Een Amerikaans advocatenkantoor is begonnen met het voorbereiden van een class-action lawsuit. In de rechtszaak willen ze de ontvangsproblemen van de iPhone aan de kaak stellen.
@ZaZa:
Beter nu dan wachten. Ze verkopen nu een toestel wat gebreken heeft en dan vind ik het terecht dat men niet wacht tot apple heel misschien met een update het probleem oplost.
Maarja was te verwachten. “Only in the USA” Logisch kan slechts in NL doen waar het toestel nog niet uit is.
S1W
tja… Class action law suits zijn in de US aan de orde van de dag (minuut). Die firma’s leven van Class Actions, vergelijkbaar met de letselschade advocatuur in NL. Ze schieten op alles wat ook maar een beetje kans maakt op een schadevergoeding en raken 1 op 100 keer eens… Weinig kans dus.
Edit: overigens heeft men dan wel een minimaal aantal ‘klagers’ nodig die zich scharen achter de class act, en dan moet een rechter ook nog toestemmen met een daadwerkelijke rechtzaak.
Julianl
@S1W
En dan nog wint Apple.
ZaZa
@Joep: Oja, omdat de iPhone daar vandaan komt is dit natuurlijk een stuk minder belachelijk…
In Nederland of andere landen zouden ze er niet meteen als een parasiet op duiken. Als er iets niet helemaal goed is moet eerst de kans gegeven worden dit op te lossen ipv dit wangedrag te vertonen!
Donstil
Waarom een rechtzaak aanspannen? Ze kunnen het toestel toch terug brengen binnen 8werkdagen. Waarom zeuren als je de deal nog ongedaan kan maken.
Roger Olivier
Ontvangstproblemen, toch kopen de mensen iPhones 4’s ! Niet te geloven he ?!
Ik ging een iPhone 4 kopen, ik had mijn 3GS al verkocht een tijd geleden. Nu heb ik weer een 3GS gekocht. Deze keer ga ik dit model gewoon overslaan. De 3GS blijft een goed model, het werkt perfect.
Ben ook een “gadget man” hoor. Maar, 739 euro geven voor een slecht model doe ik niet.
Ok, het is een mooie, nieuwe functies, betere camera met flash, maar ontvangst is het belangrijkst punt van een telefoon ! Kom aan !
Ik wacht op de iPhone 5.
Geloof me, binnen 6 maanden gaan we dingen beginnen te zien op internet over het volgende model.
🙂
Johan
Hoge bomen vangen veel wind.
Steven
De iPhone is echt niet de enige met een ontvangstprobleem, zo blijkt. Nadat Nokia zich vol trots op de borst heeft geklopt dat je hun telefoons op elke manier kunt vasthouden, kwamen er veel reacties los van gebruikers die ook met Nokia (en HTC) problemen hebben.
Ä°k snap niet waarom nou zo overdreven wordt gesproken iphone 3g en 3gs had zelfde problemen met 3g verbinding voor de eerste update was met iphone 3g niet eens fatsoenlijk mogelijk om 3g verbinding te maken
Edgar
Origineel geplaatst door S1W (…) vergelijkbaar met de letselschade advocatuur in NL. Ze schieten op alles wat ook maar een beetje kans maakt op een schadevergoeding en raken 1 op 100 keer eens…
Bollocks. Je vergelijking gaat volledig mank. Je weet echt niet waar je het over hebt en roept maar wat. Misschien is het verstandig om eens wat vaker ‘ik vind’ of ‘mijns inziens’ te schrijven, zodat voorkomen wordt dat jouw absurde stellingen als waarheid worden gepresenteerd.
Over de iPhone 4: ik houd mijn 3GS nog maar even en ga te zijner tijd wel voor de 5.
killingsjaakie
omdat je weet dat de antenne in de rand zit gaan mensen de hele rand aftasten en ook kijken naar verlies in bereik, maar mijn huidige iPhone verspringt soms ook van 3g naar gprs wanneer ik op pak. De eerste signalen zijn er juist ook dat de nieuwe iPhone met t-mobile beter bereik heeft.
… En bij ons in de stad is sinds de netwerkverbeteringen afgelopen maand t-mobile van gprs naar volle 3g ontvangst gegaan ook binnen in winkels en huizen. Blijkbaar wordt er dus wel degelijk geïnvesteerd. Als vodafone met 300.000 iphone aansluitingen komt gaan ze ook plat. T-mobile loopt dus voor…
Ik wacht op de iPhone 5.Geloof me, binnen 6 maanden gaan we dingen beginnen te zien op internet over het volgende model.
Zo kan je elke keer blijven wachten, de iPhone “6” zal weer beter zijn dan de “5” , dus kan je beter op nummer 6 blijven wachten, of beter wacht op nummer “7” of “8” en ondertussen zit je nog op dat “oudje” te bellen die ook al niet al te best was, de 3GS heeft in het begin ook heel wat negatieve reacties gehad en nu nummer “4” er is blijkt het toestel toch ineens weer goed, zo goed dat je geen iPhone 4 koopt maar toch weer de 3GS.
Eerst zien dan geloven, de 4 is nog niet eens te koop in Nederland, als Iphoneclub een test gedaan heeft van de Nederlandse modellen en die problemen zijn er dan nog steeds dan kunnen we inderdaad gaan twijfelen maar om nou meteen die rechtzaakzieke Amerikanen te geloven die je al aanklagen om het aanklagen gaat me nu nog te ver.
Zeker als het een softwareprobleem zou zijn.
Dbr
Kijk, als jullie nog steeds denken dat dit volledig door een software update verholpen kan worden, dan kijken jullie enkel maar door een roze apple bril. Vergis je niet, ik heb zelf veel iMacs, Macbooks, iPhones & iPads, ik hou zelf ook van de apple producten. Maar ik heb er toch wel een nuchtere kijk op… Apple doet het vooral goed door hun superieure softwarekwaliteiten en opmerkelijk goede afwerking op vlak van design. Op vlak van hardware (intern dan) zelf, zijn ze net zoals de doorsnee hardware fabrikant. Als je kijkt naar de bedrijfsresultaten dan zie je ook dat ze een gemiddelde winstratio hebben van 22%, je weet ook dat de software redelijk goedkoop is voor de meeste producten (de professionele producten zoals Aperture of OSX server dus buiten beschouwing gelaten), de computerproducten zijn ook steeds meer en meer in concurrentie met de prijzen van andere hardwarefabrikanten (nog niet helemaal, dat geef ik ook toe). App store & iTunes zijn break even, ik durf wedden dat het ongeveer ook zo zal zijn voor hun MobileMe dienst, als (ex-)netwerkbeheerder weet ik dat je die kosten niet mag onderschatten, vergeet ook niet dat de naast MobileMe ook een volledige push service onderhouden moet worden… Hun grootste winst halen ze uit hun verkoop van iPods/iPads & iPhones dat ze op de markt zetten als luxeproduct.
Over die nieuwe iPhone dan, je ziet duidelijk dat door die death grip er door inductie problemen veroorzaakt worden. Het ontvangstsignaal verandert opmerkelijk (er is een reden waarom beide antennes gescheiden werden), dus moet er naar een (meestal lagere & tragere) frequentie geschakeld worden dat ervoor moet zorgen dat de verbinding terug stabiel blijft. Tot zover het hardware probleem. Het softwareprobleem zorgde ervoor dat het schakelen tussen frequenties niet altijd lukt. Als dat probleem opgelost wordt via een software update, dan hebben we een tijdelijke fix.
Maar ik opteer nog steeds voor een permanente fix, waarbij ook dat hardware probleem opgelost wordt, als dat een terugroep van de eerste paar batches iPhones vereist, dan is dat gewoon nodig… Sony heeft het al moeten doen, Dell ook en nog vele andere bedrijven hebben het al moeten doen. Voor een product met een winstratio van om en bij de 25% tot 30% en dat zich voordoet als luxeproduct (zowel iPhone 4 als de Nokia E71) mag je dat toch wel verwachten. Ook voor een niet luxe product verwacht ik zelfs dat ze het terugroepen, zoals een paar van die Nokia’s …
Gert
Ik vind dit een ontzettend belangrijk onderwerp en het stoort me bijzonder dat er zoveel vage, slecht geverifieerde informatie over wordt verspreid.
