Disney+ neemt maatregelen om het delen van je account met anderen tegen te gaan. Wil je toch je account delen met iemand die niet bij je in huis woont? Dan kun je die tegen betaling toevoegen.
Het aantal abonnees is misschien niet afgenomen maar er zullen ook veel mensen zijn die hun abonnement downgraden omdat je geen 4 schermen meer nodig hebt als je niet kunt delen. Ook de stap om tijdelijk op te zeggen is nu minder groot omdat je met nieumand rekening hoeft te houden. Vroeger stopte ik nooit netflix, nu regelmatig. Ik switch nu regelmatig tussen streamingdiensten
Omdat ik altijd een fan ben geweest van Star wars en Marvel, heb ik Disney plus gehad vanaf de introductie in Nederland. Ik heb altijd per jaar betaald, maar Disney wil elke keer meer, maar biedt er niets meer voor in de plaats. De series vallen tegen, de hoeveelheid content blijft achter, al het inclusie gezever wat echt, wat mij betreft te ver gaat en dan nu weer gaan zeuren over accountsharing. Ik deel met m’n moeder en kinderen. Moeder is alleen en woont 400 meter verderop, ik ben gescheiden en single en kinderen pendelen op en neer. Dan heb je echt geen zin in weer meer restricties en mag niet mag niet. Dus conclusie, bye bye Disney.
Eigenlijk, eerlijk gezegd hoop ik dat ze een keer echt in financiële nood komen en zich dan realiseren dat ze misschien weer terug moeten naar dat bedrijf wat Walt Disney ooit verzonnen heeft.
Ik deel nog steeds een Netflix account met 2 mensen. En dat zonder problemen.
Als de werkwijze van Disney+ soortgelijk is met Netflix, is er niets aan de hand 😉
@fred: Dit zag je bij Netflix ook. Iedereen heeft wel een excuus waarom ze vinden dat zij wel hun abonnement mogen delen.
Mijn oplossing: Ik wissel eens in de zoveel maanden van streamingdienst. Nieuwe serie op Disney? Dan een maandje Disney. Iets cools op Netflix: Maandje Netflix. Gaan we met vakantie: Dan zowel Netflix als Disney in de auto.
Jouw oplossing is dus niet mijn oplossing, omdat we met 2 partijen erin zitten waarbij het stoppen en starten in overleg moet, of even 30 euro of meer moeten neertellen om mij ma erbij te betrekken.
De Netflix oplossing was dan nog grappig, door voor een paar euro een extra licentie te bieden.
Jouw directe aanval om het een slap excuus te noemen, want daar komt het op neer kan ik niet waarderen. Ik ben dan feitelijk ook totaal niet geinteresseerd in jouw mening over mijn situatie.
Meeste routers ondersteunen Wireguard. Net als VPN zal hiervoor voor streaming ook wel een oplossing komen voor consumenten. Werkt dat niet dan gaan mensen hoppen. Dus een paar weken Netflix, dan Dusnie, dan Max. De betaalbaarheid maakte het interessant. Nu wordt het voor alle diensten tegen de 100 euro. Dan kan je net zo goed weer “kabel” nemen.
Ik heb tot op dit moment van Netflix nog geen mail of commentaar gekregen, volgens mij wordt de Apple TV als mobile apparaat gezien met als gevolg dat deze niet of lastig te controleren is. En is delen van het wachtwoord nog steeds mogelijk, buiten de hoofdgebruiker om , mits de rest ook via een Apple Tv kijkt of andere mobiel apparaat.
Ik ben benieuwd of dit ook zo uit pakt voor Disney+
@Ad: Apple TV wordt zeker niet als mobiel apparaat gezien (gebruik ik zelf ook). Ik deelde m’n Netflix account met meerdere mensen. En iedereen in m’n groep maakt er veel gebruik van. Ik kreeg dus vrijwel direct de melding dat het feestje afgelopen was. Kortom , het gaat om de frequentie dat iedereen kijkt. Als je dagelijks van Netflix gebruikt maakt en je vrienden ook, dat is het snel gedaan met de pret.
