Reacties voor: Eigenaar van gesmolten iPhone krijgt nieuw toestel

Apple Nederland heeft de eigenaar van de gesmolten iPhone 3G een nieuw toestel met nieuwe simkaart opgestuurd. Ook zal er een schade-expert naar de auto gaan kijken.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 38 reacties

  1. Gelukkig

  2. Netjes.

  3. Zoals het hoort. Ik had het al aangegeven: Eerst vervangen en vergoeden en dan onderzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren.

  4. Heel netjes!

  5. Netjes! Go Apple!

  6. Dat is toch echt het minste wat Apple had kunnen doen… Bloemetje en misschien nog een MacBook pro’tje erbij had het gebaar niet misstaan :p

  7. Niet meer dan normaal!

  8. Ik vind ‘Go Apple!’ niet echt op z’n plaats hier. Ik vind dat er onderzocht moet worden wat er gebeurt met die dingen, aangezien ik niet een verbrand been, auto of een ontploffende telefoon wil.

    Als het duidelijk is, en het is een gebruikersfout geweest pas dan zeg ik ‘Go Apple’.

  9. heeft ie nou een 3G of 3GS gekregen?

  10. Netjes?? doen ze alleen maar omdat het de media bereikt heeft.. Apple kennende

  11. Netjes, heel netjes???

    Dit is toch niet meer dan normaal, ze moeten zich schamen, helemaal als je kijkt naar de arrogante reactie die ze in eerste instantie gaven.

    Stelletje honden zijn het… hij moest het voor de helsdeuren weghalen, maar goed, apple hoeft zich niet alleen te schamen, ook degenen die reageerden onder het eerste artikel, “hij heeft vast met een mes gesneden e.d.”.

    zucht…

  12. word up @ Tom 🙂 groot gelijk !

    het is eigenlijk een regelrechte schande dat dit zomaar KON gebeuren ! en dan inderdaad niet méér dan normaal dat ie gewoonweg een nieuw toestel krijgt,maar nog een extraatje was zeker niet mis geweest,hij heeft tenslotte heel wat schade opgelopen…

  13. Had Apple NIET hoeven te doen.
    Waarschijnlijk had hij lekker de iPhone in het zonnetje gelegt terwijl hij weg was en de iPhone niet uitgezet (Navigatie, iPod etc.)
    Dus was zijn eigen stomme fout!

  14. Wat je met een paar slecht in scene gezette foto’s al niet kan bereiken tegenwoordig.

  15. Niet meer dan normaal. Dit is wat mij betreft het minste dat ze moeten doen.

  16. Ontploft, glasplaat gesprongen, kunststof achter niet gescheurd. Ja het is bekent dat batterijen dik kunnen worden.
    Maar dat een geharde glasplaat eerder stuk gaat dan een kunststof achter kantje?
    Kijk ook eens waar de batterij zit bij een Iphone.

  17. Dan zal ik Apple ook maar eens bellen over mijn garantie kwestie waar T-Mobile niets aan wil doen. Volgens mij had niet Apple maar T-Mobile dit namelijk moeten oplossen. T-Mobile is de verkoper en dus verantwoordelijk voor ‘t product, hoe ze dit verder met Apple regelen is eigenlijk niet de zaak van de eigenaar van die gesmolten iPhone.

  18. Origineel geplaatst door mrmister
    Had Apple NIET hoeven te doen.Waarschijnlijk had hij lekker de iPhone in het zonnetje gelegt terwijl hij weg was en de iPhone niet uitgezet (Navigatie, iPod etc.)Dus was zijn eigen stomme fout!

    Zucht…….. Hier is de vorige discussie al uitgebreid over gesproken, maar ik kan het niet laten om op deze onzin te reageren. Ik gebruik zelf ook navigatie, ipod etc. tegelijkertijd en dat terwijl de zon er volle bak op schijnt. Dus???? Dan zou hij zomaar in de fik moeten vliegen volgens jou?? Er zijn tig mensen die de Iphone wel eens in de zon laten liggen terwijl hij nog aanstaat. Hoe deze Iphone in vlammen is opgegaan weet ik niet, maar het is te dom voor woorden om te zeggen dat het zijn eigen schuld.

  19. Het moet blijkbaar eerst in de media komen. Dat maakt alles mogelijk

  20. Origineel geplaatst door Martijn
    Dan zal ik Apple ook maar eens bellen over mijn garantie kwestie waar T-Mobile niets aan wil doen. Volgens mij had niet Apple maar T-Mobile dit namelijk moeten oplossen. T-Mobile is de verkoper en dus verantwoordelijk voor ‘t product, hoe ze dit verder met Apple regelen is eigenlijk niet de zaak van de eigenaar van die gesmolten iPhone.

