moeten) zijn.

  19. Origineel geplaatst door Jasper
    voldoende om online te winkelen. Nogmaals: met Click&Buy is op zich niets mis, al kun je wel vraagtekens zett

    hoort dit eigenlijk niet gewoon standaard geregeld te zijn, een bedrijf hoort z’n klanten gewoon te helpen. Zou gek worden als je er uren in moet gaan stoppen om ook maar een eerste beweging van 1 van de 2 kanten te krijgen. helaas word de visie van klant is koning niet altijd gedeeld door de bedrijven, zeker niet al ze moeten uitbetalen….

  20. @ LC: Bedankt voor de tip over dat bestedingslimiet. Ik heb zelf nog wel eens het probleem dat ik teveel koop, gezien het zo makkelijk gaat. Maar ik heb telkens het idee dat ik maar een van de weinige ben die via iTunes muziek koopt. Ik vind dat zo handig! Altijd goede nummers, dat Genius is geniaal als je nummers zoekt die matchen met wat je al hebt en dat je een nummertje eerst even 30 sec kan luisteren is ook erg fijn. Mocht je een nummertje dubbel hebben dan krijg je daar credits voor en je krijgt korting op albums waarvan je al nummers gekocht hebt.

    We hebben nu in het hele huis iTunes en kunnen overal elkaars bibliotheek benaderen en uiteraard ook bedienen met de App Remote.

    Gebruikte iedereen maar iTunes, dan komt het misschien eens zo ver dat je nummers voor 2 kwartjes koopt. 🙂

  21. click and buy is ***.
    Ik heb 3 keer me geboortedatum verkeerd ingevoerd, en toen werd ik geblokeerd, oke, dat kan, maar dan stuur een ik een mail, maar dan krijg ik niks terug.
    Als ik ben krijg ik een andwoordt die telkens zegt dat de lijn in gesprek is, nu ben ik van plan om een brief naar engeland te sturen voor me account te laten afschrijven en daarna weer een nieuwe acocunt aanmaken, want ik ben 14, en kan geen credit card of zo aanvragen voor de app store.
    dus ja, ik vind het een slechte service daar.

  22. welke nummer heeft die wouter gebeld?

  23. @ feyenoord: Ik ben niet helderziend, maar dit zie ik op de site:

    “Bij vragen over uw factuur kunt u ons telefonisch bereiken via +31 (0)20 – 7947919 of kunt u een e-mail sturen naar service@nl.clickandbuy.com.”

    Die lijkt me redelijk voor de hand.

  24. Bijkomend voordeel van de creditcrisis is dat we nu weten dat de halve financiele sector malafide is, te beginnen dit soort sjacherfirma’s.
    Inplaats hier op ‘n website een beetje te gaan lopen knijterbollen zou je beter Justitie of voor mijn part “TROS Opgelicht” er op af kunnen sturen.

  25. Origineel geplaatst door Frank
    Ik heb zelf nog wel eens het probleem dat ik teveel koop, gezien het zo makkelijk gaat.

    Dat gaat inderdaad erg makkelijk 😀

  26. @Jonathan Hogervorst: Klinkt aardig ‘ik heb je verkeerd ingeschat’. Dan ga ik er vanuit dat je me had ingeschat als een of andere dombo… 😉 LOL

    Heb nog even een en ander uitgezocht:
    Dat Rabobank de boel storneert is niet meer dan logisch. Bij C&B geef je een machtiging af. Als je het niet eens bent met die machtiging kan je het bedrag laten storneren. Dit om misbruik te voorkomen. Dit is geen specifieke Rabobank service, maar alle banken doen dat op jouw verzoek.
    Als je zelf ‘bewust’ geld overmaakt is het een ander verhaal. Ze gaan er dan vanuit dat je dat met je volle verstand hebt gedaan, en dan is het ook niet zo 123 terug te krijgen.
    Ik realiseer me nu dat ik Gonny vergeten ben te vertellen dat C&B mijn rekening twee dagen geleden zelf al had geblokkeerd omdat ze dubieuze transacties vermoedden. Goede service van C&B!
    Dat ontdekte ik toen ik inlogde om te kijken wat er mis was gegaan, De mevrouw aan de telefoon, die erg behulpzaam was, vertelde dat ze dat vaker doen, en dat je het zelf via een telefoontje of mailtje ongedaan kan maken als de transacties wel kloppen.

