Reacties voor: De nieuwsbrief van iPhoneclub en gemiste koopjes (beginners)

Uitleg over de nieuwsbrief van iPhoneclub: waarom koopjes al voorbij zijn als je de nieuwsbrief krijgt en waarom iPhoneclub zelf geen nieuwsbrief maakt.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 86 reacties

  1. Wat een onzin dat er z’n artikel moet worden geschreven. Dit is toch allemaal logisch. mensen die dit niet wisten hebben volgens mij nog nooit op internet gezeten.

  2. Pardon?! iPhoneclub verantwoordelijk houden voor het kopen van een app die niet meer gratis is? Mensen, waar gaan we heen! Als er in iTunes niet staat dat hij gratis is, maar bijvoorbeeld 79 cent, IS HIJ NIET GRATIS!

  3. Eigenlijk te gek voor woorden dat jullie die alleen maar service geven nog een verklaring of uitleg moeten geven. Als er mensen zijn met een negatieve (op een boze toon) verwijt laten dezen dan geen lid meer zijn of wat dan ook. Ik blijf jullie dankbaar voor het werk wat jullie voor ons doen.dit mag ook gezegd worden.

  4. “We gaan er vanuit dat 99,5% van onze lezers slim genoeg is om tijdelijke acties wél te begrijpen en met plezier de gratis apps meepakt als ze voorbij komen.”
    Dat vind ik echt veel! Je wil niet weten hoe laag het gemiddelde IQ is van de internetgebruiker. Hoewel ik iPhone gebruikers iets vermogender, dus ook iets slimmer inschat, maar nog. Ik werk zelf in de internetbranche, dus heb er dagelijks mee te maken.

  5. Wow! Wat een uitleg. Jullie zullen er wel gek van worden!
    Bij deze mijn dankbetuiging naar jullie allemaal.
    Ik volg met plezier alle nieuwtjes omtrend de iPhone en iPad op jullie website!

  6. Misschien kan de disclaimer puur bestaan uit een link naar deze post? Meer dan duidelijk genoeg, zeker als het maar om approx 0,5% vd gebruikers gaat?

    Persoonlijk denk ik wel dat de groep die iPhoneclub nu feitelijk ‘lastig valt’ met grimmige mailtjes (lees: stomme vragen) niet de groep is die a) niet de moeite neemt om dit soort topics te lezen en b) zich er iets van aantrekt.

    Ook kan ik me wel voorstellen dat het verwarrend werkt dus of deze post nu terecht de opmerking (beginners) heeft gekregen weet ik niet..

  7. WOW! Ik maar denken dat ik de enige was die betaalde voor apps die gratis zijn… NOT!

    Effe serieus, aan alle “klagers”: Ga eerst eens goed kijken en lezen voor je iets koopt… Dan zie je echt wel of de app nog gratis is. En anders lekker je iPhone inruilen voor een ouderwetse Phone waar je geen apps op kan zetten.

    En belangrijker! ZEIK DE IPHONECLUB NIET AF.

  8. Ik vind dit artikel netjes, maar niet nodig! Ik vind dat jullie gelijk hebben en tevens de vervelende opmerkingen niet verdienen. Bedankt voor al het werk dat jullie in alle artikelen steken!

  9. Dit is ook een vd redenen waarom ik mijn iPhone niet meer gebruik. Was je 12 maanden geleden nog vrij exclusief, nu zie je bijna iedereen met een iPhone lopen. Van 14 jarige kinders tot niet werkende huisvrouwen. Het punt dat ik wil maken: iPhone is niet heel bijzonder meer en het gemiddelde niveau van de gebruiker daalt helaas erg snel

  10. Origineel geplaatst door Sven Kersten
    Jullie zullen er wel gek van worden!

    Ik kan alle ‘klagers’ nu gewoon naar dit artikel verwijzen. Er zitten trouwens ook wel normale reacties bij hoor, van mensen die gewoon niet zo goed snappen hoe het werkt.

    … maar die lezen dit artikel morgen pas 😉

    @Dirk-Jan: Nee, ze zullen het wel niet lezen. Maar ik heb nu wel een makkelijk artikel om naar te verwijzen. Ik heb wel een standaardmailtje, maar die heb ik niet altijd bij de hand als ik onderweg op m’n iPhone aan het mailen ben. OK, over tot de orde van de dag: het echte nieuws!

  11. @Tim, volledig mee eens. Het is te triest voor woorden. We gaan echt naar een maatschappij waarin we geen verantwoording meer willen nemen. Lekker makkelijk om altijd maar naar iemand anders te wijzen. En maar klagen waarom we richting een “controle” staat gaan. Dat doen we allemaal lekker zelf…..