Ik begin steeds sterker te vermoeden dat dit wederom is begonnen als een ‘geintje’ van Gizmodo.com en dat er nu professionele bedrijven een slaatje uit beginnen te slaan.
De reden is dat dit erg lijkt op de heisa in de zomer van 2008.
Ik heb in september 2008 iemand gesproken die toen in opdracht van Vodafone net zulke publiciteit over de eerste iPhones in Nederland moest genereren. Dat was zijn *dagtaak*, gedurende zo’n 4 maanden. Zijn naam weet ik niet meer maar hij woonde op het Paramariboplein in Amsterdam.
Dat ging toen ook over 3G-ontvangst. Ook toen haalde dat de nationale pers, kwaakte iedereen lustig mee en was er eigenlijk geen groter probleem dan bij andere telefoons.
Inmiddels lijken de meesten dat te zijn vergeten, inclusief de redactie van iPhoneclub.nl.
Als iPhoneclub *echt* de kwaliteit van zijn artikelen over dit onderwerp wat wil verbeteren, zou het schelen als:
1: Er een onderscheid zou worden gemaakt tussen rapportages van mensen die zich in bochten wringen om de ontvangstindicator te beinvloeden (zoals http://www.gizmodo.com) en gebruikers die daadwerkelijk problemen met bellen hebben.
2: De *belkwaliteit* van de iPhone met die van andere telefoons in vergelijkbare situaties werdt vergeleken (iPhone 3GS bijvoorbeeld)
3: Zo oud mogelijke bronnen van geruchten zouden worden genoemd, die zijn namelijk prima te traceren via het web.
4: Een breder perspectief werd gekozen, zoals ik hierboven enigszins doe.
[update]
5: Ook bij artikelen over rechtzaken in Amerika draait het voor mij, en ik vermoed vele andere lezers, om de vraag: hoe goed belt iPhone 4 *echt*? Daarom word ik aangetrokken door dit artikel. Ik ben stiknieuwsgierig. Het zou fijn zijn als die vraag dan ook steeds het start- en eindpunt van zo’n artikel zou zijn.
Albert
Wat ik me elke keer afvraag: worden de nieuwe producten wel getest? Op het moment dat je een nieuwe iPhone hebt gemaakt en je prikt er een SIM-kaartje in dan ga toch ook testen of de telefoon voldoende bereik heeft etc. Er zullen zeker testmethodes voor ontwikkeld zijn. Ik vind het jammer dat er gelijk na introductie problemen van deze omvang gemeld worden.
iNerd
@Dbr: Mijn 3GS heeft precies hetzelfde probleem na update met iOS 4 (net zoals bij veel mensen) dus dat het een hardwarefout is is uit de lucht gegrepen: http://www.youtube.com/watch?v=iKNu1HhJ-Us
Lang verhaal dus om uiteindelijk alleen maar je speculaties te botvieren…
Origineel geplaatst door Albert Wat ik me elke keer afvraag: worden de nieuwe producten wel getest? Op het moment dat je een nieuwe iPhone hebt gemaakt en je prikt er een SIM-kaartje in dan ga toch ook testen of de telefoon voldoende bereik heeft etc. Er zullen zeker testmethodes voor ontwikkeld zijn. Ik vind het jammer dat er gelijk na introductie problemen van deze omvang gemeld worden.
Dat is niet moeilijk, het was onoverkomelijk omdat de iPhone een hoesje had zodat het geleek op een 3G of 3GS toestel. Dus daar kan je apple niet op aanrekenen, toch allesins niet op hun field tests… Misschien wel tijdens de ontwikkelingsfase, ze hadden beter moeten kijken naar wat de mogelijke gevolgen zou zijn van externe antennes…
Gert
Origineel geplaatst door Albert Wat ik me elke keer afvraag: worden de nieuwe producten wel getest? Op het moment dat je een nieuwe iPhone hebt gemaakt en je prikt er een SIM-kaartje in dan ga toch ook testen of de telefoon voldoende bereik heeft etc. Er zullen zeker testmethodes voor ontwikkeld zijn. Ik vind het jammer dat er gelijk na introductie problemen van deze omvang gemeld worden.
De problemen zijn niet bewezen groter dan bij andere telefoons.
Het is allemaal hetzelfde geleuter als 2 jaar geleden rond de 3G. Zie mijn bijdrage hierboven.
Rick
Origineel geplaatst door Joep Origineel geplaatst door ZaZaOnly in the USA…The USA… het land waar de Iphone vandaan komt…
iPhones komen uit China.
Martijn
Origineel geplaatst door Dbr Kijk, als jullie nog steeds denken dat dit volledig door een software update verholpen kan worden, dan kijken jullie enkel maar door een roze apple bril. Vergis je niet, ik heb zelf veel iMacs, Macbooks, iPhones & iPads, ik hou zelf ook van de apple producten. Maar ik heb er toch wel een nuchtere kijk op… Apple doet het vooral goed door hun superieure softwarekwaliteiten en opmerkelijk goede afwerking op vlak van design. Op vlak van hardware (intern dan) zelf, zijn ze net zoals de doorsnee hardware fabrikant. Als je kijkt naar de bedrijfsresultaten dan zie je ook dat ze een gemiddelde winstratio hebben van 22%, je weet ook dat de software redelijk goedkoop is voor de meeste producten (de professionele producten zoals Aperture of OSX server dus buiten beschouwing gelaten), de computerproducten zijn ook steeds meer en meer in concurrentie met de prijzen van andere hardwarefabrikanten. App store & iTunes zijn break even, ik durf wedden dat het ongeveer ook zo zal zijn voor hun MobileMe dienst, als netwerkbeheerder weet ik dat je die kosten niet mag onderschatten. Hun grootste winst halen ze uit hun iPods/iPads & iPhones dat ze op de markt zetten als luxeproduct.Over die nieuwe iPhone dan, je ziet duidelijk dat door die death grip er door inductie problemen veroorzaakt worden. Het ontvangstsignaal verandert opmerkelijk (er is een reden waarom beide antennes gescheiden werden), dus moet er naar een (meestal lagere & tragere) frequentie geschakeld worden dat ervoor moet zorgen dat de verbinding terug stabiel blijft. Tot zover het hardware probleem. Het softwareprobleem zorgde ervoor dat het schakelen tussen frequenties niet altijd lukt. Als dat probleem opgelost wordt via een software update, dan hebben we een tijdelijke fix.Maar ik opteer nog steeds voor een permanente fix, waarbij ook dat hardware probleem opgelost wordt, als dat een terugroep van de eerste paar batches iPhones vereist, dan is dat gewoon nodig… Sony heeft het al moeten doen, Dell ook en nog vele andere bedrijven hebben het al moeten doen. Voor een product met een winstratio van om en bij de 25% tot 30% en dat zich voordoet als luxeproduct (zowel iPhone 4 als de Nokia E71) mag je dat toch wel verwachten. Ook voor een niet luxe product verwacht ik zelfs dat ze het terugroepen, zoals een paar van die Nokia’s …
Kijk, als jij denkt dat je alles weet, haal je toch niet die iphone 4.
Je stelling is sowieso onzinning, je doet alsof dit de waarheid is, terwijl dit enkel jou perceptie op het verhaal is.
Als je goed het internet rond browsed over deze problemen merk je namelijk op dat 9/10 mensen in de UK nergens last van hebben, en dat iedereen die tot nu toe die problemen heeft ervaren dus bijna uit amerika komt. waar inderdaad het ontvangst sowieso al saus is.
