De Smart Cover, Apple’s eigen beschermhoes voor de iPad 2, is een gigantische winstmaker voor het bedrijf. In de afgelopen drie maanden wist de magnetische cover 300 miljoen dollar voor Apple binnen te slepen. 150 miljoen daarvan is de brutowinst.
Dit veronderstelt analist Keith Bachman van BMO Capital. Tijdens een gesprek met investeerders vertelde hij het volgende:
Als we er van uitgaan dat 90 procent van de iPad 2’s in juni inclusief een van Apple’s covers werd verkocht, dan zou dit neerkomen op 300 miljoen dollar aan verdiensten en 150 miljoen dollar brutowinst.
Volgens Bachman werden er afgelopen kwartaal 8,5 miljoen iPads verkocht. Een aantal dat hij komend kwartaal met een miljoen ziet stijgen. In 2012 moeten er volgens de analist in totaal 46,4 miljoen iPads verkocht worden. Als 90% van die kopers ook een Smart Cover in huis haalt, zouden er 41,76 miljoen covers verkocht worden.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 27 reacties