De Reclame Code Commissie heeft de Consumentenbond gelijk gegeven na een klacht over de iPhone-aanbieding van T-Mobile. De iPhone 3G kost niet €1 maar er zitten aansluitkosten en een abonnement aan vast.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 25 reacties
Syash100
Ze wilde eerst €52,50 per nieuwe T-Mobile aansluiting vragen,maar na klachten hebben ze het gehalveerd. Dit is echt gebruik maken van je monopoliepositie. Zoals gezegd, niemand vraagt nog aansluitingskosten bij een 2 jarig abonnement, maar T-Mobile wel.
Danielle
idd, die aansluitkosten
ze moeten blij zijn DAT ze je mogen aansluiten.. dan ook nog geld voor gaan vragen ook.. pff
Dia aansluitkosten zijn inderdaad asociaal, maar om er nou zo’n gezeur met de Consumentenbond van te maken… Bij elk mobieltje zit een abonnement, die mobieltjes heten “gratis”, dus dan is dat toch ook niet goed?
Joost
“Verder vindt de RCC dat alle eigenschappen van een toestel in reclames genoemd moeten worden, die voor de consument belangrijk zijn.”
Ik vind alle eigenschappen van de iPhone belangrijk, maar als ze die allemaal op die poster hadden moeten zetten, dan had ik een bril aan moeten schaffen 🙂
Nitow
Toen ik mijn Iphone kocht vroeg ik aan een t-mobile mederwerker of er ook aansluitkosten bij zaten, hij keek mij verbaast aan en zei: ”nee bij een 2 jarig abbo zit nooit aansluitkosten”. Na een maand kreeg ik mijn Factuur binnen en idd aansluitkosten dan wel 50% korting maar dan nog wel slecht van t-mobile:S
Jules
Gelijk heeft de consumentenbond. Serious, ik vind gewoon dat ze de volledige prijs moeten laten zien.
Heb je ook nooit gezeik achteraf over bijvoorbeeld die achterlijke aansluitingskosten.
volgens mij is de reclame vanaf €1,- maar of ik heb het verkeerd gelezen of de consumentenbond en aangezien ik weinig vertrouwen heb in de kundigheid van deze bond denk ik het laatste
wvb22
Origineel geplaatst door iPhoneclub (Jonathan)Dia aansluitkosten zijn inderdaad asociaal, maar om er nou zo’n gezeur met de Consumentenbond van te maken… Bij elk mobieltje zit een abonnement, die mobieltjes heten “gratis”, dus dan is dat toch ook niet goed?
Staat ook in het artikel dat de RCC dat wederom bevestigd heeft dat dit soort reclames “misleidend” is. Het is dus niet de eerste keer dat providers op hun vingers worden getiikt. De iPhone reclames waren natuurlijk wel erg zichtbaar dus weer een mooie case voor de consumentenbond. Denk dat het een goede actie is dat de echte prijzen beter zichtbaar worden. Net zoals in de reiswereld.
ze moeten blij zijn DAT ze je mogen aansluiten.. dan ook nog geld voor gaan vragen ook.. pff
Inderdaad. T-Mobile moet nog veel leren als het gaat om klantenbinding, klant tevredenheid en sociaal beleid. T-Mobile heeft te veel regeltjes en haken en ogen die begeleid gaan door een matig bereik wat ervoor zorgt dat T-Mobile een erg slechte naam heeft in Nederland.
Die aansluitkosten slaan nergens op, dat behoort een service te zijn die vanzelfsprekend is, net zoals het kunnen bellen de eerste 2 maanden in het buitenland. Dat je dat kunt afkopen voor 120 euro is stuitend.
iPinda
Mijn iPhone met abo bij the Phonehouse gekocht. Geen aansluitkosten betaald. Ook niet achteraf.
En voor het wachten op de levering kreeg je een dockingsstation er gratis bij. Deze moet overigens nog geleverd worden.
die aansluitkosten zijn bij mij en mijn ouders niet gerekend.
ik heb nog gekeken of ze op de eerste afschrift zouden staan maar ik heb ze nog niet kunnen vinden.
De iphones zijn in 3 verschillende winkels verkocht waarvan 1 T-mobile
canis lupus
Ik denk dat er weinig te zeuren valt in Nederland. Hier in Belgie moest ik 525 euro neertellen voor m’n 8GB en nog een data-abo nemen…. Hell come get them!
Bacillus
Lekker op tijd ConsuBond.
En liever een juiste dekkingskaart dan kleine lettertjes..
Jos
@iPinda – aha, zou er dan sprake zijn van willekeur? Zouden degene (waaronder ik) de kosten dan kunnen terugvragen? (of andersom: degene die niet betaald hebben, het alsnog moeten?).
Flipske
Ze wilde eerst €52,50 per nieuwe T-Mobile aansluiting vragen,maar na klachten hebben ze het gehalveerd. Dit is echt gebruik maken van je monopoliepositie. Zoals gezegd, niemand vraagt nog aansluitingskosten bij een 2 jarig abonnement, maar T-Mobile wel.