Daarbij ben ik ook nog gaan proberen met mijn 3g, als ik hem hier goed vastgrijp en dus wss een “kwestbare” plek vasthou, valt mijn ontvangst ook helemaal weg naar 0. Ik heb hier normaal echter nog nooit problemen mee gehad. Het lijkt hier dus wel duidelijk op een software probleem sinds OS4.0. Ontvangst is natuurlijk een belangrijke factor en mss ontvangen sommige andere telefoons beter, ik bedoel dat wist ik al toen ik men eerste iphone ging halen. Ik geloof er echter niet in dat de ontvangst zo veel slechter is hier door. Wat wel nog tot de mogelijkheden bevat is dat de ene mens de ander niet is en het dus het geval zou kunnen zijn dat bepaalde mensen met een bepaald soort huid dit probleem wel hebben en andere niet. Constructiefout is dus een twijfelgeval. Ik zal het nieuws nog van dichtbij volgen totdat ik hem zelf ga kopen, maar zie tot nu toch niet in waarom niet. Maar ik zou zeggen, koop hem niet als je nu alleen kunt zeiken, dat maakt mijn iphone 4 alleen maar unieker.
Lees het eens volledig het gaat om 2 problemen, een hardware probleem en softwareprobleem… Dat softwareprobleem komt dus ook voor bij de 3GS en 3G, dat op die video kan ik ook nabootsen op mijn iPhone 3G en 3GS, maar dat is normaal, dat is het schakelen van frequenties dat nu daadwerkelijk op de juiste manier wordt weergegeven, als die video 5 sec langer duurde, dan zou je zien dat het maar een seconde op 1 blokje staat en dan terug naar maximaal bereik gaat eens het volledig op een andere frequentie geschakeld is. Nu gaan ze op visueel vlak de lag wijzigen en enkel maar de balken veranderen eens er op een andere frequentie geschakeld wordt. Intern wordt er dan wel ook het probleem van no service op de iPhone 4 opgelost door een aanpassing zodat er ook een frequentie met een lagere SNR gekozen wordt als er geen andere beschikbaar zijn.
Barend
@Dbr: Ik zie dat jij de iPhone 4 al in bezit hebt en VOLLEDIG hebt geanalyseerd. Proficiat, jij hebt alle antwoorden al. Dat Apple jou niet inhuurt zeg…
Dbr
Origineel geplaatst door Martijn Als je goed het internet rond browsed over deze problemen merk je namelijk op dat 9/10 mensen in de UK nergens last van hebben, en dat iedereen die tot nu toe die problemen heeft ervaren dus bijna uit amerika komt. waar inderdaad het ontvangst sowieso al saus is.
Als je mijn post leest, dan weet je ook dat het terugschakelt naar een lagere frequentie, het probleem komt sowieso minder voor in Europa omdat we hier op een lagere frequentieband zitten, dus je stelling loopt helemaal mank. De enige eigen perceptie is waar ze hun winst halen, en zo vergezocht lijkt mij dat niet… De totale winstratio is een cijfer, dat kan je halen uit hun bedrijfsresultaten…
Volgend de eerste revieuw op iPhoneclub (twee toestellen uit UK)
Eentje heeft last van death grip, de ander totaal niet.
en tja ligt het dan aan de soft- of hardware…….
Eerst de update maar ff afwachten, wellicht dat het dan beter gaat.
Dbr
Origineel geplaatst door Barend Ik zie dat jij de iPhone 4 al in bezit hebt en VOLLEDIG hebt geanalyseerd. Proficiat, jij hebt alle antwoorden al. Dat Apple jou niet inhuurt zeg…
Ik verwacht gewoon van elk product en fabrikant dat hun producten kwaliteitsvol zijn en dat fouten juist afgehandeld worden. Ik kijk niet door een roze bril heen en ontken niet de problemen die er zijn zoals velen hier dat doen. Als apple fan moet je dat ook kunnen inzien en mag je toch verwachten dat je als consument dat wanneer er problemen zijn, dat die dan ook opgelost worden, pas dan kunnen we juichen.
KillRoy
haha, ik kan dus met de 3GS (iOS4) ook het probleem reproduceren.
leg de duim van de linker hand op de volume knoppen, de bal van je duim links onder en je vingers gewoon aan de rechterkant van het toestel. Zeg maar zodat je iPhone in je soort kommetje ligt.
Na een minuut zie je al zeker dat de streepjes terug lopen van je ontvangst.
Het is dus niet iPhone 4 gerelateerd, maar het is software gerelateerd (iOS4)
probleem heb ik nooit ervaren omdat ik een siliconen hoesje om te iPhone heb, maar dacht eens even te checken nadat ik las dat ook de 3G en de 3GS er last van zouden hebben.
Check het zelf, en laat het even weten hier zodat er een beeld ontstaat waar we meer aan hebben dan het eeuwige ‘ik heb gelijk en jij niet’ verhaal zoals hierboven…
leg de duim van de linker hand op de volume knoppen, de bal van je duim links onder en je vingers gewoon aan de rechterkant van het toestel. Zeg maar zodat je iPhone in je soort kommetje ligt.
Na een minuut zie je al zeker dat de streepjes terug lopen van je ontvangst.
Het is dus niet iPhone 4 gerelateerd, maar het is software gerelateerd (iOS4)
Hou hem eens langer vast op deze death grip, het grote verschil komt hierna, bij iPhone 4 komt er no service erachter, bij de 3G en 3GS is hij op dat moment bezig met te schakelen naar een andere frequentie en komen de balkjes terug…
puccini
Tja, Ze verkopen inderdaad een toestel wat niet goed functioneert, en als ik de berichten moet geloven wisten ze dat van te voren , dus met andere woorden Apple verkoopt een product dat niet goed werkt.
De arrogantie van Apple/S.Jobs moet nu maar eens meteen worden aangepakt.
Huppa !
Dbr
Origineel geplaatst door puccini Tja, Ze verkopen inderdaad een toestel wat niet goed functioneert, en als ik de berichten moet geloven wisten ze dat van te voren , dus met andere woorden Apple verkoopt een product dat niet goed werkt. De arrogantie van Apple/S.Jobs moet nu maar eens meteen worden aangepakt. Huppa !
Dat is nu ook niet waar, het kan heel goed zijn dat ze het niet wisten, net omwille van hun geheimhouding, daardoor is er steeds een beschermingshoes rond de iPhones zodat het geleek op de oude iPhone 3G/S.
nope, na enkele minuten op zoeken komt er toch echt een ‘geen service’
alchemist
Ik ben benieuwd of dit iets zal uithalen. Een schop onder de kont van Apple zal voor de consument alleen maar goed zijn.
alchemist
@KillRoy: ik heb gedaan wat je zei (iphone 3g iOS4) maar het signaal blijft bij mij echt hetzelfde.
Monkey
Origineel geplaatst door ZaZa @ZaZa: @Danny Bevers:In Nederland of andere landen zouden ze er niet meteen als een parasiet op duiken. Als er iets niet helemaal goed is moet eerst de kans gegeven worden dit op te lossen ipv dit wangedrag te vertonen!
Pannekoek, wat is hier nou wangedrag!!
Er wordt iets verkocht wat niet in orde is!!
Bij mij gaan de streepjes naar beneden, zegt dan ‘zoeken’ en na een tijdje komt er ‘geen service’
Zpdra je ‘the grip’ los laat komt na een paar seconden gewoon weer de ontvangst.
Ik moet wel zeggen dat ik hier alleen GPRS ontvangst heb en geen 3G dus weet niet of het ook met 3G zo is, wat weer het niet omschakelen kan verklaren waar Dbr het over heeft…
Knuster
Zwaar overroepen denk ik! Ik ga natuurlijk niet ontkennen dat er bij bepaalde iphones problemen zijn, maar de 4 iphone’s die ik gekocht heb 6 dagen geleden in London hebben totaal geen problemen. Die van mij verliest geen enkel balkje hoe ik hem ook vasthoud en van de andere 3 die ik verkocht heb, hebben ze mij al laten weten dat die het probleem ook totaal niet hebben.
Ik ben het aardig met je eens. Maar ik begrijp niet hoe je kan begrijpen dat bij het fieldtesten het normaal is dat ze dit niet zouden zien door het weg te schuiven onder dat ze een hoesje nodig hadden. Ik verwacht namelijk dat het grondig getest is en dus ook buiten het hoestje, en dat hoeft van mij part niet eens op straat te gebeuren ofzo (al doen ze dat op het buiten terrein bij Apple zelf) maar het zal wel getest moeten worden. Dus dat hoesje argument vind ik zwak.