  12. Je hebt van die mensen… die het nooit zullen begrijpen.

  13. Ik snap jullie frustratie. We kunnen wel met z’n allen klagen over hoe dom sommige mensen zijn maar daar schiet je weinig mee op. Je zult toch een oplossing voor het probleem moeten vinden of in ieder geval zorgen dat de groep met klachten/vragen zo klein mogelijk is.

    Misschien is het een idee om in de postings over gratis apps geen directe links op te nemen naar de appstore, maar links naar iPhoneclub. Daar kun je vervolgens een pagina tonen met de disclaimer en opvallende uitleg dat de applicatie misschien nog gratis is maar misschien ook niet. Op die pagina kan je vervolgens wel de link naar de appstore tonen. Mensen kunnen dan nog steeds makkelijk doorklikken, maar kunnen steeds moeilijker volhouden dat ze niet gewaarschuwd zijn.

  14. Ongelofelijk dat er mensen zijn, die zeggen dat iPhoneClub dan verantwoordelijk is…

  15. Mijn mond valt open van verbazing… Het moet wel echt frustrerende proporties hebben aangenomen als je je verplicht voelt een dergelijk artikel te plaatsen. Het erge is dat ik bang ben dat juist de mensen waar dit voor bedoeld is, dit artikel overslaan.. Zoals aangegeven is een dergelijke gebruiker niet uit om iets bij te dragen aan de community en zal om die reden zo veel tekst niet willen lezen..

  16. Origineel geplaatst door kaas
    Je wil niet weten hoe laag het gemiddelde IQ is van de internetgebruiker.

    Als het goed is ongeveer 100. 😉

  17. Grappig. Als je dit artikel leest in Google Reader, dan plaatst Google er automatische en advertentie voor het boek “E-mailmarketing voor Dunmies”….

  18. niet aantrekken. ik vind alles duidelijk, dank u voor jullie werk en moeite

  19. Origineel geplaatst door Wilfred
    Ik snap jullie frustratie. We kunnen wel met z’n allen klagen over hoe dom sommige mensen zijn maar daar schiet je weinig mee op. Je zult toch een oplossing voor het probleem moeten vinden of in ieder geval zorgen dat de groep met klachten/vragen zo klein mogelijk is.Misschien is het een idee om in de postings over gratis apps geen directe links op te nemen naar de appstore, maar links naar iPhoneclub. Daar kun je vervolgens een pagina tonen met de disclaimer en opvallende uitleg dat de applicatie misschien nog gratis is maar misschien ook niet. Op die pagina kan je vervolgens wel de link naar de appstore tonen. Mensen kunnen dan nog steeds makkelijk doorklikken, maar kunnen steeds moeilijker volhouden dat ze niet gewaarschuwd zijn.

    Volgens mij staat er in alle posts over gratis app’s dat ze om een bepaalde tijd gratis waren en geen garantie is voor een later tijdstip.

    Het knuffelgehalte moet wel een keer klaar zijn toch?

  20. Belachelijke ontwikkeling dat iedereen altijd maar loopt te dreigen op internet.

    Ik lees jullie site elke dag en ben zeer tevreden over de artikelen. Zelf nadenken blijft moeilijk voor mensen. Ik waardeer jullie inzet.

  21. Laten we vooral blij zijn met deze community, en als je ook een Ipad hebt met de Ipadclub. Tenslotte zitten er mensen achter die iets met ons willen delen waar we veel profijt van hebben. Bij mij is het mijn startpagina geworden en op mijn Mac die van de Ipadclub.
    Niets dan lof, we zijn hier geen clienten maar ‘lurkers’ die de informatie naar eigen zeggen kunnen consumeren.

  22. mensen die “durven” te klagen, die “denken” jullie ter verantwoording te roepen, die het “uberhaupt” wagen jullie ter verantwoording te roepen, hebben last van het volgende. Het verstandelijke denkvermogen van een strontlarve, dat je het waagt iphoneclub ter verantwoording te roepen. Je ziet toch dat er een bedrag staat en niet gratis!!! tegen die mensen wil ik zeggen NU PER DIRECT je IPHONE wegdoen, je bent IPHONE onwaardig.

  23. Zal je net zien, dat door die willekeurige greep uit de geposte artikelen, dat dit artikel juist NIET in de nieuwsbrief terecht komt 🙂

  24. Hahaha, hilarisch!

  25. Kunnen die “klagers” niet lezen? Ik citeer: Tijdelijk gratis: Rondje, Zynked en 12 andere

    Er staat toch TIJDELIJK

    Gewoon doorgaan met de gratis apps artikelen, ik geniet wél van dat soort artikelen net als 99,5% van de andere iphoneclub-lezers

  26. iPhoneclub, bedankt dat jullie mij op de hoogte houden van de nieuwe ontwikkelingen op het gebied van deze mooie gadget. Keep up the good work!

  27. @pragmarc: Nu ik het nog eens teruglees moet ik er ook steeds harder om lachen.

