Dell heeft in een interview de ondergang van de iPad voorspeld. In een gesprek met CIO in Sydney zegt topman Andy Lark, dat de iPad veel te duur is en dat Apple daarom ten onder zal gaan in de zakelijke wereld. Wie van komische quotes houdt, kan goed bij Dell terecht. De topman zegt in het interview onder andere: “De iPad is leuk voor rijke mensen die op een afgeschermd eiland leven” en rekent voor dat een iPad met keyboard, muis en hoesje al snel 1500 tot 1600 dollar kost. Een muis? Terwijl Apple ons duidelijk wil maken dat de iPad typisch een apparaat uit het post-pc-tijdperk is, lijkt Dell nog middenin de pc-wereld te zitten.
Andy Lark is wel blij dat Apple een markt heeft gecreëerd voor tablets en voor enthousiasme op de langere termijn heeft gezorgd, maar denkt dat uiteindelijk goedkope tablets en open systemen zullen winnen:
“Apple heeft het erg goed gedaan, ze hebben een fantastisch product, maar de uitdaging waar ze voor staan is dat Android ze eigenlijk aan het inhalen is.”
Dell kiest zowel voor het Android- als Microsoft-besturingsysteem, zegt Lark, die verantwoordelijk is voor Dells wereldwijde marketing voor grote bedrijven en overheden.
Onze strategie is multi-OS. We gaan Windows 7 en Android Honeycomb doen en kijken daar erg naar uit. We denken dat het belangrijk is om mensen keuze te geven.
Dell volgt een voorzichtige benadering wat tablets betreft. Het merendeel van de klanten is niet in de consumentenwereld te vinden en Dell kan daarom een andere insteek kiezen dan Samsung, die agressief op zoek moeten naar business.
Apple is leuk als je een hoop geld hebt en op een eiland leeft. Het is minder geschikt als je leeft in een diverse, open en connected wereld. Simpele dingen worden dan behoorlijk complex.
Dell bracht vorig jaar al de Dell Streak op de markt (zie afbeelding boven dit artikel), een kleine tablet die meer op consumenten is gericht.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 50 reacties