Maar nogmaals ik ben het met je eens, je hoort niet een product te lanceren met fouten. En als dat al gebeurt niet zo reageren zoals ze nu gedaan hebben. (wat ze overigens veel te vaak doen (kijk naar copy paste, multitasking) want daarin schepen ze het eerst af als veel te slecht allemaal om het vervolgens maar gebrekkig toe te passen op een volgende en te doen alsof zij dat hebben uitgevonden
Tim
Origineel geplaatst door Dbr Origineel geplaatst door KillRoyaha, ik kan dus met de 3GS (iOS4) ook het probleem reproduceren.leg de duim van de linker hand op de volume knoppen, de bal van je duim links onder en je vingers gewoon aan de rechterkant van het toestel. Zeg maar zodat je iPhone in je soort kommetje ligt.Na een minuut zie je al zeker dat de streepjes terug lopen van je ontvangst.Het is dus niet iPhone 4 gerelateerd, maar het is software gerelateerd (iOS4)Hou hem eens langer vast op deze death grip, het grote verschil komt hierna, bij iPhone 4 komt er no service erachter, bij de 3G en 3GS is hij op dat moment bezig met te schakelen naar een andere frequentie en komen de balkjes terug…
Gewoon een oude 3G, iOS4. Na een halve minuut staat er al Geen Service en komt pas weer bereik als ik loslaat. Gelukkig heb ik altijd mijn telefoon met rechts vast.
Ondanks dat het bekend is dat bij veel toestellen, niet alleen Apple, het geval is dat het bereik minder wordt, is het natuurlijk wel van den zotte dat bij Apple het bereik volledig wegvalt. Ben benieuwd naar de ontwikkelingen.
Pim Brussee
Inmiddels 2 iPhone 4 toestellen binnen mijn kennissen kring. En zij hebben beiden totaal geen problemen met het ontvangst.
Ik denk eerder dat het probleem in iOS4 ligt, want onze 3G en 3Gs hebben sinds de update constant verbindingsproblemen. Vooral email en internet. Het lijkt de politiek wel daar demoniseren ze ook partijen, net zo als bij de iPhone 4.
HowowcanIgo
@dbr:
Ik ben het met je eens.
Als niet alle telefoons het hebben en iedereen normaal gezien dezelfde software heeft, is het dan toch wel duidelijk dat het om hardware gaat. Een fout in’t productieproces?
Ik ben er wel van overtuigd dat ze hier rekening mee gehouden hebben aangezien ze toch gekozen hebben. Ze wisten toch ongetwijfeld de gevolgen van een externe antenne. Volgens mij gaat het dus om een productiefout. Oooooof, sommige mensen kunnen die ‘death grip’ niet simuleren door andere huid, onhandigheid, whatever. ‘t Blijft een hardwareprobleem en in dat geval bij alle telefoons.
Maar misschien zullen we er nooit iets van merken alhier door betere ontvangst, andere frequenties, ….
Joostmans
Waar ik nou zo extra van geniet zijn die verhalen van “Onzin, ik heb 6 iphones gekocht en ze werken allemaal perfect”.
Die prachtige verbazing.
Zelf lees ik wel eens die erbarmelijke onzin dat er een vliegtuig is neergestort.
Onzin, ik ben al zeker 80x veilig neergekomen.
@iphonegekk: Alsof er in de wereld geen belangrijkere dingen zijn om 1 voor te worden dan een iPhone. Laatste zin is ook heel volwassen, knul.
ivo
Iedereen weet dat dat twitteraccount een parodie is??? Hoe moet iedereen dat weten? We zijn niet allemaal geaks hoor!
Overigens moet je nooit dat soort twitter berichten serieus nemen want zolang zo n naam vrij is kan iedereen zo n account aanmaken.
ivo
@DBR 12:16. Dus omdat Apple een 3G hoesje gebruikte bij de test kun je ze ziet aanrekenen dat het niet goed getest is??? Ze hadden ook zonder dat hoesje moeten testen. Maar volgens mij is dit hele gedoe een anti Apple storm in een glas water. Jouw argument gaat echter niet op.
Dbr
Wat ik daarmee bedoel is dat ik de fout enigszins begrijp hoe het kwam dat ze het niet tijdens de test niet gevonden hebben. Daarmee keur ik hun tests nog niet goed, ik hoop gewoon dat ze bij volgende tests hun methodes anders aanpakken, er moet geleerd worden uit de fouten, je mag niet alles zwart wit zien, er zijn fouten gebeurd, de reden waarom er hoesjes gebruikt werden lijkt mij toch wel duidelijk. Nu moet er wel ingezien worden dat er door gebruik van hoesjes er bepaalde problemen niet kan nagebootst worden tijdens de test en moeten ze in de toekomst dit vermijden en hun tests aanpassen. Wat ik verwacht van apple is vooral vanaf nu de problemen op te lossen en het probleem niet te ontkennen…
Origineel geplaatst door TranQuil (wat ze overigens veel te vaak doen (kijk naar copy paste, multitasking) want daarin schepen ze het eerst af als veel te slecht allemaal om het vervolgens maar gebrekkig toe te passen op een volgende en te doen alsof zij dat hebben uitgevonden
Inderdaad, toen microsoft zei over hun Windows Phone development dat ze multitasking deels gingen toelaten via vooraf gedefinieerde services, werd het zodanig slecht ontvangen door het publiek. Paar maanden later een keynote over IOS4 met dezelfde technieken en werd als heilig verklaard door diezelfde community. Wie is er hier dan nog objectief…
Vanaf er een kwaad woord gepraat wordt over Apple, wordt er direct in de tegenaanval gesprongen, leer inzien dat ieder bedrijf fouten kan maken, je helpt er jezelf mee, want je krijgt erdoor een beter product van… Als er niemand de problemen zal aanklagen zal er niet genoeg moeite gedaan worden om deze goed op te lossen.
yoeri
Als het zo’n ‘slecht’ toestel is zoals velen vermoeden dan begrijp ik niet dat er op slechts 3 dagen tijd 1,7 MILJOEN exemplaren over de toonbank gingen en dit slechts in een 4-tal landen !!!
Allemaal bullsh*t als je’t mij vraagt.
Sowie
Ik heb het net geprobeerd en
Je heb inderdaad gelijk bij mij liepen de streepjes binnen 10 seconden al naar beneden.Mijn iPhone draait ook op ios4
Later als ik groot ben hoop ik ook zoveel tijd te hebben om bezig te zijn met iets dat de tijd wel zal uitwijzen…
Maar even flink doorwerken dan 😀
En wat mij betreft…geniet van wat er WEL kan…dat maakt het leven een stuk leuker.
KillRoy
Origineel geplaatst door yoeri Als het zo’n ’slecht’ toestel is zoals velen vermoeden dan begrijp ik niet dat er op slechts 3 dagen tijd 1,7 MILJOEN exemplaren over de toonbank gingen en dit slechts in een 4-tal landen !!! Allemaal bullsh*t als je’t mij vraagt.
Het betreft hier natuurlijk wel een nieuw toestel wat geïntroduceerd wordt, en eer er problemen ontdekt zijn met het toestel cq firmware door consumenten, dan zijn we al een aantal dagen verder.
Bovendien weet een groot van de kopers geeneens dat er een probleem is! Al moet ik zeggen dat Apple costumers over het algemeen beter ingelicht zijn over de hard/software van Apple dan een de costumers van een ander merk.
Gerardus89
Origineel geplaatst door Dbr Origineel geplaatst door KillRoyaha, ik kan dus met de 3GS (iOS4) ook het probleem reproduceren.leg de duim van de linker hand op de volume knoppen, de bal van je duim links onder en je vingers gewoon aan de rechterkant van het toestel. Zeg maar zodat je iPhone in je soort kommetje ligt.Na een minuut zie je al zeker dat de streepjes terug lopen van je ontvangst.Het is dus niet iPhone 4 gerelateerd, maar het is software gerelateerd (iOS4)Hou hem eens langer vast op deze death grip, het grote verschil komt hierna, bij iPhone 4 komt er no service erachter, bij de 3G en 3GS is hij op dat moment bezig met te schakelen naar een andere frequentie en komen de balkjes terug…
Ik heb anders genoeg verhalen van mensen op macrumors gelezen, dat hun iPhone 4 ook weleens terugging van 1 balkje naar weer 4 of 5, dus niet naar no service.
