Reacties voor: Enkele gebruikers klagen over kromtrekken iPhone 5

Een gebogen iPhone 5? Enkele iPhone-gebruikers klagen over het kromtrekken van hun iPhone 5,
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 158 reacties

  1. First world problems! 🙂

  2. Wat een onzin weer. Sjonge, die gasten worden echt betaald door Samsung.

  3. Is het gerucht van gebogen schermen toch waar…

  4. Wat wil je, super licht… maar aluminium. Geef mij maar een iPhone die 2x zo zwaar is en van RVS of titanium of een ander hard metaal.

  5. Haha prachtig dit.

  6. Ik twijfelde nog, maar nu weet ik t zeker. Ik skip deze iphone en misschien de 5s ook wel.

  7. Wat een gelul zeg. Zijn wel meer dingen die krom trekken als je erop gaat zitten.

  8. En daar betaal je dan 700 euro voor, voor een telefoontje wat krom trekt! 😉

  9. Beetje raar probleem, je zou ervan uit moeten kunnen gaan dat een telefoon (iPhone) gewoon in je broekzak gestopt moet kunnen worden en dat het ontwerp van de telefoon daar rekening mee heeft gehouden.
    Ik denk ook dat -als dit een veelvuldig probleem gaat worden- Apple aan het kortste end zal trekken en deze klachten onder garantie moet gaan afhandelen.

  10. Als het waar zou zijn, kan het dat de iPhone gebogen is door de manier waarop hij de iPhone uit de verpakking heeft gehaald(filmpje). Maar ik denk dat het een grap ofzo is, want dat kan niet, dat er op een korte tijd, na de release ineens zoveel iPhone’s gebogen zijn!

  11. Als ik zo naar die foto kijk dan verbaasd het me ook niks dat die krom is getrokken? Beetje lopen wrikken terwijl die op een pen ligt. Dan ben je gewoon een sukkeltje als je het raar vindt dat die krom trekt

  12. Origineel geplaatst door Gonny van der Zwaag
    @n: Vanwege een probleem dat zich bij nog geen 10 van de ca. 5 miljoen verkochte iPhones voordoet? Ja, dat kan. Maar vind ik persoonlijk een paniekreactie.

    Ik had niet anders verwacht van een iPhone website als deze.

    Je moet het niet zien als 10:5.000.000 maar als 10 exemplaren onder de lezers van die websites. Er kunnen er zo een factor 10 meer zijn. Een normale consument gaat eerst naar de winkel en dan pas naar Macrumours.com

  13. (Red.) Verwijderd: onnodig.

  14. Haha, wat een nonsens en als zoiets al gebeurt dan moet het echt iemand zijn die 160kg weegt en mee volle gewicht er heeft tegen aan gestampt :).

  15. Vast en zeker zo’n dikke Texaan die met z’n dikke r**t op z’n iPhone is gaan zitten.

    Goh, en wat zou er gebeuren als je hem op de barbeque legt? of in de magnetron? Of erop gaat springen? of als je met je iPhone van 20 hoog naar beneden kukelt?

  16. Inderdaad….paniekreactie.

  17. Dit zou zomaar met concurentie te maken kunnen hebben.

  18. Aan alle fanboys die de iPhone weer klakkeloos moeten verdedigen: denk eens na. De vorige iPhone had er geen last van. De mensen die er nu wel last van hebben, zullen hun vorige iPhone niet beter behandeld hebben dan hun spiksplinternieuwe iPhone 5. Er moet dus wel degelijk een probleem zijn, zoveel is duidelijk.

    Blijkbaar is de iPhone gewoon te dun en is ie veel gevoeliger voor druk aan de volumeknop. Logisch ook, want daar zit er een griezelig dun randje alumunium….

    Waarom kunnen Apple-gebruikers niet gewoon eens objectief nadenken en die strijd met Samsung er buiten laten? Echt kinderachtig is dat. Vroeger was het Microsoft, nu Samsung. Dit is het niveau van 2 kinderen die zeggen wat hun papa allemaal wel kan…

  19. @kMikaZu: Ik mis die McDonalds reclame.. Maar je hebt wel gelijk!

  20. Wacht ff…ga je dan zitten op je iPhone? Maar dat gaat sowieso toch niet goed?

  21. En de mensen die nu allemaal reageren hebben allemaal een iPhone 5??

    Zeg niet dat het heel waarschijnlijk is dat het gebeurt, maar is best mogelijk dat die buigt. Net als wat hier boven staat ander materiaal en langer. Heb mijne al weer een week en soms als ik zit en heb me iPhone 5 in me voorzak dan voel je wel dat druk op dat ding komt.

  22. Origineel geplaatst door Sam
    Dit zou zomaar met concurentie te maken kunnen hebben.

    Zou zomaar kunnen. Gisteren las ik bij nu.nl dat Samsung met een Galaxy S III gaat komen met een 4″ scherm. Na de vele kritiek erachter gekomen dat Apple tóch het juiste formaat heeft gekozen en die van hun de foute keuze was? 😉

  23. @kMikaZu: vind je een paar knakkers die wat aan willen tonen, al dan niet voor aandachtsgeilheid (je weet dat veel sites inkomsten genereren door veel bezoekers te trekken, dit is er 1 van en doet er net zo makkelijk aan mee) het niet een beetje vergezocht ?

    Ik zie mijn telefoon als gebruiksvoorwerp en ga er niet zachtzinnig mee om, mijn huidige is de iPhone 5, geen krassen en zeker niet “krom”, wat/wie is er nu objectiever ? Denk jij daar nog eens over na.

  24. Origineel geplaatst door Donstil
    Ik had niet anders verwacht van een iPhone website als deze. Je moet het niet zien als 10:5.000.000 maar als 10 exemplaren onder de lezers van die websites. Er kunnen er zo een factor 10 meer zijn. Een normale consument gaat eerst naar de winkel en dan pas naar Macrumours.com

    Ok, dan zijn het er 100 op de 5.000.000, lijkt me nog geen probleem….

  25. Die opmerking over 10 op de 5 miljoen is dus totale onzin. Als ze 4999990 iPhone5’s zonder kromming kunnen produceren dan moeten die 10 die kromtrekken ook goed gemaakt kunnen worden. Ik ben inderdaad van mening dat zo’n duur toestel volkomen krasvrij of wat dan ook geleverd dient te worden.
    Je moet niet kijken naar hoeveel goed is geproduceerd maar naar die 10 die mis zijn. Dit bericht zal Apple sowieso geen goed doen. Het feit dat er over kromtrekken en krassen gepraat wordt doet vele mensen afhaken, waar of niet……

  26. @kMikaZu: Zo beetje gefrustreerd??????

    Er zullen altijd toestellen zijn met problemen, maar bij iedere iPhone komen de filmpjes met de nodige problemen. De iPhone 3G had “massaal” problemen met gescheurde achterkant, bleek achteraf mee te vallen betrof de eerste lichting.

    De 3GS had vast ook een probleem die achteraf mee bleek te vallen, de 4 antennegate en de 4s vast ook iets. Maar allen waren problemen met de eerste lichting en later keurig opgelost. Maar problemen en Apple is als een rode lap waarbij de anti club de nodige kan roepen, maar houden zich stil als hun speeltje kuren vertoont.

  27. Daarom als je hem openmaakt filmen, dan heb je bewijs dat hij al krom was als dat het geval kan zijn.

  28. @bakman: Je mist het punt. Of alles waar is, zullen we nog zien. Dat is nu nog te vroeg. Ik zeg alleen dat het idioot is van fanboys om alle kritiek meteen van de hand te doen omdat het van Samsung-lovers zou komen of mensen die mediageil zijn.

    @michel: en zo is het ook om flauw om me gefrustreerd te noemen. Ik werk trouwens al langer met Apple dan de meeste mensen hier kunnen zeggen, ik ben al gebruiker van lang voor er van deze site en dus de iPhone zelfs nog maar sprake was. Apple is een deel van mijn leven, beroep en hobby. Maar dat heeft me niet belet om kritiek serieus op te vatten en mensen die kritiek hebben niet aan te vallen met onnozele discussies van het niveau “mijn lul is groter dan de jouwe, dus bol het af”.

    De scheurtjes bij de 3G afdoen als een randfenomeen, is trouwens incorrect. Ik weet uit ervaring dat niet alleen de eerste generaties er last van hadden.
    En dan nog, je verwacht van een fabrikant van Apple en een product dat zoveel kost, de producten goed zijn. En daar horen flaters als antennagate, de scheurtjes en nu dit niet bij. Gebruikers hebben het recht om te klagen. Of moeten alle fora soms hervallen in een aanbidding van Apple?

