Reacties voor: Comex toont preview van Flash op iOS (jailbreak)

De hacker Comex heeft in een video een preview getoond van Adobe Flash op zijn iPhone. Het project bevindt zich momenteel nog in de beginfase.
Lees het complete artikel → Comex toont preview van Flash op iOS (jailbreak)
Paul Pols -

Reacties: 44 reacties

  1. Ik hou van mijn iPhone maar niet van Apple iAds daarom moeten wij het stellen zonder Flash Geldgewin $$$$$$$$ Hey dat is dacht ik het symbool dat van Micros$ft ???

  2. Wat zwam je nou?

  3. HULDE!!!

  4. hiep hiep, hoera! 😀
    hopelijk kunnen we het snel gaan gebruiken.

    ook iets wat ik mis is html/flash filmpjes kijken in de browser zelf. Quicktime die opent vind ik maar iriterend.

  5. Origineel geplaatst door Bart
    Ik hou van mijn iPhone maar niet van Apple iAds daarom moeten wij het stellen zonder Flash Geldgewin $$$$$$$$ Hey dat is dacht ik het symbool dat van Micros$ft ???

    Deze zie ik iedere keer: ‘Apple wil geen Flash, omdat ze Apps willen verkopen!’, de mensen die dit roepen denken echter niet verder dan hun neus lang is.
    Het staat de game ontwikkelaars niets in de weg een gratis iOS App te maken.
    Deze gratis App aanbieden op de App Store, klaar!
    De grap is dat deze Apple juist geld kost, vanwege de download en het werk dat Apple er aan heeft…

  6. @Pieter: Kijk jij dan ook ff verder dan je neus lang is want je krijg je app die je hebt ontwikkeld helemaal niet gratis de appstore in, ten eerste moet je de sdk kopen van 100 euro en een mac om het op te maken en dan moet je ook nog 250 euro betalen om je app echt in de appstore te krijgen dus als je dat gratis noemt, in de tussentijd heeft Apple al heel wat verdient op jouw gratis app.

  7. Lol, zegt er iemand wat over verder kijken dan je neus lang is. Overgrote deel heb je gelijk in, maar 250€ om het in de AppStore te krijgen is onzin. @softijs:

  8. Origineel geplaatst door Bart
    Ik hou van mijn iPhone maar niet van Apple iAds daarom moeten wij het stellen zonder Flash Geldgewin $$$$$$$$ Hey dat is dacht ik het symbool dat van Micros$ft ???

    Maar noem eens een argument dan waarom iAds je niet bevalt?

  9. *****!? Ik ben zelf dev. En ik moet geen 250 dokken om mijn apps in de store te krijgen.

  10. En waarom laat Apple geen flash toe ?? Omdat het je accu helemaal leeg slurpt. Succes met je flash. Het is gewoon een achterhaalde techniek. De toekomst is HTML5 ! Ontwikkelaars kunnen bakken met geld verdienen als ze zich specialiseren in HTML5.

  11. Dat mensen hier nog tijd in steken…. flash is verleden tijd (aan het worden)

  12. En wie zegt dat dit een flash app is? Kan net zo goed een video zijn die wordt afgedraaid. Ik zie nergens interactie.

  13. flash is nog steeds niet dood, zolang ontwikkelaars het blijven gebruiken blijft flash bestaan.
    Voor veel van die ontwikkelaars is het het geld en de tijd niet waard die het kost om hun flash om te zetten in iets dat voor de kleine groep van iDevice gebruikers beschikbaar is. Als je kijkt naar een gemiddelde website, dan is de groep iGebruikers erg klein namelijk, vergeleken met de rest.

    Toch voor de groep iGebruikers is het een groot gemis om alleen al geen flashfilmpjes te kunnen zien. Apple als bedrijf achter de iDevices is dus degene die zijn klanten zou moeten helpen. Natuurlijk volledige flashsupport wordt het niet, dat is te slecht voor de batterij en zal niet goed werken op een telefoon en in combinatie met het touchscreen, maar je kunt toch op z’n minst flashvideo’s beschikbaarstellen? Dat kost in princiepe even veel batterij als een HTML5 video kijken!

