Deutsche Telekom heeft betaaldienst Clickandbuy gekocht en heeft er grootse plannen mee. Ze willen de dalende inkomsten uit bellen, sms en databundels ermee compenseren.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 21 reacties
Sil
Dan hoop ik wel dat de klantenservice en de site een beetje up-to-date worden gemaakt. Je wordt verplicht deze betaaldienst te gebruiken in NL, maar als het van T-Mobile wordt dan zal de service wel vooruit moeten gaan natuurlijk 😀
Ik ben benieuwd!
Tom
Bijna iedereen die ik ken gebruikt clickandbuy, natturlijk door iPhone/iTunes.
Berry
Ze blokken meteen je itunes account voor je het door hebt. Moet je 0.79 cent overmaken duurt het weken voor ie weer actief is
macoky
@Berry – als je keurig op tijd betaalt is er niets aan de hand !
Ja en nog eens 15 euro administratie- en bank ‘KOSTEN’ betalen als je 80 cent hebt gemist. Zelfs, als je gewoon saldo op je rekening hebt gehad al die tijd.
@macoky: Dat is dus niet waar, spookboekkingen heten niet voor niets zo. Ik heb altijd >100 euro minimaal op mijn rekening staan, vorige week app gekocht van 0,79 en krijg 3 dagen later een mailtje dat de incasso niet gelukt was (toch raar) en dat ik maar even 15,79 moet overmaken omdat ze ‘kosten’ hebben gemaakt. Die krijgen ze dus van hun leven niet, maar nadeel is wel dat mijn iTunes store geblokkeerd is nu. Email verzonden naar hun 3 dagen terug, tot op heden geen antwoord.
Ik ben dan ook zeer teleurgesteld, maar na het zoeken op internet heb ik geconstateerd dat dit bij veel meer mensen gebeurt!
macoky
Mischien dat je straks je g3 internet toegang voor de ipad via dit systeem kunt betalen.
Het is niet waar dat je verplicht wordt van deze dienst gebruik te maken, heb zelf ook problemen gehad met Click&Buy maar wel goed geholpen door de service van Apple, hier is mij ook verteld dat je een iTunes Gift Card kan toevoegen aan je iTunes account en deze gebruiken om o.a. Apps te kopen in de Appstore, en dat werkt idd 🙂
Thumper_uk
Problem with click n buy is not paying but if you bought an app that did not work or is the next day free and you get told you get a refund by itunes you still get charged the price even though you have cancelled your purchase , when you have had the money deducted you cannot get a refund from click n buy only a credit on your account which is a good money winner for duitse telekom and not for us.
Gerardus89
Je kunt ook gewoon een creditcard aanvragen, ik ben allang gestopt met click n buy.
patrick
Neeee, niet T-Mobile’s moederbedrijf 🙁
Ik moet nog een paar honderd euro van ze terugkrijgen, en met click-and-buy had ik nooit last. zucht.
Godsamme, eerst dat prachtmerk Orange Mobiel, toen ook Orange Breedband en nu dit… Ein Volk, ein Ausschreibung, ein Scheiße Gesellschaft?
Helemaal icm die iTunes mailtjes met de onderwerpregel “Er vindt een afrekening plaats” ga ik het doodeng vinden! 😉
iPhonist von Gates
Er is GEEN direkte koppeling tussen Clickandbuy en een conventionele bankrekening. De gebruiker is de enige die fysiek geld kan overmaken via de koppeling met iDeal (of andere methode) naar zijn/haar Clickandbuy account. Er is geen automatische incasso achtige koppeling waarbij Clickandbuy zomaar geld kan afschrijven van een conventionele bankrekening of creditcard. Clickandbuy is niets meer dan een soort digitale financiele intermediair die uitsluitend mandaat heeft over het opgebouwde saldo binnen het clickandbuy account! En NEEN……ik werkt niet voor/bij Clickandbuy 🙂
Hoe kan het dan, dat ClickandBuy wel altijd automatisch geld van mijn rekening afhaalt? En ik zet zelf nooit geld op mijn clickandbuy rekening
Er is wel een soort van automatisch incasso systeem bij ClickandBuy, dit heet EasyCollect-machtiging
Waar ik zelf dus ook gebruik van maak, werkt gewoon goed nergens geen problemen mee.
Groete, RedBull91
ISIG
Het probleem bij een creditcard, althans voor mij, is dat ik pas aan het eind van de maand te zien krijg welke kosten zijn gemaakt. Ik kan wel achteraf controleren wanneer wat is betaald, maar ik vind het toch fijner om altijd meteen op de hoogte gesteld te worden. Ik raak gewoon te snel het overzicht kwijt.