T-Mobile rekent ook nooit aansluitingskosten behalve bij de iPhone
iPinda
@jos
Zou je na moeten vragen bij tmobile. Ik weet in elk geval dat dit een actie is wat bij phonehouse hoort.
zip
Wat een gezeur om niks! Als je interesse hebt dan vraag je toch aan de balie wat precies de aanbiedingen zijn. En dan beslis je of je het prettig vind of niet… Niemand verplicht je om welk toestel dan ook aan te schaffen… Het lijkt wel of mensen hun verstand niet meer gebruiken kunnen of dat organisaties als de consumentenbond dat op z’n minst denken over hun leden.
Emile
Origineel geplaatst door NitowToen ik mijn Iphone kocht vroeg ik aan een t-mobile mederwerker of er ook aansluitkosten bij zaten, hij keek mij verbaast aan en zei: ”nee bij een 2 jarig abbo zit nooit aansluitkosten”. Na een maand kreeg ik mijn Factuur binnen en idd aansluitkosten dan wel 50% korting maar dan nog wel slecht van t-mobile:S
Wel degelijk maar 1 euro betaald voor mijn iPhone.
Heb de 26,50 nooit betaald , heb mijn contract verlengt en hoefde toch echt maar 1 euro te betalen.
Is ook nooit met mijn 1e factuur verrekend.
Dus consumentenbond moet eerst zelf eens grondig de boel gaan uitzoeken voordat ze weer onzin gaan uitkramen.
Pieter
Gaat de consumentenbond nu ook klagen over al die telefoons die voor 0 euro worden aangeboden?
Of die abonnementen die goedkoop lijken maar dat alleen zijn voor de eerste x maanden?
(Natuurlijk niet, alleen over Apple klagen ze)
zip
@emile
Ik had alles gelezen, ik heb mijn abo van orange naar tmobile overgesloten de dag dat hij uitkwam en ik hoefde niets te betalen. Als een baliemedewerker je iets beloofd zou ik op mn strepen gaan staan en er werk van maken.
Ik had het overigens niet specifiek over bovenstaand, maar meer over het gezeur van de consumentenbond over de aanbieding. Doet me een beetje denken aan de amerikaanse die haar natte kat in de magnetron stopte omdat er nergens in de gebruiksaanwijzing stond dat dat niet kan… er wordt te weinig gezond verstand gebruikt en aansluitend doet de consumentenbond dan maar of we helemaal geen hersens meer hebben.
Emile
Ja okee, daar heb je wel gelijk in, zip! Van de andere kant is de consumentenbond er natuurlijk voor die consumenten die wat minder bedeeld zijn qua iq of al wat ouder zijn.
Ik ben het dus wel met ze eens, je moet de adverteerders gewoon verplichten te schrijven wat het kost, dus ipv ‘gratis’ zeggen ‘bij 2jarig abbo’.
InternetRebel
Net als Nick heb ik ook inderdaad maar 1 euro hoeven betalen omdat ik mijn bestaande contract liet verlengen. Meneer van TNT aan de deur, 1 euro gegeven en de iPhone was mine. 🙂
Ze wilde eerst €52,50 per nieuwe T-Mobile aansluiting vragen,maar na klachten hebben ze het gehalveerd. Dit is echt gebruik maken van je monopoliepositie. Zoals gezegd, niemand vraagt nog aansluitingskosten bij een 2 jarig abonnement, maar T-Mobile wel.
idd, die aansluitkosten
ze moeten blij zijn DAT ze je mogen aansluiten.. dan ook nog geld voor gaan vragen ook.. pff
ben het helemaal met je eens!
De aansluitkosten waren wel jmmr inderdaad. Voor de rest is dit initiatief een goede bescherming tegen de minder toegewijde kopers.
Dia aansluitkosten zijn inderdaad asociaal, maar om er nou zo’n gezeur met de Consumentenbond van te maken… Bij elk mobieltje zit een abonnement, die mobieltjes heten “gratis”, dus dan is dat toch ook niet goed?
“Verder vindt de RCC dat alle eigenschappen van een toestel in reclames genoemd moeten worden, die voor de consument belangrijk zijn.”
Ik vind alle eigenschappen van de iPhone belangrijk, maar als ze die allemaal op die poster hadden moeten zetten, dan had ik een bril aan moeten schaffen 🙂
Toen ik mijn Iphone kocht vroeg ik aan een t-mobile mederwerker of er ook aansluitkosten bij zaten, hij keek mij verbaast aan en zei: ”nee bij een 2 jarig abbo zit nooit aansluitkosten”. Na een maand kreeg ik mijn Factuur binnen en idd aansluitkosten dan wel 50% korting maar dan nog wel slecht van t-mobile:S
Gelijk heeft de consumentenbond. Serious, ik vind gewoon dat ze de volledige prijs moeten laten zien.