    *edit: typo

  29. Origineel geplaatst door melvin
    daarom als je hem openmaakt filmen dan heb je bewijs dat hij al krom was als dat het geval kan zijn

    Film jij alles wat je koopt, nu nog te vroeg om ook maar iets te gillen.
    Denk he nou heus dat welk bedrijf dan ook zijn naam te grabbel gooit, zelfs al zouden ze er 5000 toestellen moeten vergoeden weegt het niet tegen de imagoschade. En wees eerlijk bij een willekeurig ander product noemen we het een maandagochtend product en ruilen het om omdat het onder de garantie valt. En neen ik ben geen applefanboy heb zelf nog de 3GS dus laat me nou ook niet bepaald gek maken door een dure hype. Dat laatste vindt ik nou wel weer van de 5

  30. Wellicht geen orginele iPhone?
    Ik had ooit een “neppe” (China) iPhone 4 en die werdt ook krom door normaal gebruik/broekzak.

  31. Ik heb genoeg unboxing video’s gezien waar de iPhone zonder schade uit kwam! Dus dit moet tog een grap zijn, van mensen die misschien een slecht beeld willen geven over de iPhone omdat hij zo populair is ? 😮

  32. @Neptune1: nee ik ga niet alles filmen wat ik heb gekocht maar als ik nu een iphone koop dan zou ik het wel gaan filmen, en ik heb zelf een ipod want die vind ik beter dan android maar apple is niet super goed niemand zijn software is de beste er zitten altijd fouten in aleen heeft apple er meer uitgehaald

  33. Een macbook pro trekt ook krom als je die in je tas stopt. Je mag niets anders verwachten van een laptop of telefoon die tweemaal zo duur als een vergelijkbaar product van een concurrent…

    Hoort er bij. Toch?

    *einde_cynisme*

  34. Als hij in je voorste broekzak zit dan zou hij volgens mij gewoon recht moeten blijven zitten.. Maarja als die van mij krom gaat trekken dan breng ik hem gewoon terug haal ik een nieuwe:p

  35. Iedereen beseft hier toch wel dat dit dikke vette BS is eh?

  36. Ik kan me nog goed herinneren dat Apple een patent had aangevraagd voor gebogen glas… Nu hebben ze gebogen glas is het nog niet goed… Haha
    Mijn iphone 5 heeft gelukkig niet dit probleem, ook geen krasjes of iets dergelijks…
    Het enige probleem wat ik geen probleem mag noemen is dat er aan de zijkant lijmresten zaten maar is er ondertussen afgesleten.
    Wel vind ik de batterij sneller leeg gaan dan me iphone 4s… Zelfde instellingen etc etc toch sneller leeg heb ik het idee..

  37. Je zal maar het Apple-opperhooft, verantwoordelijk voor de productie zijn met de negatieve berichten of de iphone5. Hebben jullie de prijsval van het Apple aandeel gezien van de laatste 10 dagen?

  38. @iPhonist von Gates: Is puur omdat ze productie problemen hebben en leveringsproblemen, als ze eenmaal op stoom lopen dan word dat meteen weer rechtgetrokken

  39. Kom op mensen als er 10.000.000 iphones worden verkocht en er buigen er 10 zijn dat de extreme gevallen. Niks om je zorgen over te maken mensen

  40. Uit de doos gebogen? Geen probleem, haal je een nieuwe gratis. Maar ik heb de 5 nu meer dan 2 weken en als je er normaal mee omgaat heb je nergens last van, ga je erop zitten, ook geen probleem, heb een collega op zijn nieuwe 5 zien zitten haha perongeluk natuurlijk, niks aan de hand. je moet 150+ kilo wegen en erop gaan staan wil je dit ding scheef maken. (misschien lukt het dan nog niet eens.)

  41. @Daamlu: jij hebt vast ervaring in retail of productie. moet elke fabricagelijn 100% lopen?
    even als vergelijking; het ‘beste’ laptopmerk met de hoogste perfecte productie zit op 10,4% productie/assemblage fouten.
    denk jij nog maar even na over je 10 of 100 foute exemplaren op de miljoenen.. ookal zijn het er 10.000 op de mil..
    en even terzijde, alle niet door de klant onstane schade moet worden gedekt door garantie. logisch, dat het soms moeilijk kan zijn in dit soort gevallen.. ok

  42. Mensen laat je niet gek maken.
    Dit zijn opgezette fabels. Als dit waar zou zijn, dan zou Apple echt niet weg lopen voor dit euvel, maar ‘t oplossen. Je moet ook niet over het dak of de motorkap van je auto lopen. Zuinig zijn op je Apple. Anders ben je ‘m niet waard en raadt ik je een Pocketline Swing aan. Dat Samsung en Apple gezeik begint een beetje op Ajax – Feijenoord te lijken.

  43. It’s a feature!
    Amazing!

  44. Wereldnieuws: als je te veel kracht zet op een stuk aluminium, dan buigt het. Plopperdeplop. Wie had dat kunnen denken?

  45. Of het nu waar is of niet: het mag gewoon niet gebeuren.

  46. Dit was de druppel,

    Net mijn order gecanceld!

    Hou het nu bij mijn 4 mijn volgende wordt waarschijnlijk de lumnia 920.

    Jammer heb alle iphones nu gehad op de 4s na bye Apple 🙁

  47. Werkelijk van alle klachten die er ooit geweest zijn volgens vele, heb ik nog nooit ergens last van gehad… Ik weet het allemaal niet hoor.

  48. Origineel geplaatst door Marco
    Of het nu waar is of niet: het mag gewoon niet gebeuren.

    Als mijn telefoon krasjes heeft ga ik terug, als hij krom is ga ik terug. Mijn 3G kreeg na 1,5 jaar een breukje in dat plastic bij de mute schakelaar. Ik ben teruggegaan en hen gewezen op mijn rechten (werd gerepareerd)…mijn iPhone 4 heeft nooit antennagate gehad maar wel een vastzittend homeknopje na 1,8 jaar en ook dat is gerepareerd. Eerst werd er vertelt over waterschade enz enz enz maarja tegen die onzin moet je ook gewoon hard optreden als consument.

    Natuurlijk werd ik altijd weggestuurd in eerste instantie maar als je je rechten en plichten weet kan je elke “verkoper” bij Apple of telecomzaak plat walsen. Mensen gaan lopen klagen op fora en dan word het weer een schandaal of gate ;).

    Dankuwel 😉

    Origineel geplaatst door Robbie
    Dit was de druppel,Net mijn order gecanceld!Hou het nu bij mijn 4 mijn volgende wordt waarschijnlijk de lumnia 920.Jammer heb alle iphones nu gehad op de 4s na bye Apple

    Je heb ook grijs hoor 😉 of lichtgrijs of gebroken wit of mat zwart. Niet alles in het leven is zo zwart en wit als dat jij denkt hoor. Is dit niet een klein beetje te kort door de bocht?

    Maar ik denk dat alle wachtende voor u er niet erg mee kunnen zitten dat u cancel.

  49. Vandaag heb ik mijn iPhone 5 binnen gekomen. Schade vrij, expres gebruik ik geen hoesje, gebruik hem net zoals m’n 4. Daar zaten wat krassen op. Maar ik heb na intensief gebruik nog 0,0 schade. Hij voelt solide aan. Ik heb tot nu toe sinds de 3G nog nooit problemen gehad van alle gemelde gates.

    Met zoveel verkochte telefoons komen problemen al snel aan het licht. Het gaat dan om een paar uitzonderingen. De Galaxy III zou ook meer problemen hebben als er evenveel gebruikers waren als bij de i5.

  50. Heb mijn iPhone 5 nu bijna 3 weken. Heb hem altijd in broekzak zitten aan voorzijde. Heb met loep gekeken maar is absoluut nog geen mm krom. Hoe komen roddels de wereld in. Wat een onzin!!

  51. Ligt t niet aan de warmte? Want warmte zet uit en daardoor trekt metaal krom. Dat is hetzelfde bij bimetalen.

  52. Als iPhoneclub een beetje opgelet had, dan had je doorgehad dat het geheel als grap bedoeld is !!
    want Macrumors staat bekend om het forum met de grootste zeikerds en mierenneukers.

    het is gewoon een gevalletje strakke achter zak, en gaan zitten :LOL

    Ik hoop dat Iphoneclub ophoud met het lezen van het Macrumors forum, en weer nuttige onderwerpen behandelt 🙂

    en bij de licht gebogen gevallen is het de meest logische plek om te breken,
    want vanwege het hefboom effect zal de volume knop dichter bij de uiteinde meer kracht vergen om te breken dan de knop daaronder (verder van het uiteinde).

    beetje natuurkunde, kom op jongens ?!

    ik krijg het idee, dat als men een iPhone in de handen krijgt geschoven, het intelligentie niveau behoorlijk daalt :/

  53. Origineel geplaatst door GmK
    @Daamlu: jij hebt vast ervaring in retail of productie. moet elke fabricagelijn 100% lopen?
    even als vergelijking; het ‘beste’ laptopmerk met de hoogste perfecte productie zit op 10,4% productie/assemblage fouten.
    denk jij nog maar even na over je 10 of 100 foute exemplaren op de miljoenen.. ookal zijn het er 10.000 op de mil..
    en even terzijde, alle niet door de klant onstane schade moet worden gedekt door garantie. logisch, dat het soms moeilijk kan zijn in dit soort gevallen.. ok

    Jij zit duidelijk niet in de retail, haha. Natuurlijk loopt een fabricagelijn niet 100%. Na fabricage volgt de kwaliteitscontole waarbij niet volgens specificatie geproduceerde toestellen afvallen. Deze loopt steeksproefgewijs. En zoals je wellicht weet, zijn de 10 of 100 gevallen, het topje van de ijsberg. De onderliggende “bijna” gevallen liggen een bepaalde factor hoger. Dus het aantal kromtrekkende iphones zullen meer zijn. Maar dat neemt niet weg dat apple bewijst dat ze miljoenen iphones kunnen maken die niet krom zijn. Dus als ik een iphone5 koop voor dik 600 euro wil ik een exemplaar dat gaaf is. Als jij genoegen neemt met een krom en bekraste phone, ok, maar stel je eens voor dat wij samen een iphone5 kopen en we betalen evenveel. Echter bij het uitpakken is die van jou krom en/of bekrast. Dan begrijp ik dat jij dat toestel gewoon accepteert? Omdat een productielijn niet altijd 100% is, want dat zeg je. Nou Ok, prima, ik zou in elk geval een ander exemplaar vragen…..

