Derde rechtszaak over iPhone-batterij
We hebben de tweede maar geruisloos voorbij laten gaan en na deze derde batterij-rechtszaak zijn we van plan om er tot zaak #10 ook maar niet meer over te praten. Sydney Leung uit de Bay Area in Californië is de gelukkige #3: want alleen als je teveel geld en teveel vrije tijd hebt, haal je het in je hoofd om een fabrikant aan te klagen omdat de batterij een beetje tegenvalt. Volgens Leung is de batterij na 300 keer laden totaal onbruikbaar geworden, terwijl Apple beweert dat de batterij dan nog 80% van de oorspronkelijke capaciteit heeft.
Volgens Leung probeert Apple de consument een apparaat aan te smeren, dat volgens hetzelfde principe werkt als een printer met dure cartridges: bovenop de standaard aanschafprijs van het apparaat komen nog heel wat onkosten omdat je steeds nieuwe batterijen door Apple moet laten installeren. De meest boeiende vraag is hoe Leung weet wat er na 300 keer laden gebeurt: de iPhone is nog geen twee maanden geleden op de markt verschenen en Leung moet zijn telefoon sindsdien gemiddeld vier keer per dag hebben opgeladen om zijn standpunt te kunnen bewijzen. Verder vragen we ons af wat mensen met dit soort rechtszaken proberen te bereiken? Geld terug? Niet erg waarschijnlijk, dan was het makkelijker geweest om de iPhone gewoon weer terug te brengen naar de winkel. Aandacht? Zou kunnen. Of zou Leung gewoon zijn ingehuurd door een concurrent van Apple?
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 0 reacties