Reacties voor: Bikey-app zorgt dat VanMoof-rijders kunnen blijven fietsen
Gemaakt door concurrent Cowboy
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Mooie actie van Cowboy
Rijdt zelf een Cowboy C4 en heb lang getwijfeld tussen van Moof en Cowboy.
Technische recensies over de Cowboy waren dermate beter dat het een Cowboy werd.
Het connected gedeelte voelt als vanzelfsprekend, maar nu van Moof in de ellende zit word je wel ineens bewuster ervan.
Cowboys zijn overigens eenvoudig te unclocken door de accu met de fysieke sleutel te ontkoppelen en terug te duwen.
Ik wil mijn medeleven uitspreken voor alle bezitters van Van Moof (en in de toekomst Cowboy). Ik heb zelf even een Cowboy 4 gehad; binnen een week moest deze gerepareerd worden, oa omdat de interne bekabeling rammelde. Ik realiseerde me toen dat Cowboy officieel een startup is en de meeste onderdelen custom-made zijn. Nu blij met mijn racefiets, waarvan voor elk onderdeel meerdere alternatieven zijn.
Hele mooie actie van Cowboy.
Als hun fietsen ook maar een beetje in de buurt kwamen bij die van VanMoof qua rij ervaring dan had ik wellicht de overweging gemaakt over te stappen. Het is alsof je in de lichtste versnelling zit wanneer je op de maximale snelheid zit. Niet echt bepaald fijn.
VanMoof rijdt voor mij persoonlijk het fijnst van alle e-bikes, uiteraard wanneer hij het doet, maar dat even achterwege gelaten ;-).
Hopelijk komen ze eruit en zo niet worden ze overgenomen.
De potentie is er zeker.
@Frans van Dam: Maar je rijdt niet meer elektrisch nu, dat is wel matig
@Dan: Fantastische fietsen inderdaad, rijden het best van allemaal. Makkelijk weer om te haten op Vanmoof maar het is gewoon een mooi Nederlands bedrijf, snap niet waarom iedereen zo’n aversie tegen ze heeft. Jaloezie? Qua design verreweg het allermooiste ook.
@Dan: Ik vraag het met af. De naam Vanmoof is mega beschadigd. Er is potentie, zeker, maar je moet zoveel herstellen (letterlijk en figuurlijk) dat je wel heel veel lef en geld moet hebben om hier nog in te stappen. Het bedrijf draait al jaren meerdere tientallen miljoenen verlies op een omzet van nog geen 100 miljoen. Omdat om te draaien naar een winstgevende business is oprecht knap, zeker gegeven de historie en de problemen met de reeds geleverde fietsen. Dat komt mede omdat ze alles in huis wilden doen waardoor onderdelen/reparatie een drama is. En laat dat nou hard nodig zijn met alle problemen met de S3 fiets.
De aversie komt mogelijk door de hoogmoed. De broers hadden de ambitie om het fietslandschap te veranderen en dachten zelf alles beter te kunnen. Nu hebben ze veel innovatie laten zien en daarvoor verdienen ze ook zeker de lof, maar hebben ook op veel vlakken gefaald. Soms is het beter om gebruik te maken van de kennis van leveranciers in plaats van het wiel opnieuw zelf uit te vinden!
Gewoon trappen luie honden. Al die extra elektriciteit is totaal niet duurzaam.
Heb de Vanmoof of Cowboy ook overwogen maar uiteindelijk toch voor de zekerheid van een Gazelle e-bike gekozen. Hopelijk komt er een oplossing voor alle gebruikers.
Hè wat jammer. Die vreselijke luie fietsers hadden dan moeten gaan lopen. Totaal onzinnig die elektrische fietsen. Gewoon trappen ipv nog meer fossiele brandstof verbruiken. Als het groene stroom is dan kan dat beter voor andere zaken ingezet worden dan voor die asociale fietsers.
@Joey L: Licht toe! Ik ga sneller en ook nog eens op eigen kracht…
@Joey L: wellicht omdat mn Vanmoof ok de haverklap stuk is??? Nog geen dag na reparatie en heb alweer een niet werkende bel
Ik heb een S2 en rij daar al een hele tijd erg fijn op. Nooit onderhoud nodig gehad. Ik fiets nu ook veel meer dan toen ik nog geen elektrische fiets had. Naar de stad, het strand, het zwembad… kinderzitje achterop en we komen overal. En voor veel ritten heb ik de auto laten staan, dus ja… dat is zeker wel beter voor het milieu én je portomonnee.
Ik lees hier een aantal mensen die gooien met termen als lui enzo. Prima, zit een kern van waarheid in. Maar ik ken ook veel mensen die door de elektrische fiets nu veel vaker de auto laten staan. En dat lijkt me altijd nog beter voor het milieu.
Ik heb gisteren nog 100 km gefietst. Van Rdam naar Hoek v Holland, Scheveningen en dan weer terug naar Rdam op mn racefiets waar ik iedere elektrische fietser onderweg heb ingehaald.
Iemand moet me toch uitleggen waarom ik een elektrische fiets zou moeten kopen.
En oh ja. Volgens de wetenschappers is mn conditie superieur 💪🏽.
Heb twee jaar geleden een proefrit gemaakt op een VanMoof. Prachtig design; de mooiste die er is, maar hij reed vreselijk, vond ik. Lastig de versnelling te bedienen, display nauwelijks te zien, fiets die ik had had geen vering en dat was echt niet te doen. Heb paar dagen rugpijn gehad van half uurtje door de stad rijden. En daar betaal je dan 2500-3500 euro voor. Heb anderen uitgeprobeerd: die reden allemaal beter en comfortabeler en met goede vering in voorvork en zadel. Uiteindelijk een tweedehands Stella gekocht, die weinig had gereden. Geen bijzonder design, wél prima te bedienen, uitstekende vering en duidelijke display. Voor €500. En nog nooit iets eraan kapot geweest.
Fijne actie van Cowboy. Hopelijk gaan ze ook ondersteunen voor de S2 en voor Android gebruikers. Die fietsen zijn al wat ouder en stappen wellicht wat eerder over op een nieuwe Cowboy. Overigens heb ik mijn Van Moof S2 sinds 2018 en nog nooit een probleem of reparatie nodig gehad. Al veel auto kilometers bespaard op deze wijze!