Coca-Cola kijkt hoe iBeacons wellicht gebruikt kunnen worden om te adverteren tijdens het WK Voetbal. Daarnaast is Coca-Cola geïnteresseerd in het gebruik van iBeacons voor reclame bij licentiepartners en bij restaurants. Op het moment wordt er vooral met de nieuwe technologie geëxperimenteerd, maar Coca-Cola’s digital director Simon Miles zegt zeer veel interesse te hebben in de nieuwe advertentiemethode.
Volgens Miles kan Coca-Cola de iBeacons gebruiken om bezoekers van het WK de ene advertentie laten zien in de parkeergarage, waarna ze een tweede notificatie ontvangen zodra ze een winkel binnenlopen waar Coca-Cola wordt verkocht. Wat voor berichten Coca-Cola wil versturen via iBeacons wordt niet gezegd, maar het zou kunnen gaan om simpele reclameberichten of kortingscodes.
Apple introduceerde iBeacons in iOS 7. De nieuwe draadloze techniek maakt het mogelijk voor een iPhone om je locatie te zien binnen een gebouw met behulp van Bluetooth. Het systeem is precies genoeg om te zien bij welke tafel in een winkel een klant staat. Zo is het in Amerikaanse Apple Stores bijvoorbeeld mogelijk om informatie te bekijken over de producten die voor je liggen.
In Nederland wordt er ook druk gewerkt en geëxperimenteerd met iBeacons. Het Nederlandse Beaconic verkoopt de benodigde draadloze ontvangers voor winkels en ontwikkelaar Mirabeau kijkt naar de mogelijkheden voor bedrijven.
iCulture Biz is onze nieuwe zakelijke rubriek. Lees meer artikelen die voor zakelijke iPhone-, iPad- en Mac-gebruikers interessant zijn via iCulture Biz.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 4 reacties