EDGE-storing treft midwesten van de VS
Sinds gisteren heeft het midwesten van de VS te maken met een flinke storing in het EDGE-netwerk, die zich uitstrekt van Chicago tot Kansas. Het probleem ligt bij de servers die verantwoordelijk zijn voor het EDGE-netwerk van AT&T. iPhone- en smartphone-gebruikers zitten sinds 6:30 EST zonder dataverkeer. Het probleem zou eind van de dag opgelost kunnen zijn, maar kan volgens AT&T ook nog wel tot 5 februari aanhouden. Tot nu toe waren het vooral BlackBerry-gebruikers die in de VS door netwerkstoringen werden getroffen, maar daarbij ging het om storingen op de servers van fabrikant RIM.
Die BlackBerry-storingen leverden behoorlijk wat boze reacties op, omdat veel mensen voor hun werk afhankelijk zijn van de continue stroom e-mailtjes (maar misschien speelde het plotseling wegvallen van de verslavende e-mailstroom ook wel mee in de felheid van de reacties). Om in zo’n geval de stemming erin te houden, kun je maar beter een WLAN-hotspot opzoeken en naar Lolcats op de iPhone gaan kijken. Meer informatie over de storing en reacties van mensen die erdoor zijn getroffen lees je op het forum van Apple. Waarom de storing nu eigenlijk tot 5 februari kan duren is niet helemaal duidelijk. Heeft AT&T misschien 5 dagen nodig voor de verwerking van een aanvraagformulier om een server te herstarten?
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 0 reacties