  54. Inderdaad, allemaal bs en is het zo dan valt dat toch onder garantie, mijn wagen is ook teruggeroepen door de fabriek, gratis hersteld so what. Heb mijn 5 nu 3 weken en alles werkt perfect buiten een licht geratel als ik schud maar schijnt normaal te zijn… ze mogen wel die kl*te apps aanpassen naar 4inch!

  55. En wat ik helemaal stom vindt, is waar niemand over rept, is het feit dat de behuizing behoorlijk doorgebogen is, MAAR HET GLAS NOG HEEL IS !!!
    en toch maar weer aantoont hoe goed dat Gorilla glas is ! 🙂

  56. Als je iphone in je kontzak zit en je gaat op een harde stoel zitten kan ik het geloven. Mijn zonnebril was dan ook altijd plat.

  57. Joh!!!? En als ik (en een aantal anderen) aangeef dat mijn iPhone 5 een “klikscherm” heeft, dan word er geen gehoor aan gegeven.

    https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/126335-iphone-5-heeft-klikscherm.html

    https://discussions.apple.com/thread/4324032?tstart=0

    Houd dus in dat het scherm niet goed in het frame zit, waardoor er een knik of klik ontstaat bij het licht indrukken van het scherm. Als je goed kijkt zie je ook dat het aan de rechter lange zijde een mm hoger zit. Tevens klinkt bij het tikken op het scherm aan de rechter zijde ook een hol geluid.

  58. Ik heb dus precies hetzelfde!
    Mijn iPhone 5 is ook kromgetrokken.
    Ben daarna terug gegaan naar de zaak waarin ik hem gehaald (Ritel)
    En deze heeft hem opgestuurd naar Apple.
    Nu heb ik een brief gekregen van Apple waarin staat dat dit niet onder de garantie valt en ik €350,22 moet betalen als ik wil dat hij wordt gerepareerd.
    Hier ga ik natuurlijk niet mee akkoord en ik wil mijn iPhone dan ook gewoon terug.
    Dit kan, maar dan moet ik €50,52 betalen om mijn iPhone retour te laten zenden.
    En dit vind ik ook belachelijk. HELEMAAL nu ik zie dat ik niet de enige ben. Wat kan ik hieraan doen?

  59. Mijn 4 was al verkocht voor de lancering van de 5, maar mocht hem nog houden tot ik mijn 5 had. De avond voor ik ging kijken om mijn 5 te kopen ben ik de 4S gaan vergelijken met de 5. Ik ben de dag erna naar de winkel geweest om me een 4S aan te schaffen. Er zijn meer nadelen dan voordelen aan een iphone 5 vond ik en blijkbaar heb ik nog gelijk ook ;o)) Mijn iphone zit hele dagen in mijn werkbroek maar wel in de Griffin survival case. Nu ik dit lees ben ik best wel blij dat ik geen 5 gekocht heb, en zeker met de job die ik doe als loodgieter.
    Ik kan best geloven dat die telefoon kromtrekt als je hoort hoe licht hij is door die allu behuizing.

  60. Na een aantal jaren achtereen Apple-apparatengebruik is het mij wel duidelijk. Mijn lijst van gebreken, onvolkomenheden, onlogische zaken, software fouten, wanorde etc is net zolang als de Windows gebrekenlijst. Ik heb soms medelijden met het sectarisch gedrag van sommige Apple boys en girls.

  61. @kMikaZu: Het is hoe jij reageert.
    Ja er zijn mensen die een merk (in dit geval Apple) tot in den treuren verdedigt, maar er zijn net zo veel mensen die een merk op ieder (klein) foutje compleet afbranden.

    Is het flauw om jouw gefrustreerd te noemen?? ja misschien wel zeker als je over fanboys begint.

    Ik ben ook al jaren een Mac gebruiker en heb tot de iPhone 5 alle iPhone modellen gehad, de eerste model ging o.a. snel leeg en was volgens een visionair uit Redmond veels te duur. De 3G vertoonde scheurtjes in de achterkant dit was in het begin de latere modellen en de 3GS hadden daar weer geen last van. De anti club viel masaal over antennegate, ik heb mij 4 uit Engeland gehaald en heb er geen last van gehad terwijl ik de eerste versie heb.

    De 4S was het o.a. siri en vast nog iets maar ben inmiddels immuun voor dit soort berichten geworden. Dat er problemen zijn klopt maar zoals ik al aangaf worden de problemen bij Apple onder een vergrootglas gelegd en over aantal jaren hoor je het nog steeds.

    En dan nog, je verwacht van een fabrikant van Apple en een product dat zoveel kost, de producten goed zijn. En daar horen flaters als antennagate, de scheurtjes en nu dit niet bij. Gebruikers hebben het recht om te klagen. Of moeten alle fora soms hervallen in een aanbidding van Apple?

    Natuurlijk mag je van een fabrikant verwachten dat een product uit deze prijsklasse goed zal werken, maar zolang het gemaakt wordt door mensenhanden kan je modellen krijgen met fouten. Mijn superdrive van mijn late 2006 iMac is ook defect gegaan binnen een jaar maar het dan een slecht product???

    Mijn trackpad op mijn MacBook Pro (mid 2009) werkt ook niet optimaal, is het dan een slecht product????

    Dat je kritisch bent is je goed recht en dat moet ook, maar ben wel van mening zeker als ik de verschillende forums lees dat men ook aardig kritisch is.

    Maar uiteraard zijn er fans die te ver doordraven.

  62. Origineel geplaatst door Michel
    Origineel geplaatst door SamDit zou zomaar met concurentie te maken kunnen hebben.Zou zomaar kunnen. Gisteren las ik bij nu.nl dat Samsung met een Galaxy S III gaat komen met een 4″ scherm. Na de vele kritiek erachter gekomen dat Apple tóch het juiste formaat heeft gekozen en die van hun de foute keuze was?

    Was Samsung niet eerder met een 4″ en was het niet Apple die zweerde bij een 3,5 “. Mijn Samsung galaxy S1 had het grootte scherm wat Apple nu pas produceert. Apple fans praten altijd alles recht wat krom is, leuke woordspeling ook.

  63. Je vraagt er ook om als je op gaat zitten. Ik stom never nooit mijn telefoon in een broekzak. Binnenzak van mijn jas of van mijn pak is de enige plek.

  64. Zwart maken van iphone. Tafel zal vast niet recht zijn.

  65. Onzin! Aan dit soort “nieuws” moet geen aandacht gegeven worden! het begint een beetje overkill te worden!

  66. Het staat op internet dus is het waar.. zucht.
    Weer een paar klojos die gewoon hun iPhone hebben kapot gemaakt en nu proberen aandacht te trekken. Wie zegt dat die gasten in het filmpje niet gewoon zelf de iPhone hebben gebogen?
    aangezien het aluminium is denk ik dat je met wat slim kracht zetten het ding inderdaad gebogen krijgt, maar dan niet “per ongeluk”, maar gepland en geforceerd..

  67. Origineel geplaatst door kMikaZu
    Aan alle fanboys die de iPhone weer klakkeloos moeten verdedigen: denk eens na. De vorige iPhone had er geen last van. De mensen die er nu wel last van hebben, zullen hun vorige iPhone niet beter behandeld hebben dan hun spiksplinternieuwe iPhone 5. Er moet dus wel degelijk een probleem zijn, zoveel is duidelijk.

    Totally agree!
    Huis vol Apple stuff maakt mij ook geen dwepend blind schaap. Voor wat het allemaal kost mag je gewoon kritisch zijn. Zonder dat je Samsung, Microsoft of wie dan ook ‘in de kaart speelt’. Mijn 5 is in bestelling maar ik wacht wel even met het verkopen van mijn 4S, eerst zien hoe de nieuwe bevalt (kromtrekt? :P)

  68. Die iPhone moet je ook niet met een koevoet uit de doos halen 😀

  69. @Michel: Ah, het ligt nu al aan de manier waarop ik reageer? Wat een non-argument is me dat? Je zegt op het einde trouwens net hetzelfde als ik: er zijn mensen die geen kritiek aanvaarden en dus meteen de discussie afbreken en daar kom ik tegen op. Wat is dan je probleem?

