Reacties voor: Nu officieel: niet hele Apple Watch omruilen bij slecht passend bandje

Sommige Apple Watch Series 6-eigenaren met een niet goed passend Solobandje, bleken hun complete horloge te moeten terugsturen naar Apple. Dat was in tegenspraak met wat iCulture in Nederland te horen kreeg. Apple blijkt het beleid nu overal te hebben aangepast - ook als je online hebt gekocht.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 26 reacties

  1. Dit is geen product dat zich leent voor on line verkoop. Ik dacht te wachten tot ik het bij de Apple Store kunt passen, maar zag toen dat ik
    On line 2 maanden op de levering moets wachten en de Apple Store al helemaal geen datum kon noemen. Dan moet je gokken : goedkoper verstelbaar bandje en de dure gevlochten solo later maar eens kopen of toch maar dat dure en naar de Apple Store gaan als het niet past.. Tim Cook heeft Apple financieel gezond gemaakt met zijn logistieke talenten. Kennelijk bij de bandjes even niet opgelet. Nou over 2 maanden iheeft hij hopelijk de procedure van het omruilen op orde. Ik ga naar de store als het niet past en niet weg zonder omruil ter plaatse 😈

  2. Ik heb geen Watch maar lees een dergelijk artikel werkelijk met steeds groter wordende verbazing. Omdat een horlogebandje niet de goede maat is moet het hele zaakje terug? En dat voor een device van honderden euri???? Bij Apple zijn ze echt de weg kwijt.

  3. Ben hier afgelopen vrijdag ook tegenaan gelopen na het ophalen van mijn Watch 6… Medewerker in de winkel zei dat ik contact op moest nemen met support zodat ze in het systeem konden noteren dat ik mocht wachten op het gevlochten bandje, om dan vervolgens alleen het bandje (silicone solobandje nog ongeopend in de doos) om te ruilen…

    Thuis direct gebeld, en wat bleek? Wat de collega in de winkel met mij had afgesproken mag en kan niet, hele Watch moet terug…

    Echt zonde, maar met een te klein (en niet naar smaak) bandje kan ik ook vrij weinig…

  4. Ik snap niet dat mensen voor een solobandje gaan. De omvang van mijn pols varieert enorm bij warm en koud weer, net gedoucht te hebben of zelfs gesport. En persoonlijk zou ik gek worden van een nauwzittend bandje. Veel te verstikkend, maar das persoonlijk. Ik draag mijn horloges meer jaren 80 style, losjes en net iets voorbij mijn pols.

    Zo’n solobandje is maar voot een ding goed en dat is dat je alsnog een andere maat (solo)bandje erbij gaat halen dus weer goed voor de kassa van Apple.

    Ik heb al sinds de iPhone1 Apple produkten, maar langzamerhand begin ik in te zien hoe ze mensen overhalen maar blijven te betalen. Vooral in de US zie je zowat iedereen met een AW lopen. Net zoals je in de US iedereen ook met facings ziet lopen voor hun gebit. Maakt niet uit hoe oud men is.

    De AW is een geweldig product, maar wel eentje waar men afhankelijk van kan worden. De dagelijkse schijven, hartritme, slaappatroon nou ja noem eigenlijk maar op zorgen er voor dat men denkt er niet meer zonder er mee te kunnen. En om het jaar komen ze met een ‘iets mindere’ upgrade voor de AW zodat mensen in dat jaar weer meer besteden aan bandjes. Want laten we wel wezen, 50-100 euro voor een bandje is toch best duur? Maar psychologisch gezien denkt men: ach ik hoef de upgrade naar de AW6 niet te maken (ivm minimale upgrades) dus laat ik dit jaar maar bandjes halen want daarmee onderscheidt je je weer dat je iets ‘nieuws’ hebt en tadaa, daar zijn ze. Evenals de nieuwe kleuren.

