Noel Hartshorn raakte zijn baan kwijt bij een grote pc-fabrikant en besloot zich op andere dingen te storten: het ontwikkelen van een iPhone-applicatie. Samen met illustrator Dennis Harrison maakte hij de applicatie i-Doodz. Inmiddels is het 4 maanden en 24 dagen geleden sinds Noel werkloos werd en heeft hij al heel wat lastige beslissingen moeten maken. Zo had het tweetal een briljant idee, maar niet het budget om een goede iPhone-ontwikkelaar in te huren. Noel moest dus zelf gaan programmeren, ook al was hij jarenlang niet verder gekomen dan het bouwen van een paar websites.
Maar met een paar boeken van eBay leek het te lukken: in 5 weken ontstond een complete applicatie en moest er nagedacht worden over de prijsstelling. Moest er ook een Lite-applicatie komen? Deze en andere vragen kregen de twee ontwikkelaars voor hun kiezen. Als prijsstelling kozen ze €0,79 om te voorkomen dat ze in de grote rommelbak met fart-applicaties terecht zouden komen. Tegenwoordig verdienen ze een bescheiden salaris. Helemaal ervan leven kan nog niet, maar het komt een eind in de goede richting.
Noel’s ervaring is dat het makkelijk is om als ontwikkelaar de sprong naar de App Store te wagen, maar volhouden en eraan verdienen is een heel ander verhaal. Er zijn zoveel concurrerende apps in de App Store: voor elke winnaar zijn er honderden applicaties die het minder goed doen. De ervaringen van Noel en Dennis zijn interessant om te lezen voor mensen die ook van plan zijn om hun eigen iPhone-applicatie uit te brengen.
Via: Techcrunch
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 16 reacties