Ik ben eigenlijk ook wel tevreden met Clickandbuy. Ik krijg altijd meteen een bericht van de gemaakte kosten en een waarschuwing als het bedrag van mijn rekening wordt afgehaald. Nooit problemen gehad en de betaling is makkelijk.
Ik hoop maar dat de Deutsche Telekom grotendeels met zijn tengels van Clickandbuy afblijft. Op dit moment werkt alles naar behoren. Dat bedrijf stelt me steeds opnieuw teleur.
Glenn
Origineel geplaatst door iPhonist von Gates Er is GEEN direkte koppeling tussen Clickandbuy en een conventionele bankrekening. De gebruiker is de enige die fysiek geld kan overmaken via de koppeling met iDeal (of andere methode) naar zijn/haar Clickandbuy account. Er is geen automatische incasso achtige koppeling waarbij Clickandbuy zomaar geld kan afschrijven van een conventionele bankrekening of creditcard. Clickandbuy is niets meer dan een soort digitale financiele intermediair die uitsluitend mandaat heeft over het opgebouwde saldo binnen het clickandbuy account! En NEEN……ik werkt niet voor/bij Clickandbuy
Die is er wél. Ik heb geen saldo op m’n Clickandbuy rekening maar kan toch iTunes-aankopen doen met Clickandbuy. Ook wordt er regelmatig door Clickandbuy van m’n bankrekening geïncasseerd.
Check the facts before you reply!
Bjorn
@iPhonist von Gates: Zoals hierboven al is gezegd, klopt dit niet! ClickandBuy haalt gewoon netjes via automatisch incasso het geld van je rekening.
Kimain
Pfff, ik ben ook al de dupe van click & buy. Krijg vandaag een herinnering dat het afboeken niet gelukt is. Klopt, stond te weinig op mijn rek. Maar ik was op mijn werk en wilde het vanavond regelen. Eerste mailtje om half drie. Om vijf uur krijg ik een tweede mail dat ze ondanks een eerdere herinnering niks hebben ontvangen en dat ik nu aanmaningskosten moet betalen! Wat een stelletje dieven daar!
En idd niet in contact te komen met ze. Weet iemand hoe ik deze account eraf kan halen en het kan koppelen aan mijn creditcard??
Thanks a lot…
Tommy
Origineel geplaatst door Sil Dan hoop ik wel dat de klantenservice en de site een beetje up-to-date worden gemaakt. Je wordt verplicht deze betaaldienst te gebruiken in NL, maar als het van T-Mobile wordt dan zal de service wel vooruit moeten gaan natuurlijk Ik ben benieuwd!
Je word niet verplicht deze betaaldienst te gebruiken hoor, kijk maar eens goed bij het aanmaken van een nieuw account hoeveel keuze er wel niet is. Het is alleen de enige dienst waarmee je direct van je bankrekening af kan laten schrijven. Maar tegenwoordig is het hebben van een Credit Card (waarmee je ook kunt betalen op iTunes) toch niet zo bijzonder meer lijkt me.
Tevens is trouwens Click&Buy een aantal jaar geleden in de media geweest (Tros Radar ofzo) omdat de beveiliging zo lek als een mandje scheen te zijn. Als je iemands naam, adres en rekeningnummer had kon je zo aankopen doen via Windows Media Player en iTunes e.d. weet niet of dat nog steeds zo is.
Tommy
Origineel geplaatst door ISIG Het probleem bij een creditcard, althans voor mij, is dat ik pas aan het eind van de maand te zien krijg welke kosten zijn gemaakt. Ik kan wel achteraf controleren wanneer wat is betaald, maar ik vind het toch fijner om altijd meteen op de hoogte gesteld te worden. Ik raak gewoon te snel het overzicht kwijt.Ik ben eigenlijk ook wel tevreden met Clickandbuy. Ik krijg altijd meteen een bericht van de gemaakte kosten en een waarschuwing als het bedrag van mijn rekening wordt afgehaald. Nooit problemen gehad en de betaling is makkelijk.Ik hoop maar dat de Deutsche Telekom grotendeels met zijn tengels van Clickandbuy afblijft. Op dit moment werkt alles naar behoren. Dat bedrijf stelt me steeds opnieuw teleur.