  27. Ik heb exact hetzelfde probleem; ben een paar weken geleden overgestapt naar creditcard betaling… Click&Buy heeft NADAT ik mijn account al lang had afgesloten, nog geld proberen af te schrijven, maar door verhuizing lukte dat niet en nu krijg ik een aanmaning voor producten die niet gekocht zijn.

  28. Origineel geplaatst door Frank
    @ feyenoord: Ik ben niet helderziend, maar dit zie ik op de site:“Bij vragen over uw factuur kunt u ons telefonisch bereiken via +31 (0)20 – 7947919 of kunt u een e-mail sturen naar service@nl.clickandbuy.com.”Die lijkt me redelijk voor de hand.

    maar als ik dat nummer beld, krijg ik een andwoordt apparaat

  29. Ik koop geen tegoed.. Ik koop gewoon bij aMac giftcards, nu ben ik ook maar dertien en weet ik niet helemaal 100% hij dat werkt met die afschriften, maar dit lijkt mij het makelijkste..

  30. is click and buy hetzelfde als one-click?

  31. Origineel geplaatst door feyenoord
    Origineel geplaatst door Frank@ feyenoord: Ik ben niet helderziend, maar dit zie ik op de site:“Bij vragen over uw factuur kunt u ons telefonisch bereiken via +31 (0)20 – 7947919 of kunt u een e-mail sturen naar service@nl.clickandbuy.com.”Die lijkt me redelijk voor de hand.maar als ik dat nummer beld, krijg ik een andwoordt apparaat

    Idd dat nummer is zo goed als nooit te bereiken en op mailtjes word ook niet altijd gereageerd (zelf ondervonden, en staan ook aardig wat reacties over hierop het forum)

  32. @feyenoord: misschien moet je ook wel 18 zijn ?

  33. Gewoon sluiten die hap. Zolang ik nogsteeds van zulke vage berichten hoor, betaal ik niets in de appstore!

  34. Origineel geplaatst door michel van Drongelen
    Quote

    Ja bij mij ook, account is ook al een tijdje geblokkeerd en ze reageren totaal nergens op, echt erg slechte service en jammer dat Apple met hun in zee gegaan is :S

  35. @Wes: Dat nummer heb ik (Wouter uit het verhaal van Gonny) gisteren gebeld, heb 2 minuten in de wacht gestaan en werd daarna keurig geholpen.

  36. Goed nieuws: Geld is teruggestort. Binnen 24 uur is alles dus geregeld.

  37. Origineel geplaatst door W.D
    @Jonathan,Ik ben de betreffende Wouter uit het verhaal van Gonny, en werk als ICT-specialist. Ik weet als geen ander hoe belangrijk het is om goede wachtwoorden te hebben en die regelmatig te wijzigen.
    Slecht wachtwoord en slechte ‘challenge question’ waren het zeker niet.
    Wachtwoord was er een van 10 random tekens inclusie leestekens en cijfers. Knappe gokker die daar achterkomt! Tevens wissel ik het wachtwoord elke 2 maanden.
    De betreffende ‘hacker’ heeft alles bij webshops in Duitsland besteld (Redcoon e.d.)
    Gelukkig is het met een sisser afgelopen.

