Diesel gebruikte alleen iPhone-apps in nieuwe reclamecampagne

Diesel heeft alleen de iPhone-camera en iPhone-apps gebruikt voor de nieuwe campagne #DIESELTRIBUTE. Het is de eerste collectie van artistiek directeur Nicola Formichetti.

dieseltribute-fotoDiesel is een reclamecampagne begonnen, waarbij alleen een iPhone is gebruikt om de foto’s te maken. De Britse fotograaf Nick Knight kreeg van Diesel de opdracht om beelden voor een nieuwe campagne te schieten. Hij gebruikte daarvoor een iPhone. Vervolgens ging artistiek directeur Nicola Formichetti met apps op de iPhone aan de slag om de foto’s te bewerken. Hij paste filters toe om de foto’s een surrealistisch effect te geven. Via Facebook, Instagram en Tumblr zullen de foto’s verspreid worden. Ook zijn ze te zien op beeldschermen in Diesel-winkels. De campagne is gemaakt voor de collectie #DIESELTRIBUTE.


Dit is de eerste collectie die onder artistiek directeur Formichetti wordt uitgebracht. De kledingstukken hebben een handgemaakt uiterlijk, als eerbetoon aan het 35-jarige bestaan van Diesel. Maar het gebruik van de iPhone levert Diesel natuurlijk ook een hoop gratis publiciteit op. Diesel meent dat ze met deze stap de veelzijdigheid van foto- en video-apps wilden aantonen en daarmee willen veranderen hoe consumenten tegen de schoonheid van het merk aankijken. Eerder gebruikte Burberry al de pas verschenen iPhone 5s om de lente- en zomercollectie 2014 te filmen tijdens de London Fashion Week. Burberry werkte samen met Apple om aan de publiciteitsstunt. Misschien had het wat te maken met het feit dat Burberry CEO Angela Ahrendts binnenkort bij Apple komt werken. Volgende week in het nieuws: een Diesel-executive die ook naar Apple overstapt?

dieseltribute-2

Reacties: 5 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.