  14. @Leroy: Helaas maar nee, probeer op een mac maar eens een youtube-filmpje in h.264 en in Flash te kijken.. Is een enorm verschil qua processorkracht -> meer accuverbruik

  15. Origineel geplaatst door Pieter
    Origineel geplaatst door BartIk hou van mijn iPhone maar niet van Apple iAds daarom moeten wij het stellen zonder Flash Geldgewin $$$$$$$$ Hey dat is dacht ik het symbool dat van Micros$ft ???Deze zie ik iedere keer: ‘Apple wil geen Flash, omdat ze Apps willen verkopen!’, de mensen die dit roepen denken echter niet verder dan hun neus lang is. Het staat de game ontwikkelaars niets in de weg een gratis iOS App te maken. Deze gratis App aanbieden op de App Store, klaar! De grap is dat deze Apple juist geld kost, vanwege de download en het werk dat Apple er aan heeft…

    Ehm, je weet dat je 99 dollar per jaar moet betalen voor de SDK en om je apps te mogen publishen, dus gratis, mn neus 😉

  16. @Funnyplay: Het is nog niet compleet achterhaald doordat het internet nog steeds voor het grootste gedeelte Flash gebruikt om websites van animaties te voorzien.. HTML5 zo nieuw en vooruitstrevend als dat het is, staat nog steeds in zijn kinderschoenen. Alsof dat nog niet genoegs is, is de code erachter ook moeilijker ivm met Flash. Vandaar dat ComeX toch nog een waardevol item kan brengen naar de iphone. verrassender kan zijn dat het Comex en consorten wel lukt in korte tijd met beperkte resources wat Adobe niet lukt in veel meer tijd en onbeperkte resources….
    Maar dat is een totaal ander verhaal

  17. Apple heeft het ios platformgroot gemaakt en wil daar nu de vuchten van plukken. Dat betekent dat ze zoveel mogelijk winstenvan de ontwikkelaars willen afromen zonder dat ze afhaken. Hun goed recht want in mijn ogen hebben ze een geniaal apparaat op de markt gezet. Maar met die hele iad actie, html5 vs flash en de sdk beperkingenzoeken ze bewust de grens op. Greed hebzucht zit dandicht tegen de grens va de
    Monopolist aan. Op termijn markeren ze daarmee ook een tijdperk net als Microsoft. Knap gedaan ( en beter) echterhet is ook de bijl aan de wortel van Apple.

  18. Origineel geplaatst door softijs
    @Pieter: Kijk jij dan ook ff verder dan je neus lang is want je krijg je app die je hebt ontwikkeld helemaal niet gratis de appstore in, ten eerste moet je de sdk kopen van 100 euro en een mac om het op te maken en dan moet je ook nog 250 euro betalen om je app echt in de appstore te krijgen dus als je dat gratis noemt, in de tussentijd heeft Apple al heel wat verdient op jouw gratis app.

    Ten eerste, als je op zo’n manier reageert, zorg dan dat je argumenten kloppen. De SDK is gratis, het developercertificaat is 79 euro per jaar (In de USA $99), op de store zetten zelf is gratis.
    Dat je een Mac nodig hebt voor ontwikkeling: Jammer voor je. Je hebt Windows nodig om voor een WM of XBox device te ontwikkelen en de SDK hiervoor is niet echt gratis (Windows ook niet, trouwens).

    Ten tweede, denk je echt dat de Flash ontwikkelomgeving gratis is?

    Ten derde, wat denk je dat de ontwikkeling van het spelletje zelf kost, onafhankelijk van de ontwikkelomgeving? Developers zijn niet goedkoop…

    Ten vierde, wat denk je dat het Apple kost om een App op de store te zetten? Er is iemand die checkt of de App op de store kan en mag. Ook al doet deze dat (een deel) automagisch, het zal hoe dan ook werk kosten, al is het alleen om de testen hiervoor te schrijven. Ik denk dat Apple van die 79 euro niet veel overhoud.