    Maarre… @Wilfred, even praktisch: als de groep die het niet snapt betrekkelijk klein is, gaan we daar natuurlijk geen aparte oplossing voor bouwen! Met dit artikel is het wat mij betreft klaar. Mensen moeten gewoon leren dat ze ook zelf moeten nadenken/opletten.

  28. Misschien een rekensom bij het inschrijven op de nieuwsbrief: iets van “12×1=” om de domsten uit te sluiten…

  29. Origineel geplaatst door kaas
    Hoewel ik iPhone gebruikers iets vermogender, dus ook iets slimmer inschat, maar nog.

    Pfff, je vergeet de honderden verwende kinderen die de iPhone voor hun verjaardag krijgen en waar papa erop uit gestuurd wordt om hun geld terug te halen. De iPhone is inmiddels zo’n gemeengoed geworden dat het gemiddeld iq ven de gebruikers ook gedaald is naar het algemeen gemiddelde.

  30. Er is inderdaad een groeiende groep verwende no-knows die eisen ongelimiteerd (gratis) bediend te worden.
    Jammer.. maar dat speelt niet alleen hier…

    Wat mij betreft ‘thumbs up !!’ voor de redactie hier hoor!
    Bedankt en ga vooral door!

  31. Origineel geplaatst door john
    Laten we vooral blij zijn met deze community, en als je ook een Ipad hebt met de Ipadclub. Tenslotte zitten er mensen achter die iets met ons willen delen waar we veel profijt van hebben. Bij mij is het mijn startpagina geworden en op mijn Mac die van de Ipadclub.Niets dan lof, we zijn hier geen clienten maar ‘lurkers’ die de informatie naar eigen zeggen kunnen consumeren.

    Second that! Ik denk dat de dames en heren van de iPhoneclub uitstekend werk verrichten. Voor mij is het ook mijn primaire bron van info over apps, jailbreak en ander iPhone nieuws. Mensen die het gewoon niet snappen kunnen beter teruggaan naar een Nokia 6201 (of beter lezen).

  32. Origineel geplaatst door Gonny van der Zwaag
    @Tim — Vandaar dat ik aan het einde ook zeg dat 99,5% van onze bezoekers het wel snappen.Maar ik krijg net weer een mailtje binnen van een nieuwsbrieflezer die het woord ‘misleiding’ in de mond neemt. Dus ook al lijkt het een absurd artikel (dat vind ik namelijk ook), het blijkt wel nodig om het even uit te leggen.

    Origineel geplaatst door Wilfred
    Ik snap jullie frustratie. We kunnen wel met z’n allen klagen over hoe dom sommige mensen zijn maar daar schiet je weinig mee op. Je zult toch een oplossing voor het probleem moeten vinden of in ieder geval zorgen dat de groep met klachten/vragen zo klein mogelijk is.Misschien is het een idee om in de postings over gratis apps geen directe links op te nemen naar de appstore, maar links naar iPhoneclub. Daar kun je vervolgens een pagina tonen met de disclaimer en opvallende uitleg dat de applicatie misschien nog gratis is maar misschien ook niet. Op die pagina kan je vervolgens wel de link naar de appstore tonen. Mensen kunnen dan nog steeds makkelijk doorklikken, maar kunnen steeds moeilijker volhouden dat ze niet gewaarschuwd zijn.

    Ahá, dus volgens jou moeten we mensen stimuleren om lui te worden?

    Je moet niet alles op je bordje voorgeschoteld krijgen!

    Als je gewoon alles leest en niet alleen leest wat je wil lezen, dan zal je zien dat wat Marc ook al zegt, het staat er gewoon bij! En als mensen te lui zijn om verder te lezen dan hun neus lang is moeten ze niet gaan klagen bij iemand die hun alleen maar een plezier doet!

    Iphoneclub, keep up the good work!

  33. Het probleem is dat de mensen die je hiermee probeert te bereiken het waarschijnlijk toch niet lezen. Men ziet wat men wil zien, en niet meer.
    (wij hebben bij ons bedrijf in de entree een 2x5meter groot aanwijzingsbord hangen, met letters van zeker 0,5 meter en dan kunnen ze nog steeds niet de juiste deur vinden)

    Ik lees mijn feeds op m’n iPhone en probeer dat 2 of 3 keer op een dag te doen, de feeds van iPC zijn altijd de eerste waar ik naar kijk 😀 ook ivm eventuele aanbiedingen.

  34. Origineel geplaatst door Gonny van der Zwaag
    @Tim — Vandaar dat ik aan het einde ook zeg dat 99,5% van onze bezoekers het wel snappen.Maar ik krijg net weer een mailtje binnen van een nieuwsbrieflezer die het woord ‘misleiding’ in de mond neemt. Dus ook al lijkt het een absurd artikel (dat vind ik namelijk ook), het blijkt wel nodig om het even uit te leggen.

