Reacties voor: Crashdetectie is niet altijd nodig: het is sinds 2018 verplicht in Europese auto’s
Dankzij het eCall-systeem
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Aangezien we in NL het oudste wagenpark van Europa rijden. Zullen er nog genoeg zijn met een auto ouder als 5 jaar oud. Die dus geen crash detectie hebben.
@Flupke: Het valt wel mee, ook al is het nog maar 5 jaar echt verplicht, veel auto fabrikanten hadden het al veel langer in hun auto’s zitten. Mijn BMW 318d uit 2013 had dit bijvoorbeeld ook al. Dat is bijna 10 jaar geleden.
Ik weet niet wat je bron is maar gemiddelde leeftijd is 11 jaar in nederland (2021). Vooral de zuid Europese landen scoren slechter hierop. Feit blijft dat er inderdaad veel auto’s zonder crash detectie rondrijden. Maar of dat een nadeel is weet ik niet.
@Flupke: ik denk dat die vaak ook geen nieuwe watch kopen
De zin ‘na 1 april 2018 in de EU op de markt kwamen moeten beschikken over het eCall-systeem’ moet iets anders gelezen worden nl. ‘ waarvan een typegoedkeuring is afgegeven na 1 april 2018’ Dit houdt in dat er nu nog auto’s verkocht kunnen worden zonder eCall systeem omdat deze auto’s een typegoedkeuring hebben van voor 1 april 2018.
@Kees: Goeie aanvulling Kees.
@Kees: Klopt. Mijn Kona van einde 2020 heeft ‘t niet.
Als ik in mijn auto (2020) op de info knop of SOS knop druk hoor ik “Onstar is beschikbaar tot 1 januari 2020 -stil-“. Ik geloof dat ik dit een prima toevoeging van Apple vind.