    Het is totaal onzinnig om dit nieuwtje nu al als een waar probleem aan te kaarten. Alles moet je met een korreltje zout nemen. Het enige wat ik gedaan heb, is de mensen met een ongezonde geldingsdrang erop gewezen dat het ook best waar zou kunnen zijn en het niet nodig om mensen met kritiek simpel weg te herleiden tot zagen of Samsung-lovers. Dat is zielig! En het leidt nergens toe, integendeel: het bevestigt de clichés dat Apple-gebruikers bijna sektarisch kunnen omgaan met hun fruitmerk.

  70. READ MY LIPS
    There is NO crushgate
    (maar we gaan hem wel verbeteren)

  71. Ik vind het erg jammer dat ze er hier op de “iphoneclub” zelf aan mee werken de Iphone een slechte naam te geven door dit soort artikelen te plaatsen.
    Op deze manier word het een beetje een hype om foutjes te ontdekken (lees verzinnen) om de iphone af te kraken.
    Laat dit soort artikelen gewoon achterwegen, want ookal weten jullie zelf dat het onzin of ovedreven is je kunt zien aan de reacties eronder hoeveel mensen “happen” en je werkt er op deze manier zelf aan mee het merk waar je achter staat de grond in te trappen!

  72. Origineel geplaatst door kMikaZu
    Aan alle fanboys die de iPhone weer klakkeloos moeten verdedigen: denk eens na. De vorige iPhone had er geen last van. De mensen die er nu wel last van hebben, zullen hun vorige iPhone niet beter behandeld hebben dan hun spiksplinternieuwe iPhone 5. Er moet dus wel degelijk een probleem zijn, zoveel is duidelijk.Blijkbaar is de iPhone gewoon te dun en is ie veel gevoeliger voor druk aan de volumeknop. Logisch ook, want daar zit er een griezelig dun randje alumunium….Waarom kunnen Apple-gebruikers niet gewoon eens objectief nadenken en die strijd met Samsung er buiten laten? Echt kinderachtig is dat. Vroeger was het Microsoft, nu Samsung. Dit is het niveau van 2 kinderen die zeggen wat hun papa allemaal wel kan…

    Amen! Helemaal gelijk. Heb hier al vaker het woord produktblind laten vallen…. Nog geen 3 comments in de reactie of nummer 4 roept al weer dat het wel door mensen van Samsung in de wereld is gebracht….. Hoe dom kun je zijn!

  73. @i-man: wil duidelijk een Apple-dictatuur…
    Het is juist positief dat iPhoneclub.nl genuanceerd nieuws brengt! Houden zo!

  74. als het idd zo weinig voorkomt dan alles onder garantie vervangen zeg ik, winst is hoog genoeg. Apple zorg gewoon voor goede after sales dan blijven je klanten fans.

    Simpel toch?

  75. Mijn iPhone 5 is ook kromgetrokken zonder dat ik hem heb laten vallen of wat dan ook..
    Ben daarna terug gegaan naar de zaak waarin ik hem gehaald en deze heeft hem opgestuurd naar Apple.
    Nu heb ik een brief gekregen van Apple waarin staat dat dit niet onder de garantie valt en ik €350,22 moet betalen als ik wil dat hij wordt gerepareerd.
    Hier ga ik natuurlijk niet mee akkoord en ik wil mijn iPhone dan ook gewoon terug.
    Dit kan, maar dan moet ik €50,52 betalen om mijn iPhone retour te laten zenden.
    En dit vind ik ook belachelijk. HELEMAAL nu ik zie dat ik niet de enige ben. Wat kan ik hieraan doen?

  76. Na het zien van dit filmpje is alles relatief.

  77. Heeft niets te maken met het niet (willen) inzien dat de iPhone 5 slecht in elkaar steekt. Dit is gewoon pure lompigheid. Vette pech. Next!

  78. Origineel geplaatst door Dave
    Mijn iPhone 5 is ook kromgetrokken zonder dat ik hem heb laten vallen of wat dan ook..
    Ben daarna terug gegaan naar de zaak waarin ik hem gehaald en deze heeft hem opgestuurd naar Apple.
    Nu heb ik een brief gekregen van Apple waarin staat dat dit niet onder de garantie valt en ik €350,22 moet betalen als ik wil dat hij wordt gerepareerd.
    Hier ga ik natuurlijk niet mee akkoord en ik wil mijn iPhone dan ook gewoon terug.
    Dit kan, maar dan moet ik €50,52 betalen om mijn iPhone retour te laten zenden.
    En dit vind ik ook belachelijk. HELEMAAL nu ik zie dat ik niet de enige ben. Wat kan ik hieraan doen?

    Voortaan niet meer in je broekzak steken, en de € 50,- eurie betalen 🙂

  79. Oh oh altijd weer die Iphones die van dit soort stomme fouten hebben en toch trappen jullie allemaal in die smerige appel trucjes

  80. @F1WilliamsJeff: Tnx! Applaus.. Well spoken

  81. Duh! Een iphone is een telefoon en geen stoel!! Lol paniek om nix!!

  82. Er zal best een kern van waarheid inzitten.. maar je kiest voor een delicaat toestel, ga er dus ook delicaat mee om.
    Er zijn ontelbare covers te krijgen, vip er dan één omheen!
    Als ie dat ding heel de dag in je broek- of achterzak wil hebben scoor je op mp een ‘oude’ Nokia 5110, ben je toch meteen van het gezeik af.
    Ik heb een 3GS en een 4 gehad.. Waarvan 2x een nieuwe 4 gekregen.
    1x) door m’n eigen k*tschuld, viel uit mn borstzakken tijdens het bowlen.. Backlight overleden.
    2x) camera sluiter bleef hangen.
    Service zit wel goed lijkt me.
    Get à life.. koop een degelijke cover en behandel dat ding gewoon zoals het hoort.

    Dank u

  83. Origineel geplaatst door Dave
    Mijn iPhone 5 is ook kromgetrokken zonder dat ik hem heb laten vallen of wat dan ook.. Ben daarna terug gegaan naar de zaak waarin ik hem gehaald en deze heeft hem opgestuurd naar Apple. Nu heb ik een brief gekregen van Apple waarin staat dat dit niet onder de garantie valt en ik €350,22 moet betalen als ik wil dat hij wordt gerepareerd. Hier ga ik natuurlijk niet mee akkoord en ik wil mijn iPhone dan ook gewoon terug. Dit kan, maar dan moet ik €50,52 betalen om mijn iPhone retour te laten zenden. En dit vind ik ook belachelijk. HELEMAAL nu ik zie dat ik niet de enige ben. Wat kan ik hieraan doen?

    Niet meer op gaan zitten en de helft van de prijs betalen (350€) voor een nieuwe iPhone. Goede zaak toch?
    Moet je eens met een ander merk proberen… Zelf je toestel stuk maken en dan maar de helft voor een nieuw toestel moeten betalen.

  84. Vind het ook een beetje onzin maar ergens kan ik er wel in komen.

    Als je een GSM van 700€ koopt, verwacht je toch niet dat zulke dingen gebeuren?

    Zoals in het artikel is geschreven, gast koopt zijn nieuwe iPhone 5 en heeft dag 1 al prijs. Ik vraag me af hoeveel mensen er hier dan gaan paniekeren? 🙂

  85. Ik heb mijn iPhone vanaf het begin in een Griffin survivor case zitten en kan melden dat deze ook krom is!
    Er is dus wel meer aan de hand dan het broekzak verhaal!
    Zo meteen T-Mobile even bellen voor een reactie!

  86. Origineel geplaatst door hans
    Heb mijn iPhone 5 nu bijna 3 weken. Heb hem altijd in broekzak zitten aan voorzijde. Heb met loep gekeken maar is absoluut nog geen mm krom. Hoe komen roddels de wereld in. Wat een onzin!!

    Ja, want als het bij jou niet is, dan is het ABSOLUUT ONMOGELIJK dat het bij een ander wel gebeurd. Wat een manier van redeneren…

  87. Ik vind de reacties van mensen die zeggen dat het je eigen schuld is echt ongelooflijk. Tuurlijk zullen er gevallen zijn waarbij mensen te lomp met hun nieuwe iPhone 5 omgesprongen zijn, maar als dit soort verhalen links en rechts opduiken (ook in de reacties op deze post) dan wordt er duidelijk een zwakte van dit toestel blootgelegd. Apple moet daar niet moeilijk over doen en de schade gewoon vergoeden. Een iPhone 5 moet je gewoon in je broekzak kunnen bewaren zoals je dat ook prima met een iPhone 3G of 4 kon doen. Als dat niet kan is het een ondeugdelijk ontwerp.