    Ik vind het goeie dienstverlening dat dit artikel geschreven wordt. Maar verder zou ik er geen woorden aan vuil maken. Het is iPhoneclub niet te verwijten als apps niet meer gratis zijn, niet voldoen aan verwachtingen van lezers etc. Als mensen niettemin klagen en moeilijk doen: leave them be. Sommige mensen moeten altijd wat te zeiken hebben.

    P.S. een disclaimer heeft in geval juridisch nauwelijks enige waarde.

  35. Ok ik snap het ik zal geen mails meer sturen aan je Gonny…… LOL

    Duidelijk artikel inderdaad waar je naar kunt verwijzen. Wel vreemd dat gebruikers bij jullie komen klagen. Ze drukken toch echt zelf op “kopen”

  36. Nouja het is niet anders, als het moet dan moet het maar zo! Simpele uitleg!

    Wat me wel opvalt is dat er een aantal reageerders zijn die steeds meer klagen, en elk woord wat er in een artikel staat onder een vergrootglas leggen, en er over zeiken. Ze vergeten soms volgens mij dat dit gewoon een gratis te bezoeken site is met geen verplichtingen 😉

  37. Bedenk dat heel veel lezers dagelijks met veel genoegen de berichten lezen, zonder dat ze een reactie achterlaten.

    Dat zou de indruk kunnen wekken dat er veel onvrede is omdat bepaalde types luidruchtig van hun ongenoegen blijk geven. Vaak op een manier die elke fatsoensnorm te buiten gaat.

    Ik zou voor deze keer willen reageren, en verzoeken om vooral door te gaan, het wordt ten zeerste gewaardeerd, door velen!!!

  38. Maarreh… is het lezen van dit artikel wel gratis dan? Geheid dat je daar nou nog weer vragen over krijgt! 😀

  39. @Sven Kersten: Hey spons niet zo slijmen
    ze doen het geweldig 😛
    Altijd al gedaan

  40. Ik ben heel blij met jullie werk, en kijk al 2 jaar dagelijks meerdere keren! Ik kan alleen maar concluderen dat deze site super overzichtelijk is en ik er verslaafd aan ben 😉
    Top! Ga zo door!

    Voor de mensen die zich aangesproken voelen bij dit artikel: mijn advies: Goed lezen én kijken, dat helpt!

  41. Origineel geplaatst door Wilfred
    Misschien is het een idee om in de postings over gratis apps geen directe links op te nemen naar de appstore, maar links naar iPhoneclub. Daar kun je vervolgens een pagina tonen met de disclaimer en opvallende uitleg dat de applicatie misschien nog gratis is maar misschien ook niet. Op die pagina kan je vervolgens wel de link naar de appstore tonen. Mensen kunnen dan nog steeds makkelijk doorklikken, maar kunnen steeds moeilijker volhouden dat ze niet gewaarschuwd zijn

    Dus als een ander niet oplet of leest moet ik 3 keer gaan klikken op steeds andere pagina’s (links) om uiteindelijk in de appstore te komen??

  42. Volgens mij zijn de “klagers” android gebruikers of va een ander systeem 🙂

  43. Het eerste artikel dat ik niet uitgelezen heb.

    Jammer dat er steeds meer mensen komen die gaan klagen en niets snappen. Nieuwsgroepen is ook iets waar ik nu een hekel heb aan dat soort mensen. Niet weten hoe het werkt en zodra ze iets niet snappen (dat is dus bijna alles), dan gaan ze zeiken.
    Verbied die mensen gewoon op de site te komen, hebben totaal geen meerwaarde en halen al het positieve van de site omlaag. Erg jammer…

  44. @gonny, Wat ik niet begrijp, waarom denken jullie serieus na om überhaupt een echte ipc nieuwsbrief te gaan publiceren? De websites en ipc app is toch ruim voldoende om de community te bedienen?
    Ik wordt nu al dagelijks prettig gestoord van alle push notificaties, een nieuwsbrief is zo 2002 toch? 😉

  45. Och het kan zoveel makkelijker …. pleur enige vorm van betaalmethode uit je appstore account. Zodra je nu toch iets koopt wat eigenlijk gratis was of gratis zou moeten zijn en niet het geval is kan je het simpelweg niet aankopen.

    (En ja heeft mij ook al voor enkelen aankopen behoed waarvan ik dacht dat het gratis was)

  46. @Marc:
    Helemaal mee eens!
    Niemand neemt zijn eigen verantwoording.
    Absurd. Met al die technieken lijken we zowaar wel dommer te worden …

  47. Als je dan persé niet wilt betalen, verwijder dan gewoon alle betaalmogelijkheden van je itunes account. Wanneer je dan een applicatie koopt die niet gratis is, kan deze simpelweg niet afgerekend worden en zul je nooit tegen verrassingen aanlopen. En als je toch, bewust, een betaalde app wilt aanschaffen kun je tijdelijk een betaalmogelijkheid toevoegen en deze na betaling weer verwijderen.

