Disney World in Florida is begonnen met een pilot waarbij medewerkers een iPod touch krijgen om de tickets van bezoekers te scannen. Hiervoor werden er draaihekken gebruikt om mensen met een kaartje naar binnen te laten. Door tickets te laten scannen door medewerkers met een iPod touch, wil Disney een bezoek persoonlijker en gemakkelijker te maken.
De medewerkers zouden bezoekers persoonlijk aanspreken terwijl ze naar binnen lopen. Omdat er geen hekken meer staan, moet de entree zelf ook een stuk uitnodigender zijn. Apple gebruikt de iPod touch op een soortgelijke wijze ook in Apple Stores. De Disney-medewerkers hebben net als in de Apple Stores een speciale iPod-case waarmee het mogelijk is om tickets en betaalkaarten te scannen.
De iPod touch maakt deel uit van Disney’s MyMagic+-initiatief, waarbij stappen worden gezet om het park makkelijker en uitnodigender te maken. Het betreft op het moment nog wel een pilot. Het is daarom nog niet duidelijk of de iPod touch in gebruik blijft en of het initiatief zal uitbreiden naar andere Disney-parken.
Bij het hotelgebied van Disney World is de helft van de draaihekken uitgerust met een RFID-ontvanger. Deze zal uiteindelijk gebruikt worden om de armband van een bezoeker te scannen, waarin alle persoonlijke informatie wordt opgeslagen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 6 reacties