Reacties voor: ‘Error 53’ maakt iPhone onbruikbaar na reparatie
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Ik heb al een berg aan iPhone 6 schermreparaties gedaan maar tegelijk de homeknop vervangen vind ik wel een aparte keuze van de reparatiewinkel.
Ik ben benieuwd of dit ook gebeurd met OEM onderdelen.
Het is natuurlijk ook goed voor Apple dat de foutmelding ‘niet te herstellen is’ 😉
Is een onwijs naar probleem.
Wat er gedaan kan worden als je home knop echt stuk is de ic waar je encryptie sleutel zit over solderen op een nieuwe.
Daaromheen is er echter niets mogelijk.
Het probleem doet zich echter niet voor bij de iPhone 5s (deze herstelt gewoon alleen is de touch id niet meer te gebruiken)
In de hardware reparatie wereld word t wel gezocht naar een oplossing. Maar in mij opinie moet Apple gewoon een service bieden waarbij de touch id check wordt uitgeschakeld. (Dit zullen ze echter nooit doen omdat ze dan bang zijn voor software aanvallen om je data te verkrijgen via de home knop)
Toch wel lief dat Apple met een oplossing komt. Je koopt gewoon een nieuwe..
Vraag me af of het wettelijk is toegestaan om snuisterijen in te bouwen zodat een derde partij geen reparaties kan uitvoeren.
Lijkt mij meer dan logisch. De vingerafdruk scanner staat hardware -en softwarematig encrypted. Vervangen van dit onderdeel kan dan ook een veiligheidsrisico zijn voor je persoonlijke gegevens en vinger afdruk. Wie zegt dat een 3de er niet mee vandoor gaat? Of de security gehackt wordt die dit allemaal mogelijk maakt.. Dan maar naar een gecertificeerd reparatie punt.
Stel je toestel valt in verkeerde handen. Dan mag het niet zo zijn dat de iphone gehacked kan worden door onderdelen als touch sensor wisselen – al vind ik het vreemd dat de sleutel in een chip bij de sensor wordt opgeslagen – ik hoop dat er nog een extra beveiligingslaag op zit.
Maar bij succesvolle authenticatie moet het gewoon mogelijk zijn/worden om een rescan van hey systeem uit te voeren om zo vervangen hardware op te nemen in het systeem.
Wij hebben al honderden schermen van een iPhone 6 en 6 Plus vervangen. Gaat altijd helemaal goed. Het is wel zo dat als de homeknop vervangen moet worden omdat deze niet werkt. dit probleem kan optreden. Wij geven de oude homeknop retour aan de klant. Moet er hersteld worden dan de oude knop even aansluiten herstellen en klaar.
Enkel als alleen de homeknop flexkabel echt “door” is gaat dit niet op, en dien je een nieuwe iPhone aan te schaffen. Anders is er dus wel degelijk een work arround.
Ik vrees dat dat alleen gebeurt als je iPhone door Apple zelf ‘vernield’ is.
Nee hoor, een nieuwe kopen mag altijd.
Wordt het geen tijd dat Apple een smartphone met makkelijk vervangbare onderdelen gaat ontwerpen? Project Ara van Google zal het niet worden, misschien wel Puzzlephone of Fairphone, maar Apple kan het toch ook?
Als de flexkabel gebroken is kan de desbetreffende ic gewoon worden overgesoldeerd naar een andere homeknop. (kost tijd en moeite maar is het zeker waard voor een iphone 6)
@Klara: natuurlijk kan Apple dit maar welk belang hebben ze daarbij. Apple zal dit nooit gaan doen.
@Tim: klopt dat kan ook maar dat kan helaas niet iedere repair shop
Te gek voor woorden; die maak ik er verder ook niet aan vuil…
Iemand ervaring met het vervangen van de LCD / Display module van een Apple Watch? Schijnt dat hier zo’n zelfde soort beveiligingscheck op zit, waardoor een nieuwe display module gewoon niet wordt herkend.
Ik kan gewoon die error 53 bypassen.
Aan de ene kant bizar natuurlijk hoe Apple op deze manier de reparatie van toestellen bijna onmogelijk maakt maar aan de andere kant wel een begrijpelijke beveiliging om ervoor te zorgen dat je TouchID niet hardware matig kan omzeilen. Maar als je originele onderdelen gebruikt, is dit dan nog steeds een probleem? Zo ja hoe doet Apple dit dan?
Volgens mij proberen ze met een gestolen iphone de beveiliging te omzeilen, door hardware te vervangen, en dan loopt de nieuwe eigenaar tegen dit probleem aan.
@Hamed F.: Hoe dan?
@Gonny van der Zwaagx: is er enkel een probleem als de Touch ID of de kabel waarmee deze bevestigd vervangen is geweest door een third party? Of is er ook een probleem als je bv enkel de sleep button door een third party heb laten vervangen?
Goede tip!
Als ik het scherm van een toestel met Touch-ID vervang, zet ik de orginele homeknop over inclusief bekabeling. Als dat niet mogelijk is of lijkt te zijn, begin ik er niet eens aan. Dit wordt nu als nieuws gebracht, maar het is al bekend vanaf de iPhone 5S, ook bij iFixit.