  48. Ik stel een leeftijdsgrens voor van 25 jaar, en een IQ grens van 100, ben je van het meeste gezeur vlot af.

  49. Origineel geplaatst door ThinkAboutIt
    Origineel geplaatst door kaasHoewel ik iPhone gebruikers iets vermogender, dus ook iets slimmer inschat, maar nog.Pfff, je vergeet de honderden verwende kinderen die de iPhone voor hun verjaardag krijgen en waar papa erop uit gestuurd wordt om hun geld terug te halen. De iPhone is inmiddels zo’n gemeengoed geworden dat het gemiddeld iq ven de gebruikers ook gedaald is naar het algemeen gemiddelde.

    Lees puberaal niveau!!!
    Ongelofelijk hoe puberaal er regelmatig gereageerd word door bezoekers van iphoneclub.
    Men vergeet nog weleens dat het geen kwestie is van eisen stellen.
    Wees blij en dankbaar dat er mensen als bijv Gonny en Jean-Paul zijn die zoveel tijd en energie steken in deze site.
    Dus alle medewerkers van iphoneclub, dank voor jullie tomeloze inzet en ik sluit mezelf aan bij de reakties hierboven. Leuk dat jullie deze uitleg plaatsen maar het moest niet nodig zijn.
    En tegen alle puberale typjes hier: GROW UP en laat je eisende en grimmige gedrag achterwege!! Mij is altijd geleerd; de beste stuurlui staan aan wal, dus als je beter kan doe het dan zelf.

  50. @Pete:
    Nou laat die leeftijdsgrens nou achterwege… Ik kom hier ook al 3 jaar en ben al 3 jaar tevreden over de dienstverlening van deze gratis(!) site. Voor mij niets dan 3 jaar lof.
    Maar ik ben ook nog maar 17 dus die leeftijdsgrens zou ik me wel aan storen xD Overigens heb ik wel begrijpend lezen gehad op de basisschool, misschien dat dat helpt voor degenen die over het woordje tijdelijk heen lezen 😉

  51. Wel respect voor jullie! Lijkt me ook niet leuk om al die mailtjes te krijgen op een keiharde toon.

    Een suggeste: is niet mogelijk om voor een artikel een button te plaatsen met iets van “eigen risico” en als je daar op klikt je een disclaimer krijgt?

  52. Origineel geplaatst door Bart
    @Pete: Nou laat die leeftijdsgrens nou achterwege… Ik kom hier ook al 3 jaar en ben al 3 jaar tevreden over de dienstverlening van deze gratis(!) site. Voor mij niets dan 3 jaar lof. Maar ik ben ook nog maar 17 dus die leeftijdsgrens zou ik me wel aan storen xD Overigens heb ik wel begrijpend lezen gehad op de basisschool, misschien dat dat helpt voor degenen die over het woordje tijdelijk heen lezen

    Second that!

  53. Bravo!

  54. Voor mij is de iPhoneclub inmiddels een dagelijks begrip en check hem dwangmatig zo n 5 tot 10 keer per dag.
    Het forum is keer op keer van onschatbare waarde geweest en mij zal je niet horen klagen.

    Petje af voor alle medewerkers en redacteurs van de iPhoneclub, in het bijzonder voor Gonny en JP!!!

    En onthoudt..zeurpieten en zuurpruimen tref je (helaas) overal.

  55. Een leeftijdsgrens hoeft mij ook nou weer niet…

    Ik ben 15 met een (zelfaangekochte en verdiende) iPhone.
    (Waarvoor ik helemaal zelf naar België ben afgereisd)
    Ik lees zo ongeveer elke dag deze site, zelfs nu ik op vakantie ben op Cyprus. Ik vind dat de redactie van iPc topwerk verrichten!
    Mensen die gaan klagen over zelfgemaakte aankopen.. pff.. kinderachtig. Mensen die zoveel iPhone-nieuws per dag kunnen produceren mogen van mij wel een beetje respect krijgen hoor!

  56. Origineel geplaatst door Robbin
    Dit is ook een vd redenen waarom ik mijn iPhone niet meer gebruik. Was je 12 maanden geleden nog vrij exclusief, nu zie je bijna iedereen met een iPhone lopen. Van 14 jarige kinders tot niet werkende huisvrouwen. Het punt dat ik wil maken: iPhone is niet heel bijzonder meer en het gemiddelde niveau van de gebruiker daalt helaas erg snel

    Grappig dat mensen iPhone gebruiken om op te vallen/aandacht te krijgen/exclusief te zijn i.p.v. een telefoon te gebruiken voor de functies die het je biedt.

