Reacties voor: Consumentenbond: ‘T-Mobile slechtst beoordeelde mobiele internetprovider’

Uit onderzoek van de Consumentenbond komt de internetverbinding van T-Mobile het slechtst uit de bus. De provider krijgt gemiddeld een 6,5, terwijl concurrenten KPN en Vodafone ieder een 7,6 krijgen.
Bastiaan Vroegop -

Reacties: 44 reacties

  1. ik hoor op mijn school dat iedereen met t mobile overal 3g internet heeft en iedereen met vodafone overschakelt naar 2g, en heel soms 1 streepje 3g in school hebben.

  2. Nou ik zit ook op T-Mobile en ik kan je verzekeren dat ik blij mag zijn als ik een keer 3g bereik heb zonder dat hij wegvalt. Verder kan ik 9 van de 10 keer niet een contactpersoon bellen zonder dat ik het 2 of 3 keer overnieuw kan proberen omdat mijn gesprek ‘mislukt’ is.
    Mijn eerste en laatste abbo bij T-Mobile dus.

  3. Origineel geplaatst door ryanz
    ik hoor op mijn school dat iedereen met t mobile overal 3g internet heeft en iedereen met vodafone overschakelt naar 2g, en heel soms 1 streepje 3g in school hebben.

    Dan ligt jouw school kennelijk op een van de weinige plekken waar dat zo is.

    Want ik herken de slechte dekking van T-Mobile helemaal. Ben sinds een maand over naar Vodafone, en wat een verademing! Kan opeens mobiel internetten onderweg in de trein en op stations. Op mijn werk heb ik opeens uberhaupt bereik. En dat ervaar ik in de hele Randstad.

    Er zullen vast wel plekken te vinden zijn waar T-Mobile idd betere dekking heeft dan Vodafone, maar in ieder geval op de plekken die er voor mij toe doen is het duidelijk andersom. En gezien deze uitkomsten ben ik niet de enige die dit zo ervaard.

  4. T-mobile was verschrikkelijk met de iphone 3gs. Met de iphone 4s heb ik beter bereik dan de rest van mijn vrienden heeft.

  5. Ik hoor altijd van alle soorten klachten over T-mobile, maar ik heb nooit probleem mee gehad en heb bijna overal 3g verbinding. Ik ben er blij mee.

  6. Klagen over duidelijke tarieven? Het moet niet gekker worden.

    En zijn het 2400 of 24000 deelnemers?

  7. @ryanz: Bij mij op school het zelfde hoor ^^
    Ik heb iPhone 4 met T-Mobile en een vriend van me heeft ook een iPhone 4 maar met KPN, ik heb altijd vol 3G bereik, terwijl hij maar 1 streepje 3G heeft of helemaal geen 3G.

  8. Moet toch eerlijk zeggen dat het de laatste tijd echt beter is het overall bereik.

  9. Ben een tevreden t-mobile klant. Altijd bereik, zelfs in metro e.d. Internet is vlot en bellen en smsen werkt gewoon prima. Klanten service is sterk verbeterd, wachttijden zijn een stuk minder geworden en er wordt naar je probleem geluisterd en oprecht meegedacht een aan oplossing. Heb al meerdere malen gratis maanden gekregen als tegemoet komen van eventuele problemen.
    Ben woonbaar in de schiedam, randstad.

  10. Heb nooit problemen met t-mobile 🙂 alleen in t bos het ik geen bereik ;p maar daar heb je het ook niet nodig

  11. Heb geen enkel bereik rond de Lage Vuursche. Heb verder bijna overal 3G.
    WatWilMensNogMeer

  12. Das toch oud nieuws, iedereen wist dat al.

  13. Al jaren bij t-mobile en geen klagen.

    Heb ook een abb. bij vodaphone duidelijke minder bereik bij mij thuis.

    Dus ik blijf bij T-MOBILE

  14. Ik heb ze allemaal gehad en het is over wel wat maar sins ik over ben naar hi van kpn heb zelf tot nooit problemen met internet enz dus ik blijf bij kpn/hi

  15. Laat ik het zo zeggen: er kan heel wat beter bij T-Mobile, maar van de 3 kartelleden is het de minst vijandige jegens de gebruiker en zo hebben ze alle 3 locaties waar de gehele data en/of 3G-verbinding zwak is.

