Vliegmaatschappij easyJet gaat deze zomer een proef doen met iBeacons op enkele 'geselecteerde' vliegvelden. De functionaliteit is onderdeel van de iPhone-app.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 5 reacties
Flieps
Het feit dat niet bekend is wat ze er mee gaan doen, baart mij al zorgen. Een ding staat vast, ze zullen niets doen om het de klant makkelijker te maken, zonder dat er kosten tegenover staan.
Bernard
@Flieps: Ik vind dat wel een gevaarlijke uitspraak. Waarom zouden ze niets doen om het de klant makkelijker te maken, zonder extra kosten? Als je de beleving op de juiste manier implementeert zul je positieve reacties krijgen -> marketing. iBeacons zijn voor zulke situaties uitstekend geschikt.
Ik kan echter nergens terugvinden waarom ze ‘mogelijk’ persoonlijke aanbiedingen en koopsuggesties aan de klant willen aanbieden. Als de proef zich richt op gebruikservaring denk ik dat de ‘persoonlijke aanbiedingen’ de minste kans maken omdat dit de beleving rond de vliegmaatschappij niet direct zal beïnvloeden. (Taxfree shoppen misschien, maar dit is niet uniek voor Easyjet).
bas
@Flieps: Onzin, easyJet heeft gebruiksvriendelijkheid altijd voorop staan. De app en site bijvoorbeeld zijn heel goed, daar kan menig airline nog een puntje aan zuigen. Ze zullen het echt wel officieel gaan aankondigen
Kallt
Ben zelf ook tevreden met EasyJet. Passbook heb ik al een aantal keren kunnen gebruiken en het wordt enorm goed door ze omgezet. Personeel was helemaal op de hoogte en alles werkte naar behoren.
Meanwhile, RyanAir heeft een ontzettend schamele app, een met reclame doordrenkte website en geen Passbook.
Quinten
Het zal nog wel een tijdje duren voordat dit volledig online gaat. Benieuwd hoe Easyjet dit goed gaat inzetten en het zijn klanten makkelijker gaat maken.
Het feit dat niet bekend is wat ze er mee gaan doen, baart mij al zorgen. Een ding staat vast, ze zullen niets doen om het de klant makkelijker te maken, zonder dat er kosten tegenover staan.
@Flieps: Ik vind dat wel een gevaarlijke uitspraak. Waarom zouden ze niets doen om het de klant makkelijker te maken, zonder extra kosten? Als je de beleving op de juiste manier implementeert zul je positieve reacties krijgen -> marketing. iBeacons zijn voor zulke situaties uitstekend geschikt.
Ik kan echter nergens terugvinden waarom ze ‘mogelijk’ persoonlijke aanbiedingen en koopsuggesties aan de klant willen aanbieden. Als de proef zich richt op gebruikservaring denk ik dat de ‘persoonlijke aanbiedingen’ de minste kans maken omdat dit de beleving rond de vliegmaatschappij niet direct zal beïnvloeden. (Taxfree shoppen misschien, maar dit is niet uniek voor Easyjet).
@Flieps: Onzin, easyJet heeft gebruiksvriendelijkheid altijd voorop staan. De app en site bijvoorbeeld zijn heel goed, daar kan menig airline nog een puntje aan zuigen. Ze zullen het echt wel officieel gaan aankondigen
Ben zelf ook tevreden met EasyJet. Passbook heb ik al een aantal keren kunnen gebruiken en het wordt enorm goed door ze omgezet. Personeel was helemaal op de hoogte en alles werkte naar behoren.
Meanwhile, RyanAir heeft een ontzettend schamele app, een met reclame doordrenkte website en geen Passbook.
Het zal nog wel een tijdje duren voordat dit volledig online gaat. Benieuwd hoe Easyjet dit goed gaat inzetten en het zijn klanten makkelijker gaat maken.