    Als laatste, ik had me blijkbaar iets zorgvuldiger uit moeten drukken.
    Ik bedoelde dat het spelletje voor de prijs ‘gratis’ op de App Store beschikbaar zou zijn, niet dat het spelletje maken niets zou kosten.

  19. Leuke discussie 😛 er wordt wel vergeten dat Apple ook nog 30% van elke verkochte app pakt

    Flash zit ik niet echt op te wachten maar soms is het wel handig voor websites met jwplayer ofzo

  20. Hmmmmm, weer een artikel over FLASH……..ik gok op 150 reacties die er (weer) niets toe doen 🙂

  21. Origineel geplaatst door Majestic
    Leuke discussie er wordt wel vergeten dat Apple ook nog 30% van elke verkochte app paktFlash zit ik niet echt op te wachten maar soms is het wel handig voor websites met jwplayer ofzo

    Waarom denk je dat dat is? Hoeveel denk je dat er gedownload wordt in de AppStore en hoeveel denk je dat de servers wel niet kosten? Ze hebben een heel team op iPhone SDK staan, dat is heus niet gratis.

    Kortom:
    Je moet 99,- betalen om je app in de appstore te krijgen, maar je kan gratis de sdk downloaden. (als je er geen verstand van hebt ga dan ook niet mensen proberen te dissen;))

  22. Origineel geplaatst door iPhonist von Gates
    Hmmmmm, weer een artikel over FLASH……..ik gok op 150 reacties die er (weer) niets toe doen

    En die van jou is er 1……

    OT:
    Ziet er goed uit, vooral de FPS is prima.

    Wanneer je een filmpje probeert te kijken via
    cloud browser is de FPS bedroevend !!

  23. Origineel geplaatst door Erik
    Origineel geplaatst door MajesticLeuke discussie er wordt wel vergeten dat Apple ook nog 30% van elke verkochte app paktFlash zit ik niet echt op te wachten maar soms is het wel handig voor websites met jwplayer ofzoWaarom denk je dat dat is? Hoeveel denk je dat er gedownload wordt in de AppStore en hoeveel denk je dat de servers wel niet kosten? Ze hebben een heel team op iPhone SDK staan, dat is heus niet gratis.Kortom: Je moet 99,- betalen om je app in de appstore te krijgen, maar je kan gratis de sdk downloaden. (als je er geen verstand van hebt ga dan ook niet mensen proberen te dissen;))

    Nee, nee je betaald geen 99,- euro om je app inb de appstore te krijgen.

    Je betaald toch echt 99,- voor de SDK alleen.

    je kunt dan unlimitted apps in de appstore krijgen, voor het eenzelfde bedrag…

    Zoals jij redeneert kun je 99,- delen door het aantal
    apps wat je in de appstore plaatst….beetje onlogisch ……

  24. Origineel geplaatst door Majestic
    Leuke discussie er wordt wel vergeten dat Apple ook nog 30% van elke verkochte app pakt

    Het is inderdaad 30% van betaalde apps.
    Echter is dit dan niet hetzelfde als winst, de kosten moeten er nog vanaf, zoals de creditcard, netwerk & server kosten.

    Volgens http://en.wikipedia.org/wiki/Appstore is de App Store er sinds 10 juli 2008, Steve Jobs vertelde tijdens de WWDC dat ze nu 1 miljard dollar hebben uitbetaald aan de ontwikkelaars, over totaal 5 miljard downloads.
    Als die 1 miljard dollar dus de 70% is, is het deel voor Apple 428 miljoen. Dit is over 2 jaar verdeeld 214 miljoen dollar omzet per jaar. Dat valt bijna in het niet als je de totale omzet van Apple ziet: 13499 miljoen dollar in kwartaal 2 van fiscal year 2010: Dat is dan ongeveer 50 miljard dollar omzet per jaar…
    (Zie http://www.apple.com/investor/ voor het kwartaalverslag)
    De verdeling van die 428 miljoen zal wel iets anders zijn door de enorme groei van de verkoop: 23 April 23 2009 is de 1 miljardste App verkocht, 7 juni 2010 de 5 miljardste. Ik denk echter dat de gemiddelde prijs omlaag is gegaan en dat dus de verhouding niet helemaal 1:4 zal zijn…

