Facebook Pages, Messenger en Instagram krijgen één inbox voor bedrijven

Facebook maakt een unified inbox voor Facebook Pagina's, Instagram en Messenger, zodat bedrijven hun klanten beter kunnen bedienen.

Bedrijven die Facebook Pages (Pagina’s), Messenger en Instagram gebruiken voor hun klantcontact hoeven vanaf nu nog maar in één inbox te kijken. Facebook voegt alle reacties en berichten die binnenkomen samen in de mobiele Facebook Paginabeheer-app. Daarmee wordt het makkelijker om fans en klanten op één plek te bedienen.


Facebook Unified Inbox voor bedrijven

De nieuwe inbox is te benaderen via het messaging-icoontje onderaan je Pagina (het rode tellertje). Je krijgt dan een interface met tabbladen voor Facebook-reacties, posts van bezoekers, reviews, berichten en Instagram-commentaren. Handig is ook dat je meteen de profielinformatie van een persoon kan zien, zodat je gericht kunt antwoorden. Bij een vraag van een klant over verkooplocaties kun je bijvoorbeeld meteen de woonplaats van de persoon zien.

Facebook Unified Inbox geeft ook basis profielinformatie

Bedrijven kunnen de nieuwe functie de komende week gaan gebruiken in de Paginabeheer-app voor iOS en Android. Later komt het ook naar andere platformen. Er lijken geen plannen te zijn om de functie ook beschikbaar te stellen aan gewone consumenten, maar dat is te begrijpen: zij krijgen vaak maar een paar reacties per dag, terwijl bedrijven alleen al via Facebook Pagina’s bijna 5 miljard reacties en berichten per maand voor hun kiezen krijgen.

Facebook Unified Inbox op meerdere apparaten

Beheer je de communicatie voor een bedrijf, dan kun je dus tijd besparen door vanuit één enkele app alle berichten te zien. Je kunt snel er doorheen scannen en weet zeker dat je niets belangrijks hebt gemist.

Reacties: 1 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.