    @w.d nou dan heb je nog erg veel geluk gehad, dat je zo snel te pakken kreeg aan de telefoon (click&buy) ik moest er 3 dagen en verschillende mailtjes over doen, om enige contact met ze te krijgen en er voor te zorgen dat mijn account weer enabled werd, nadat ik allemaal incassodreigingen had gekregen van ze. Dus ik ben wel klaar met die “gasten”

  38. bedankt voor de tip, check net mn rekening, staat er 62,49 open!! sta nu in de wacht… oke mn rekening is geblokkeerd en ik krijg een fraude formulier…. nu maar niet denken dat ik hiervoor ga betalen.
    hoe dan ook: thnx again 😛

  39. @Lucien1966:
    Dat is balen. Ik maak uit de berichten hier op dat ik inderdaad mazzel heb gehad.
    Ik ga in het vervolg maar iTunes gift-cards kopen, lijkt me wel zo veilig…

  40. Het blijkt heel eenvoudig om fraude te plegen met Click and Buy. Een tiener uit Brabant tikte gewoon bankrekeningnummers in (de eerste getallen van banken zijn altijd hetzelfde) totdat hij bingo had. Kon met desbetreffende nummers gewoon spullen bestellen. Checken was er niet bij door Click And Buy. Ik ben meteen naar de politie gestapt en heb geld via Rabobank terugggesluisd (kan binnen 30 dagen). De jongen staat binnenkort terecht.

  41. Ik heb zojuist mijn click and buy account af laten sluiten. Ben ik dan veillig of zijn er mensen die na afsluiting nog problemen hadden?

  42. Ik koop vanalles maar krijg nooit rekeningen….

  43. Even voor de duidelijkheid, clickandbuy zijn oplichters!!
    Heb een app gekocht voor 2,40 en krijg nu rekeningen van 65 euro en een hoop meer gezeik!!
    Zie dit topic >> http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=62251&sid=e71b2eca4b6b841bafba4ec028f64813

  44. Ik moet zeggen het systeem can Click & Buy i.c.m. apple store werkt wel goed.
    Maar toch moet je oppassen met click&buy ik had 5x een applicatie aangeschaf van rond de +/- 8 euro totaal.
    Op een gegeven moment kreeg ik een mail dat ik 5x 15 euro administratiekosten moest betalen, vanwegen een geweigerde incasso.
    Ik heb het maar betaald, want in hun voorwaardes staat dat ze bij elke gewijgerde incasso 15,- euro rekenen.

    Legale oplichters dus!

    Wat bleek om een of andere duistere reden, werd het geld afgeschreven van mijn rekening en weer teruggestort door C&B!
    De ING gebeld, maar die hebben niks gestorneerd, dus blijkbaar speelt C&B ook vieze spelletjes.

    Ik vertouw het niet meer, en zorg er nu voor dat ik 10euro op het C&B account stort- en geen automatische incassos meer uitvoeren.

    Dat scheelt een hoop kosten !!

  45. Origineel geplaatst door MactrY
    Ik moet zeggen het systeem can Click & Buy i.c.m. apple store werkt wel goed.
    Maar toch moet je oppassen met click&buy ik had 5x een applicatie aangeschaf van rond de +/- 8 euro totaal.
    Op een gegeven moment kreeg ik een mail dat ik 5x 15 euro administratiekosten moest betalen, vanwegen een geweigerde incasso.
    Ik heb het maar betaald, want in hun voorwaardes staat dat ze bij elke gewijgerde incasso 15,- euro rekenen.Legale oplichters dus!Wat bleek om een of andere duistere reden, werd het geld afgeschreven van mijn rekening en weer teruggestort door C&B!
    De ING gebeld, maar die hebben niks gestorneerd, dus blijkbaar speelt C&B ook vieze spelletjes.Ik vertouw het niet meer, en zorg er nu voor dat ik 10euro op het C&B account stort- en geen automatische incassos meer uitvoeren. Dat scheelt een hoop kosten !!

    Ik heb hier precies het zelfde gehad, website van click and buy gaf af aan dat de betaling completed was en een maand later moet ik opeens 2 x 15 euro extra betalen omdat ING het zogenaamd heeft geweigerd terwijl ING er niks van weet.

  46. Ik heb een vraag,

    Ik wil graag een spelletje kopen voor mijn Ipod-touch.
    dat wil ik doen via Click&buy<— maar hoe moet je dat doen?

    Kan iemand mij helpen

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.