  25. @Sanjeev: Tuurlijk… Flash is achterhaald en HTML5 de toekomst. Ik zou zeggen, ken je geschiedenis: http://www.flashlab.com/html5

  26. @Shiznit:
    Toch heeft Erik gelijk.
    De SDK is gratis. Hiermee kun je ontwikkelen en in de simulator testen.
    Een developer certificaat is 79 euro per jaar, geen 99 euro.
    Deze heb je nodig om op een device te kunnen testen, tevens kun je dan je applicatie aanbieden voor de App Store.
    Je kunt dan inderdaad meerdere applicaties voor de store maken en laten plaatsen.
    Of je dan zegt dat de eerste 79 euro is en de rest gratis is of de kosten deelt, is dan een beetje muggeziften…

  27. Mooie lamp in de reflectie. Gelukkig heeft hij meer verstand van coderen.

  28. Zit er niet op te wachten, als je kijkt wat voor impact flash had op de demo-android toestellen – tx, but no tx…

  29. Origineel geplaatst door alchemist: @Sanjeev: Tuurlijk… Flash is achterhaald en HTML5 de toekomst. Ik zou zeggen, ken je geschiedenis: http://www.flashlab.com/html5

    Zeer objectief ! Een site die flash promote gaat natuurlijk niet HTML5 promoten. Grootheden als Apple en Microsoft zeggen dat HTML5 de toekomst is. Ik zou zeggen ontwikkelaars pak je kans and make some money! Flash heeft geen toekomst.

  30. Origineel geplaatst door Sanjeev
    En waarom laat Apple geen flash toe ?? Omdat het je accu helemaal leeg slurpt. Succes met je flash. Het is gewoon een achterhaalde techniek. De toekomst is HTML5 ! Ontwikkelaars kunnen bakken met geld verdienen als ze zich specialiseren in HTML5.

    Riep hij… als een kip zonder kop.

  31. Wat ik opvallend vind is dat een hacker dit laat zien.
    Je zou verwachten dat Adobe, die bij hoog en laag beweert dat Flash zo goed is, nodig is en absoluut goed loopt op mobiele telefoons, dit als een demo moet kunnen laten zien op een Flash seminar? (Tijdje terug was er een grote).
    Ze hebben voor CS5 een Flash compiler gemaakt, dus ze hebben de code blijkbaar lopen op iOS.
    Tevens, ze hebben bij uitkomen van de iPhone SDK in 2008 geroepen dat ze binnen korte tijd Flash zouden hebben voor de iPhone. We zijn nu 2 jaar verder…
    Toch heb ik nog nooit een demo gezien?

  32. Origineel geplaatst door Sanjeev
    En waarom laat Apple geen flash toe ?? Omdat het je accu helemaal leeg slurpt. Succes met je flash. Het is gewoon een achterhaalde techniek. De toekomst is HTML5 ! Ontwikkelaars kunnen bakken met geld verdienen als ze zich specialiseren in HTML5.

    Dat zeiden ze van multitasking ook en toen riep iedereen dat multitasking onzin was. Je kon toch maar één app tegelijk open hebben. Bovendien leidde multitasking alleen maar af (en nog meer van dit soort onzinnige Apple fanboy argumenten). En nu multitasking toch wordt ondersteund is Apple geniaal. Jaja

  33. Origineel geplaatst door Sanjeev
    Origineel geplaatst door alchemist: @Sanjeev: Tuurlijk… Flash is achterhaald en HTML5 de toekomst. Ik zou zeggen, ken je geschiedenis: http://www.flashlab.com/html5Zeer objectief ! Een site die flash promote gaat natuurlijk niet HTML5 promoten. Grootheden als Apple en Microsoft zeggen dat HTML5 de toekomst is. Ik zou zeggen ontwikkelaars pak je kans and make some money! Flash heeft geen toekomst.