Bij mij was het ook vanaf dag gelijk raak. Ik denk dat het kwam omdat mijn account overduidelijk gedeeld werd door 4 mensen die ook echt niet bij elkaar in de buurt woonde of bij elkaar over de vloer kwamen (en dus mobiele apparaten met Netflix verbinding maken).
Bij Netflix is het wel zo (misschien goed te weten) dat als je bijvoorbeeld 2 huizen hebt, bijv. als je LAT, dat je dan 1 keer per maand met een mobiel apparaat even Netflix moet openen op de betreffende locatie en dan wordt dat gezien als je 2de woning. Zonder dat je dus een extra huishoud-slot moet aanschaffen.
Okee. Dan bye bye Disney+.
Deelde dit met nog twee mensen. En betaalde per jaar.
En dat gaat ook nog een met €30!! omhoog.
Was leuk zolang het kon dat delen, maar heb geen zin om voor alles de volle mep te betalen. (Blijf Hollander hè 😉) Zo vaak gebruik ik het niet.
Dan maar af en toe switchen van dienst.
Hou sowieso alleen Netflix aan omdat aanbod daar goed is (naar mijn mening).
En HBO omdat die me maar €4,99 per maand kost.
Rest gooi ik er uit. (Disney+/Prime/Videoland)
En AppleTV+ zit in me maandabonnement die ik daar heb.
Vind die 3 wel ff prima zo
Ik heb nog nooit betaalde streaming dienst gehad . Ik huur los bij Pathé thuis, kijk elke week even wat de aanbieding is. Kijk dingen op YouTube en leen dvd’s in de bibliotheek. Dat is genoeg.
Was te verwachten, Netflix heeft het geen abonnees gekost (integendeel zelfs) dus de rest gaat nu volgen…
Het aantal abonnees is misschien niet afgenomen maar er zullen ook veel mensen zijn die hun abonnement downgraden omdat je geen 4 schermen meer nodig hebt als je niet kunt delen. Ook de stap om tijdelijk op te zeggen is nu minder groot omdat je met nieumand rekening hoeft te houden. Vroeger stopte ik nooit netflix, nu regelmatig. Ik switch nu regelmatig tussen streamingdiensten
@Sander Evers: Ze zijn toch alleen maar mensen kwijtgeraakt ?
Ze hebben (helaas) uiteindelijk meer abonnees gewonnen en meer winst gemaakt dus in dat opzicht is het geslaagd voor ze.
Ik zet het soms een tijdje stop. Je kunt het ook via het buitenland afsluiten en minder betalen.
Omdat ik altijd een fan ben geweest van Star wars en Marvel, heb ik Disney plus gehad vanaf de introductie in Nederland. Ik heb altijd per jaar betaald, maar Disney wil elke keer meer, maar biedt er niets meer voor in de plaats. De series vallen tegen, de hoeveelheid content blijft achter, al het inclusie gezever wat echt, wat mij betreft te ver gaat en dan nu weer gaan zeuren over accountsharing. Ik deel met m’n moeder en kinderen. Moeder is alleen en woont 400 meter verderop, ik ben gescheiden en single en kinderen pendelen op en neer. Dan heb je echt geen zin in weer meer restricties en mag niet mag niet. Dus conclusie, bye bye Disney.
Eigenlijk, eerlijk gezegd hoop ik dat ze een keer echt in financiële nood komen en zich dan realiseren dat ze misschien weer terug moeten naar dat bedrijf wat Walt Disney ooit verzonnen heeft.
Ik deel nog steeds een Netflix account met 2 mensen. En dat zonder problemen.
Als de werkwijze van Disney+ soortgelijk is met Netflix, is er niets aan de hand 😉
@fred: Dit zag je bij Netflix ook. Iedereen heeft wel een excuus waarom ze vinden dat zij wel hun abonnement mogen delen.