Ik heb al je reacties gelezen, doe nou niet alsof je alles perfect weet. Ik heb die fout vaak genoeg gemaakt, en dat heeft me al genoeg problemen opgelevert 😉
iPhonez
@Dbr: Barend bedoelt dat je net als vele anderen het product niet zelf in handen hebt; zelf getest hebt en zelf een reproduceerbaar probleem hebt geconstateerd. Als dat wel zo is, dan heb ik ergens overheen gelezen. Door de mening van anderen blindelings te volgen heb je net zo’n roze bril op…alleen zie je het zelf niet 😉
Als ik punten moet geven voor de duidelijkheid van je artikel, dan kreeg je van mij 100 punten 🙂
WvB22
Normaal hou ik niet zo van die lawsuits maar in dit geval ben ik wel voorstander. Op deze manier weet je tenminste zeker dat een fabrikant als de sodemieter achter zo’n fout aan gaat want zo’n geintje kost anders veel te veel geld. Er zit dus ook wel een positieve kant aan.
WvB22
Toch is dit een heel merkwaardige bug. Het lijkt erop dat niet iedereen het signaalverlies kan reproduceren maar tegelijkertijd is er overweldigend aantal mensen die er wel last van hebben. Echt vreemd want bij een design fout moet iedereen het kunnen reproduceren. Bij een software fout idem dito. Vreemde zaak dus. Naar mijn idee kunnen het maar een paar dingen zijn:
1. Sommige mensen snappen niet hoe de fout te reproduceren is.
2. Het heeft met het signaal van de provider te maken (is bijvoorbeeld al zwak, iPhone geeft te optimistisch beeld van signaal en een simpele hand om antenne is voldoende om signaal helemaal weg te laten vallen).
3. Het is een productiefout. De iPhones worden te snel en te slordig in elkaar gezet als gevolg van de grote vraag. De ene telefoon is prima, de andere niet.
4. Het heeft te maken met specifieke eigenschappen van mensen (sommige mensen hebben misschien meer last van zweethanden dan anderen).
Ik gok zelf op nummer 3.
iPhone 4: en god zag dat het goed was....
Apple werkt aan een oplossing. Laten we daar nu eens even op wachten en kijken of daarmee het probleem met de ontvangst daadwerkelijk is verholpen…..
Tom D
Apple lost dit wel op, dus gewoon afwachten.
JoDoKs
Vanaf iOS4 heeft m’n 3GS juist een veel stabieler ontvangst!!
Ren niet achter alle geruchten en gelijkhebbers aan, de feiten zijn er maar zie wel hoe 4 werkelijk is.
het blijven natuurlijk “amerikoanders” eh…
Tuurlijk! Niet wachten op de update, meteen een zaak aanspannen!!! Only in the USA…
The USA… het land waar de Iphone vandaan komt…
@ZaZa:
Beter nu dan wachten. Ze verkopen nu een toestel wat gebreken heeft en dan vind ik het terecht dat men niet wacht tot apple heel misschien met een update het probleem oplost.
Maarja was te verwachten. “Only in the USA” Logisch kan slechts in NL doen waar het toestel nog niet uit is.
tja… Class action law suits zijn in de US aan de orde van de dag (minuut). Die firma’s leven van Class Actions, vergelijkbaar met de letselschade advocatuur in NL. Ze schieten op alles wat ook maar een beetje kans maakt op een schadevergoeding en raken 1 op 100 keer eens… Weinig kans dus.
Edit: overigens heeft men dan wel een minimaal aantal ‘klagers’ nodig die zich scharen achter de class act, en dan moet een rechter ook nog toestemmen met een daadwerkelijke rechtzaak.
@S1W
En dan nog wint Apple.
@Joep: Oja, omdat de iPhone daar vandaan komt is dit natuurlijk een stuk minder belachelijk…
@ZaZa: @Danny Bevers:
In Nederland of andere landen zouden ze er niet meteen als een parasiet op duiken. Als er iets niet helemaal goed is moet eerst de kans gegeven worden dit op te lossen ipv dit wangedrag te vertonen!
Waarom een rechtzaak aanspannen? Ze kunnen het toestel toch terug brengen binnen 8werkdagen. Waarom zeuren als je de deal nog ongedaan kan maken.
Ontvangstproblemen, toch kopen de mensen iPhones 4’s ! Niet te geloven he ?!
Ik ging een iPhone 4 kopen, ik had mijn 3GS al verkocht een tijd geleden. Nu heb ik weer een 3GS gekocht. Deze keer ga ik dit model gewoon overslaan. De 3GS blijft een goed model, het werkt perfect.
Ben ook een “gadget man” hoor. Maar, 739 euro geven voor een slecht model doe ik niet.
Ok, het is een mooie, nieuwe functies, betere camera met flash, maar ontvangst is het belangrijkst punt van een telefoon ! Kom aan !
Ik wacht op de iPhone 5.
Geloof me, binnen 6 maanden gaan we dingen beginnen te zien op internet over het volgende model.
🙂
Hoge bomen vangen veel wind.
De iPhone is echt niet de enige met een ontvangstprobleem, zo blijkt. Nadat Nokia zich vol trots op de borst heeft geklopt dat je hun telefoons op elke manier kunt vasthouden, kwamen er veel reacties los van gebruikers die ook met Nokia (en HTC) problemen hebben.
http://www.appleinsider.com/articles/10/06/28/nokia_pokes_at_iphone_4_death_grip_gets_called_on_it.html
Ä°k snap niet waarom nou zo overdreven wordt gesproken iphone 3g en 3gs had zelfde problemen met 3g verbinding voor de eerste update was met iphone 3g niet eens fatsoenlijk mogelijk om 3g verbinding te maken
Bollocks. Je vergelijking gaat volledig mank. Je weet echt niet waar je het over hebt en roept maar wat. Misschien is het verstandig om eens wat vaker ‘ik vind’ of ‘mijns inziens’ te schrijven, zodat voorkomen wordt dat jouw absurde stellingen als waarheid worden gepresenteerd.
Over de iPhone 4: ik houd mijn 3GS nog maar even en ga te zijner tijd wel voor de 5.
omdat je weet dat de antenne in de rand zit gaan mensen de hele rand aftasten en ook kijken naar verlies in bereik, maar mijn huidige iPhone verspringt soms ook van 3g naar gprs wanneer ik op pak. De eerste signalen zijn er juist ook dat de nieuwe iPhone met t-mobile beter bereik heeft.
… En bij ons in de stad is sinds de netwerkverbeteringen afgelopen maand t-mobile van gprs naar volle 3g ontvangst gegaan ook binnen in winkels en huizen. Blijkbaar wordt er dus wel degelijk geïnvesteerd. Als vodafone met 300.000 iphone aansluitingen komt gaan ze ook plat. T-mobile loopt dus voor…
Ik wacht op de iPhone 5.Geloof me, binnen 6 maanden gaan we dingen beginnen te zien op internet over het volgende model.
Zo kan je elke keer blijven wachten, de iPhone “6” zal weer beter zijn dan de “5” , dus kan je beter op nummer 6 blijven wachten, of beter wacht op nummer “7” of “8” en ondertussen zit je nog op dat “oudje” te bellen die ook al niet al te best was, de 3GS heeft in het begin ook heel wat negatieve reacties gehad en nu nummer “4” er is blijkt het toestel toch ineens weer goed, zo goed dat je geen iPhone 4 koopt maar toch weer de 3GS.