Heb je ook nooit gezeik achteraf over bijvoorbeeld die achterlijke aansluitingskosten.
volgens mij is de reclame vanaf €1,- maar of ik heb het verkeerd gelezen of de consumentenbond en aangezien ik weinig vertrouwen heb in de kundigheid van deze bond denk ik het laatste
Staat ook in het artikel dat de RCC dat wederom bevestigd heeft dat dit soort reclames “misleidend” is. Het is dus niet de eerste keer dat providers op hun vingers worden getiikt. De iPhone reclames waren natuurlijk wel erg zichtbaar dus weer een mooie case voor de consumentenbond. Denk dat het een goede actie is dat de echte prijzen beter zichtbaar worden. Net zoals in de reiswereld.
Inderdaad. T-Mobile moet nog veel leren als het gaat om klantenbinding, klant tevredenheid en sociaal beleid. T-Mobile heeft te veel regeltjes en haken en ogen die begeleid gaan door een matig bereik wat ervoor zorgt dat T-Mobile een erg slechte naam heeft in Nederland.
Die aansluitkosten slaan nergens op, dat behoort een service te zijn die vanzelfsprekend is, net zoals het kunnen bellen de eerste 2 maanden in het buitenland. Dat je dat kunt afkopen voor 120 euro is stuitend.
Mijn iPhone met abo bij the Phonehouse gekocht. Geen aansluitkosten betaald. Ook niet achteraf.
En voor het wachten op de levering kreeg je een dockingsstation er gratis bij. Deze moet overigens nog geleverd worden.
die aansluitkosten zijn bij mij en mijn ouders niet gerekend.
ik heb nog gekeken of ze op de eerste afschrift zouden staan maar ik heb ze nog niet kunnen vinden.
De iphones zijn in 3 verschillende winkels verkocht waarvan 1 T-mobile
Ik denk dat er weinig te zeuren valt in Nederland. Hier in Belgie moest ik 525 euro neertellen voor m’n 8GB en nog een data-abo nemen…. Hell come get them!
Lekker op tijd ConsuBond.
En liever een juiste dekkingskaart dan kleine lettertjes..
@iPinda – aha, zou er dan sprake zijn van willekeur? Zouden degene (waaronder ik) de kosten dan kunnen terugvragen? (of andersom: degene die niet betaald hebben, het alsnog moeten?).
T-Mobile rekent ook nooit aansluitingskosten behalve bij de iPhone
@jos
Zou je na moeten vragen bij tmobile. Ik weet in elk geval dat dit een actie is wat bij phonehouse hoort.
Wat een gezeur om niks! Als je interesse hebt dan vraag je toch aan de balie wat precies de aanbiedingen zijn. En dan beslis je of je het prettig vind of niet… Niemand verplicht je om welk toestel dan ook aan te schaffen… Het lijkt wel of mensen hun verstand niet meer gebruiken kunnen of dat organisaties als de consumentenbond dat op z’n minst denken over hun leden.
Eerst even lezen zip
Wel degelijk maar 1 euro betaald voor mijn iPhone.
Heb de 26,50 nooit betaald , heb mijn contract verlengt en hoefde toch echt maar 1 euro te betalen.
Is ook nooit met mijn 1e factuur verrekend.
Dus consumentenbond moet eerst zelf eens grondig de boel gaan uitzoeken voordat ze weer onzin gaan uitkramen.
Gaat de consumentenbond nu ook klagen over al die telefoons die voor 0 euro worden aangeboden?
Of die abonnementen die goedkoop lijken maar dat alleen zijn voor de eerste x maanden?
(Natuurlijk niet, alleen over Apple klagen ze)
@emile
Ik had alles gelezen, ik heb mijn abo van orange naar tmobile overgesloten de dag dat hij uitkwam en ik hoefde niets te betalen. Als een baliemedewerker je iets beloofd zou ik op mn strepen gaan staan en er werk van maken.
Ik had het overigens niet specifiek over bovenstaand, maar meer over het gezeur van de consumentenbond over de aanbieding. Doet me een beetje denken aan de amerikaanse die haar natte kat in de magnetron stopte omdat er nergens in de gebruiksaanwijzing stond dat dat niet kan… er wordt te weinig gezond verstand gebruikt en aansluitend doet de consumentenbond dan maar of we helemaal geen hersens meer hebben.
Ja okee, daar heb je wel gelijk in, zip! Van de andere kant is de consumentenbond er natuurlijk voor die consumenten die wat minder bedeeld zijn qua iq of al wat ouder zijn.
Ik ben het dus wel met ze eens, je moet de adverteerders gewoon verplichten te schrijven wat het kost, dus ipv ‘gratis’ zeggen ‘bij 2jarig abbo’.
Net als Nick heb ik ook inderdaad maar 1 euro hoeven betalen omdat ik mijn bestaande contract liet verlengen. Meneer van TNT aan de deur, 1 euro gegeven en de iPhone was mine. 🙂