  16. Vanwege de deal met apple destijds, heb ik de switch toen gemaakt van kpn naar t-mobile; ik kan me geheel vinden met het resultaat uit dit onderzoek van de consumentenbond. Dit afgelopen jaar ben ik weer terug bij KPN en kan ik op de plekken waar ik kom gewoon internetten en ben ik voor iedereen bereikbaar zoals het hoort. KPN is niet goedkoop maar altijd beter dan een abo waar je 9 van de 10 keer niks aan hebt vanwege slecht bereik van netwerk t mobile…

  17. Ach ik zie in de uitkomsten geen enkele onvoldoende, als je schoolrapport er zo uitziet ben je nog steeds geslaagd

  18. @Elevator: Dat probleem heb ik nou ook. Om de haverklap valt mijn gesprek weg, mislukt een gesprek of wat dan ook. Terwijl er wel bereik zou zijn. T-Mobile doet het af met: dan moet je 3G uitzetten…

  19. Kan niet eens thuis bellen met T-Mobile, gewoon een extra Vodafone abo moeten afsluiten. Randstad overigens. En volgens de T-Mobile dekkingskaart zou het bereik bij mij op zijn best moeten zijn. (=foutieve reclame)

  20. Ze zijn echt smerig bij t mobile.
    Ben sinds het als BEN is begonnen bij hun! En jammer genoeg net weer een 2 jarig abbo genomen!
    Je abbo verlengen en duurder abbo afsluiten. Weg oude / opgebouwde bel tegoed.
    Bellen met tmobile service. 1200. Vroeger gratis. Nu al 2x gebeld over factuur en jawel weer 30 tikken kwijt!!!
    Zij maken fouten en ik betaal de Tele rek. Ook nog eens. Pppffff.

  21. wat een onzin die t-mobile ”onbepert internet” ”geachte heer we sluiten uw abbo af omdat u teveel internet verbruikt”
    ga toch weg man

  22. Origineel geplaatst door Bubbly
    Laat ik het zo zeggen: er kan heel wat beter bij T-Mobile, maar van de 3 kartelleden is het de minst vijandige jegens de gebruiker en zo hebben ze alle 3 locaties waar de gehele data en/of 3G-verbinding zwak is.

    Perfect gezegd. T-Mobile heeft weer bereik, daar waar KPN en Vodafone geen bereik hebben. En dat geldt natuurlijk ook andersom.

    Ik ben tevreden met T-Mobile: heb zelf altijd goed bereik hier, en ze zijn veel minder vijandelijk dan de concurrent.

  23. Ook ik heb er bewust voor gekozen een losse 4S te kopen, en zo de oude i-150 te behouden.
    Ik heb niks te klagen over het t-mobile netwerk, ook (eigenlijk juist) niet op plekken waar Vodafone en KPN er niet zoveel van bakken.

    Snelheidscap op 2mbit = bijna overal gewoon 250 KB/s

  24. Ben ook tevreden met T-mobile hoor.
    Snap dat gejengel ook nooit.
    Er zijn volgens mij net zoveel ontevreden Vodafone gebruikers als T-mobile gebruikers..
    Heb ook zo goed als altijd 3G met mijn T-mobile abbo.
    Leuk dat mensen hier zeggen dat ze zich erin herkennen..maar er zijn ook zat mensen die nergens last van hebben..
    Zo’n onderzoekje stelt niet zoveel voor..

  25. Verbaast mij niets deze uitslag, een 6,4 is zelfs nog te hoog. Slecht bereik, veel storingen en slechte service. Ik ga NOOIT meer met T-Mobile in zee.

  26. heb ze alle 3 gebruikt. het is plaatsgebonden maar kpn had toch bijna overal 3G, maar is wel te duur. İk vind Vodafone meer vergelijkbaar met T-mobile dan met KPN. Vodafone is weliswaar veel sneller, maar de 3G dekking is niet zoveel beter dan T-mobile. Maar KPN steekt er met kop en schouders bovenuit, vooral in Helmond.

  27. Ik Heb een jaar lang t-mobile gehad en vond het vreselijk!! Vooral het 3g bereik van T is verschrikkelijk!! Zit nu twee weken bij vodafone en ben echt tevreden mee!! Goed bereik en snel internet!!

  28. Idd nooit problemen gehad met Vodafone en hoor vaak klachten over tmobile, Ik lees van mensen hier wel dat er staat dat ze zoveel streepjes bereik hebben maar wie zegt dat internet werkt.
    Ik heb van ouwe collega’s vaak gehoord staat er nog volop 3G is het netwerk nog niet vooruit te branden, Ze zijn allemaal over naar Vodafone of KPN en zijn nu tevreden.

    Ik zelf ook nooit slecht bereik met Vodafone lekker snel is het ook, Verder al 5,5 jaar goeie service in de winkel en ook een keer telefonisch.
    Dus ik zeg Vodafone volgend jaar verleng ik weer bij jullie 😀

  29. Klanten service bij kpn is zeer slecht. T-mobiel veel beter.

  30. Leuk, iedere keer die reactie van TM abonees,’ik heb altijd goede ontvangst’ terwijl ook nu weer ze als slecht uit de bus komen, iemand spreekt er dan toch niet de waarheid, of iemand maakt nauwelijks gebruik van internet of snapt niet waar het over gaat!!!

  31. Terechte beoordeling. Bij een beetje drukte is het internet onbruikbaar, zo heb ik op Utrecht Centraal nog nooit internet kunnen gebruiken.