    Apple is gewoon slim. Zou me niks verbazen als er in hun team ook een stel psychologen zitten die weten hoe het brein gestimuleerd kan worden. Mijn tip is dan ook, probeer origineel te blijven door jezelf te blijven ipv je portemonee te trekken om origineel te zijn.

  5. Tja, ik kocht een iPad voor m’n dochter waarbij ik gratis AirPods kreeg. Binnen 14 dagen bracht ik door omstandigheden de iPad terug.

    Nu:

    Apple wilde het cadeau (AirPods) ook weer terug. Ik heb zelf nooit een cadeau terug gevraagd, maar ok.

    De AirPods waren ongebruikt, en nog geseald. In mijn bij zijn werd de verpakking opengemaakt, en alles gecontroleerd.

    Natuurlijk is voor alles wel een rede te verzinnen, maar Apple gaat soms te ver in mijn optiek.

  6. @JeroenT: zo losjes dragen kan ook niet voor de watch, ik denk dat het overdreven wordt met dat solo bandje, ik heb bij Ali besteld , daar zijn maar drie maten ben benieuwd. En idd bij Apple 50,€ afrekenen voor een bandje of 30€ voor een snoertje Neu dat kan wel anders

  7. Mooi verhaal. Helemaal mee eens.
    Trouwens, hoe komt ‘t dat deze tekst – terwijl ik ‘m typ, vrijwel onleesbaar is. Heel donker…blauwe cursor?

  8. Dit moet je dus in de winkel kopen. Eerst passen en dan pas meenemen. Een bandje van EUR 99….Ik vrees dat het gros van de kopers zal uitwijken naar Chinese namaak, waar ze voor EUR 2 te koop zijn. Dan koop je dus alle maten en pas je ze later. Ten koste van het milieu en de arme Chinese medewerkers die voor een zeer laag loon werken.

  9. Vorig jaar hetzelfde meegemaakt bij het ophalen van mijn Watch bij start verkoop. Als een van de eersten m’n Watch opgehaald en op een terrasje vlakbij geïnstalleerd en gekeken of het bandje paste. Helaas. Gelukkig was ik nog in Amsterdam en kon ik terug naar de Apple store. Hier vertelde een medewerker in eerste instantie dat ik alleen het bandje kon ruilen. Hij zou kijken wat er nog op voorraad was en ging het in orde maken. Dat wilde ik, maar even later moest opeens de gehele Apple Watch ingenomen worden. De Watch en het bandje zitten apart verpakt maar wel in dezelfde verpakking of iets dergelijks. Ik heb er onder druk maar mee ingestemd want het was al in het systeem geregistreerd etc. Ik kon al niet meer terug. Ik kreeg m’n geld terug en stond met lege handen. Via internet moest ik maar een nieuwe Watch bestellen. Sta je dan op de launch dag… De watches met het bandje dat ik wilde waren pas weer een tijd later beschikbaar. Daarom via internet gekozen voor een ander bandje (sport) en een nieuw tijdstip voor ophalen gekozen. Kon gelukkig een kwartier later de Watch naar keuze met het bandje ophalen. Heb later alsnog het goede bandje apart gekocht. Achteraf wel blij want het sportbandje zit veel fijner dan het andere bandje tijdens het sporten. En tijdens het zwemmen is het helemaal een pré 😃.

  10. lol, environmentally friendly Apple.
    Heel veel CO2 uitstoot dankzij de retourtjes 😀

  11. Is apple nu zelfs niet meer in staat om de voorraden van bandjes op orde te hebben. 2 weken geleden met trots gepresenteerd en vervolgens altijd de absurde wachttijden. Ik krijg mijn Applewatch 6 pas op 23 oktober 2020.