Eerst zien dan geloven, de 4 is nog niet eens te koop in Nederland, als Iphoneclub een test gedaan heeft van de Nederlandse modellen en die problemen zijn er dan nog steeds dan kunnen we inderdaad gaan twijfelen maar om nou meteen die rechtzaakzieke Amerikanen te geloven die je al aanklagen om het aanklagen gaat me nu nog te ver.
Zeker als het een softwareprobleem zou zijn.
Kijk, als jullie nog steeds denken dat dit volledig door een software update verholpen kan worden, dan kijken jullie enkel maar door een roze apple bril. Vergis je niet, ik heb zelf veel iMacs, Macbooks, iPhones & iPads, ik hou zelf ook van de apple producten. Maar ik heb er toch wel een nuchtere kijk op… Apple doet het vooral goed door hun superieure softwarekwaliteiten en opmerkelijk goede afwerking op vlak van design. Op vlak van hardware (intern dan) zelf, zijn ze net zoals de doorsnee hardware fabrikant. Als je kijkt naar de bedrijfsresultaten dan zie je ook dat ze een gemiddelde winstratio hebben van 22%, je weet ook dat de software redelijk goedkoop is voor de meeste producten (de professionele producten zoals Aperture of OSX server dus buiten beschouwing gelaten), de computerproducten zijn ook steeds meer en meer in concurrentie met de prijzen van andere hardwarefabrikanten (nog niet helemaal, dat geef ik ook toe). App store & iTunes zijn break even, ik durf wedden dat het ongeveer ook zo zal zijn voor hun MobileMe dienst, als (ex-)netwerkbeheerder weet ik dat je die kosten niet mag onderschatten, vergeet ook niet dat de naast MobileMe ook een volledige push service onderhouden moet worden… Hun grootste winst halen ze uit hun verkoop van iPods/iPads & iPhones dat ze op de markt zetten als luxeproduct.
Over die nieuwe iPhone dan, je ziet duidelijk dat door die death grip er door inductie problemen veroorzaakt worden. Het ontvangstsignaal verandert opmerkelijk (er is een reden waarom beide antennes gescheiden werden), dus moet er naar een (meestal lagere & tragere) frequentie geschakeld worden dat ervoor moet zorgen dat de verbinding terug stabiel blijft. Tot zover het hardware probleem. Het softwareprobleem zorgde ervoor dat het schakelen tussen frequenties niet altijd lukt. Als dat probleem opgelost wordt via een software update, dan hebben we een tijdelijke fix.
Maar ik opteer nog steeds voor een permanente fix, waarbij ook dat hardware probleem opgelost wordt, als dat een terugroep van de eerste paar batches iPhones vereist, dan is dat gewoon nodig… Sony heeft het al moeten doen, Dell ook en nog vele andere bedrijven hebben het al moeten doen. Voor een product met een winstratio van om en bij de 25% tot 30% en dat zich voordoet als luxeproduct (zowel iPhone 4 als de Nokia E71) mag je dat toch wel verwachten. Ook voor een niet luxe product verwacht ik zelfs dat ze het terugroepen, zoals een paar van die Nokia’s …
Ik vind dit een ontzettend belangrijk onderwerp en het stoort me bijzonder dat er zoveel vage, slecht geverifieerde informatie over wordt verspreid.
Ik begin steeds sterker te vermoeden dat dit wederom is begonnen als een ‘geintje’ van Gizmodo.com en dat er nu professionele bedrijven een slaatje uit beginnen te slaan.
De reden is dat dit erg lijkt op de heisa in de zomer van 2008.
Ik heb in september 2008 iemand gesproken die toen in opdracht van Vodafone net zulke publiciteit over de eerste iPhones in Nederland moest genereren. Dat was zijn *dagtaak*, gedurende zo’n 4 maanden. Zijn naam weet ik niet meer maar hij woonde op het Paramariboplein in Amsterdam.
Dat ging toen ook over 3G-ontvangst. Ook toen haalde dat de nationale pers, kwaakte iedereen lustig mee en was er eigenlijk geen groter probleem dan bij andere telefoons.
Inmiddels lijken de meesten dat te zijn vergeten, inclusief de redactie van iPhoneclub.nl.
Hieronder een paar links naar de berichtgeving op iPhoneclub destijds, die net als nu op hype en geruchten was gebaseerd en deze nauwelijks in een breder perspectief plaatste:
https://www.iculture.nl/10998/problemen-met-iphone-3g-ontvangst-t-mobile-wijst-naar-toestel-analist-naar-chipset/
https://www.iculture.nl/11611/gerucht-slechts-2-van-iphone-bezitters-heeft-3g-problemen/
Om de zaak in een nog wat breder perspectief te plaatsen, hier video’s over dezelfde “problemen” met diverse Nokia toestellen:
http://www.youtube.com/watch?v=gi1gHDa7-X0
http://www.youtube.com/watch?v=B_RP7Fn1w8Q
http://www.youtube.com/watch?v=yQ7t75Uo6qQ
HTC Droid:
http://www.youtube.com/watch?v=eaDE941PzQk
HTC Nexus One:
http://www.youtube.com/watch?v=x2g5J4qPp54
Als iPhoneclub *echt* de kwaliteit van zijn artikelen over dit onderwerp wat wil verbeteren, zou het schelen als:
1: Er een onderscheid zou worden gemaakt tussen rapportages van mensen die zich in bochten wringen om de ontvangstindicator te beinvloeden (zoals http://www.gizmodo.com) en gebruikers die daadwerkelijk problemen met bellen hebben.
2: De *belkwaliteit* van de iPhone met die van andere telefoons in vergelijkbare situaties werdt vergeleken (iPhone 3GS bijvoorbeeld)
3: Zo oud mogelijke bronnen van geruchten zouden worden genoemd, die zijn namelijk prima te traceren via het web.
4: Een breder perspectief werd gekozen, zoals ik hierboven enigszins doe.
[update]
5: Ook bij artikelen over rechtzaken in Amerika draait het voor mij, en ik vermoed vele andere lezers, om de vraag: hoe goed belt iPhone 4 *echt*? Daarom word ik aangetrokken door dit artikel. Ik ben stiknieuwsgierig. Het zou fijn zijn als die vraag dan ook steeds het start- en eindpunt van zo’n artikel zou zijn.
Wat ik me elke keer afvraag: worden de nieuwe producten wel getest? Op het moment dat je een nieuwe iPhone hebt gemaakt en je prikt er een SIM-kaartje in dan ga toch ook testen of de telefoon voldoende bereik heeft etc. Er zullen zeker testmethodes voor ontwikkeld zijn. Ik vind het jammer dat er gelijk na introductie problemen van deze omvang gemeld worden.
@Dbr: Mijn 3GS heeft precies hetzelfde probleem na update met iOS 4 (net zoals bij veel mensen) dus dat het een hardwarefout is is uit de lucht gegrepen:
http://www.youtube.com/watch?v=iKNu1HhJ-Us
Lang verhaal dus om uiteindelijk alleen maar je speculaties te botvieren…
Wat een gezeik alsof Apple de enige is met dit probleem typisch Amerikanen.
Nokia doet het ook: http://conversations.nokia.com/2010/06/28/how-do-you-hold-your-nokia/
Moeten zij ook geen proces aan de broek hebben???
Zie ook: http://www.appleinsider.com/articles/10/06/28/nokia_pokes_at_iphone_4_death_grip_gets_called_on_it.html
Dat is niet moeilijk, het was onoverkomelijk omdat de iPhone een hoesje had zodat het geleek op een 3G of 3GS toestel. Dus daar kan je apple niet op aanrekenen, toch allesins niet op hun field tests… Misschien wel tijdens de ontwikkelingsfase, ze hadden beter moeten kijken naar wat de mogelijke gevolgen zou zijn van externe antennes…
De problemen zijn niet bewezen groter dan bij andere telefoons.
Het is allemaal hetzelfde geleuter als 2 jaar geleden rond de 3G. Zie mijn bijdrage hierboven.
iPhones komen uit China.
Kijk, als jij denkt dat je alles weet, haal je toch niet die iphone 4.
Je stelling is sowieso onzinning, je doet alsof dit de waarheid is, terwijl dit enkel jou perceptie op het verhaal is.
