Essent gebruikt WhatsApp voor klantenservice

Klanten van Essent kunnen voortaan vragen stellen via WhatsApp. Het webcare-team van de energiemaatschappij beantwoordt in kantooruren.
Bart Breij - · Laatst bijgewerkt:

WhatsApp Telefoon spotlightKlanten van Essent kunnen voortaan WhatsApp gebruiken om de klantenservice te benaderen. Dat maakte de energieleverancier vandaag bekend in een persbericht. Het gaat om een proef van twee maanden, waarna wordt gekeken of deze manier van klanten helpen wordt voortgezet. De berichten die binnenkomen worden beantwoord door de webcare. Essent hoopt met WhatsApp een onderscheidend punt ten opzichte van de concurrentie te hebben.


Ondanks dat het beantwoorden van WhatsApp-berichten een taak is voor de webcare van het bedrijf, gebruikt Essent ouderwetse kantooruren waarop je het team kan bereiken: voor 9.00 uur en na 17.00 krijg je geen repliek. De melding dat je een WhatsApp-bericht kan versturen, wordt gecommuniceerd op de mobiele website van Essent.

Vorige week schreven we ook al over een proef van Essent en smartphonegebruikers. Een select deel van de klanten kan met een bepaalde slimme meter die de energiemaatschappij levert, per dag energieverbruik bijhouden in een iPhone-app. Die proef geldt voor 3000 personen. De WhatsApp-klantenservice moet voor alle klanten bereikbaar zijn.

Eerder schreven we over een ziekenhuis dat WhatsApp gebruikt om in contact te blijven met patiënten. De proef die zij uitvoerden was zo succesvol, dat het voor onbeperkte tijd is verlengd.

Downloaden: WhatsApp (gratis, iPhone, iOS 7.0+)

WhatsApp

WhatsApp is de populaire berichtendienst, die bijna iedere Nederlander op zijn of haar smartphone heeft staan. Hier vind je alles over WhatsApp op een rijtje: van berichten verwijderen, gesprekken archiveren, je privacy goed instellen en op de desktop gebruiken tot de betekenis van de gekleurde vinkjes, groepsgesprekken voeren en een hele WhatsApp-community opzetten. Check ook de beste WhatsApp-tips.

WhatsApp

Reacties: 9 reacties

  1. Dat doet pensioenfonds ABP ook al een tijdje.

  2. Hoe doen ze dat dan? Hebben ze iemand of een programma op de computer of de heledag op de telefoon typt?

    Kan toch niet, volgens mij hebben ze gewoon iemand achter de computer. Zoveel vragen of mensen reageren kan haast niet op de telefoo .

  3. @Hot12345: Er is een bedrijf in Nederland die dit soort diensten verzorgd.
    Zij leveren het totaalpakket af bij de klant die vervolgens alleen een medewerker hoeft in te zetten om de vragen en antwoorden te behandelen.

  4. Hebben ze direct jouw contacten er ook bij,slim. Kunnen ze weer klanten werven.

  5. @boxerip: hoe wil je dat ze ook jou contacten hebben ? Beetje vaag vind je niet

  6. @MiceMan: ik lees daar alleen maar over SMS service. Dat doen wel meer bedrijven.

  7. Whatsapp wordt tegenwoordig overal voor gebruikt zeg. wat is er toch mis met gewoon telefonisch contact…

  8. @marcel: Klopt dat doen ze ook. Maar WhatsApp oplossingen dus ook

  9. Origineel geplaatst door Kevin
    Whatsapp wordt tegenwoordig overal voor gebruikt zeg. wat is er toch mis met gewoon telefonisch contact…

    Mensen die doof zijn, misschien?

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.