    Maak het dan voor het heden voor x-miljoen gebruikers en zet er (voor jezelf) een uit-knop op.

  34. Origineel geplaatst door Sanjeev
    Origineel geplaatst door alchemist: @Sanjeev: Tuurlijk… Flash is achterhaald en HTML5 de toekomst. Ik zou zeggen, ken je geschiedenis: http://www.flashlab.com/html5Zeer objectief ! Een site die flash promote gaat natuurlijk niet HTML5 promoten. Grootheden als Apple en Microsoft zeggen dat HTML5 de toekomst is. Ik zou zeggen ontwikkelaars pak je kans and make some money! Flash heeft geen toekomst.

    natuurlijk is het niet objectief, maar dat maakt het nog niet minder waar. Die site van Apple over HTML5 is best aardig maar draait nu alleen nog maar op Safari. En op mijn iPhone is het al verre van soepel. En echt indrukwekkend is het ook weer niet. Ik heb Flash sites gezien waar je stijl van achterover sloeg (zeker toen Flash 15 jaar geleden groot begon te worden). Dat kan ik van Apple’s voorbeelden niet echt zeggen. Wat Apple laat zien kon 10 jaar geleden al met Flash. En echt mooie soepel werkende games heb ik nog niet gezien op HTML5 terwijl er honderdduizenden Flash spelletjes zijn (die niet allemaal even goed zijn overigens). Er zit gewoon een hele dikke agenda achter het verbannen van Flash van de iPhone en iPad. iAd is daar nog maar het begin van.

  35. Waarom zijkt iedereen zo over dat HTML5 man, 90% weet niet eens wat het is. Iedereen praat elkaar maar na. Flash is vele malen makkelijker en kan nu ongeveer 100x zo veel.

  36. Ik zit er niet op te wachten: “Adobe houdt de vooruitgang tegen!”

  37. Origineel geplaatst door WvB22Dat zeiden ze van multitasking ook en toen riep iedereen dat multitasking onzin was. Je kon toch maar één app tegelijk open hebben. Bovendien leidde multitasking alleen maar af (en nog meer van dit soort onzinnige Apple fanboy argumenten). En nu multitasking toch wordt ondersteund is Apple geniaal. Jaja

    Paar opmerkingen:
    Statement van 1 app tegelijk kunnen zien klopt gewoon, je scherm is beeldvullend 1 enkele applicatie.
    Grote probleem van ‘zomaar’ multitasken is batterijverbruik en het feit dat applicaties in de achtergrond geheugen gebruiken wat toch al schaars is.
    Als je nu heel sec kijkt heeft Apple nog steeds geen ‘free for all’ multitasking: Applicaties moeten er iets voor doen om te kunnen multitasken en vallen daarbij in een aantal klassen uiteen: Save & Restore, Run till completion, Audio/VOIP, IM, GPS, etc.
    Het idee is dat de batterij door deze klassen te bedenken zo min mogelijk belast wordt.
    En dat schijnt bij Android toch ook een probleem te zijn, net als Windows Mobile daarvoor.
    Misschien is Apple hier toch slimmer in dan je denkt.

    Ook in Android moet je iets speciaals doen om in de achtergrond door te lopen, je moet je App in 2 delen splitsen, met een Service taak voor de achtergrond en een UI taak voor de voorgrond…

    Ook bijvoorbeeld Copy & Paste. Daar waren ze niet de eerste mee, maar de implementatie is beter dan de concurrentie.
    Voorbeeld: Op WebOS kun je niet kopieeren van een webpagina, alleen uit tekstvelden. En dat terwijl zij heel hard riepen wel Copy & Paste te ondersteunen, in tegenstelling tot Apple…