Als je goed het internet rond browsed over deze problemen merk je namelijk op dat 9/10 mensen in de UK nergens last van hebben, en dat iedereen die tot nu toe die problemen heeft ervaren dus bijna uit amerika komt. waar inderdaad het ontvangst sowieso al saus is.
Daarbij ben ik ook nog gaan proberen met mijn 3g, als ik hem hier goed vastgrijp en dus wss een “kwestbare” plek vasthou, valt mijn ontvangst ook helemaal weg naar 0. Ik heb hier normaal echter nog nooit problemen mee gehad. Het lijkt hier dus wel duidelijk op een software probleem sinds OS4.0. Ontvangst is natuurlijk een belangrijke factor en mss ontvangen sommige andere telefoons beter, ik bedoel dat wist ik al toen ik men eerste iphone ging halen. Ik geloof er echter niet in dat de ontvangst zo veel slechter is hier door. Wat wel nog tot de mogelijkheden bevat is dat de ene mens de ander niet is en het dus het geval zou kunnen zijn dat bepaalde mensen met een bepaald soort huid dit probleem wel hebben en andere niet. Constructiefout is dus een twijfelgeval. Ik zal het nieuws nog van dichtbij volgen totdat ik hem zelf ga kopen, maar zie tot nu toch niet in waarom niet. Maar ik zou zeggen, koop hem niet als je nu alleen kunt zeiken, dat maakt mijn iphone 4 alleen maar unieker.
Lees het eens volledig het gaat om 2 problemen, een hardware probleem en softwareprobleem… Dat softwareprobleem komt dus ook voor bij de 3GS en 3G, dat op die video kan ik ook nabootsen op mijn iPhone 3G en 3GS, maar dat is normaal, dat is het schakelen van frequenties dat nu daadwerkelijk op de juiste manier wordt weergegeven, als die video 5 sec langer duurde, dan zou je zien dat het maar een seconde op 1 blokje staat en dan terug naar maximaal bereik gaat eens het volledig op een andere frequentie geschakeld is. Nu gaan ze op visueel vlak de lag wijzigen en enkel maar de balken veranderen eens er op een andere frequentie geschakeld wordt. Intern wordt er dan wel ook het probleem van no service op de iPhone 4 opgelost door een aanpassing zodat er ook een frequentie met een lagere SNR gekozen wordt als er geen andere beschikbaar zijn.
@Dbr: Ik zie dat jij de iPhone 4 al in bezit hebt en VOLLEDIG hebt geanalyseerd. Proficiat, jij hebt alle antwoorden al. Dat Apple jou niet inhuurt zeg…
Als je mijn post leest, dan weet je ook dat het terugschakelt naar een lagere frequentie, het probleem komt sowieso minder voor in Europa omdat we hier op een lagere frequentieband zitten, dus je stelling loopt helemaal mank. De enige eigen perceptie is waar ze hun winst halen, en zo vergezocht lijkt mij dat niet… De totale winstratio is een cijfer, dat kan je halen uit hun bedrijfsresultaten…
@Dbr: En om jou verhaal wat kracht bij te zetten. Zie hier het hardware probleem. Dit lijkt mij toch erg overtuigend: http://www.youtube.com/watch?v=Wzn8QhrYIvI
Volgend de eerste revieuw op iPhoneclub (twee toestellen uit UK)
Eentje heeft last van death grip, de ander totaal niet.
en tja ligt het dan aan de soft- of hardware…….
Eerst de update maar ff afwachten, wellicht dat het dan beter gaat.
Ik verwacht gewoon van elk product en fabrikant dat hun producten kwaliteitsvol zijn en dat fouten juist afgehandeld worden. Ik kijk niet door een roze bril heen en ontken niet de problemen die er zijn zoals velen hier dat doen. Als apple fan moet je dat ook kunnen inzien en mag je toch verwachten dat je als consument dat wanneer er problemen zijn, dat die dan ook opgelost worden, pas dan kunnen we juichen.
haha, ik kan dus met de 3GS (iOS4) ook het probleem reproduceren.
leg de duim van de linker hand op de volume knoppen, de bal van je duim links onder en je vingers gewoon aan de rechterkant van het toestel. Zeg maar zodat je iPhone in je soort kommetje ligt.
Na een minuut zie je al zeker dat de streepjes terug lopen van je ontvangst.
Het is dus niet iPhone 4 gerelateerd, maar het is software gerelateerd (iOS4)
probleem heb ik nooit ervaren omdat ik een siliconen hoesje om te iPhone heb, maar dacht eens even te checken nadat ik las dat ook de 3G en de 3GS er last van zouden hebben.
Check het zelf, en laat het even weten hier zodat er een beeld ontstaat waar we meer aan hebben dan het eeuwige ‘ik heb gelijk en jij niet’ verhaal zoals hierboven…
Hou hem eens langer vast op deze death grip, het grote verschil komt hierna, bij iPhone 4 komt er no service erachter, bij de 3G en 3GS is hij op dat moment bezig met te schakelen naar een andere frequentie en komen de balkjes terug…
Tja, Ze verkopen inderdaad een toestel wat niet goed functioneert, en als ik de berichten moet geloven wisten ze dat van te voren , dus met andere woorden Apple verkoopt een product dat niet goed werkt.
De arrogantie van Apple/S.Jobs moet nu maar eens meteen worden aangepakt.
Huppa !
Dat is nu ook niet waar, het kan heel goed zijn dat ze het niet wisten, net omwille van hun geheimhouding, daardoor is er steeds een beschermingshoes rond de iPhones zodat het geleek op de oude iPhone 3G/S.
@Dbr:
nope, na enkele minuten op zoeken komt er toch echt een ‘geen service’
Ik ben benieuwd of dit iets zal uithalen. Een schop onder de kont van Apple zal voor de consument alleen maar goed zijn.
@KillRoy: ik heb gedaan wat je zei (iphone 3g iOS4) maar het signaal blijft bij mij echt hetzelfde.
Pannekoek, wat is hier nou wangedrag!!
Er wordt iets verkocht wat niet in orde is!!
@alchemist:
OK, nog meer mensen problemen met de 3G of 3GS.
Bij mij gaan de streepjes naar beneden, zegt dan ‘zoeken’ en na een tijdje komt er ‘geen service’
Zpdra je ‘the grip’ los laat komt na een paar seconden gewoon weer de ontvangst.
Ik moet wel zeggen dat ik hier alleen GPRS ontvangst heb en geen 3G dus weet niet of het ook met 3G zo is, wat weer het niet omschakelen kan verklaren waar Dbr het over heeft…
Zwaar overroepen denk ik! Ik ga natuurlijk niet ontkennen dat er bij bepaalde iphones problemen zijn, maar de 4 iphone’s die ik gekocht heb 6 dagen geleden in London hebben totaal geen problemen. Die van mij verliest geen enkel balkje hoe ik hem ook vasthoud en van de andere 3 die ik verkocht heb, hebben ze mij al laten weten dat die het probleem ook totaal niet hebben.
@Dbr:
Ik ben het aardig met je eens. Maar ik begrijp niet hoe je kan begrijpen dat bij het fieldtesten het normaal is dat ze dit niet zouden zien door het weg te schuiven onder dat ze een hoesje nodig hadden. Ik verwacht namelijk dat het grondig getest is en dus ook buiten het hoestje, en dat hoeft van mij part niet eens op straat te gebeuren ofzo (al doen ze dat op het buiten terrein bij Apple zelf) maar het zal wel getest moeten worden. Dus dat hoesje argument vind ik zwak.
Maar nogmaals ik ben het met je eens, je hoort niet een product te lanceren met fouten. En als dat al gebeurt niet zo reageren zoals ze nu gedaan hebben. (wat ze overigens veel te vaak doen (kijk naar copy paste, multitasking) want daarin schepen ze het eerst af als veel te slecht allemaal om het vervolgens maar gebrekkig toe te passen op een volgende en te doen alsof zij dat hebben uitgevonden
Gewoon een oude 3G, iOS4. Na een halve minuut staat er al Geen Service en komt pas weer bereik als ik loslaat. Gelukkig heb ik altijd mijn telefoon met rechts vast.
