Via het contactformulier kregen we een mailtje binnen van Niels (achternaam bij ons bekend), die na de uitzending van TROS Radar een klacht indiende over het bereik van zijn iPhone. Twee weken voordat hij zijn klacht meldde, had hij al contact met de helpdesk gehad, aangezien er op de dekkingskaart van T-Mobile staat dat Niels binnenshuis goede ontvangst moet hebben op postcode 2642KM. In de praktijk blijkt dat niet het geval. Een medewerker van de klantenservice was echter van mening dat Niels blind was.
Wat blijkt echter het geval: pas vandaag bleek dat T-Mobile intern een andere dekkingskaart gebruikt, die niet overeenkomt met de (te optimistische) kaart die klanten op de website kunnen bekijken. Niels kreeg geen 2 maar 4 maanden korting (50%) aangeboden maar is het daar niet mee eens. Hij is van mening dat T-Mobile klanten probeert te trekken met valse informatie. De T-Mobile-klantenservice bevestigde dat, maar helaas kon Niels de rest van het gesprek niet meer volgen: het bereik viel weg en het gesprek ook.
In de reacties op TROS Radar stond een ander tragisch geval: Leon Mols had een klacht ingediend maar kreeg een sms’je met de tekst dat T-Mobile heeft geprobeerd te bellen. Leon was echter niet bereikbaar…
Ook ervaringen met de afhandeling van je klachten over het iPhone-bereik? Laat het weten!
En als Mac-gebruiker heb je helemaal niets te klagen: eerst Internet Explorer of Netscape installeren (zie afbeelding hiernaast)! In de niet aanbevolen browser Safari werkt ‘ie overigens wel.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 63 reacties