  57. Eindelijk snap ik het!
    Heb ik eindeloos gezocht hoe ik bij iPadPlanet ook zo’n handige “nieuwsbrief” kan krijgen, maar dat gaat dus niet. Jammer.
    Ik kijk iedere ochtend in mijn mail, lees door die nieuwsbrief heen en bekijk een paar dingen die ik interessant vind op de site. Zodoende kijk ik veel vaker bij de iPhoneclub dan bij iPadplanet en meestal lukt het nog wel om van een aanbieding te profiteren.

  58. die mensen die klagen moeten maar naar Android overstappen… daar is alles zo wat gratis met een lelijke interface en niet gebruiksvriendelijk.

    Maar verder super werk ik vol Iphoneclub al 4 jaar en ik moet zeggen altijd verrassend nieuws!

    en ach die paar euro die je er voor uit moet geven… heb ik er graag voor over!

    Groetjes (iPhone 4!)

  59. Ik begrijp jullie frustratie. Enerzijds denk ik dat jullie stevig genoeg in jullie schoenen moeten staan om de klagers te negeren. Al wordt dat een moeilijke zaak als je meerdere mails per dag krijgt van mensen die je aansprakelijk stellen voor hun vergissingen.
    Ik denk dat je enkel kan doorzetten met een project als dit als je regelmatig ook eens een complimentje krijgt als tegengewicht voor de zeurkousen.

    Daarom: bedankt iPhoneclub. Al van mijn eerste iPhone, tot de dag van vandaag (dat ik geen iPhone maar een Android toestel gebruik) kom ik dagelijks langs om de nieuwtjes te bekijken. Het is een plezierige vlucht uit de dagelijkse beslommeringen naar een momentje van korte ontspanning. Al die korte momentjes samen zullen over de loop van verschillende jaren voor vele uren van ontspanning gezorgd hebben, waarvoor jullie verantwoordelijk zijn. Bedankt voor de inzet!

  60. @Robbin: Sorry hoor, maar wat is er in hemelsnaam exclusief aan het hebben van een iPhone dan?
    Helemaal niks!!!

    Een trip naar de maan…da’s pas exclusief!

    Ontopic: ga zo door IPC, jullie zijn top!

  61. @dirk: Helemaal met je eens! ik vond het ook een aparte reactie van die gast. een simpel UI die je bij ander telefoons niet hebt. En dat maakt mijn pctje oke.

  62. Origineel geplaatst door Robbin
    Dit is ook een vd redenen waarom ik mijn iPhone niet meer gebruik. Was je 12 maanden geleden nog vrij exclusief, nu zie je bijna iedereen met een iPhone lopen. Van 14 jarige kinders tot niet werkende huisvrouwen. Het punt dat ik wil maken: iPhone is niet heel bijzonder meer en het gemiddelde niveau van de gebruiker daalt helaas erg snel

    Oeehh… Materialistisch mannetje.. Boeie dat je niet exclusief bent, gaat toch om het toestel en wat het voor jou toevoegd in je leven qua gebruik?

    Maar ik herken dit wel bij blanke mannen, die ‘nemen’ een blonde vriendin met dikke tieten, beetje exclusief gedoe enzo

  63. Eigenlijk jammer dat jullie je zo moeten verdedigen. Maak al jaren gebruik van jullie geweldig forum. Maar dit is dus de prijs die je betaald als het medium populairder wordt.

  64. Om te beginnen ook vanuit mij respect voor het werk van alle iPhoneclub medewerkers. Dagelijks na een dag hard werken geniet ik er van om mijn trouwe 3Gsje te pakken, op de bank te ploffen en lekker te lezen wat er allemaal in iphoneland is gebeurd. Heb sinds iOS4 geen jailbreak (eigen keuze) meer maar ook die artikelen gaan er in als koek. Artikelen en forum hebben mij als lichtelijk digibeet menigmaal geholpen.
    RESPECT EN DANK!!!!!

    Ben wel benieuwd waarom sommige mensen er van balen dat de iPhone niet zo exclusief meer is. Ik juig het juist toe. Hoe meer iPhones, des te meer ontwikkelaars er iets zinnigs voor willen maken. Daarbij komt nog dat er steeds meer vrienden van me aan de iPhone gaan en dat met sommige AppStore erg makkelijk is qua communicatie. Voorbeeldje: vorige week op een festivalletje geweest. Leuke nieuwe mensen leren kennen, ff bumpen en er staat weer een contact bij. Heerlijk toch?

    Ik zou mijn moeder ook een iPhone aanraden. Als is het alleen maar om haar leven makkelijker te maken.