De enige oplossing is geen aanvaardbare, omdat daarmee, zoals trouwens ook correct in het artikel is aangegeven, de beveiliging van het toestel ernstig gecompromitteerd wordt. De beveiliging uitschakelbaar maken is ook geen oplossing, want dat werkt weer misbruik (gestolen toestellen ed.) in de hand.
Als het goed is zou dit “probleem” net zo goed moeten spelen bij Android-toestellen met vingerafdruk-scanner, als die tenminste goed geïmplementeerd is. Anders kun je hem net zogoed weglaten.,
Tuurlijk joh.
Vertel er dan ook gelijk bij hoe je dat doet. Nu gelooft niemand je.
Dus niet alleen wil Apple dat je alleen hun overpriced accessoires gebruikt , of v een ander bedrijf die een zak geld heeft betaald voor de licentie ( dit is trouwens ook een reden waarom Apple voor de “lightning” port kiest, meer controle over jouw foon). Maar ze bouwen ook een stukje software in , waardoor je “gedwongen” wordt jouw foon alleen “duur” bij Apple te repareren. This is a bad Apple.. 😒
Kan dit probleem zich enkel voordoen indien de Touch ID of de kabel waarmee deze bevestigd is, is vervangen door een third party? Of is dit ook het geval indien je bv enkel de sleepbutton hebt laten vervangen door een third party? Apple zegt namelijk: ” kan er geen veilige verbinding tussen de scanner en andere componenten worden opgezet, dan worden touch id en Apple pay vergrendeld”. Daarmee laat Apple uitschijnen dat er sprake is van een ketting van beveilingsmaatregelen.
Ik ben eigenlijk dan wel benieuwd waar je een overzicht kunt vinden van alle bedrijven die wel certified zijn door Apple om de reparaties uit te voeren.
@Jean-Paul: Die lijst kun je hier vinden.
Om zulke inferieure problemen op te lossen… Apple care mensen, apple care!
Inmiddels al 4x een nieuwe iphone (4s,5s en 2x 6) gehad.
Kost je als je pech hebt €69e en dan krijg je een nieuwe iphone, en buitenkant is ook weer als nieuw!
Dit is wel een onzin. Geen enkel reparateur vervangt zomaar de touch-id, zij weten wel dat de touch-id is gekoppeld aan de logicboard van een iPhone. Ze vervangen het alleen als de homeknop niet meer werkt.
Wat een negatieve reacties weer en als er een bericht geplaatst wordt dat wanneer je een gestolen iPhone werkend kan krijgen, door een nieuwe home knop te plaatsen, moet je de mensen weer horen. Dan is het ook niet goed!
Een vingerprint reader wordt geplaatst zodat de beveiliging 100% is! Als dit zo makkelijk te omzeilen is, is de telefoon niet goed beveiligd. Simpel!
Heeft niets met commercie te maken!
Dit is al anderhalf jaar lang zo, waarom komen jullie hier nu pas mee nadat nu.nl er een artikel over schrijft? Overigens zorgt Apple er zelf voor omdat ze graag alles in eigen beheer hebben.
Ik schrik best, want toevallig heb ik net afgelopen woensdag m’n scherm gewisseld van m’n iPhone6 bij een winkel die expliciet zegt originele onderdelen te gebruiken.
Heb je dan ook het probleem?
Ben nu erg aan het twijfelen wat slim is.
Sowieso terug naar de winkel en vragen wat zij er van vinden. Ik heb immers garantie, maar weet niet precies wat dat dan inhoudt (staat niet gespecificeerd). Daarom wel vragen:
1- is het zeker dat de fout zicht voordoet? Ik weet dat ze ‘t scherm hebben vervangen met volgens hun site originele onderdelen. Maar geen idee of dat een geheel is met de touch id? Alleen het scherm was stuk, verder niets.
2- is het een oplossing om je scherm alsnog bij Apple te laten vervangen en de reparateur het vervangend scherm terug te geven?
3- heb je perse je originele scherm nodig? Ik kan me niet voorstellen dat ze dat 2 dagen later nog weten te vinden.
Betekend dit ook dat ik mijn iPhone 6 niet meer kan verkopen?
Omdat het probleem nu blijkbaar vaker voorkomt door iOS 9. Kennelijk heeft Apple extra maatregelen getroffen. In het artikel van The Guardian wordt juist gezegd dat het probleem pas na de update aan de orde kwam en dat daardoor Apple’s argument geen hout snijdt. Dat is natuurlijk onzin: wij verwachten juist van Apple dat ze de beveiliging ook bijhouden en verbeteringen doorvoeren.