  12. Origineel geplaatst door Ruud
    Tja, ik kocht een iPad voor m’n dochter waarbij ik gratis AirPods kreeg. Binnen 14 dagen bracht ik door omstandigheden de iPad terug.
    Nu:
    Apple wilde het cadeau (AirPods) ook weer terug. Ik heb zelf nooit een cadeau terug gevraagd, maar ok.
    De AirPods waren ongebruikt, en nog geseald. In mijn bij zijn werd de verpakking opengemaakt, en alles gecontroleerd.
    Natuurlijk is voor alles wel een rede te verzinnen, maar Apple gaat soms te ver in mijn optiek.

    Haha, dacht je nou echt dat je de AirPods mocht houden?! Dan zou iedereen die AirPods wilt hebben een iPad tijdens deze actie aanschaffen en dan later retourneren zodat ze gratis AirPods hebben. Dit zal zeker ook wel ergens in de voorwaarden staan vermeld.

    Daarnaast is die niets van Apple. Ik heb een keer bij Coolblue iets gekocht waar ik later niet tevreden over was, ook de Google Chromecast die er ik gratis bij kreeg moest retour. Vrij logisch toch, waarom zouden ze producten gratis weggeven om zelf verlies te lijden op deze bestelling.

    En voordat iemand de opmerking maakt, ja ik weet dat Apple geld genoeg heeft en wel een setje AirPods kan missen. Maar als iedereen dat zou doen….

  13. Ik heb mijn rvs grafiet kleurige Apple Watch 6 in Duitsland opgehaald. Kon geen bandje kiezen. Daar zit standaard de net niet zwarte standaard band bij. Ik twijfelde nog tussen de 44 en 40 mm. Toen bleek dat het bandje voor de 40 mm Max 18 cm was. 2 cm te klein voor mij. Dus maar de 44 mm gekozen. (Uiteindelijk wel blij met deze maat).

  14. Origineel geplaatst door Ruud
    Tja, ik kocht een iPad voor m’n dochter waarbij ik gratis AirPods kreeg. Binnen 14 dagen bracht ik door omstandigheden de iPad terug.
    Nu:
    Apple wilde het cadeau (AirPods) ook weer terug. Ik heb zelf nooit een cadeau terug gevraagd, maar ok.
    De AirPods waren ongebruikt, en nog geseald. In mijn bij zijn werd de verpakking opengemaakt, en alles gecontroleerd.
    Natuurlijk is voor alles wel een rede te verzinnen, maar Apple gaat soms te ver in mijn optiek.

    Je gaat mij toch niet zeggen dat je dit vreemd vind? Het openmaken van een gesealde verpakking is natuurlijk waanzin, maar dat die AirPods ook terug moeten kan iedereen toch wel snappen (gok ik…)

  15. Bij mij hetzelfde probleem. Bandje op zich paste redelijk maar niet heel prettig, aan de strakke kant. Een maat groter waarschijnlijk te ruim. Het om doen in mijn beleving ook niet makkelijk. Helaas de watch niet goed te pairen met mijn phone. Bluetooth issue. Ook de appledesk wist geen oplossing dus retour gestuurd en voor mij een “gewoon” bandje bij de volgende bestelling.

  16. Apple had de Solo bandjes los moeten verkopen. Bij de verkoop van de Apple Watch 6 geen Solo bandje meeleveren maar gewoon een bandje met 2 maten.

  17. (Red.) Artikel bijgewerkt na nieuwe berichten over beleid.

  18. Ik zou gewoon wachten waneer alle maten van de Solobandjes verkrijgbaar zijn. Het probleem is dat de eerste levering lichting schaats is. Dat is altijd al zo geweest. Daarom is het ook gissen welke maat men moet hebben. Online is dat altijd al een gedonder. En zo’n pasmaatje geeft ook geen duidelijkheid. Het beste is om ter plekke te gaan passen bij de Apple Store, datzelfde doe je ook als je naar de schoenenzaak gaat. Als je eenmaal je maar weet dingen probleem opgelost.

  19. Vandaag meer dan half uur koeten bellen. Geen omwisselen bandje, maar volledige watch retour sturen.
    Pure onzin natuurlijk. Is slechts administratief probleem. Staat als 1 geheel in hun systeem, terwijl,iedereen weet dat je de watch en het bandje apart verpakt geleverd krijgt.