Ik weet niet wat voor Credit Card jij hebt, maar ik heb er een via mijn bank en ik kan gewoon via internetbankieren zien welke uitgaven ik met Credit Card heb gedaan hoor. Vaak wel iets langzamer dan met pinpas, maar nooit langer dan een dag of 2.
ISIG
Origineel geplaatst door Tommy Origineel geplaatst door ISIGHet probleem bij een creditcard, althans voor mij, is dat ik pas aan het eind van de maand te zien krijg welke kosten zijn gemaakt. Ik kan wel achteraf controleren wanneer wat is betaald, maar ik vind het toch fijner om altijd meteen op de hoogte gesteld te worden. Ik raak gewoon te snel het overzicht kwijt.Ik ben eigenlijk ook wel tevreden met Clickandbuy. Ik krijg altijd meteen een bericht van de gemaakte kosten en een waarschuwing als het bedrag van mijn rekening wordt afgehaald. Nooit problemen gehad en de betaling is makkelijk.Ik hoop maar dat de Deutsche Telekom grotendeels met zijn tengels van Clickandbuy afblijft. Op dit moment werkt alles naar behoren. Dat bedrijf stelt me steeds opnieuw teleur.Ik weet niet wat voor Credit Card jij hebt, maar ik heb er een via mijn bank en ik kan gewoon via internetbankieren zien welke uitgaven ik met Credit Card heb gedaan hoor. Vaak wel iets langzamer dan met pinpas, maar nooit langer dan een dag of 2.
De Rabobank. Ik heb al gevraagd, maar blijkbaar is het niet mogelijk bij deze bank.
Je hebt idd helemaal gelijk, want wat een baggerservice hebben ze. Beter met kaarten gaan doen, dan heb je dat gezeur tenminste niet.
Bedankt voor de tip!
Dan hoop ik wel dat de klantenservice en de site een beetje up-to-date worden gemaakt. Je wordt verplicht deze betaaldienst te gebruiken in NL, maar als het van T-Mobile wordt dan zal de service wel vooruit moeten gaan natuurlijk 😀
Ik ben benieuwd!
Bijna iedereen die ik ken gebruikt clickandbuy, natturlijk door iPhone/iTunes.
Ze blokken meteen je itunes account voor je het door hebt. Moet je 0.79 cent overmaken duurt het weken voor ie weer actief is
@Berry – als je keurig op tijd betaalt is er niets aan de hand !
@Berry:
Ja en nog eens 15 euro administratie- en bank ‘KOSTEN’ betalen als je 80 cent hebt gemist. Zelfs, als je gewoon saldo op je rekening hebt gehad al die tijd.
@macoky: Dat is dus niet waar, spookboekkingen heten niet voor niets zo. Ik heb altijd >100 euro minimaal op mijn rekening staan, vorige week app gekocht van 0,79 en krijg 3 dagen later een mailtje dat de incasso niet gelukt was (toch raar) en dat ik maar even 15,79 moet overmaken omdat ze ‘kosten’ hebben gemaakt. Die krijgen ze dus van hun leven niet, maar nadeel is wel dat mijn iTunes store geblokkeerd is nu. Email verzonden naar hun 3 dagen terug, tot op heden geen antwoord.
Ik ben dan ook zeer teleurgesteld, maar na het zoeken op internet heb ik geconstateerd dat dit bij veel meer mensen gebeurt!
Mischien dat je straks je g3 internet toegang voor de ipad via dit systeem kunt betalen.
@Sil:
Het is niet waar dat je verplicht wordt van deze dienst gebruik te maken, heb zelf ook problemen gehad met Click&Buy maar wel goed geholpen door de service van Apple, hier is mij ook verteld dat je een iTunes Gift Card kan toevoegen aan je iTunes account en deze gebruiken om o.a. Apps te kopen in de Appstore, en dat werkt idd 🙂
Problem with click n buy is not paying but if you bought an app that did not work or is the next day free and you get told you get a refund by itunes you still get charged the price even though you have cancelled your purchase , when you have had the money deducted you cannot get a refund from click n buy only a credit on your account which is a good money winner for duitse telekom and not for us.
Je kunt ook gewoon een creditcard aanvragen, ik ben allang gestopt met click n buy.
Neeee, niet T-Mobile’s moederbedrijf 🙁
Ik moet nog een paar honderd euro van ze terugkrijgen, en met click-and-buy had ik nooit last. zucht.
Godsamme, eerst dat prachtmerk Orange Mobiel, toen ook Orange Breedband en nu dit… Ein Volk, ein Ausschreibung, ein Scheiße Gesellschaft?