  88. @Flo: Precies! Mocht Samsung of Nokia een gsm uitbrengen die plooit bij het steken in je broekzak, zou het kot te klein zijn. Hier wordt er geroepen: Get af Life…
    Onbegrijpelijk.

  89. Origineel geplaatst door Carlo
    Ik heb mijn iPhone vanaf het begin in een Griffin survivor case zitten en kan melden dat deze ook krom is!
    Er is dus wel meer aan de hand dan het broekzak verhaal!
    Zo meteen T-Mobile even bellen voor een reactie!

    T-Mobile net gesproken, problemen met kromme iPhone’s was bij deze medewerkster niet bekend! Ze heeft het probleem doorgespeeld en mij belooft dat ik later terug gebeld zou worden.
    Wordt vervolgd.

  90. Origineel geplaatst door michel
    Natuurlijk mag je van een fabrikant verwachten dat een product uit deze prijsklasse goed zal werken, maar zolang het gemaakt wordt door mensenhanden kan je modellen krijgen met fouten. Mijn superdrive van mijn late 2006 iMac is ook defect gegaan binnen een jaar maar het dan een slecht product???

    Mijn trackpad op mijn MacBook Pro (mid 2009) werkt ook niet optimaal, is het dan een slecht product????

    Je hebt een punt wat betreft dat mensenwerk. Tuurlijk kunnen er productiefoutjes zitten, zelfs in die van Apple dat over het algemeen toch de grote verdubbelaar op het prijskaartje zet. Prima. Maar… je mag verwachten dat product, gezien z’n prijs, optimaal werkt en dus mag je ook verwachten dat Apple de boel netjes oplost. In jouw geval dat je trackpad + superdrive netjes gefixed worden zonder kosten als de problemen binnen korte tijd na aanschaf zich voordoen.

    De vraag is of het probleem dat nu aangekaard wordt een menselijk of machinaal productiefoutje is (een zwakte in het metaal door een stofje dat in de machine zit) of een ontwerpfout (te zwakke constructie).
    In dat eerste geval zou Apple mijns inziens gewoon moeten omruilen alleen is het heel lastig aan te tonen dat de fout al in het product zat.
    In het geval van een ontwerpfout, zijn deze berichten echt een topje van de ijsberg en gaan we nog heel veel van dit soort verhalen horen. Ik ben benieuwd hoe Apple hier mee om zal gaan.

    Apple heeft al veelvuldig bewezen qua ontwerp soms de limits te pushen, waarvoor ze veel lof verdienen, maar waarbij ze soms ook net over het randje gaan. Antenna gate + scheurtjes in de achterkant van de 3G + de glazen voor en achterkant van de 4(S) zijn allemaal voorbeelden van die grenzen. Ik heb met alledrie problemen gehad maar ze waren allemaal te overzien of makkelijk te repareren of gewoon mee te leven.

    Krasjes ok, maar een gebogen iPhone omdat je hem in je zak draagt? Nee, die gaat terug

  91. Kom op nou, dit is gewoon een ontwerpfout. Een telefoon hoort niet krom te trekken bij normaal gebruik. Ook ontwerpers van Apple maken denkfouten. Dat komt meer voor bij merken die denken de wijsheid in pacht te hebben. Mercedes heeft ooit een auto ontworpen, die in een bocht omviel. Toch een specifieke eigenschap van een auto, dat ie bochten kan maken. Een telefoon behoor je gewoon in je broekzak te kunnen steken. Moraal van dit verhaal, kom op Apple en los de problemen van je trouwe fans op.

  92. @Carlo: Ook als het bij T-mobile wel bekend is is het hun nog niet bekend. Zo werkt dat daar.

    @KMikaZu: respect voor jouw commentaar en opmerkingen. De vinger op de zere plek!

    Er zijn hier nu zelfs mensen die het probleem hebben en melden en anderen nog volhouden dat het een broodje aap is en allemaal wel mee valt.

    Het is toch absurd dat je een dikke case moet gebruiken om je telefoon gemiddeld gebruik te laten overleven.
    Ik wil een case gebruiken omdat ik geen krasjes wil, maar meer ook niet.

    Ik heb de 4s gehad en die was defect bij aankomst, toen een nieuwe en die was beschadigd, toen weer een splinter nieuwe 4s en ook die niet zonder krassen, daarna nog 1 poging en weer een toestel die defect was. Zo uit het doosje. Goed werk toch?! Ach ze kosten ook niets he.

    Ik gebruik nu dan weer mijn oude 3GS, beetje traag, maar in mijn ogen nog steeds de beste van de reeks.

    Ik hoop echt dat Apple iets drastisch gaat veranderen op zeer korte termijn, want dit is een mislukt avontuurtje en ik was toch wel van plan mijn 3GS vaarwel te gaan zeggen.

    @Peterfrans: Nee, nee je ziet het verkeerd. De iphone is nu alleen nog maar voor op een kussentje in de vitrine kast. Het mobiele van dit mobieltje is er af. Die eigenschap is zo 2011!

  93. @wierdsmits: Zat ik ook al te denken 😉

  94. @Sarge: Zo dacht ik er ook al over bij T-mobile!
    Maar de mijne gaat hoe dan ook retour, voor zoveel geld mag je wel verwachten dat je een deugdelijk product krijgt en niet een die binnen anderhalve week al krom is en al zeker niet met het gebruik van de Griffin survivor case! Ik ben benieuwd hoe hij er na twee jaar uitziet!

    Bij ons op de zaak is het allemaal Apple wat de klok slaat waar we over het algemeen zeer tevreden over zijn, maar met deze iPhone slaan ze wel de plank mis.

    Met mijn de iPhone 4 was ik dik tevreden, ook al is deze niet bestand tegen vallen, maar dat heb je voor het grootste deel zelf in de hand, maar een vanzelf krom trekkende iPhone niet

  95. De iphone 5 zou die banaan achtige kromming toch krijgen? waar klaagt men over 😛

  96. Zo zie je toch maar hoe degelijk de iPhone 4s was!
    Het valt sneller op wanneer iets niet goed is dan wanneer het wel goed is.
    Ik vind de iPhone 5 een stap in de goede richting, maar sla hem toch over.
    Tenzij één van de Windows 8 phones me kan overtuigen (Android vind ik niet gebruiksvriendelijk), wacht ik mooi op de opvolger van de iPhone 5 🙂

  97. @Wim: Ben jij op je achterhoofd gevallen ofzo? Als een telefoon BUIGT bij normaal gebruik, vindt jij het dan normaal dat er €350,- wordt gevraagd om het te laten repareeren? Mij lijkt het eerder een normale zaak dat je kosteloos een nieuw toestel krijgt toe gestuurd… En ik wil het niet eens hebben over het schandalige feit dat je je telefoon terug kan “kopen” ….

  98. Origineel geplaatst door Peterfrans
    …Mercedes heeft ooit een auto ontworpen, die in een bocht omviel….

    Moest je wel eerst te hard rijden, dan een eland tegenkomen, en dan nog wat stomme handelingen verrichten.

    Dan had je wellicht kans dat er wat omkieperde. 😉

  99. Wow dat heeft apple goed gedaan

  100. nog steeds super gelukkig met mijn iPhone 4 🙂 superveel meegemaakt en nog geen schrammetje !

  101. Ik heb een computer die op Windows draait dus ik hoef niet bang te zijn dat hij krom trekt

  102. Dit probleem is bij de Iphone 4 ook al voorgevallen.

  103. @i-man: WTF! Dus wanneer je bijna €700 betaald voor een apparaat mag je niets zeggen over de kwaliteit ervan omdat je dan het merk afkraakt? GAST waar heb je het over??!

    OT: Ik heb ook last van een krom trekkend toestel. Het lijkt in eerste instantie een minimale mankend maar bij een premium product waar je een premium prijs voor betaaldmag zoiets niet gebeuren! Ze zijn immers ook zo secuur met het selecteren van de glazen voor de achterkant. Het krom trekken van een apple iphone kan/ mag niet getolereerd worden!

  104. Wat wil je daar tegen doen dan? Zoals hierboven al blijkt valt het niet onder de garantie volgens Apple, dus aan hun heb je niks. Wil je ze gaan aanklagen dan wens ik je veel succes. Kans is groot dat je win maar voor die tijd is de iPhone 6 alweer uit. En bespaar je de moeite en geld.

    Vind ook slecht dat Apple dit soort mankementen niet van te voren test. Bedoel kom op man dat Samsung of htc of welk ander bedrijf die elke maand een nieuwe uit brengt dit over komt oké. Maar Apple krijg genoeg geld en tijd van de klant om een fatsoenlijk nieuwe speelgoed voor ons te ontwerpen, dus vraag je de hoofdprijs dan mag je ook topkwaliteit leveren.

  105. Wat mij het meest stoort is dat winkels ‘m niet omruilen en dat Apple zegt dat het niet onder garantie valt. Mijn 4S zit al een jaar probleemloos in de achterzak van mijn jeans en ik verwacht dat dit met de 5 ook gewoon kan. Voor bijna 700 euro mag dat. Als Apple dan zegt dat dat kennelijk niet hoort dan blijf ik serieus bij mijn 4S. Of extra garantie bijkopen en ‘m gewoon kapot laten vallen als mij zoiets overkomt. Netjes? Nee. Maar 350 betalen voor andermans fouten is dat ook niet. Geld groeit niet op mijn rug.