Mijn oplossing: Ik wissel eens in de zoveel maanden van streamingdienst. Nieuwe serie op Disney? Dan een maandje Disney. Iets cools op Netflix: Maandje Netflix. Gaan we met vakantie: Dan zowel Netflix als Disney in de auto.
Jouw oplossing is dus niet mijn oplossing, omdat we met 2 partijen erin zitten waarbij het stoppen en starten in overleg moet, of even 30 euro of meer moeten neertellen om mij ma erbij te betrekken.
De Netflix oplossing was dan nog grappig, door voor een paar euro een extra licentie te bieden.
Jouw directe aanval om het een slap excuus te noemen, want daar komt het op neer kan ik niet waarderen. Ik ben dan feitelijk ook totaal niet geinteresseerd in jouw mening over mijn situatie.
Meeste routers ondersteunen Wireguard. Net als VPN zal hiervoor voor streaming ook wel een oplossing komen voor consumenten. Werkt dat niet dan gaan mensen hoppen. Dus een paar weken Netflix, dan Dusnie, dan Max. De betaalbaarheid maakte het interessant. Nu wordt het voor alle diensten tegen de 100 euro. Dan kan je net zo goed weer “kabel” nemen.
Ik heb tot op dit moment van Netflix nog geen mail of commentaar gekregen, volgens mij wordt de Apple TV als mobile apparaat gezien met als gevolg dat deze niet of lastig te controleren is. En is delen van het wachtwoord nog steeds mogelijk, buiten de hoofdgebruiker om , mits de rest ook via een Apple Tv kijkt of andere mobiel apparaat.
Ik ben benieuwd of dit ook zo uit pakt voor Disney+
Ook hier in Spanje per 1 ste november gaat dit in
@Ad: Apple TV wordt zeker niet als mobiel apparaat gezien (gebruik ik zelf ook). Ik deelde m’n Netflix account met meerdere mensen. En iedereen in m’n groep maakt er veel gebruik van. Ik kreeg dus vrijwel direct de melding dat het feestje afgelopen was. Kortom , het gaat om de frequentie dat iedereen kijkt. Als je dagelijks van Netflix gebruikt maakt en je vrienden ook, dat is het snel gedaan met de pret.
Bij mij was het ook vanaf dag gelijk raak. Ik denk dat het kwam omdat mijn account overduidelijk gedeeld werd door 4 mensen die ook echt niet bij elkaar in de buurt woonde of bij elkaar over de vloer kwamen (en dus mobiele apparaten met Netflix verbinding maken).
Bij Netflix is het wel zo (misschien goed te weten) dat als je bijvoorbeeld 2 huizen hebt, bijv. als je LAT, dat je dan 1 keer per maand met een mobiel apparaat even Netflix moet openen op de betreffende locatie en dan wordt dat gezien als je 2de woning. Zonder dat je dus een extra huishoud-slot moet aanschaffen.
(Red.) Nieuwe info over accountdelen van Disney+ toegevoegd.
Okee. Dan bye bye Disney+.
Deelde dit met nog twee mensen. En betaalde per jaar.
En dat gaat ook nog een met €30!! omhoog.
Was leuk zolang het kon dat delen, maar heb geen zin om voor alles de volle mep te betalen. (Blijf Hollander hè 😉) Zo vaak gebruik ik het niet.
Dan maar af en toe switchen van dienst.
Hou sowieso alleen Netflix aan omdat aanbod daar goed is (naar mijn mening).
En HBO omdat die me maar €4,99 per maand kost.
Rest gooi ik er uit. (Disney+/Prime/Videoland)
En AppleTV+ zit in me maandabonnement die ik daar heb.
Vind die 3 wel ff prima zo
Ik heb nog nooit betaalde streaming dienst gehad . Ik huur los bij Pathé thuis, kijk elke week even wat de aanbieding is. Kijk dingen op YouTube en leen dvd’s in de bibliotheek. Dat is genoeg.