Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 3 reacties
Tevilnelg
Misschien is het slimmer om startups eerst eens een verdienmodel te laten ontwikkelen voordat men ze jarenlang een hele groep mensen met gratis diensten laat binden op kosten van investeerders.
Het is werkelijk niet te geloven. Van een gratis app, n.b. met vele vrijwilligersbijdragen, naar een freemium-model met €10 p.m. afkoopsom. Dat is niet niks. Of het lang zo blijft is ook maar de vraag, Babbel bewandelde hetzelfde pad en slaagde er niet in.
Ik vind de reclames nu al vervelend en ga na deze aankondiging Duolingo verwijderen. Wat een teleurstelling.
@Tevilnelg: Toch is het denk ik onvermijdelijk bij dit soort tech start-ups. Er moet eerst een publiek gecreëerd worden en dat lukt het best als je het eerst een tijdje gratis weggeeft. Anders zit je jarenlang te investeren voor anderhalve man en een paardekop.
Bij veel investeerders gaat het ook niet eens om het opbouwen van een winstgevend bedrijf met een duurzame inkomstenstroom, maar de potentie om het ooit te verkopen aan partijen als Microsoft en Google. De insteek is anders dan wanneer je een koffietentje in Nederland begint; dan moet het zo snel mogelijk break-even draaien.
Eigenlijk is Duolingo wel succesvol geweest, wat opbouwen van naamsbekendheid en aantallen gebruikers betreft. Iedereen kent het, iedereen associeert het met gratis talen leren. Al vraag ik me af hoeveel gebruikers echt zijn blijven hangen. Ik heb een aardig rijtje vrienden toegevoegd, maar de meeste zijn niet verder gekomen dan les 1.
Bert
Ik denk dat verdienmodellen voor telefoonapps sowieso lastig zijn.
Een Microsoft heeft al naamsbekendheid, en iedereen weet al wat Office is. Maar een Duolingo heeft dat niet.
Dat zou anders zijn geweest als hun app aanvullend was geweest op een bestaand verdienmodel via andere media.
Nu vind ik Duolingo best leuk, toch vind ik het een nogal beperkte app – je krijgt geen uitleg over de structuur van de nieuwe taal, puur simpele oefeningen. Dat is prima voor gratis. Maar voor €9,99 per maand verwacht ik toch een professionelere inhoud. (Vanuit t Nederlands kun je op dit moment alleen Engels leren.)
Misschien is het slimmer om startups eerst eens een verdienmodel te laten ontwikkelen voordat men ze jarenlang een hele groep mensen met gratis diensten laat binden op kosten van investeerders.
Het is werkelijk niet te geloven. Van een gratis app, n.b. met vele vrijwilligersbijdragen, naar een freemium-model met €10 p.m. afkoopsom. Dat is niet niks. Of het lang zo blijft is ook maar de vraag, Babbel bewandelde hetzelfde pad en slaagde er niet in.
Ik vind de reclames nu al vervelend en ga na deze aankondiging Duolingo verwijderen. Wat een teleurstelling.
@Tevilnelg: Toch is het denk ik onvermijdelijk bij dit soort tech start-ups. Er moet eerst een publiek gecreëerd worden en dat lukt het best als je het eerst een tijdje gratis weggeeft. Anders zit je jarenlang te investeren voor anderhalve man en een paardekop.
Bij veel investeerders gaat het ook niet eens om het opbouwen van een winstgevend bedrijf met een duurzame inkomstenstroom, maar de potentie om het ooit te verkopen aan partijen als Microsoft en Google. De insteek is anders dan wanneer je een koffietentje in Nederland begint; dan moet het zo snel mogelijk break-even draaien.
Eigenlijk is Duolingo wel succesvol geweest, wat opbouwen van naamsbekendheid en aantallen gebruikers betreft. Iedereen kent het, iedereen associeert het met gratis talen leren. Al vraag ik me af hoeveel gebruikers echt zijn blijven hangen. Ik heb een aardig rijtje vrienden toegevoegd, maar de meeste zijn niet verder gekomen dan les 1.
Ik denk dat verdienmodellen voor telefoonapps sowieso lastig zijn.
Een Microsoft heeft al naamsbekendheid, en iedereen weet al wat Office is. Maar een Duolingo heeft dat niet.
Dat zou anders zijn geweest als hun app aanvullend was geweest op een bestaand verdienmodel via andere media.
Nu vind ik Duolingo best leuk, toch vind ik het een nogal beperkte app – je krijgt geen uitleg over de structuur van de nieuwe taal, puur simpele oefeningen. Dat is prima voor gratis. Maar voor €9,99 per maand verwacht ik toch een professionelere inhoud. (Vanuit t Nederlands kun je op dit moment alleen Engels leren.)