  38. Origineel geplaatst door Pieter
    Origineel geplaatst door BartIk hou van mijn iPhone maar niet van Apple iAds daarom moeten wij het stellen zonder Flash Geldgewin $$$$$$$$ Hey dat is dacht ik het symbool dat van Micros$ft ???Deze zie ik iedere keer: ‘Apple wil geen Flash, omdat ze Apps willen verkopen!’, de mensen die dit roepen denken echter niet verder dan hun neus lang is.Het staat de game ontwikkelaars niets in de weg een gratis iOS App te maken.Deze gratis App aanbieden op de App Store, klaar!De grap is dat deze Apple juist geld kost, vanwege de download en het werk dat Apple er aan heeft…

    Dat niet alleen. Ze staan wel spellen toe in HTML 5. Dus het argument is zo zo onzin. Ze willen gewoon geen crappy performance. Mensen die flash willen, willen geen iPhone, klaar.

  39. Dit is een mooie ontwikkeling. Immers de gebruiker bepaald zelf of ze wel of niet Flash willen installeren.

    Nogmaals voor de mensen hierboven die er geen verstand van hebben HTML5 is een nieuwe html standaard en heeft niet maar dan niets te maken met Flash.

    Ik mis Flash op mijn Ipad. Ik kon gisteren mijn voetbalpoule niet bijwerken, kan geen tshirts of kaarten maken en kan grote merken als nike, audi, adidas etc etc etc niet zien op mijn IPad. Ontzettend vervelend, ik ben dan ook blij met deze ontwikkeling.

  40. `Dat niet alleen. Ze staan wel spellen toe in HTML 5.`

    Deze dynamische spellen: http://html5games.net/
    Allemaal in Javascript? De dynamische script taal die verscheen in 1995? HTML5 vergelijken met Flash is appels met peren vergelijken. HTML5 is slechts de nieuwe html standaard. Bekijk de html5 voorbeelden en je ziet dat het gewoon javascript is…

  41. @Heijtink: klaar?
    en @ al de mensen die zeggen dat flash dood is. nog steeds bestaat het grootste deel van de dingen op internet uit flash omdat AL de gebruikers dit willen kunnen zien en is er maar een klein deel html5 waar de idevice gebruikers overheen kwijlen schreeuwend dat dit de toekomst is en dat volgend jaar elke internet gebruiker html5 kijkt in plaats van flash. Niet dus. Flash is nog lang niet dood en html 5 ligt nog verrrrrrrrr in de toekomst voordat het ooit de standaard zal worden.. Ik hoop dus dat comex flash werkend gaat krijgen. Kan ik ook is gewoon filmpjes van dumpert.nl en spitsnieuws kijken op me iphone ookal gaat mijn batterij daar iets sneller van leeg.

  42. @Eduard:
    De grap is dat je voor ‘filmpjes’ geen Flash nodig hebt.
    Sterker nog, de enige soort filmpjes die hardware versnelling (gaan) hebben in Flash 10.1 zijn H.264 filmpjes.
    En die zijn triviaal af te spelen met een andere decoder. Denk aan QT, VLC, WMP, etc. En inderdaad, te gebruiken in … HTML 5.

  43. Het is allemaal leuk en aardig wat jullie kenners hierboven over Flash en Html5 neerzetten. Ik ben echter een gewone gebruiker zonder veel kennis van of Flash of html5 en ik wil gewoon een Flash filmpjes kunnen bekijken op mijn Iphone. Enige reden die ik me voor kan stellen om dit niet te doen zijn onoverkomelijke veiligheidsproblemen. Mij lijkt het hier echter niks mee te maken te hebben (al brengen ze het wel zo) maar meer met concurrentieverhoudingen en Apple die het nieuwe Microsoft wordt m.b.t. alleenrechten etc. M.a.w. woorden I love my Iphone maar ik hekel het Apple beleid. Ze zouden toch beter moeten weten gezien het feit dat zij het beleid van Microsoft toch ook altijd gehekelt hebben..

  44. Jongens
    heb je echt flash nodig.
    ik heb zelfs om mijn mac flash geblokkeerd.

    Ik hoef die reclames echt niet te zien..

    Ik heb goed progje gevonden daarvoor.
    Clicktoflash
    als je een flash wilt zien moet je op de flash klikken om te zien.
    Handig.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.