    Ok, ik moet toegeven dat er wel steeds meer mensen bijkomen die verwachten dat ze zich niet hoeven te verdiepen in de materie voor ze met een geavanceerd apparaat aan de slag gaan, maar zoals aangegeven lijkt dit om heeeel weinig mensen te gaan. De mensen die een iPhone kopen omdat ie zo hip is, doen toch niet meer als hyven, pingen of een spelletje spelen ( want daar hebben ze veel over gehoord ), dus die groep komt hier niet en klaagt ook niet.
    De groep die smorgens zeurkousen aantrekken of een zeiksnor opplakken moet maar gewoon genegeerd worden. Die verdienen de mooie dienst niet die iphoneclub.nl biedt

    Verstuurd vanaf mijn iPhone 🙂

  65. Hahaha dat mensen zo dom kunnen zijn haha

  66. Origineel geplaatst door Tim: Wat een onzin dat er z’n artikel moet worden geschreven. Dit is toch allemaal logisch. mensen die dit niet wisten hebben volgens mij nog nooit op internet gezeten.

    Goed geschreven, maar volstrekt overbodig, artikel!
    waar gaat de wereld heen als retards een site als iphoneclub gaan lastig vallen over zaken waar ze zelf verantwoordelijk voor zijn (het kontroleren van de prijs van een app in dit geval)

  67. En dit is nou precies de reden dat ik Het forum de laatste tijd laat voor wat het is. Ik kan wat slecht tegen dat soort figuren.

    Wat mij betreft de notoire zeurdozen van een ipban voorzien, en dan lekker weer terug naar de oude vertrouwde community.

  68. Ik wil ook even een duit in het zakje doen. Pluim voor iphoneclub. Ik lees jullie met veel plezier en de toon van een aantal reacties is beneden peil. Als een artikel of een tip of een review niet jouw interesse heeft leg het dan naast je neer en ga er niet over zitten zeiken. Je stuurt toch ook de krant niet elke dag 20 brieven over de krant van die dag.

    Ga zo door. Dank.

  69. Gonny ik vind het triest dat je zo’n artikel “moet” plaatsen.
    Het wordt tijd dat mensen eens wat beter lezen wat er in een artikel staat.
    Ik vind het eigenlijk altijd wel duidelijk wat er in de artikelen staat.
    Bij akties in de appstore is het even goed lezen wat een app kost.
    Ga door met het schrijven van de artikelen.
    Ik heb er in ieder geval al veel aan gehad.
    Bedankt!

    Houdoe

  70. En ik maar denken dat het grootste deel van de iPhone bezitters ‘hoger opgeleid’ is.. Althans, volgens een van de artikelen hier op iPhoneclub.

    Ik vind het echt onzin dat zulke mensen deze emails verzenden.. Belachelijk.

    Ik ben hartstikke blij dat er een website als iPhoneclub bestaat, ik lees alle artikelen, en als ik op vakantie ben zoek ik altijd een hotspot op en lees alles na.

    iPhoneclub, bedankt! En iedereen die verantwoordelijk is voor dit artikel.. Doei.

  71. Hee, leeftijdsgrens is niets, ik ben 15 lees sinds dat ik mijn iPhone heb echt elke dag elk berichtje via iphoneclub app, net zoals ik dit bericht las. Ik denk dat de groep strontlarven(zoals ik net in iemands reactie las xD) wel heel erg klein is, hoeveel mense zijn er nou zooo verwend? Ik heb ook 2 jaar gespaard en gewerkt voor m’n iPhone ;p keep up the good work iphoneclub!! Heerlijk al die nieuwtjes van jullie!

  72. Origineel geplaatst door martijn77: mensen die “durven” te klagen, die “denken” jullie ter verantwoording te roepen, die het “uberhaupt” wagen jullie ter verantwoording te roepen, hebben last van het volgende. Het verstandelijke denkvermogen van een strontlarve, dat je het waagt iphoneclub ter verantwoording te roepen. Je ziet toch dat er een bedrag staat en niet gratis!!! tegen die mensen wil ik zeggen NU PER DIRECT je IPHONE wegdoen, je bent IPHONE onwaardig.

    Mwahahahaha je haalt de woorden uitme mond

    Ff serieus hij heeft gelijk -_-”

  73. Eigenlijk belachelijk dat dit artikel geschreven moet worden. Je zou denken dat mensen toch echt zelf kunnen lezen als zij de app store bezoeken. Heelerg net artikel maar ik kan er niet bij dat het nodig is.
    Ik lees in ieder geval graag elke keer weer alle nieuwtjes 🙂

  74. Nou sorry, maar ik hoewel ik het met grimmige mailtjes niet eens ben, en zelf nooit slachtoffer zou worden van deze verwarring (al is het alleen al omdat ik de ‘nieuwsbrief’ niet ontvang :-), kan ik wel begrijpen dat dit totale nieuwelingen overkomt. De topic heet vaak: “vandaag gratis”, en ik snap dat als mensen dit toegemaild krijgen ze er mogelijk vanuit gaan dat het die dag dan ook gratis is. In alle eerlijkheid zou ik zelf NOOIT toestaan dat een dienst van een derde partij ongevraagd mails verstuurd in mijn naam waar ik ook nog eens geen enkele controle over heb. Hoewel ik vind dat jullie het hartstikke goed doen snap ik niets van de beslissing de mails van feedburner door te laten lopen. Meteen stopzetten die handel. Hoe langer je het door laat lopen hoe groter het verwarrende email adressenbestand waar jullie ook nog eens geen enkele controle over hebben. Tot die tijd lijkt me een korte disclaimer bij elk “Vandaag gratis” artikeltje geen overdreven luxe voor de minder begenadigden onder ons.

