Een concept laat zien hoe iRadio eruit kan zien in iTunes voor OS X. Tim Nikischin maakte een conceptvideo die vier opties van iRadio uitlegt.

iradio-itunesDe kans dat Apple maandag een streaming muziekdienst aankondigt op WWDC 2013 is groter dan ooit. Apple zou met alle drie grote muziekmaatschappijen een overeenkomst hebben gesloten, zodat niets een aankondiging van iRadio nog in de weg staat. Afgelopen maart werd al gefluisterd dat Apple iRadio deze zomer wil introduceren en recent klonken geluiden dat Apple daarbij iAds wil gebruiken om het te financieren.


iAds is nodig voor het afspelen van reclameboodschappen tussen de muzieknummers. Toch zijn er ook geluiden dat het eigenlijk onlogisch is dat Apple zich wil onderscheiden met een dienst, dat betaald wordt uit advertenties. Van alle bedrijven die muziekstreaming aanbieden is Apple wel de laatste waarbij je reclame verwacht. Google, het bedrijf dat bijna alles gratis weggeeft in ruil voor reclame, vraagt geld voor haar muziekdienst. Apple kiest meestal voor het omgekeerde model: voor diensten als iPhoto, Pages en iTunes moet je betalen, maar dan word je tenminste niet lastiggevallen met reclames. Het klinkt onlogisch als Apple bij iRadio voor reclame kiest, dus we zijn erg benieuwd hoe dat maandagavond (vanaf 19:00 uur) gaat uitpakken.

Tim Nikischin van AppleMe.de heeft alvast een conceptvideo gemaakt hoe iRadio eruit zou kunnen zien in de iTunes-app op OS X. Het werkt als volgt: je klikt op de iRadio-knop in de linker zijbalk en krijgt dan vier nieuwe weergaves te zien. De On Air-weergave is vergelijkbaar met een normaal radiostation op internet. Je kunt ook populaire muziek uit de ranglijsten horen, of nieuwe muziek ontdekken op basis van jouw persoonlijke smaak. De Music-view laat zien welke muziek je offline hebt staan.

https://www.youtube.com/watch?v=ZSdZOlTxXzA&feature=player_embedded

Reacties: 11 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.