T-Mobile heeft bekendgemaakt welke abonnementen nu toegang hebben tot de tethering-optie (Persoonlijke hotspot). Iedereen met een iSmart-, Smart Plus-, iSmart ’11-, Data Portfolio-, i-Abonnement uit 2011 en een Bel & Sms & Web-abonnement kan de functie vanaf week 25 (18 juni 2012) in 2012 gebruiken. Dit gaat ook op voor de Sim Only-abonnementen van iSmart en Smart Plus. Zakelijke abonnees met Flex Zakelijk (ook ’11), Flex Bedrijfsbundel, Data Portfolio, Zakelijk Optimaal ’10 en Corporate Rateplan hebben ook toegang tot de hotspot-optie.
Tethering houdt in, dat je de mobiele dataverbinding van je iPhone kunt gebruiken als mobiele hotspot voor je laptop en andere apparaten waarmee je wilt internetten. Op de iPhone is dit in het instellingenmenu te vinden onder Instellingen > Persoonlijke hotspot.
In juni begon T-Mobile met het uitrollen van de tethering-functie voor alle abonnees. Om hier gebruik van te maken hoeft niet langer bijbetaald te worden. Wilde je hiervoor je iPhone als hotspot gebruiken, dan moest je een bedrag bovenop je abonnement betalen. Niet alle abonnees hebben echter tegelijkertijd toegang tot de functie: T-Mobile zei de functie eerst gratis toegankelijk te maken voor nieuwe abonnees en voor het einde van het jaar de optie voor alle abonnees aan te bieden. Op het blog van de provider is nu te lezen dat alle onderstaande abonnees, dus ook bestaande, tot nu toe gebruik kunnen maken van de optie. Veel iPhoneclub-lezers met T-Mobile hebben de afgelopen weken al laten weten dat de optie nu voor hen geactiveerd is.
Wanneer de andere abonnementen van T-Mobile precies toegang krijgen tot de hotspot-functie is nog niet duidelijk. Een vraag hierover aan de PR- en communicatie-afdeling van T-Mobile is al sinds 18 januari onbeantwoord gebleven. Wil je er eerder mee aan de slag z’n je huidige abonnement toelaat, dan kun je volgens T-Mobile zonder extra kosten overstappen naar een Smart Plus- of iSmart-abonnement. Let op dat die overstap mogelijk ongunstiger kan uitpakken, afhankelijk van je huidige voorwaarden.
Het kan natuurlijk zo zijn dat je abonnement hierboven niet wordt genoemd en dat je toch iPhone-tethering kunt gebruiken. T-Mobile is immers bezig om de functie langzaamaan beschikbaar te maken voor alle andere abonnementen. Staat je abonnement hierboven wel vermeld en kun je nog niet tetheren, dan kun je proberen de iPhone opnieuw op te starten. Krijg je de functie echt niet aan de praat, dan raden wij je aan om contact op te nemen met T-Mobile.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 64 reacties