  20. Zelf zou ik (nog) geen solo bandje willen. Immers wat gebeurt er met een dergelijk bandje na enige tijd? Blijft het vormvast of rekt het uit? Icm Apple’s genereuze inruilacties (NOT!) zou ik dit niet wagen.

    Overigens ben ik na wat omzwervingen bij Ali terug bij de originele bandjes (kleurvast en geen irritaties aan de huid).

  21. Ik heb net gebeld met de aftersales van Apple en ik ben keurig geholpen (gesprek duurde wat lang 54 min,nieuwe procedure etc) maar goed ik krijg een vervangend bandje opgestuurd en mag de te grote opsturen voor retour.
    indien je zelf geen badje hebt krijg je tijdelijk een vervangend bandje.

  22. Ik heb ook net Apple gebeld met een hele vriendelijke helpdeskmedewerkster, het is gelukt! Gister vertelde ze me nog dat ik de hele Watch moest terugsturen, daar was ik het niet mee eens. Vandaag na dit bericht kon eenvoudig het bandje omgewisseld worden. Deze komt weliswaar pas binnen in half oktober. Maar alles beter dan het terugsturen van de hele horloge. Er werd niks gezegd over een vervangend bandje, maar deze had ik ook niet nodig omdat ik er nog een had liggen van mijn oude horloge. Toch goede service!

  23. Ik heb zojuist mijn iWatch ontvangen en helaas is mijn solobandje te groot. Ik had toch zwart 4 ipv 5 moeten bestellen. Apple kan ook een ruilpagina opstellen zodat mensen onderling kunnen ruilen 🙂 Ik ga morgen ook contact met Apple opnemen. Gelukkig heb ik nog andere bandjes liggen.

  24. Ik snap die discussies over de bedragen nooit. Je HOEFT het niet te kopen he. Koop je toch gewoon een fitbit of een android watch of bandjes van alie express. Zijn prima bandjes en ja die slijten sneller maar ja dat is waar je voor betaalt.
    Bij een breitling horloge hoor je kopers ook niet klagen over een leren of metalen bandje van 10% van de prijs van het horloge. Een optie op een bmw/mercedes/audi/porsche is ook prijzig. Als je daar moeite mee hebt koop je toch een peugeot, skoda, seat, kia. Nogmaals je HOEFT het niet te kopen. Dat gezeur over prijzen. Mensen die een jacht kopen van 20.000.000 hoor je ook niet zeuren over de jetski optie van 50.000. Ik bedoel het is allemaal relatief.

  25. Zojuist met apple aftersales gebeld, ik krijg een nieuwe (gevlochten) solo loop opgestuurd en ter overbrugging een cactus green sportbandje opgestuurd, ‘free of charge’.

  26. Origineel geplaatst door Ruud
    Tja, ik kocht een iPad voor m’n dochter waarbij ik gratis AirPods kreeg. Binnen 14 dagen bracht ik door omstandigheden de iPad terug.
    Nu: Apple wilde het cadeau (AirPods) ook weer terug. Ik heb zelf nooit een cadeau terug gevraagd, maar ok.
    De AirPods waren ongebruikt, en nog geseald. In mijn bij zijn werd de verpakking opengemaakt, en alles gecontroleerd.
    Natuurlijk is voor alles wel een rede te verzinnen, maar Apple gaat soms te ver in mijn optiek.

    Origineel geplaatst door Joop
    Je gaat mij toch niet zeggen dat je dit vreemd vind? Het openmaken van een gesealde verpakking is natuurlijk waanzin, maar dat die AirPods ook terug moeten kan iedereen toch wel snappen (gok ik…)

    Het openmaken snap ik best. Een zakenrelatie van ons heeft een seal machine,. Dus dat doosje zou ik zo opnieuw kunnen sealen en leeg teruggeven.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.