  106. @kMikaZu: Geweldige reactie. helemaal gelijk!

  107. “de iPhone wiebelt wel als je ‘m op een vlakke tafel legt” oh hoezo vlak? Wie zegt dat? Het lijkt me weer een broodje aap verhaal hoor en dat een smart-telefoon niet gemaakt is om met je dikke bolle toges op te gaan zitten terwijl je hem in je achterzak hebt lijk me duidelijk. Probeer hetzelfde eens met een dure Parker pen, of een cassettebandje, of met de oude 3G, gaat geheid kapot. Kennelijk hebben nog wat mensen te vrezen qua inkomstenderving want bij elk nieuw model verschijnen er weer pompeuze en onwaarschijnlijke berichten waar we enige tijd later nooooooooooit meer van horen.

  108. Waarom reageren er eingelijk mensen die het allemaal maar onzin vinden en denken dat het een broodje aap verhaal is!
    Mijn iPhone 5 is gewoon krom heb hem niet in mijn kontzak zitten en ben er ook niet op gaan zitten.

    Reageer dan niet en ga iets leuks met je vrije tijd doen!
    En doe niet net of Apple een of andere God!
    Get a life!!

  109. Origineel geplaatst door Gonny van der Zwaag
    @n: Vanwege een probleem dat zich bij nog geen 10 van de ca. 5 miljoen verkochte iPhones voordoet? Ja, dat kan. Maar vind ik persoonlijk een paniekreactie.

    Hoezo paniekreactie? Er zijn meer dingen die tegenvallen van deze iPhone. Niet heel innovatief, duur(der) en een zieke wachtrij. Ik kan me voorstellen dat dit dan doorslaggevend kan zijn om hem niet te kopen.
    Grote kans dat dit bij veel meer iPhones voor gaat komen omdat het frame niet sterk genoeg is of iets dergelijks. Maar jij moffelt het beetje weg van: o, maar 10 op de weet ik het hoeveel miljoen. Maar dat is natuurlijk een beetje kortzichtig.
    Hopen dat het niet vaak voor gaat komen.

  110. heb ook het probleem

  111. apple heeft hun antwoord al klaar: your holding it wrong

  112. Heb hetzelfde probleem, blijkt al om enkele duizenden te gaan werd mij verteld in de apple store in duitsland over de hele wereld hetzelfde probleem alleen in betreffende store al ruim 300 toestellen.

  113. @marck: Wat was hun reactie?

  114. Ik vermoed dat dit al weer een indianenverhaal is, al of niet gesponsord door de concurrentie. Aluminium is wel minder sterk dan staal maar aan een vierkante mm kun je toch een kilo of 20 hangen. Een GSM met een lengte van 10 cm zal echt geen uitzonderlijk hoge buigende momenten voor zijn kiezen krijgen, zeker niet in een broekzak. Tenzij je bijv. hard op een trottoirband valt. Maar dan ben je waarschijnlijk blij dat een iphone5 de eerste klap opvangt….

  115. Hebben degene die het maar onzin vinden aandelen bij Apple of zijn jullie ingehuurd door Apple!?

    Origineel geplaatst door Henk
    Ik vermoed dat dit al weer een indianenverhaal is, al of niet gesponsord door de concurrentie. Aluminium is wel minder sterk dan staal maar aan een vierkante mm kun je toch een kilo of 20 hangen. Een GSM met een lengte van 10 cm zal echt geen uitzonderlijk hoge buigende momenten voor zijn kiezen krijgen, zeker niet in een broekzak. Tenzij je bijv. hard op een trottoirband valt. Maar dan ben je waarschijnlijk blij dat een iphone5 de eerste klap opvangt….

  116. Hebben degene die het maar onzin vinden aandelen van Apple of zijn jullie ingehuurd door Apple?

  117. Hebben degene die het maar onzin vinden aandelen van Apple of zijn jullie ingehuurd?

  118. Origineel geplaatst door Carlo
    Hebben degene die het maar onzin vinden aandelen van Apple of zijn jullie ingehuurd?

    Ik had aandelen! Maar die heb ik zojuist voor een groot deel verkocht met een winst van 600%. Dus ik zou eigenlijk blij moeten zijn met dit soort indianenverhalen. Dan kan ik ze weer terug kopen voor een lagere prijs. Maar dit soort verhaaltjes helpen toch niet, hoor! Want over enkele weken hoor je niets meer over. Gelukkig heb ik nog een aantal aandelen over hoor. Die bewaar ik voor de aankoop van de volgende iMac. NB. Hoe is het met jou? Vermaak je jezelf een beetje hier als Fandroid? Of krijg je daar wel geld voor?

  119. Android komt er bij mij niet in! Ik kan wel zeggen dat ik een Apple fan ben! Wij werken al 20 jaar met Apple computers (kosten toen nog een vermogen) Heb de eerste iPhone uit de VS laten komen en ik wil ook geen ander merk meer! Sommige mensen verklaren mij voor gek met al mijn Apple spul. Als er iets niet goed is met een product, wat voor merk dan ook moet dat op een fatsoenlijke manier opgelost worden.

    De iPhone 4 had een probleem met de antenne, wat later ook door Apple is toegegeven. De iPhone 5 heeft problemen dat ze krom trekken, of ze daar allemaal last van hebben of een aantal met productie fouten weet ik niet, maar die ik heb is na anderhalve week al krom. Voor een telefoon die 2 jaar mee moet gaan en het prijskaartje wat er aanhangt is dat onacceptabel.
    Gegroet een Apple fan! @Henk:

  120. Antennegate was voor mij ook een indianenverhaal, hoor. De kwaliteit van het netwerk is een veel belangrijke factor dan hoe je je gsm vast houdt. Toen er een “bezitter” van een 4 klaagde dat dat waardeloze ding voortdurend uitviel heb ik hem aangeboden te ruilen met mijn 3GS. Hoeveel ik moest bijbetalen? Helaas kon de ruil om onduidelijke redenen niet doorgaan…..
    Dus ja er worden veel indianenverhalen verteld.
    Dat neemt niet weg dat je in geval van een kromme iphone5 wel recht hebt op een goede garantie. Als je er tenminste niet mee bent gevallen.

  121. Voor Apple was het geen indianenverhaal anders hadden ze geen gratis bumper cases weggegeven!
    Waar bij mijn iPhone 4 het signaal regelmatig wegviel heb ik met de 5 goede ontvangst.
    Maar heb toch 2 jaar met tevredenheid gebruikgemaakt van de iPhone 4. Deze ziet er nog zgan uit, of de iPhone 5 er na 2 jaar nog zgan uitziet betwijfel ik.

  122. @Carlo: wilt u ons (lees: mij) a.u.b. op de hoogte houden van de stappen die u neemt om uw schade te laten vergoeden? Ik heb Vodafone een aangetekende brief toegestuurd waarin ik heb vermeld dat zij mij een ondeugdelijk product hebben geleverd en ik volgens de wet recht heb op reparatie of vervanging van mijn iPhone. Mits zij kunnen aantonen dat ik de schade zelf heb toegediend.. Maar ik ben bang dat ze het op val-, stoot- of drukschade gaan gooien :S En dit terwijl mijn iPhone krom is getrokken tijdens het opladen…

  123. @Dave: Ik wacht nog op antwoord van T-mobile, zodra er meer bekend is laat ik het weten.

  124. Grappig eigenlijk als je bedenkt dat aliminium ook nog eens een brandbaar metaal is. Ben benieuwd wat er gebeurd als dat ding te heet word :p

  125. Origineel geplaatst door Sarge01
    Grappig eigenlijk als je bedenkt dat aliminium ook nog eens een brandbaar metaal is. Ben benieuwd wat er gebeurd als dat ding te heet word :p

    Aluminium oxideert heel goed. Het mooie is dat de oxidelaag beschermend is. Daardoor is aluminium veel beter beschermd tegen oxidatie dan staal. Kijk maar eens naar vliegtuigen van een jaar of dertig.

  126. En hier ook een kromme iPhone 5, ben heel erg benieuwd naar wat andere klagers als reactie hebben ontvangen van de providers.
    Heb de telefoon altijd in een case gehad vanaf minuut 1. Ook heb ik er nooit opgezeten, niet laten vallen.
    Vind het voor de rest een geweldige telefoon.

  127. @Carlo: Hebben een nieuw toestel voor me besteld, mocht mijn oude nog houden totdat deze binnen was 3 a 4 weken levertijd..

  128. Dat klinkt positief, Ik wacht nog op antwoord hoe krom was je iPhone eigenlijk?@marck:

  129. @Carlo:
    “Voor Apple was het geen indianenverhaal anders hadden ze geen gratis bumper cases weggegeven!”
    Dat deden ze om een eind te maken aan de negatieve publiciteit. Dat de eerste kopers zich belazerd zouden voelen.
    Waarom gaven ze daarna geen gratis bumper meer?
    Omdat het geen wezenlijk probleem was. NB. T-mobile is veel beter geworden de laatste jaren.