Ondanks dat het bekend is dat bij veel toestellen, niet alleen Apple, het geval is dat het bereik minder wordt, is het natuurlijk wel van den zotte dat bij Apple het bereik volledig wegvalt. Ben benieuwd naar de ontwikkelingen.
Inmiddels 2 iPhone 4 toestellen binnen mijn kennissen kring. En zij hebben beiden totaal geen problemen met het ontvangst.
Ik denk eerder dat het probleem in iOS4 ligt, want onze 3G en 3Gs hebben sinds de update constant verbindingsproblemen. Vooral email en internet. Het lijkt de politiek wel daar demoniseren ze ook partijen, net zo als bij de iPhone 4.
@dbr:
Ik ben het met je eens.
Als niet alle telefoons het hebben en iedereen normaal gezien dezelfde software heeft, is het dan toch wel duidelijk dat het om hardware gaat. Een fout in’t productieproces?
Ik ben er wel van overtuigd dat ze hier rekening mee gehouden hebben aangezien ze toch gekozen hebben. Ze wisten toch ongetwijfeld de gevolgen van een externe antenne. Volgens mij gaat het dus om een productiefout. Oooooof, sommige mensen kunnen die ‘death grip’ niet simuleren door andere huid, onhandigheid, whatever. ‘t Blijft een hardwareprobleem en in dat geval bij alle telefoons.
Maar misschien zullen we er nooit iets van merken alhier door betere ontvangst, andere frequenties, ….
Waar ik nou zo extra van geniet zijn die verhalen van “Onzin, ik heb 6 iphones gekocht en ze werken allemaal perfect”.
Die prachtige verbazing.
Zelf lees ik wel eens die erbarmelijke onzin dat er een vliegtuig is neergestort.
Onzin, ik ben al zeker 80x veilig neergekomen.
@iphonegekk:Hee, niet gaan schelden.
@iphonegekk: Alsof er in de wereld geen belangrijkere dingen zijn om 1 voor te worden dan een iPhone. Laatste zin is ook heel volwassen, knul.
Iedereen weet dat dat twitteraccount een parodie is??? Hoe moet iedereen dat weten? We zijn niet allemaal geaks hoor!
Overigens moet je nooit dat soort twitter berichten serieus nemen want zolang zo n naam vrij is kan iedereen zo n account aanmaken.
@DBR 12:16. Dus omdat Apple een 3G hoesje gebruikte bij de test kun je ze ziet aanrekenen dat het niet goed getest is??? Ze hadden ook zonder dat hoesje moeten testen. Maar volgens mij is dit hele gedoe een anti Apple storm in een glas water. Jouw argument gaat echter niet op.
Wat ik daarmee bedoel is dat ik de fout enigszins begrijp hoe het kwam dat ze het niet tijdens de test niet gevonden hebben. Daarmee keur ik hun tests nog niet goed, ik hoop gewoon dat ze bij volgende tests hun methodes anders aanpakken, er moet geleerd worden uit de fouten, je mag niet alles zwart wit zien, er zijn fouten gebeurd, de reden waarom er hoesjes gebruikt werden lijkt mij toch wel duidelijk. Nu moet er wel ingezien worden dat er door gebruik van hoesjes er bepaalde problemen niet kan nagebootst worden tijdens de test en moeten ze in de toekomst dit vermijden en hun tests aanpassen. Wat ik verwacht van apple is vooral vanaf nu de problemen op te lossen en het probleem niet te ontkennen…
Ach, doen ze zelf ook als ze de kans krijgen
Inderdaad, toen microsoft zei over hun Windows Phone development dat ze multitasking deels gingen toelaten via vooraf gedefinieerde services, werd het zodanig slecht ontvangen door het publiek. Paar maanden later een keynote over IOS4 met dezelfde technieken en werd als heilig verklaard door diezelfde community. Wie is er hier dan nog objectief…
Vanaf er een kwaad woord gepraat wordt over Apple, wordt er direct in de tegenaanval gesprongen, leer inzien dat ieder bedrijf fouten kan maken, je helpt er jezelf mee, want je krijgt erdoor een beter product van… Als er niemand de problemen zal aanklagen zal er niet genoeg moeite gedaan worden om deze goed op te lossen.
Als het zo’n ‘slecht’ toestel is zoals velen vermoeden dan begrijp ik niet dat er op slechts 3 dagen tijd 1,7 MILJOEN exemplaren over de toonbank gingen en dit slechts in een 4-tal landen !!!
Allemaal bullsh*t als je’t mij vraagt.
Ik heb het net geprobeerd en
Je heb inderdaad gelijk bij mij liepen de streepjes binnen 10 seconden al naar beneden.Mijn iPhone draait ook op ios4
@KillRoy:
Later als ik groot ben hoop ik ook zoveel tijd te hebben om bezig te zijn met iets dat de tijd wel zal uitwijzen…
Maar even flink doorwerken dan 😀
En wat mij betreft…geniet van wat er WEL kan…dat maakt het leven een stuk leuker.
Het betreft hier natuurlijk wel een nieuw toestel wat geïntroduceerd wordt, en eer er problemen ontdekt zijn met het toestel cq firmware door consumenten, dan zijn we al een aantal dagen verder.
Bovendien weet een groot van de kopers geeneens dat er een probleem is! Al moet ik zeggen dat Apple costumers over het algemeen beter ingelicht zijn over de hard/software van Apple dan een de costumers van een ander merk.
Ik heb anders genoeg verhalen van mensen op macrumors gelezen, dat hun iPhone 4 ook weleens terugging van 1 balkje naar weer 4 of 5, dus niet naar no service.
Ik heb al je reacties gelezen, doe nou niet alsof je alles perfect weet. Ik heb die fout vaak genoeg gemaakt, en dat heeft me al genoeg problemen opgelevert 😉
@Dbr: Barend bedoelt dat je net als vele anderen het product niet zelf in handen hebt; zelf getest hebt en zelf een reproduceerbaar probleem hebt geconstateerd. Als dat wel zo is, dan heb ik ergens overheen gelezen. Door de mening van anderen blindelings te volgen heb je net zo’n roze bril op…alleen zie je het zelf niet 😉
Als ik punten moet geven voor de duidelijkheid van je artikel, dan kreeg je van mij 100 punten 🙂
Normaal hou ik niet zo van die lawsuits maar in dit geval ben ik wel voorstander. Op deze manier weet je tenminste zeker dat een fabrikant als de sodemieter achter zo’n fout aan gaat want zo’n geintje kost anders veel te veel geld. Er zit dus ook wel een positieve kant aan.
Toch is dit een heel merkwaardige bug. Het lijkt erop dat niet iedereen het signaalverlies kan reproduceren maar tegelijkertijd is er overweldigend aantal mensen die er wel last van hebben. Echt vreemd want bij een design fout moet iedereen het kunnen reproduceren. Bij een software fout idem dito. Vreemde zaak dus. Naar mijn idee kunnen het maar een paar dingen zijn:
1. Sommige mensen snappen niet hoe de fout te reproduceren is.
2. Het heeft met het signaal van de provider te maken (is bijvoorbeeld al zwak, iPhone geeft te optimistisch beeld van signaal en een simpele hand om antenne is voldoende om signaal helemaal weg te laten vallen).
3. Het is een productiefout. De iPhones worden te snel en te slordig in elkaar gezet als gevolg van de grote vraag. De ene telefoon is prima, de andere niet.
4. Het heeft te maken met specifieke eigenschappen van mensen (sommige mensen hebben misschien meer last van zweethanden dan anderen).
Ik gok zelf op nummer 3.
Apple werkt aan een oplossing. Laten we daar nu eens even op wachten en kijken of daarmee het probleem met de ontvangst daadwerkelijk is verholpen…..
Apple lost dit wel op, dus gewoon afwachten.
Vanaf iOS4 heeft m’n 3GS juist een veel stabieler ontvangst!!
Ren niet achter alle geruchten en gelijkhebbers aan, de feiten zijn er maar zie wel hoe 4 werkelijk is.