  32. Ik ben vertegenwoordigster en heb totaal geen klachten over t mobile. Van mij krijgen ze een 9

  33. Origineel geplaatst door MarcelXXX
    Leuk, iedere keer die reactie van TM abonees,’ik heb altijd goede ontvangst’ terwijl ook nu weer ze als slecht uit de bus komen, iemand spreekt er dan toch niet de waarheid, of iemand maakt nauwelijks gebruik van internet of snapt niet waar het over gaat!!!

    Slecht = onder de 5. Matig = 5. Voldoende = 6. Ruim voldoende = 7.

    Kom, ff terugdenken aan je schooltijden 😛

  34. ik zit nu een jaar bij T-Mobile en ben zeer tevreden… snap niet dat mensen niet eens kunnen bellen etc. dat heeft bij mij altijd gewerkt.

    mobiel internet werkt ook prima, niks te klagen. en geloof me, ik klaag snel…

  35. Telfort en KPN zijn identieke netwerken en bieden identieke kwaliteit mbt internet. Het zegt iets over de manier van testen van de Consumentenbond dat dit niet terug is te zien in het resultaat.

  36. Vreemde uitkomst.
    Ik ben heel erg tevreden over Tmobile, en heb nog nooit problemen gehad met het bereik van 2g en 3G.
    Hier in de buurt kom ik vaak zelfs op plekken (vaak met nieuwbouwhuizen) waar juist Tmobile bereik heeft en KPN en Vodafone niet.
    Ik ben ook altijd een van de weinige die wel kan bellen met oud en nieuw.

  37. Ik heb zowel T-Mobile gehad als KPN. Gelukkig ben ik nu weer van mijn KPN abonnement af, duur internet, een werkelijk waar belachelijk slechte klantenservice (nog nooit zo slecht meegemaakt) en een zwaar tegenvallend netwerk (Utrecht Lunetten, probeer maar eens te bellen in het centraal gelegen winkelcentrum met KPN…). Maar vooral de onmetelijke arrogantie van dat bedrijf zal ik niet missen, je moet ze op je blote knietjes danken dat je klant bij ze mag zijn, als je überhaupt iets voor elkaar wil krijgen bij de klantenservice…

  38. Prima ontvangst, overal waar ik kom.

  39. Tmobile werkte slecht met de 3gs. Nu heb ik de 4s en werkt het super. Helaas overgestapt naar kpn. Niet dat het nu minder is maar het heeft kennelijk gelegen aan de ontvangst van de 3gs.

  40. Nou ik heb een tijd T-Mobile gehad en in totaal komt die voor mij niet hoger uit dan een 4!! Dus bij mijn laatste abbonement overgeschakeld naar Vodafone, want dat was het beste ever werd mij gezegd, nou die komt ook niet boven een 4 uit wat mij betreft. Probeer maar eens, net als ik, iedere dag met de trein te reizen van Eindhoven naar Utrecht. Dan heb je welgeteld geluk als je ergens WEL 3G bereik hebt. Plus dat er verschillende dode punten in dat traject zitten dat je belverkeer en letterlijk al je ontvangst gewoon wegvalt. En dan bedoel ik niet de tunnel bij Best. Die laat ik er buiten. Maw, allemaal slechte kwaliteit dus, ik snap niet waar ze uberhaupt een voldoende voor krijgen!!!! En dat met die prijzen die ze de laatste tijd durven vragen. Dat maakt voor mij KPN ook weer niet aantrekkelijk! Ik ga geen 40 euro betalen per maand, zorg eerst maar eens dat ik overal iig bereik heb… Ik wacht op Mobile Vikings in Nederland…

  41. Ik heb het over slecht mobiel internet, het bellen en smsen krikt de TM score nog op naar een voldoende!!!

  42. Ik heb met T-Mobile perfect bereik; voorheen had ik KPN en binnenshuis moest ik altijd bij het raam staan om bereik te houden. Op het werk heeft mijn baas met Vodafone amper Edge, maar nooit 3G, terwijl ik met T-Mobile de volle 3 streepjes bereik heb! Ben dan ook heel tevreden over T-Mobile.

  43. Ik ben na 10 jaar bij Vodafone weg gegaan omdat het bereik steeds slechter werd en ik vaak vier keer opnieuw iemand moest bellen omdat hij de eerste keren gewoon de verbinding opbouw verbrak. Met KPN ( afkloppen ) heb ik daar geen last van en ook het bereik is stukken beter.

  44. De onderzoekmethoden van de consumentenbond zijn niet bepaald objectief. Dat is al langer bekend. Ze zijn zoals de koppen in de Telegraaf, als je doorleest en doorvraagt is het vaak anders. Ben een tevreden t-mobile gebruiker nu zeker met de 4s. Overigens ben ik wel blij dat er een NMA is, die doet in telecomland beter werk dan de CB.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.