  130. T-mobile is wel beter geworden inderdaad maar met mijn iPhone 4 valt het signaal op veel locaties weg als ik die zonder bumper gebruik (zoals bij vele andere) met de iPhone 5 heb ik daar geen last van. Dus antennegate was er wel!

    Zo heeft elk merk wel zijn problemen, de ene wat meer dan de andere! Maar een kromme telefoon ga ik niet accepteren. @Henk:

  131. @Henk: als je bij hoog en laag wil beweren dat alle problemen zever zijn, moet je weten waarover je praat: Apple heeft daarna geen bumpers meer gegeven, omdat er na 2 nieuwe firmware-updates veel minder een probleem was. In de 4s hebben ze het probleem helemaal opgelost, door ervoor te zorgen dat een gebruiker de antennes nooit “zelf kan kortsluiten” door ze zo te positioneren dat er altijd een andere antenne vrij is (eentje die dus niet door vingers aangeraakt wordt).
    Er was dus wel degelijk een wezenlijk probleem!

  132. Ik denk dat @Henk maar eens bij Apple moet gaan solliciteren! @kMikaZu:

  133. Ik vind persoonlijk de iphone 4(s) veel mooier dan de iPhone 5. Veel mensen klagen ook dat het als een dummie eruit ziet. Toen ik in 2010 van de iPhone 3g naar de iPhone 4 ging, was ik echt toe aan een nieuwe telefoon. Nu mijn abonnement van de iPhone 4 na 2 jaar afloopt heb ik toch het gevoel dat ik nog echt een fantastisch en snelle telefoon in handen heb. Ik game helemaal niet .Misschien maakt dat het verschil. En met dit soort nieuws wil je niet echt snel updaten.

  134. Ga allemaal nu maar rustig slapen, want Apple weet heus wel wat goed voor je is. IPhone 5 eigenaren zijn allemaal beta-testers voor buigbare retina schermen, die in de iPhone 6 gepland staan.

  135. @kMikaZu: Als jij dat een probleem noemt dan hadden alle smartphones op dat moment een probleem. Maar dat werd bij de iphone4 enorm uitvergroot. Wat ik betoog is dat de verschillen tussen smartphones minimaal zijn. Als er ontvangstproblemen zijn, is dat voor 90 % te wijten aan de netwerkprovider, die op sommige plaatsen een slecht bereik had. Zelfs met een Nokia Communicator, toentertijd de “beste” smartphone had ik op bepaalde locaties met KPN geen enkele ontvangst. Dat was NIET aan de Nokia te danken. NB Op dezelfde locatie heb ik nu met de 4S en t-mobile een uitstekende ontvangst. Dat is aan t-mobile te danken, die de klachten hebben opgepakt.

    @Carlo: Ik zou dus eigenlijk bij t-mobile moeten gaan werken

  136. @Henk: versta jij je eigen redeneringen nog? Ik leg uit dat de iPhone 4 een probleem had met zijn EIGEN hardware (Apple heeft dat probleem trouwens zelf onderkend, het is aan bod gekomen op zowat alle sites) en jij begint over andere smartphones??? Andere smartphones hebben geen bal te maken met de hardware van Apple, een Samsung is geen iPhone.
    Bovendien lijk je te denken dat de klachten alleen in Nederland voor kwamen, aangezien je zo halsstarrig blijft praten over T-Mobile. De klachten kwamen in de hele wereld voor en daar zijn andere providers… Het kan uiteraard perfect mogelijk zijn dat het bij T-Mobile nog slechter was, door hun slechte dekking maar dat is iets compleets anders.

  137. Andere smartphones hebben wel degelijk wat te maken met het zgn. hardwareprobleem. Want het “probleem” van de 4 werd overal als negatieve hype gebracht. Terwijl uit een demonstratie bleek dat vrijwel alle tot dan toe bestaande smartphones hetzelfde “probleem” vaak in meerdere mate hadden. Selectieve verontwaardiging dus. Je geeft overigens zelf al aan dat er een softwarematige fix is uitgevoerd. Die was bedoeld om een eerlijker beeld te geven over het netwerksignaal. Want dat was het hoofdprobleem: gebruikers dachten dat ze een redelijk goed signaal hadden, maar de echte kwaliteit schoot op dat moment ernstig te kort. Ondanks die selectieve negatieve hype durfde ik rustig een 4 te kopen. Het is en was geen wezenlijk probleem.

  138. @Henk: Mag ik even vragen wat jij doet van beroep? Ik begin te vermoeden dat jij een soort “troll” bent en dus reacties uitlokt. Ofwel ben je extreem slecht in het lezen van berichten of heb je paardekleppen of een lasbril op. Soit, dit is mijn laatste reactie, leef dan maar verder in je eigen wereld.

    1. Apple heeft zelf toegegeven dat antennagate een serieus probleem was (stond op de site van Apple).
    2. Er is nooit een demonstratie geweest. Alleen een eerste statement waarin Apple poogde uit te leggen dat het probleem bij elke fabrikant voor kwam (wat strikt genomen een kern van waarheid bevat, alleen zijn andere gsm’s hardwarematig zo gebouwd dat een hand nooit de antennes kan blokkeren bij het vast nemen van de gsm, een iPhone 4 deed dat wel. Alle andere fabrikanten hebben antennes aan de achterkant bovenaan. Daar neem je je gsm niet vast. Bij een iPhone zitten ze rond het frame en dat was het probleem: bijna iedereen neemt zijn iPhone vast aan die rand, tenzij je zuignappen op je handen hebt natuurlijk).
    3. Apple heeft uiteindelijk moeten toegeven dat het probleem bij heel wat iPhones 4 voorkwam.
    4. Ze hebben dit in eerste instantie trachten op te lossen met de bumpers.
    5. In tweede instantie hebben ze dit trachten op te lossen met een firmware-update (dus niet met een software-update, een firmware-update). Dit is slechts gedeeltelijk gelukt. Een andere weergave van de meters bleek uiteindelijk boerenbedrog te zijn.
    6. Bij het lanceren van de 4s hebben ze opnieuw aangegeven dat er wel degelijk een probleem was, aangezien ze een dubbele antenne voorzien hebben, zodat er altijd een antenne vrij is bij het vast nemen van de iPhone. Ze hebben er zelfs nog flauwe grapjes over gemaakt op de Keynote…

    Ik ben benieuwd wat je er nu weer zal bijhalen (misschien Vodafone of zo?)…

    Tot slot: lees je eigen volgende zin eens:

    Want dat was het hoofdprobleem: “gebruikers dachten dat ze een redelijk goed signaal hadden, maar de echte kwaliteit schoot op dat moment ernstig te kort.”

    Dat is wat ik al de hele tijd zeg: De echte kwaliteit van de ontvangst schoot ernstig te kort… Je wringt je danig in bochten om 1 en ander uit te leggen en vol te houden. Zorg er in het vervolg voor dat je er niet uit vliegt….

  139. Origineel geplaatst door kMikaZu
    Henk, mag ik even vragen wat jij doet van beroep? Ik begin te vermoeden dat jij een soort “troll” bent en dus reacties uitlokt. Ofwel ben je extreem slecht in het lezen van berichten of heb je paardekleppen of een lasbril op. Soit, dit is mijn laatste reactie, leef dan maar verder in je eigen wereld.

    Ik sluit mij hier volledig bij aan, ben ook een beetje klaar met Henk zijn gezwam!

  140. Beetje moe van het feit dat dit gelijk uitmondt in een discussie over van alles en nog wat behalve waar dit onderwerp over gaat.
    Zou er over moeten gaan of andere gebruikers dit probleem ook hebben ervaren. En zo ja onder welke omstandigheden etc.

    Jammer dat Apple haters en lovers de discussie moeten aangaan over de kwaliteit van de iPhone in het algemeen en foutjes uit het verleden.
    Haat je Apple? Prima koop je een ander product. Love it, ook prima.
    Ik vind mijn 5 geweldig, maar die van mij trekt krom. Altijd in een case gezeten niet opgezeten en draag geen strakke broeken en heb hem wel in mijn broekzak. De kromheid is 2 millimeter of zo, alleen aan de kant waar de volume knoppen zitten. Heb hem op de zondag na de introductie gehaald.
    Heb wel een metalen case nu besteld voor optimale bescherming tegen krom trekken.

