DragonFireSDK is een nieuwe tool om iPhone-applicaties op een Windows-pc te maken. De tool bevindt zich nog in betafase en maakt gebruik van Microsoft Visual C++.
Wat me dan ook meteen weer een groot nadeel lijkt. Ik denk dat dit alleen maar gaat bijdragen aan het aantal nutteloze apps in de AppStore. Ontwikkelaars die echt serieus zijn halen natuurlijk wel een Mac in huis.
Sjoerd
The DragonFireSDK is ideal for creating the kind of 2d games that are most popular on the iPhone and will cost only $49.95.
We need your help! If you are a potential buyer of our software, we will send you a FREE Beta copy to test.
Dus je moet eerst software van hun kopen?
Jochem Oldemans
Heb je voor het insturen van een app naar apple geen sdk membership nodig ofzo?
Kan iemand vertellen waar je dan wel mee moet programmeren als het niet C++ is?
R.J. van Kuppeveld
Origineel geplaatst door Jochem Oldemans Heb je voor het insturen van een app naar apple geen sdk membership nodig ofzo?Kan iemand vertellen waar je dan wel mee moet programmeren als het niet C is?
@Farai: Pfff.. Onrust jager.. Je bent allereerst niet verplicht om al die onzin en troep apps te installeren op je iPhone. Daar komt nog eens bij dat meuk apps al snel uit de spotlight zijn gehaald, omdat die reviews ook wel enige invloed hebben op de gebruikers. Je ziet niet voor niets vooral 4/5 sterren apps bovenaan in de Top 25 staan.
Jeroen
Origineel geplaatst door Mvkoe Ow leuk.. Heb zojuist een macbook gekocht voor apps te maken omdat het niet kon op windows =—â€)
Laat wel, voordat je applicaties gaat uitbrengen, de schermteksten door iemand met taalgevoel controleren! Dat is voor iedereen fijner … 😉
Melvin Lammerts
Origineel geplaatst door Frank van Manen @Farai: Pfff.. Onrust jager.. Je bent allereerst niet verplicht om al die onzin en troep apps te installeren op je iPhone. Daar komt nog eens bij dat meuk apps al snel uit de spotlight zijn gehaald, omdat die reviews ook wel enige invloed hebben op de gebruikers. Je ziet niet voor niets vooral 4/5 sterren apps bovenaan in de Top 25 staan.
Ik zie eigenlijk vooral 2-3 sterren apps bovenaan staan..
Secret
@Farai:
Nee, ontwikkelaars met een mac zijn helemaal stom…
Jouw reactie slaat helemaal nergens op. Op een Mac kan je minder dingen doen dan op een pc en het is alleen maar voor de sier (niet dat ik dat meen maar dat kan je daar als reactie op zeggen).
Waarom zou je deze SDK kopen als je er uiteindelijk toch geen applicaties mee kunt maken die op de App Store zullen komen?
Je zal voor een App op de App Store deze toch moeten compileren met XCode en deze digitaal signen met je developer certificaat om in te kunnen sturen…
Lijkt mij niet werken als je in hun SDK onder Windows programmeert?
Geno
Blijkbaar via een andere weg, want ze zeggen dus dat de game Unstacker met deze SDK is gemaakt en in de App Store staat 😉
Dit staat op de site trouwens:
App Store
Distribute your app on the App Store without purchasing the iPhone Developer Program
Pieter
Origineel geplaatst door Geno Blijkbaar via een andere weg, want ze zeggen dus dat de game Unstacker met deze SDK is gemaakt en in de App Store staat Dit staat op de site trouwens:App Store
Distribute your app on the App Store without purchasing the iPhone Developer Program
Volgens mij kan dat niet, je moet developer zijn om een App in te kunnen leveren.
Ik zie maar een mogelijkheid:
Je levert je applicatie in bij DragonFireSDK en die zorgen dan voor jou voor het proces van compileren en inleveren bij Apple.
Maar het lijkt mij dat je dat niet wilt: Er zit nog een laag tussen (Terwijl developers hebben geklaagd over de snelheid van Apple…) en waarschijnlijk komen alle applicaties dan onder de naam van DragonFireSDK op de store. Daarmee verdwijnt je applicatie in de grote hoop (van rommel, gezien deze Unstacker app) en heb je niet de kans om gebruik te maken van de marketing info die Apple biedt aan developers.
Hillechien
Ik dacht ook, ha! nu hoef ik geen Mac te kopen. Maar programmeren in C++ lijkt me niet bepaald een voordeel t.o.v. Objective C, integendeel. Bovendien zijn er inmiddels tools voor de Mac beschikbaar waarmee je ook in andere talen kan programmeren (JavaScript), zoals Phonegap (phonegap.com).
Dus ik zal toch ongeveer 1000 euro moeten blijven sparen voor een Mac.
Whacko
Origineel geplaatst door R.J. van Kuppeveld Origineel geplaatst door Jochem OldemansHeb je voor het insturen van een app naar apple geen sdk membership nodig ofzo?Kan iemand vertellen waar je dan wel mee moet programmeren als het niet C is?Apple gebruikt cocoa, een subset van objective C.
Cocoa is het API framework. Objective-C is een aparte taal, gebaseerd op C/C++.
Geno
Origineel geplaatst door Hillechien Ik dacht ook, ha! nu hoef ik geen Mac te kopen. Maar programmeren in C++ lijkt me niet bepaald een voordeel t.o.v. Objective C, integendeel. Bovendien zijn er inmiddels tools voor de Mac beschikbaar waarmee je ook in andere talen kan programmeren (JavaScript), zoals Phonegap (phonegap.com).
Dus ik zal toch ongeveer 1000 euro moeten blijven sparen voor een Mac.
