Consumenten meer geïnteresseerd in iPhone OS 3.0 dan in aanwezigheid van Steve Jobs

Consumenten zijn 20% meer geneigd om een iPhone te kopen, nu ze weten welke vernieuwingen in iPhone OS 3.0 eraan komen. Toch is er nog dreiging van de BlackBerry: die kopen mensen toch nog liever dan een iPhone.

changewave smartphoneEr is goed en slecht nieuws voor Apple: onderzoeksbureau ChangeWave ondervroeg afgelopen maart 4.292 mobiele telefoongebruikers hoe ze over de nieuwe Palm Pre en de functies van iPhone OS 3.0 denken. Twintig procent van de ondervraagden zei dat ze door de aankondigingen voor iPhone OS 3.0 sterker geneigd zijn om een iPhone te kopen. Vergeleken met de cijfers van december 2008 is het aantal mensen dat van plan is een nieuwe telefoon te kopen wel iets gezakt. Blijkbaar is de recessie zodanig toegeslagen dat een nieuwe telefoon nog wel even kan wachten.


Toch is er ook slecht nieuws voor Apple: toen de iPhone 3G werd aangekondigd, was 56% van de ondervraagden nog van plan een iPhone te kopen. Nu ligt dat percentage nog maar op 30 procent. De respondenten kopen liever een BlackBerry (37 procent).

Gevraagd naar de impact die het vertrek van Steve Jobs als CEO van Apple zou hebben, bleek dat het nauwelijks invloed zou hebben op de koopbeslissing. Tachtig procent van de ondervraagden maakt het niet uit of Jobs wel of niet aan het roer staat bij Apple. Slechts 9 procent dacht minder vaak Apple-producten te gaan kopen, als Steve Jobs definitief opstapt. Afgelopen september was dat percentage nog 15 procent. Het publiek heeft er blijkbaar toenemend vertrouwen in dat Apple prima doordraait terwijl Jobs op ziekteverlof is.

Via: iPhone Central

Reacties: 12 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.