Helemaal icm die iTunes mailtjes met de onderwerpregel “Er vindt een afrekening plaats” ga ik het doodeng vinden! 😉
Er is GEEN direkte koppeling tussen Clickandbuy en een conventionele bankrekening. De gebruiker is de enige die fysiek geld kan overmaken via de koppeling met iDeal (of andere methode) naar zijn/haar Clickandbuy account. Er is geen automatische incasso achtige koppeling waarbij Clickandbuy zomaar geld kan afschrijven van een conventionele bankrekening of creditcard. Clickandbuy is niets meer dan een soort digitale financiele intermediair die uitsluitend mandaat heeft over het opgebouwde saldo binnen het clickandbuy account! En NEEN……ik werkt niet voor/bij Clickandbuy 🙂
@iPhonist von Gates:
Hoe kan het dan, dat ClickandBuy wel altijd automatisch geld van mijn rekening afhaalt? En ik zet zelf nooit geld op mijn clickandbuy rekening
Er is wel een soort van automatisch incasso systeem bij ClickandBuy, dit heet EasyCollect-machtiging
Waar ik zelf dus ook gebruik van maak, werkt gewoon goed nergens geen problemen mee.
Groete, RedBull91
Het probleem bij een creditcard, althans voor mij, is dat ik pas aan het eind van de maand te zien krijg welke kosten zijn gemaakt. Ik kan wel achteraf controleren wanneer wat is betaald, maar ik vind het toch fijner om altijd meteen op de hoogte gesteld te worden. Ik raak gewoon te snel het overzicht kwijt.
Ik ben eigenlijk ook wel tevreden met Clickandbuy. Ik krijg altijd meteen een bericht van de gemaakte kosten en een waarschuwing als het bedrag van mijn rekening wordt afgehaald. Nooit problemen gehad en de betaling is makkelijk.
Ik hoop maar dat de Deutsche Telekom grotendeels met zijn tengels van Clickandbuy afblijft. Op dit moment werkt alles naar behoren. Dat bedrijf stelt me steeds opnieuw teleur.
Die is er wél. Ik heb geen saldo op m’n Clickandbuy rekening maar kan toch iTunes-aankopen doen met Clickandbuy. Ook wordt er regelmatig door Clickandbuy van m’n bankrekening geïncasseerd.
Check the facts before you reply!
@iPhonist von Gates: Zoals hierboven al is gezegd, klopt dit niet! ClickandBuy haalt gewoon netjes via automatisch incasso het geld van je rekening.
Pfff, ik ben ook al de dupe van click & buy. Krijg vandaag een herinnering dat het afboeken niet gelukt is. Klopt, stond te weinig op mijn rek. Maar ik was op mijn werk en wilde het vanavond regelen. Eerste mailtje om half drie. Om vijf uur krijg ik een tweede mail dat ze ondanks een eerdere herinnering niks hebben ontvangen en dat ik nu aanmaningskosten moet betalen! Wat een stelletje dieven daar!
En idd niet in contact te komen met ze. Weet iemand hoe ik deze account eraf kan halen en het kan koppelen aan mijn creditcard??
Thanks a lot…
Je word niet verplicht deze betaaldienst te gebruiken hoor, kijk maar eens goed bij het aanmaken van een nieuw account hoeveel keuze er wel niet is. Het is alleen de enige dienst waarmee je direct van je bankrekening af kan laten schrijven. Maar tegenwoordig is het hebben van een Credit Card (waarmee je ook kunt betalen op iTunes) toch niet zo bijzonder meer lijkt me.
Tevens is trouwens Click&Buy een aantal jaar geleden in de media geweest (Tros Radar ofzo) omdat de beveiliging zo lek als een mandje scheen te zijn. Als je iemands naam, adres en rekeningnummer had kon je zo aankopen doen via Windows Media Player en iTunes e.d. weet niet of dat nog steeds zo is.
Ik weet niet wat voor Credit Card jij hebt, maar ik heb er een via mijn bank en ik kan gewoon via internetbankieren zien welke uitgaven ik met Credit Card heb gedaan hoor. Vaak wel iets langzamer dan met pinpas, maar nooit langer dan een dag of 2.
De Rabobank. Ik heb al gevraagd, maar blijkbaar is het niet mogelijk bij deze bank.
@V:
Je hebt idd helemaal gelijk, want wat een baggerservice hebben ze. Beter met kaarten gaan doen, dan heb je dat gezeur tenminste niet.
Bedankt voor de tip!