Ik draai XCode in OSX in VMWare. Scheelt je weer 1000 euro, alhoewel OSX op een Mac natuurlijk wel iets prettiger werkt. Maar ik vind het prima te doen.
@Geno: @Geno:
Dank voor de tip! Ik ga het proberen.
Dylan
Het mag niet
Lees
“3.3.2 An Application may not itself install or launch other executable code by any means, including without limitation through the use of a plug-in architecture, calling other frameworks, other APIs or otherwise. No interpreted code may be downloaded and used in an Application except for code that is interpreted and run by Apple’s Published APIs and built-in interpreter(s)”
Zelfde reden waarom NS Basic voor de iPhone niet door ging 🙁
Frank
Ik heb net mijn gratis copy binnen gekregen via de E-Mail met een hele mooie handleiding erbij dus ik ben nu even Visual C++ aan het installeren en dan gaan we is even lekker knutselen 🙂
Ow leuk.. Heb zojuist een macbook gekocht voor apps te maken omdat het niet kon op windows =”””)
Ze moeten gewoon iets verzinnen. waarmee je met knip en plak een app kan maken en dan in de menu de functie kan toevoegen.
Nu kan dus écht iedereen apps gaan maken.
Wat me dan ook meteen weer een groot nadeel lijkt. Ik denk dat dit alleen maar gaat bijdragen aan het aantal nutteloze apps in de AppStore. Ontwikkelaars die echt serieus zijn halen natuurlijk wel een Mac in huis.
Dus je moet eerst software van hun kopen?
Heb je voor het insturen van een app naar apple geen sdk membership nodig ofzo?
Kan iemand vertellen waar je dan wel mee moet programmeren als het niet C++ is?
Apple gebruikt cocoa, een subset van objective C.
Jup.
@Farai: Pfff.. Onrust jager.. Je bent allereerst niet verplicht om al die onzin en troep apps te installeren op je iPhone. Daar komt nog eens bij dat meuk apps al snel uit de spotlight zijn gehaald, omdat die reviews ook wel enige invloed hebben op de gebruikers. Je ziet niet voor niets vooral 4/5 sterren apps bovenaan in de Top 25 staan.
Laat wel, voordat je applicaties gaat uitbrengen, de schermteksten door iemand met taalgevoel controleren! Dat is voor iedereen fijner … 😉
Ik zie eigenlijk vooral 2-3 sterren apps bovenaan staan..
@Farai:
Nee, ontwikkelaars met een mac zijn helemaal stom…
Jouw reactie slaat helemaal nergens op. Op een Mac kan je minder dingen doen dan op een pc en het is alleen maar voor de sier (niet dat ik dat meen maar dat kan je daar als reactie op zeggen).
@Mvkoe: Geniet dan gewoon eindelijk van OSX 😉
Waarom zou je deze SDK kopen als je er uiteindelijk toch geen applicaties mee kunt maken die op de App Store zullen komen?
Je zal voor een App op de App Store deze toch moeten compileren met XCode en deze digitaal signen met je developer certificaat om in te kunnen sturen…
Lijkt mij niet werken als je in hun SDK onder Windows programmeert?
Blijkbaar via een andere weg, want ze zeggen dus dat de game Unstacker met deze SDK is gemaakt en in de App Store staat 😉
Dit staat op de site trouwens:
App Store
Distribute your app on the App Store without purchasing the iPhone Developer Program
Volgens mij kan dat niet, je moet developer zijn om een App in te kunnen leveren.
Ik zie maar een mogelijkheid:
Je levert je applicatie in bij DragonFireSDK en die zorgen dan voor jou voor het proces van compileren en inleveren bij Apple.
Maar het lijkt mij dat je dat niet wilt: Er zit nog een laag tussen (Terwijl developers hebben geklaagd over de snelheid van Apple…) en waarschijnlijk komen alle applicaties dan onder de naam van DragonFireSDK op de store. Daarmee verdwijnt je applicatie in de grote hoop (van rommel, gezien deze Unstacker app) en heb je niet de kans om gebruik te maken van de marketing info die Apple biedt aan developers.
Ik dacht ook, ha! nu hoef ik geen Mac te kopen. Maar programmeren in C++ lijkt me niet bepaald een voordeel t.o.v. Objective C, integendeel. Bovendien zijn er inmiddels tools voor de Mac beschikbaar waarmee je ook in andere talen kan programmeren (JavaScript), zoals Phonegap (phonegap.com).
Dus ik zal toch ongeveer 1000 euro moeten blijven sparen voor een Mac.
Cocoa is het API framework. Objective-C is een aparte taal, gebaseerd op C/C++.
Ik draai XCode in OSX in VMWare. Scheelt je weer 1000 euro, alhoewel OSX op een Mac natuurlijk wel iets prettiger werkt. Maar ik vind het prima te doen.
https://www.iculture.nl/forum/f8/applicaties/f58/ontwikkelen-voor-de-iphone-sdk/51908-iemand-sdk-draait-vmware.html#post409070
@Geno: @Geno:
Dank voor de tip! Ik ga het proberen.
Het mag niet
Lees
“3.3.2 An Application may not itself install or launch other executable code by any means, including without limitation through the use of a plug-in architecture, calling other frameworks, other APIs or otherwise. No interpreted code may be downloaded and used in an Application except for code that is interpreted and run by Apple’s Published APIs and built-in interpreter(s)”
Zelfde reden waarom NS Basic voor de iPhone niet door ging 🙁
Ik heb net mijn gratis copy binnen gekregen via de E-Mail met een hele mooie handleiding erbij dus ik ben nu even Visual C++ aan het installeren en dan gaan we is even lekker knutselen 🙂