Van wat ik heb begrepen, ben ik het eens met Apple. Als je met Touch ID gaat prutsen, kan het toestel niet meer zoals bedoeld werken. Natuurlijk is het oneerlijk voor legitieme eigenaars die na de garantie een goedkopere reparatie willen laten doorvoeren, maar op de andere kant heeft Apple als maker er ook belang bij dat de integriteit van de beveiliging niet wordt aangetast doordat er toestellen in omloop komen die geen echte beveiliging meer garanderen. Apple belooft immers dat de toestellen beveiligd zijn en dat Touch ID te vertrouwen is.
Aha, dat verklaart een hoop! Nu.nl is zich steeds meer aan het ontwikkelen tot de Telegraaf van de online media, als ze niks zinnigs te melden hebben trekken ze iets uit de oude doos.
@fgeer: Als jouw iPhone 6 van jou persoonlijk is (dan bedoel ik dus niet gevonden of gestolen) en de vingerafdrukscanner werkt nog gewoon, dan kun je hem gewoon verkopen. Je moet voor de verkoop wel eerst het toestel uitloggen van iCloud via de instellingen-app en pas daarna volledig wissen, anders kan de nieuwe eigenaar hem niet meer activeren en zal hij je niet dankbaar zijn.
Wat een onzin artikel zeg.
Het vervangen van het scherm staat totaal los van de touch id.
Elk reparatie bedrijf met een beetje verstand zet de originele knop gewoon over naar het nieuwe scherm en zal nooit klachten ondervinden met error 53.
Wij vervangen dagelijks meerdere iPhone 6 schermen en hebben hier nooit geen problemen mee!
Dit probleem is al vanaf de introductie van de iPhone 5s bekend bij ons!
Tegelijkertijd thuisknop Touch ID vervangen?Haha.. Geloof dat maar niet hoor. Dat verwijden ze juist ivm kosten.Als je het thuisknop laat vervangen, kan je dit verwachten ja.
Voor mensen die raar vinden dat de encryptie sleutel op de chip in knop zitten. De gegevens worden met een publieke sleutel geëncrypteerd en is enkel decodeerbaar door de private sleutel die enkel door appel zelf gekend is. Deze sleutels worden als een paar gegenereerd en hebben dus een bepaalde relatie met elkaar. Als er dus niet de juiste publieke sleutel op de knop zit zal het systeem niet meer werken.
Het is vervelend dat er geen oplossing is maar het bewijst wel weer hoe goed Apple beveiligd is en dat vind ik toch ook heel erg belangrijk. En als je iPhone stuk gaat moet je ook gewoon naar Apple gaan. En dat lossen ze het netjes op.
Ondertussen al meerde klanten geholpen met het verlossen van deze error 53. In 50% van de gevallen is er een oplossing. Het enigste wat je hoeft te doen is aankloppen bij een een goede reparateur.
Apple hoeft en zal je niet meer verder helpen ivm unauthorized service aan je toestel.
Bij onze reparaties wordt de originele touch ID bij ons altijd overgezet. Zelfs bij ongeopende toestellen komt het wel eens voor. De kabel van de Touch ID sensor is zeer fragiel en kan bij een flinke val ook beschadigen.
Dit soort problemen gaan in de toekomst veel meer voorkomen, er gaan verhalen dat de schermen van de iPhone 6S en hoger binnenkort eenzelfde soort ‘beveiligingscheck’ gaan krijgen. Niet handig van Apple, aangezien mensen liever bij een extern bedrijf hun iPhone laten repareren vanwege de snelheid die wij wel kunnen bieden en Apple niet.
Ik kreeg error 53 op een iPhone 6 die ik van Apple Store Leidseplein had gekregen. Is een vervanger onder garantie (remanufactured). Na 3 maanden deed de home button het niet meer. Bij een update error 53. In de Apple store zeiden ze dat er niet originele onderdelen waren aangetroffen. Dat is vreemd want in de drie maanden dat ik hem had heb ik geen schade gehad en/of reparaties laten verrichten. Hij was in dezelfde staat als ik hem had meegenomen. Na lang aandringen werd hij toch vervangen maar ik vond het erg onaangenaam om 6 maanden na aanschaf van een dure telefoon bijna je geld te zien verdampen omdat waarschijnlijk in China bij de re-manufacturing een onderdeel aan de QC is ontsnapt!!! Alles goed en wel met niet-originele onderdelen, maar het kan dus ook met een iPhone uit de Apple store zonder ooit een reparatie te hebben gehad!!!
Bij Smartphone Reparatie Hoorn was het al mogelijk om code 53 over te slaan. Bij een iPhone reparatie lieten ze weten hoe ze dit deden. Namelijk door in DFU mode te gaan en het systeem te herstellen. Zodra het herstel begon gelijk alle flex kabels van lcd, touch evenals homeknop loskoppelen en wachten tot computer een melding gaf dat toestel was hersteld.
Soms moesten ze het 3-4 keer proberen alvorens het lukte. Ook zijn er gevallen dat sommige toestellen niet werken. Dan van Windows naar een Mac of van Mac naar een Windows. Maar ja, tegenwoordig is het probleem al opgelost door een vervangende update.
(Red.) Reclame verwijderd. Deze reactie is door een moderator aangepast omdat deze niet aan onze reactierichtlijnen voldoet.