  141. @kMikaZu:
    1. Je begrijpt me nog steeds niet. Het AT&T signaal was op bepaalde locaties heel slecht bijv. 10%. Maar de iphone4 gaf ONTERECHT, dus fout, aan dat de signaalsterkte veel beter was. Waardoor de gebruikers onterecht dachten dat ze een goed verbinding hadden. Daarom is er een softwarefix geweest. Daardoor werd het antennegate probleem in de praktijk “opgelost”
    2. Een enorm verhaal met veel bluf. We zijn het duidelijk niet eens. Een duidelijke wellus-nietes situatie. Maar daarbij gaat je bluf iets te ver. Dat moet je niet doen want daardoor maak je je hele verhaal ongeloofwaardig
    Bijv.:
    “Er is nooit een demonstratie geweest.”
    ???
    Er is wel degelijk een demonstratie nota bene door S.Jobs geweest. Die film met diverse smartphones, was uitermate compromitterend voor vrijwel alle smartphonefabrikanten en dus slecht voor de totale smartphonemarkt. Ik denk dat de film van deze persconferentie daarom van de aardbodem is verdwenen. Zelfs via Google kan ik hem niet meer vinden. (?!) Maar de link naar de betreffende uitzending is er nog wel;
    http://www.onemorething.nl/community/topic/filmpje-persconferentie

  142. 1. Een persconferentie met wat cijfers, slides en uitleg, is geen demonstratie. Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
    2. Noem het wat je wilt: alle uitleg staat hier boven. Apple heeft later zelf zijn statement uit die personferentie (of demonstratie voor jou) en op de site, terug getrokken en de problemen hardwarematig aangepakt in de volgende generatie iPhone.

    Denk er voor de rest van wat je wilt… Leuk voor je dat jij geen problemen gehad hebt. Anderen (waaronder ik), hadden die wel. En Apple heeft het onderkend, alleen veel te laat.

    Veel plezier nog op je iPhone-wolk!

  143. @kMikaZu:
    Het was geen persconferentie met wat cijfers! De toonaangevende smartphones werden allemaal live gedemonstreerd wat er gebeurde met het ontvangstsignaal als je ze beetpakte. Wat bij de iphone4 als probleem werd “bewezen” bleek bij alle smartphones aanwezig. Sommige veel meer dan de iphone4. Of er was een levensgroot probleem, maar dan was het bij alle andere smartphones nog nooit opgevallen. (?!) Of het is een bewust gecreeerde negatieve hype, die sterk overdreven was (een indianenverhaal). Ik vermoed het laatste omdat ik er later nooit meer iets over heb gehoord.
    2. “Anderen (waaronder ik), hadden die wel.”
    Wat ik niet begrijp is dat jij en je medestander ellende hebben gehad met de Apple producten. Toch ben je een van de eerste kopers van de iphone5. De specificaties zijn niet bepaald indrukwekkend, je moet er bijna voor in de rij staan en toch koop je zo’n “eerste serie” product van een niet bepaald betrouwbare producent. Mag ik dan enige achterdocht koesteren, dat ik hier te maken heb met bijv. het Samsung PR team? Mag ik vragen wat jij (en je collega?) doet van beroep?

  144. Ah, heb ik dan een iPhone 5? Nou, dan weet je meer dan ik. Ook ergens gelezen zeker?

  145. Volgens mij ging het artikel hier over het kromtrekken van de iPhone 5 en niet over het al je nietszeggende geneuzel.
    Maak daar maar een eigen topic over.
    Met de tittel “Onzinnige geneuzel van @Henk”

    Origineel geplaatst door Henk
    @kMikaZu: Het was geen persconferentie met wat cijfers! De toonaangevende smartphones werden allemaal live gedemonstreerd wat er gebeurde met het ontvangstsignaal als je ze beetpakte. Wat bij de iphone4 als probleem werd “bewezen” bleek bij alle smartphones aanwezig. Sommige veel meer dan de iphone4. Of er was een levensgroot probleem, maar dan was het bij alle andere smartphones nog nooit opgevallen. (?!) Of het is een bewust gecreeerde negatieve hype, die sterk overdreven was (een indianenverhaal). Ik vermoed het laatste omdat ik er later nooit meer iets over heb gehoord. 2. “Anderen (waaronder ik), hadden die wel.” Wat ik niet begrijp is dat jij en je medestander ellende hebben gehad met de Apple producten. Toch ben je een van de eerste kopers van de iphone5. De specificaties zijn niet bepaald indrukwekkend, je moet er bijna voor in de rij staan en toch koop je zo’n “eerste serie” product van een niet bepaald betrouwbare producent. Mag ik dan enige achterdocht koesteren, dat ik hier te maken heb met bijv. het Samsung PR team? Mag ik vragen wat jij (en je collega?) doet van beroep?

  146. @Carlo:
    1. Je bent zelf met het indianenverhaal over antennegate begonnen hoor. En ik heb alleen commentaar gegeven op een stortvloed van loze argumenten.
    2. En je gaat niet in op de vraag:
    Als je problemen als Antennegate rotsvast gelooft, waarom heb je in godsnaam als een van de eerste (ongezien?) een iphone5 besteld?

  147. 1. Ik heb het nooit over indianen verhalen gehad. (Jij wel)
    2. Die vraag heb je mij niet gesteld (heb je ook niets mee te maken)
    3. Heb je al een “geneuzel met Henk” topic aangemaakt?
    4. Dit is de laatste keer dat ik op een reactie van je reageer.
    5. Droom lekker verder in je fantasie wereld.
    @Henk:

  148. @kMikaZu:
    Oh ik dacht dat je ook “ervaringsdeskundige” was. Op basis van enkele wilde verhalen wist je al meteen wat er aan de hand was:
    “Er moet dus wel degelijk een probleem zijn, zoveel is duidelijk.”, ……..

  149. @Carlo: ‘t Is ook de laatste keer dat ik reageer, duidelijk een troll (reageren om discussies te ontlokken):
    @Henk: Trek mijn woorden zoveel uit hun context als ge wilt, het raakt mijn koude kleren niet. Als ge goed kan lezen of uit je trollenpak komt, dan kan je zien dat ik gezegd heb dat het te vroeg is om nu al te concluderen dat er een zwaar algemeen probleem is, maar dat het ook onzinnig is dat alle kritiek gewoon zomaar afgebroken wordt. Als je goed ken lezen, kan je zelfs lezen dat ik iets doe met Apple in mijn dagelijks leven en is je veronderstelling dat ik een Samsung PR-guy ben dus helemaal onnozel….

    Have fun!

  150. @kMikaZu:
    Dat je iets doet met Apple in het dagelijkse leven zegt me niets. Ik ken een “journalist/trendwatcher” die altijd een hekel heeft gehad aan de iphone. De eerste gooide hij zelfs in de vuilnisbak (voor de camera). Toch koopt hij elk jaar de nieuwste Apple-gadgets. Waarschijnlijk om de schijn van objectiviteit op te houden?
    NB. Deze “journalist” is een echte “Android-promotor”

  151. Gisteren eindelijk terug gebeld door T-mobile met de mededeling dat ik er mee langs een T-mobile shop moest gaan. (Hadden ze een week geleden ook wel kunnen bedenken!) of via mijn verzekering of contact opnemen met Apple!
    Heb uitgelegd dat ik hem toch echt via T- mobile heb gekocht en dat zei voor een oplossing moeten zorgen.
    Maandag maar even langs een shop.
    Wordt vervolgd.

  152. Zojuist een pakketje ontvangen.. En er zat een gloednieuwe iPhone 5 in 😀 Verder zat er alleen een afleveringsbewijs bij.. Dus ik denk dat ik die nieuwe iPhone 5 over een weekje of twee (tenzij ik in de tussentijd bericht krijg van vodafone dat ik m’n kromme moet terugsturen) mijn iPhone lekker op marktplaats zet 😀

  153. Net terug van de T-mobile shop met mijn kromme iPhone de medewerker vroeg zich af wat ik daar kwam doen! Dus onverrichte zaken weer naar huis.

    Bij thuiskomst meteen weer gebeld naar de klantenservice en warempel na wat doorverbindingen terecht gekomen bij juiste afdeling die ervoor gaan zorgen dat de iPhone via AMP omgeruild gaat worden.
    Het koste wat moeite, maar het is dan uiteindelijk toch gelukt!

  154. Vanmiddag wordt mijn iPhone 5 omgeruild voor een nieuwe, ben benieuwd of deze wel recht is!

  155. En ik maar denken dat ik in januari de iphone 5 ging bestellen. Nou ik kies toch liever voor de 4S want die van me oom is ook al kromgetrokken en het beeldscherm is helemaal beschadigd met krassen..

  156. Pffff, wat een slappe zooi, ik heb dit ook al gelezen over de S3, google maar eens op haarscheurtjes galaxy s3. elk product heeft zo zijn dingen, niets kan 100% zijn. Na 2 jaar heel tevreden mijn Galaxy s1 gebruikt te hebben nu overgestapt naar de iPhone5, en ik kan niet anders zeggen dan dat ik er heel goed mee kan bellen, volgens mij de hoofdreden waar een telefoon voor is gemaakt….

  157. nep ! ik heb hem zelf ook altijd zonder hoesje in me zak niks nog helemaal recht ik heb hem al een maand , hun liegen geloof dit niet ! prima telefoon die i5

  158. @n: Vanwege een probleem dat zich bij nog geen 10 van de ca. 5 miljoen verkochte iPhones voordoet? Ja, dat kan. Maar vind ik persoonlijk een paniekreactie.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.