Apple heeft de eerste tv-spot voor de iPhone 5s de ether ingestuurd. De tv-commercial was voor het eerst te zien tijdens een sportwedstrijd op de zender FOX en heeft de naam ‘Metal Mastered’. Op de klanken van ‘Ooh La La’ van (jawel) Goldfrapp zie je vloeibaar goud over een scherm stromen. Dit muzieknummer is al wel vaker in reclamespotjes gebruikt, waaronder eentje voor de Motorola KRZR. Het goud krijgt uiteindelijk de vorm van een iPhone. Een vinger klikt vervolgens op de homeknop om de iPhone via de vingerscanner te unlocken. Bij de aankondiging van de iPhone 5s in september was trouwens al een vergelijkbaar spotje te zien.
In tijdschriftreclames is Apple net begonnen met het aanprijzen van de gouden iPhone 5s. Maar is dat wel nodig? De iPhone 5s – en zeker de gouden variant – verkoopt zichzelf wel. Apple zou misschien wat meer moeite moeten stoppen in marketinginspanningen om de iPhone 5c aan de man en vrouw te brengen. Volgens geruchten loopt de verkoop van de iPhone 5c niet zoals gepland. Maar de Wall Street Journal, die het verhaal mede de wereld in hielp, krabbelde later weer terug na die beweringen.
De reclamespot is binnenkort ongetwijfeld ook op het YouTube-kanaal van Apple te zien. Hieronder kun je ‘m alvast bekijken.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 19 reacties