    Klopt. Je kan gewoon naar T-mobile gaan

  21. Origineel geplaatst door mrmister
    Had Apple NIET hoeven te doen.
    Waarschijnlijk had hij lekker de iPhone in het zonnetje gelegt terwijl hij weg was en de iPhone niet uitgezet (Navigatie, iPod etc.)
    Dus was zijn eigen stomme fout!

    Dan nog….
    Het siert een fabrikant om ook deze gevallen goed op te lossen!

  22. Ik denk dat het een productiefout is geweest persoonlijk. Anders hadden er toch al veel meer iphones gesmolten? En het oververhitten van de 3GS snap ik ook niet. Ik heb de mijne nu 1,5 maand en ik heb al een aantal keren doelbewust geprobeerd hem heel heet te laten worden, om te zien hoe dat nou zou zijn. Maar hij werd hoogstens een beetje lauw en mijn itouch 2G wordt tijdens het opladen veel heter

  23. Origineel geplaatst door mrmister
    Had Apple NIET hoeven te doen.
    Waarschijnlijk had hij lekker de iPhone in het zonnetje gelegt terwijl hij weg was en de iPhone niet uitgezet (Navigatie, iPod etc.)
    Dus was zijn eigen stomme fout!

    Ik heb nog nooit zo’n lulverhaal gelezen. Doe eerst is research voordat je hier maar de conclusie trekt dat dit een eigen fout is.

  24. Volledig correct, vandaar dat ik mijn Iphone 3G en inmiddels 3GS gekocht heb bij een Icentre. Dus niks te maken met T-mobile dan maandelijks de rekening.
    We kennen het scheurtjes verhaal nog, prima opgelost door Icentre.
    Niet speculeren als je de harde feiten niet weet.

  25. Ik kan me voorstellen dat het alleen bij vervaning blijft. Anders hadden we de komende periode nu nog de zon schijnt meerdere gesmolten iPhone gehad 😛

  26. Origineel geplaatst door mrmister
    Had Apple NIET hoeven te doen.
    Waarschijnlijk had hij lekker de iPhone in het zonnetje gelegt terwijl hij weg was en de iPhone niet uitgezet (Navigatie, iPod etc.)
    Dus was zijn eigen stomme fout!

    Hoezo zijn eigen stomme fout? Zo’n apparaat moet dat makkelijk aankunnen.
    Apple is geen god ofzo hoor, ook Apple heeft productie foutjes in haar producten.

  27. je zal em maar in je brioekzak hebben zitten … moet er niet aan denken …..

  28. Origineel geplaatst door Gaston
    Netjes.

    Origineel geplaatst door Melvin
    Heel netjes!

    Origineel geplaatst door Sneakerstyle
    Netjes! Go Apple!

    Waarom is een normale en zakelijke afhandeling van een defect product door Apple ineens super goed? Het is slecht van Apple dat ze er eerst nog moeilijk over gedaan hebben, het is immers niet de eerste keer.

  29. Mooizo. Goed van T-Mobile en Apple.

  30. Heerlijk hoe sommige mensen precies weten wat er aan de hand is en hoe het mogelijk was dat de Iphone gesmolten is!

    Ik zou zeggen, Apple… Laat je schade experts maar thuis! De “schade experts” van het Iphone Club forum hebben het al onderzocht…

    Zucht…

  31. Mij vallen de letters Belkin op… heeft de jongen hem in een vaste / hard-cover gehad? Misschien dat de iPhone dan zijn warmte niet kwijt kan?

  32. Zoals voor heen al gezegd houd je aan de feiten.
    Immers we weten toch allemaal dat bv de sigarettenaansteker van de auto meer dan de gevraagde 12V levert. Een beetje zwakke imitatie lader kan dat gewoon doorlaten.
    Dit is ook weer z’n feitje waarvan je kunt zeggen O Ja ..

    En zo zijn er nog veel meer te verzinnen. Apple heeft gewoon goed gereageerd, T-mobile Tja..

  33. @jael:
    Als die immitatielader 30 volt doorgeeft, dan moet het nog goed gaan, zolang ze die 30V maar op de firewirestroomaansluiting doorgeeft. Als het de USB-stroomaansluiting is, mag het maximaal 5 volt zijn. Dus óf het toestel krijgt meer dan 2x zoveel stroom = waarschijnlijk direct kapot, of hij krijgt gewoon het goede voltage.

