Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 13 reacties
Tim
Waar ik dood ziek van wordt is hoe streaming diensten omgaan met dolby atmos.
Bij HBO Max krijg ik met Dolby Atmos geen dialogen. Ook bij Disney+ moet ik de Apple TV instellingen terug schroeven naar 5.1 (ipv dolby)
Ik heb een Yahama receiver en heb de center speaker al met 10 dB geboost maar geen oplossing. Zijn er nog tips?
Axel
Zonder Apple TV, dus met puur de Android tv apps helemaal geen problemen.
Niek
@Tim: Ik zou voor zover mogelijk wat kunstmatige geluidsverbeteringen op je versterker zelf uit zetten. Dat hielp bij mij enorm!
F1WilliamsJeff
Ik dacht dat ik gek werd maar het ligt dus niet aan mijn apparatuur. Ik was al aan het klagen tegen de kinderen waarom ze aan de instellingen hadden gezeten haha.
Hoop dat Apple het snel oplost.
Appeltje
Ik heb Dolby Atmos uitgezet op mijn Homepods en AppleTV 4K. Het geluid was niet om aan te horen. Zonder Dolby Atmos prachtig geluid.
de Vries
Ik ervaar het stotterende geluid probleem voornamelijk op de Disney+ app. Bij overige apps heb ik het probleem nog niet ervaren.
Dialogen zijn ook bij mij helaas ook vrij vaak aan de zachte kant en moet ik vervolgens flink omhoog zetten.
Jeroen_O
Ik heb dit dus ook met Netflix. Vaak is even pauzeren voldoende om het op te lossen en dan gaat het de rest van de aflevering wel goed. Maar irritant is het wel een beetje
Frans
Wij zijn al maanden bezig om dit probleem te onderzoeken.
Vorige week een call gestart met Apple, ze hebben log bestanden verzameld.
Nog geen terugkoppeling ontvangen.
Wil iedereen die problemen heeft dit melden bij Apple hopelijk voelen ze de druk om het snel op te lossen.
Phthisicus
Ik weet niet of dit het probleem oplost echter is het zo dat Apple TV niet altijd goed snapt wat de specs zijn van de tv.
Ik heb een LG OLED 2021 met HDR, en had ook elke keer stotterend beeld. Toen ik bij de instellingen keek zag ik dat hij hem had ingesteld op 4K 50 hertz. Nadat ik hem handmatig op 4K 60 hertz HDR had gezet loopt alles vlekkeloos.
Misschien hebben andere gebruikers hier ook wat aan 🙂
Bram
Ik heb wel eens met Apple TV+ dat ik eventjes moet terugspoelen (10s terug). Anders is het inderdaad distorted of zonder dialoog. Daarna werkt het weer prima voor de hele duur van de content.
Lijkt alsof er een bufferprobleem is – buffer underrun ofzoiets.
Frans
@Tim: Beste Tim, wij hebben het incident aangemeld bij Apple. Het gaat enorm helpen als iedereen het bij Apple aanmeld, ze zijn bezig om verschillende log bestanden te verzamelen voor verdere analyse
tip voor je gaat bellen
1. noteer de datum/tijd
2. maak een filmpje met je iphone zodat ze het goed kunnen horen
Ton
Zou kunnen dat een en ander niet werkt. In dit artikel van Apple staat onder andere het volgende: De Apple TV 4K gebruikt een vorm van Dolby Atmos met een hoge bandbreedte die niet werkt via ARC-verbindingen.
Haesebrouck Gianni
Wanneer wordt het probleem opgelost van dolby atmos? Zeer lastig dat geluid steeds uitvalt.
Waar ik dood ziek van wordt is hoe streaming diensten omgaan met dolby atmos.
Bij HBO Max krijg ik met Dolby Atmos geen dialogen. Ook bij Disney+ moet ik de Apple TV instellingen terug schroeven naar 5.1 (ipv dolby)
Ik heb een Yahama receiver en heb de center speaker al met 10 dB geboost maar geen oplossing. Zijn er nog tips?
Zonder Apple TV, dus met puur de Android tv apps helemaal geen problemen.
@Tim: Ik zou voor zover mogelijk wat kunstmatige geluidsverbeteringen op je versterker zelf uit zetten. Dat hielp bij mij enorm!
Ik dacht dat ik gek werd maar het ligt dus niet aan mijn apparatuur. Ik was al aan het klagen tegen de kinderen waarom ze aan de instellingen hadden gezeten haha.
Hoop dat Apple het snel oplost.
Ik heb Dolby Atmos uitgezet op mijn Homepods en AppleTV 4K. Het geluid was niet om aan te horen. Zonder Dolby Atmos prachtig geluid.
Ik ervaar het stotterende geluid probleem voornamelijk op de Disney+ app. Bij overige apps heb ik het probleem nog niet ervaren.
Dialogen zijn ook bij mij helaas ook vrij vaak aan de zachte kant en moet ik vervolgens flink omhoog zetten.
Ik heb dit dus ook met Netflix. Vaak is even pauzeren voldoende om het op te lossen en dan gaat het de rest van de aflevering wel goed. Maar irritant is het wel een beetje
Wij zijn al maanden bezig om dit probleem te onderzoeken.
Vorige week een call gestart met Apple, ze hebben log bestanden verzameld.
Nog geen terugkoppeling ontvangen.
Wil iedereen die problemen heeft dit melden bij Apple hopelijk voelen ze de druk om het snel op te lossen.
Ik weet niet of dit het probleem oplost echter is het zo dat Apple TV niet altijd goed snapt wat de specs zijn van de tv.
Ik heb een LG OLED 2021 met HDR, en had ook elke keer stotterend beeld. Toen ik bij de instellingen keek zag ik dat hij hem had ingesteld op 4K 50 hertz. Nadat ik hem handmatig op 4K 60 hertz HDR had gezet loopt alles vlekkeloos.
Misschien hebben andere gebruikers hier ook wat aan 🙂
Ik heb wel eens met Apple TV+ dat ik eventjes moet terugspoelen (10s terug). Anders is het inderdaad distorted of zonder dialoog. Daarna werkt het weer prima voor de hele duur van de content.
Lijkt alsof er een bufferprobleem is – buffer underrun ofzoiets.
@Tim: Beste Tim, wij hebben het incident aangemeld bij Apple. Het gaat enorm helpen als iedereen het bij Apple aanmeld, ze zijn bezig om verschillende log bestanden te verzamelen voor verdere analyse
tip voor je gaat bellen
1. noteer de datum/tijd
2. maak een filmpje met je iphone zodat ze het goed kunnen horen
Zou kunnen dat een en ander niet werkt. In dit artikel van Apple staat onder andere het volgende: De Apple TV 4K gebruikt een vorm van Dolby Atmos met een hoge bandbreedte die niet werkt via ARC-verbindingen.
Wanneer wordt het probleem opgelost van dolby atmos? Zeer lastig dat geluid steeds uitvalt.