  75. Dit hou je toch niet voor mogelijk. Dat er zo veel energie in zo’n epistel moet worden gestoken. Van mijn kant alleen maar lof over alle informatie die we krijgen. Een bloemetje waard.
    Bedankt Hans

  76. Niet te geloven die negatieve reacties, iPhoneclub bedankt voor al jullie werk, ik waardeer het zeer!!!!!

  77. Stop gewoon met dit verhaal.
    iPhoneclub is helemaal goed, denk dat we er allemaal veel aan hebben gehad. Met al ons gestuntel..

  78. Ik heb geen twitteraccount en reageer eigenlijk nooit publiekelijk op internet of groepen maar : Onbegrijpelijk en typerend hoe ondankbaar mensen kunnen zijn terwijl jullie op hoogstaand journalistiek niveau GRATIS uptodate relevante info geven, dat is bij andere vergelijkbare sites of groepen vaak anders. Plaatsvervangende schaamte krijg ik dan ook als ik lees dat jullie agressief benaderd worden. Hoop dat dit soort berichten jullie steunen in het goede werk. Succes en ga door zoals jullie dat doen, ik en velen met mij beleven er veel plezier aan!

  79. Tegenwoordig is iedereen aansprakelijk, behalve de persoon zelf. Nare ontwikkeling. Nog vervelender: breng deze mensen maar eens van hun standpunt, dan heb je nog niet zo wat meegemaakt!

    Mijn steunbetuiging voor de club! Moge ze nog lang en gelukkig leven, zonder de mensen van bovenstaand profiel!

  80. Ik zou eerder de root-cause aanpakken en dat is dat Google ongevraagd correspondentie van de verkeerde afzender voorziet.
    Ik vind niet dat je iemand die dat niet doorziet als betrekkelijke Noob kan afschilderen.

  81. Iphoneclub verantwoordelijk?en dan ook nog grimmige mails sturen?kom op! Iphoneclub geeft weer wat er op dat moment gratis is en de rest ligt bij jullie zelf.
    Wees dankbaar met hun tips want ze zijn onmisbaar geworden.Mijn dank gaat uit naar de mensen achter de iphoneclub! Jullie site is echt een aanwinst.

  82. Goed stuk, beschamend om te lezen hoe sommigen mensen rechten claimen… Ik ben ontzettend blij met jullie diensten en geniet er volop van, dat mag van mij vaker gezegd worden!!!

  83. @Tim – Vandaar dat ik aan het einde ook zeg dat 99,5% van onze bezoekers het wel snappen.

    Maar ik krijg net weer een mailtje binnen van een nieuwsbrieflezer die het woord ‘misleiding’ in de mond neemt. Dus ook al lijkt het een absurd artikel (dat vind ik namelijk ook), het blijkt wel nodig om het even uit te leggen.

  84. @john – Mwoah, zou kunnen. Je moet bij domme vragen inderdaad eerst nagaan of er geen trolling in het spel is (zoals laatst iemand die vroeg wat Internet Explorer is, waarbij er ook nog mensen serieus op ingingen). Maar over die nieuwsbrief hebben we ook veel normale reacties van normale mensen gekregen, die niet snappen dat een nieuwsbrief altijd een dag later komt.

    Maar nu je het zo zegt: er zijn nog geen tranentrekkende verhalen geweest van mensen die het niet is gelukt om de gratis apps op hun Android-toestel te installeren. Want alles wat té absurd voor woorden klinkt, gebeurt vroeg of laat een keer… iets met lieve heer en vreemde kostgangers.

  85. @Rene3g – Yup, we hadden de site vanaf het begin misschien iets minder perfectionistisch moeten aanpakken. Een bepaalde groep mensen heeft nu overdreven hoge verwachtingen dat we op 20 verschillende vakgebieden superspecialist zijn en topprestaties leveren. Is natuurlijk ook wel te begrijpen, want iedereen komt met zijn eigen specialisme naar de site, dus een hostingspecialist heeft wel iets op te merken over onze caching, een taalkundige heeft wel iets op te merken over de schrijfstijl. En mensen die zelf graag een iPhonesite hadden willen oprichten, willen hun frustratie kwijt over dingen die anders hadden aangepakt. Je leert als sitebeheerder vanzelf dat je die opmerkingen niet te serieus moet nemen. Klagen is ook gewoon een uitlaatklep en een sociale bezigheid, voor als je eigenlijk zelf niet zoveel te melden hebt. En op internet kan het lekker anoniem.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.