    Het valt me hier weer zó gigantisch op dat er geen kritiek op Apple mag zijn. Mijn hemel, mensen, Apple is gewoon een fabrikant van produkten die best wel eens kapot kunnen gaan. Als Apple een religie was, liepen er hier heel veel Apple-fundamentalisten rond.

    Elke telefoon zou een paar uur in de hete zon prima moeten overleven, dus ook een iPhone. Elke telefoon zou nooit door gewoon hem te gebruiken zo heet mogen worden dat hij in de brand vliegt, dus ook een iPhone.

    Beeld je nu eens in dat hetzelfde gebeurd was met een TomTom, dan zou je toch ook willen dat TT alle kosten vergoed? Maar als het een Apple is, zoekt een aantal mensen elke mogelijke uitweg om maar iemand/iets anders de schuld te geven.

  34. Origineel geplaatst door mrmister
    Had Apple NIET hoeven te doen.
    Waarschijnlijk had hij lekker de iPhone in het zonnetje gelegt terwijl hij weg was en de iPhone niet uitgezet (Navigatie, iPod etc.)
    Dus was zijn eigen stomme fout!

    Hoe weet jij nou dat tie dat heeft aan laten staan, beetje rare opmerking.
    slaat totaal nergens op.
    het had gewoon niet mogen gebeuren, als ik mijn iPhone in de zon ff op tafel leg en 1 minuut later ontvlamt tie, dan had ik precies hetzelfde gedaan.
    een telefoon kan in zn korte tijd geen temperatuurs verschil van 20 graden ( of wat dan ook ) hebben binnen die korte tijd

    EN als ik het goed heb, word de iPhone vanzelf uitgeschakeld als tie te warm word, dacht ik.

  35. @Brian: helemaal met je eens. Zolang de oorzaak van het smelten niet is onderzocht, is het voor Apple coulant om een nieuw toestel te verstrekken – overigens bekend Apple hiermee geen schuld (voor de haastige denkers onder jullie).
    Waarom zou het trouwens een doodnormale zaak zijn, Zwanneman, een nieuw product verstrekken zonder dat de oorzaak is onderzocht? Denk je dat ieder bedrijf maar klakkeloos overgaat tot uitgifte van nieuwe producten? (Hmmm…aan de andere kant: het helpt je wel van de voorraden af :-)).

  36. Origineel geplaatst door jorgje
    @jael:Als die immitatielader 30 volt doorgeeft, dan moet het nog goed gaan, zolang ze die 30V maar op de firewirestroomaansluiting doorgeeft. Als het de USB-stroomaansluiting is, mag het maximaal 5 volt zijn. Dus óf het toestel krijgt meer dan 2x zoveel stroom = waarschijnlijk direct kapot, of hij krijgt gewoon het goede voltage.Het valt me hier weer zó gigantisch op dat er geen kritiek op Apple mag zijn. Mijn hemel, mensen, Apple is gewoon een fabrikant van produkten die best wel eens kapot kunnen gaan. Als Apple een religie was, liepen er hier heel veel Apple-fundamentalisten rond.Elke telefoon zou een paar uur in de hete zon prima moeten overleven, dus ook een iPhone. Elke telefoon zou nooit door gewoon hem te gebruiken zo heet mogen worden dat hij in de brand vliegt, dus ook een iPhone.Beeld je nu eens in dat hetzelfde gebeurd was met een TomTom, dan zou je toch ook willen dat TT alle kosten vergoed? Maar als het een Apple is, zoekt een aantal mensen elke mogelijke uitweg om maar iemand/iets anders de schuld te geven.

    Spanningsstabilisatie zit in de telefoon, dat is tegenwoordig bij iedere telefoon zo. 30 volt is wel heel extreem, toen ik nog bij Nokia reparatie werkte hebben wij de telefoons wel op laders gezet die 20 volt afgaven. Natuurlijk wordt de overtollige spanning wel weer omgezet in warmte.
    Na de vorige discussie ben ik even gaan zoeken naar de gebruiksvoorwaarden en ik moet nu ook toegeven dat deze wel erg summier zijn. Overigens geld dit voor elk apparaat dat met Lithium batterijen werkt dus ook andere merken mobiel/ fototoestellen/ camera’s een hoop fabrikanten onderschat de problemen met deze batterijen.

  37. Hoop dat het weer van vandaag niet te veel ontploffende iPhone’s heeft veroorzaakt!
    Of heeft iedereen ‘m uitgezet voor het kwik boven de 25 graden kwam?

  38. het is gewoon zen eigen fout, niet elke iphone smelt en wie zecht dat het vervang toestel een iphone is???

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.