Apple is bezig om de reclamedienst iAd ook op de iPad beschikbaar te stellen. De eerste reclame is voor Disney’s nieuwe film TRON: Legacy. De TRON-advertentie zal in iPad-applicaties zoals TV Guide ge zien zijn en bevat bijna 10 minuten video, foto’s uit de film, een optie om de dichtstbijzijnde bioscoop te vinden, inclusief tijden waarop de film draait. Ook is er een preview van de filmsoundtrack te beluisteren.
Je kunt de soundtrack meteen kopen, zonder de app te verlaten. Het idee achter iAds is dat je gesponsorde ‘ervaringen’ binnen een app te zien krijgt. Het kan daarbij gaan om extra filmpjes, een game of iets anders wat er grafisch mooi uit ziet. Adverteerders betalen vanaf $1 miljoen om mee te kunnen doen. Nissan en Disney waren er als eerste bij, toen iAds in juli op de iPhone werd gelanceerd. Aanvankelijk waren de reclamebanners alleen in de VS te zien; later ook in een aantal Europese landen.
Renault is de eerste Europese adverteerder, die sinds 2 december iAd-banners voor de Renault Twizy laat vertonen. Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk zijn het eerste aan de beurt, daarna volgt Duitsland. Merken als L’Oréal, autofabrikant Renault, Louis Vuitton, Nespresso, Perrier, Unilever, Citi, Evian, LG Display, bierbrouwer AB InBev, de Turkse vliegmaatschappij Turkish Airlines en Absolute Radio doen mee.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 2 reacties